a.r. schreef:Dát proberen wij allen! Met een wanhopige blik onze onze ogen, mjah het blijft bullshit in mijn ogen!
Het is onredelijk om wanhopig te worden bij het herkennnen van bullshit.
.
.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ik begrijp het wel, maar valere is kennelijk niet onder de indruk van de inconsistenties waar ze door meerdere personen op is gewezen. En ze is ook niet in staat gebleken om e.e.a. verder te verduidelijken. Kortom, het lijkt meer op morosofie dan filosofie.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess
Valère schreef:-Tracht eerst te begrijpen alvorens meer vragen te stellen ...
"De intuïtieve geest is een heilig geschenk, en de rationele geest een trouwe dienaar. We hebben een maatschappij gecreëerd die de dienaar eert, en het geschenk is vergeten".
Juglans schreef:Ik begrijp het wel, maar valere is kennelijk niet onder de indruk van de inconsistenties waar ze door meerdere personen op is gewezen. En ze is ook niet in staat gebleken om e.e.a. verder te verduidelijken. Kortom, het lijkt meer op morosofie dan filosofie.
-De theorie is wel consistent inzake meta-fysische conclusies ; maar komt fysisch gezien misschien over als morosofie . Dat kan men trouwens ook van meerdere filosofische en zelfs van religieuze theorieën of systemen beweren ...
-En filosofie kan slechts bestaan mits bepaalde premissen aan te nemen in geldige conclusies, daar waar 'zichtbare' bewijzen onmogelijk zijn .
Valère schreef:En filosofie kan slechts bestaan mits bepaalde premissen aan te nemen in geldige conclusies, daar waar 'zichtbare' bewijzen onmogelijk zijn .
Ik vraag niet naar zichtbare (of voelbare of hoorbare of ruikbare of proefbare) bewijzen.
Ik vraag wat de voorspellingen zijn!
Valère schreef:En filosofie kan slechts bestaan mits bepaalde premissen aan te nemen in geldige conclusies, daar waar 'zichtbare' bewijzen onmogelijk zijn .
Ik vraag niet naar zichtbare (of voelbare of hoorbare of ruikbare of proefbare) bewijzen.
Ik vraag wat de voorspellingen zijn!
Peter van Velzen schreef:Ik vraag niet naar zichtbare (of voelbare of hoorbare of ruikbare of proefbare) bewijzen. Ik vraag wat de voorspellingen zijn!
Als iemand een bewering maakt die noch te bevestigen, noch te ontkrachten is, heeft die bewering GEEN ENKELE WAARDE!
Dat is wat er fout is met jouw redenering. Jij wilt iets absoluut vinden en daarna verdedig je jezelf door te stellen dat een open geest nodig is om jouw bekrompen absolute waarheid te kunnen aanvaarden.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
-Leer eerst wat filosoferen ; en reageer dan ...; gans de filosofie en ook de religie steunt op dergelijke niet te bewijzen of aan te tonen beweringen ; en toch gaat men ook daar verder...
-Laten we in vrede eindigen hier .....(zonder verdomme)...
Valère, kijk dit draadje eens door nu er de citeerknop uit vandaan is.
Wordt het leesbaarder. Snelcursus Quoten
Jim
Dan raad ik je toch eens aan om wat filosofie te lezen, Valère. En anders had ik dan toch heel graag enkele voorbeelden gehad van filosofen die zo redeneren. Wel zoeken bij de filosofen niet bij morosofen of bij de religieuze filosofie. Bij de godsdienstfilosofie mag je zeker wel zoeken.
Ik wacht.
Dat religie niet op bewijs gestoeld is, is evident. Dat maakt het echter niet waar of zelfs maar redelijk. Dat maakt het enkel fictie, evenwaardig aan Harry Potter en gebroeders Grimm.
"Anti-intellectualisme has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that my ignorance is just as good as your knowledge" - Isaac Asimov
-De theorie is wel consistent inzake meta-fysische conclusies ; maar komt fysisch gezien misschien over als morosofie . Dat kan men trouwens ook van meerdere filosofische en zelfs van religieuze theorieën of systemen beweren ...
Je bent meerdere keren door verschillende mensen om je inconsistenties gewezen, juist over de meta-fysische conclusies want waar anderen de nadruk leggen op falsifieerbaarheid is mijn punt de gebruikte logica in je betoog, en die rammelt uit alle kanten. Om het formeel te zeggen, je conclusies volgen niet uit de premissen, en dat dat wél zou is maak je niet duidelijk. Daarom heeft het 'systeem' duidelijk geen concrete relatie met de realiteit en is het in meta-fysische zin vooralsnog een aan elkaar geregen woordenbrei, en je doet er niets aan om daar enige klaarheid in te brengen. Kom dan ook niet aan met dat het wel consistent is inzake meta-fysische conclusies.
Our spontaneous experience is far richer than any abstractions about it. Arne Naess