Hij mag het best worden, maar of het verstandig is. De schijn van partijdigheid is gewekt. En als het in de praktijk ook nog uitgevoerd wordt, dan heb je een dubbel probleem. Zijn imago snelt vooruit. Ook in landen als Egypte etc. Want het buitenland speelt zich tegenwoordig vaak af in het Midden Oosten. Kun je beter een gelouterde veteraan als Hans van den Broek inschakelen. Of zoek eens tussen de werknemers van Clingendael.HomoSignificans schreef:Waarom zou een jood geen minister van buitenlandse zaken mogen worden?
Israel laat Human Right Watch niet toe in Israel
Moderator: Moderators
Re: Israel laat Human Right Watch niet toe in Israel
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Een draai aan het kubusje van Rubik:
Is het 'the finger' richting VN?
wiki schreef:Robert L. Bernstein, oprichter en voormalig voorzitter van Human Rights Watch uitte kritiek op de organisatie vanwege haar eenzijdige benadering in het Israelisch-Palestijns conflict, ten voordele van de Palestijnen.[1] Bernstein stelt het volgende: Human Rights Watch had as its original mission to pry open closed societies, advocate basic freedoms and support dissenters. But recently it has been issuing reports on the Israeli-Arab conflict that are helping those who wish to turn Israel into a pariah state. Human Right Watch benadert Israel in zijn ogen zeer kritisch, terwijl nauwelijks oog is voor mensenschendingen in de Arabische wereld.
Kijk eens aan zullen ze in Jeruzalem gedacht hebben, dat komt mooi uit.In November 2010, Bernstein gave The Shirley and Leonard Goldstein Lecture on Human Rights at the University of Nebraska at Omaha where he stated "In thinking about campuses and why they are often so polarized, it occurred to me that one of the principal reasons is the encouragement they are getting from human rights organizations, including the one I founded – Human Rights Watch. I have found myself in strong disagreement with the policies and actions in the Middle East of Human Rights Watch and other human rights organizations that have similar policies – like Amnesty International and The Carter Center. These disagreements have actually polarized my own relationships with the organization as it chooses not to engage on the issues but instead to declare that I wish special treatment for Israel."
Additional excerpts from what Bernstein said at the University of Nebraska include, that there "has been an asymmetrical war – you might call it a war of attrition in different ways involving Israel – not only with Palestinians but sometimes involving other Arab states, but of course, involving Iran and its non-state proxies Hezbollah and Hamas. In reporting on this conflict, Human Rights Watch – frequently joined by the UN – faulted Israel as the principal offender."
"I don’t believe Human Rights Watch has responded to many responsible analyses challenging the war crimes accusations made by Goldstone and also challenging Human Rights Watch’s own reports – one on the use of phosphorus, one on the use of drones and one on shooting people almost in cold blood. A military expert working for Human Rights Watch, who seemed to wish to contest these reports, was dismissed and I believe is under a gag order. This is antithetical to the transparency that Human Rights Watch asks of others."
"I came back [from a fact-finding trip to Israel in October 2010] convinced more than ever that Human Rights Watch’s attacks on Israel as the country tried to defend itself were badly distorting the issues."
Is het 'the finger' richting VN?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Hij is toch min. van BuZa ! Dus mag het. Ik vind het fout en dat mag ik toch ook vinden? Het lijkt mij duidelijk waarom ik dat fout vind. Deze minister is een joodse Nederlander die absoluut pro Israel is en ik vind dat zo'n post bezet behoort te worden door iemand die onafhankelijk en onbevooroordeeld is t.a.v Israel en dat conflict.HomoSignificans schreef:Waarom zou een jood geen minister van buitenlandse zaken mogen worden?Cactus schreef:De grootste fout is wel dat men ook hier een joodse Min. van BuZa heeft aangesteld!
-
HomoSignificans
- Forum fan
Ja oké, ik vind ook dat iemand die zich zó met een land verbonden voelt, dat hij er niks zinnigs meer over kan zeggen, geen minister van buitenlandse zaken moet worden (en dan niet specifiek over Israel maar gewoon in het algemeen). Jij zei echter dat het fout is om een jood als minister van buitenlandse zaken aan te stellen. Die redenering veronderstelt de misplaatste loyaliteit die bij veel joden vast aanwezig is, maar het is wel wat al te rigoureus om te stellen dat alle joden zo denken.
Snelcursus Quoten
Jim
Snelcursus Quoten
Jim
Hier zijn we het dus eens. Ik vermoed zelfs dat deze minister met voorbedachte rade op deze plek is gezet.HomoSignificans schreef:Ja oké, ik vind ook dat iemand die zich zó met een land verbonden voelt, dat hij er niks zinnigs meer over kan zeggen, geen minister van buitenlandse zaken moet worden (en dan niet specifiek over Israel maar gewoon in het algemeen).
Maar dat is slechts een suggestie. Aan de andere kant heeft Nederland een lange traditie van pro-Israël politiek. Verhagen stond ook niet echt vooraan om Israël te veroordelen. Nadat de Palestijnse kinderen bij bosjes werden neergeschoten. De oproepen tot wederzijdse dialoog kwamen mij op een gegeven moment de neus uit.
''Palestijnse kinderen werden bij bosjes neergeschoten'', maar moet Israël zich dan weerloos en ongestraft laten beschieten?
Hoe dan ook, buiten enkele andersdenkende of orthodoxe joden na (die volgens mij denken dat ze pas naar het Beloofde Land mogen als de messias komt) zijn de meeste joden volgens mij wel pro-Israël, dus komt het in de praktijk neer op géén jood voor BuZa.
Maar ja, een christen heeft ook voorkeuren, en een moslim al helemaal. Dus wie wordt het!
Hoe dan ook, buiten enkele andersdenkende of orthodoxe joden na (die volgens mij denken dat ze pas naar het Beloofde Land mogen als de messias komt) zijn de meeste joden volgens mij wel pro-Israël, dus komt het in de praktijk neer op géén jood voor BuZa.
Maar ja, een christen heeft ook voorkeuren, en een moslim al helemaal. Dus wie wordt het!
@HomoSignificans
Ik schreef dat m.i. de kans 50/50 is dat een joodse min.v BuZa onpartijdig is betr. het conflict tussen Israel en de Palestijnen. Er is dus een gerede kans dat een joodse minister pro Israel zal zijn en daar moet Nederland voorzichtig mee zijn. Als je leest wat ik schreef dan kan je daaruit concluderen dat ik denk dat de helft van alle joden pro Israel is. Dat is op zich niet erg maar wel als je zo'n belangrijke ministerspost bezet als Min. van Buitenlandse Zaken..Jij zei echter dat het fout is om een jood als minister van buitenlandse zaken aan te stellen. Die redenering veronderstelt de misplaatste loyaliteit die bij veel joden vast aanwezig is, maar het is wel wat al te rigoureus om te stellen dat alle joden zo denken.
Voert hij niet gewoon het regeerakkoord uit?? Het komt me nogal simplistisch over zoals ik het hier lees: alsof een minister wel even beleid gaat uitvoeren wat hij zelf bedacht heeft op een zaterdagmiddag tijdens het dobbelen.
Een loyaliteitsdiscussie wegens afkomst... hm... die hebben we eerder langs zien komen niet? Ik vind het een raar idee dat hij automatisch sympathie moet hebben voor Israël wegens z'n afkomst...En die 50/50 kans gokjes raken kant noch wal natuurlijk.. op basis waarvan maak je zo'n gok uberhaupt..? Nee wat dat betreft gok ik 30/70 dat je zelf partijdig bent en dan als je verder fantaseert op mijn eerdere fantasie kun je concluderen dat ik denk dat je geen gelijk hebt.
Bla..blaa...
Een loyaliteitsdiscussie wegens afkomst... hm... die hebben we eerder langs zien komen niet? Ik vind het een raar idee dat hij automatisch sympathie moet hebben voor Israël wegens z'n afkomst...En die 50/50 kans gokjes raken kant noch wal natuurlijk.. op basis waarvan maak je zo'n gok uberhaupt..? Nee wat dat betreft gok ik 30/70 dat je zelf partijdig bent en dan als je verder fantaseert op mijn eerdere fantasie kun je concluderen dat ik denk dat je geen gelijk hebt.
Bla..blaa...
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Schoten die Palestijnse kinderen? Die hadden net zo min behoeven te sterven als die joodse kinderen in Toulouse. Als je de voorvallen nog eens gaat lezen dan zul je zien dat Israel die beschietingen in 9 van de 10 gevallen had uitgelokt door meestal Palestijnen te liquideren zonder vorm van proces.Wormpje schreef:''Palestijnse kinderen werden bij bosjes neergeschoten'', maar moet Israël zich dan weerloos en ongestraft laten beschieten?
Israel wil n.l. geen vrede om dat dit in hun nadeel is.
Je zit er wel goed naast wat je bewering betreft over de joden en dat die bijna allemaal pro Israel zijn.
Er zijn veel vredesgroepen zoals Gush Shalom in Israel die protesteren tegen het beleid van Israel.
En wat houdt dat in? Ik ben ook niet tegen Israel maar wel tegen de landroof politiek die dat land volgt.
Palestina werd in 2 stukken verdeeld en daarmee gingen de zionisten akkoord. Waarom dan nog eens de helft jatten van het deel dat aan de Palestijnen werd toegewezen? Dát is vragen om verzet!
Op de post van BuZa behoort imo géén joodse Nederlander te zitten. Ook geen Nederlandse Moslim.
@ Samsa"]
Ook in Engeland is nu weer iets bekend geworden over diners van 250.000 Br. Pounds (!) Natuurlijk willen deze dure mee eters hiervoor iets terug zien.
Wilders heeft verschillende malen aan zo'n diner aan gezeten in Californië. Dat was van de pro Israelische AIPAC ! Dat zal wel de nodige pecunia hebben opgeleverd voor de PVV kas.
Dus laat dat Bla....Blaaa maar achterwege want je bent of te goedgelovig of je weet er geen snars vanaf wat er zich zoal uitgespookt wordt in de politiek!
Ik weet wel zeker dat een Min v BuZa een dikke vinger in de pap heeft wat het buitenlandse beleid aangaat.Voert hij niet gewoon het regeerakkoord uit?? Het komt me nogal simplistisch over zoals ik het hier lees: alsof een minister wel even beleid gaat uitvoeren wat hij zelf bedacht heeft op een zaterdagmiddag tijdens het dobbelen.
De politiek zit vol met lieden die een tweede agenda hebben ! Wie zijn b.v. de geldschieters van politieke partijen en politici? Wilders b.v. wil niet openbaar maken waar hij zijn pecunia vandaan haalt.Als daar nu niets fout mee is waarom dan die schuwheid van openbaar maken ? Dat wordt verplicht maar deze geblondeerde führer wil dat onder geen voorwaarde bekend maken.Een loyaliteitsdiscussie wegens afkomst... hm... die hebben we eerder langs zien komen niet? Ik vind het een raar idee dat hij automatisch sympathie moet hebben voor Israël wegens z'n afkomst...En die 50/50 kans gokjes raken kant noch wal natuurlijk.. op basis waarvan maak je zo'n gok uberhaupt..? Nee wat dat betreft gok ik 30/70 dat je zelf partijdig bent en dan als je verder fantaseert op mijn eerdere fantasie kun je concluderen dat ik denk dat je geen gelijk hebt.
Bla..blaa...
Ook in Engeland is nu weer iets bekend geworden over diners van 250.000 Br. Pounds (!) Natuurlijk willen deze dure mee eters hiervoor iets terug zien.
Wilders heeft verschillende malen aan zo'n diner aan gezeten in Californië. Dat was van de pro Israelische AIPAC ! Dat zal wel de nodige pecunia hebben opgeleverd voor de PVV kas.
Dus laat dat Bla....Blaaa maar achterwege want je bent of te goedgelovig of je weet er geen snars vanaf wat er zich zoal uitgespookt wordt in de politiek!
Ik denk dat we onze eigen wet van Godwin hebben hier..alles lijkt altijd naar dezelfde zinnetjes te convergeren... heb je al deze dingen niet al in 5 andere topics opgeschreven???
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
Ik vind het zéér bedenkelijk om iemand vanwege zijn achtergrond bij voorbaat uit te sluiten als minister van Buza. Zonder het door te hebben, ben je Wilders rechts aan het passeren.Cactus schreef:Op de post van BuZa behoort imo géén joodse Nederlander te zitten.
Daarnaast is het een onzinnige stelling. Het gaat om de politieke achtergrond. Als Jood kun je ook juist kritischer zijn op het beleid van Israel. Iemand als Job Cohen (met Joodse achtergrond) zou zich bijvoorbeeld totaal anders hebben opgesteld t.o.v. Israel. Ongetwijfeld zou zijn Joodse achtergrond eerder helpen dan tegenwerken bij druk op Israel.
Het is trouwens (per definitie) een illusie dat een minister onpartijdig zou zijn.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Wormpje jij. Laten we een Hindoestaan nemen. Die zie ik namelijk erg weinig in de Nederlandse politiek.Wormpje schreef:
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Als je, zoals ik, als Israelganger naar Israel en de bezette gebieden gaat, dan besef je pas dat dit alleen een buitenlands probleem is! Dit probleem speelt niet in het dagelijkse leven in Israel en de bezette gebieden! Ik was een maand geleden in Hebron, en ik werd ook gestenigd door Palestijnse kinderen in mijn gehuurde auto! Zolang het mis gaat met onderwijs zal dit altijd blijven bestaan! Maar dit soort berichten komen niet in de media! Mijn advies, ga gewoon een keer op vakantie naar Israel, en de bezette gebieden, en ervaar het zelf! Het is altijd makkelijk lullen als je beinvloed wordt door de Nederlandse of buitenlandse media! Go.....and see for yourself! Dat is het beste advies wat ik iedere blinde vink, die denkt dat hij of zij er wat over weet, kan geven! Just do it!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Ja hoor, daar zijn we weer.Cactus schreef:Hij is toch min. van BuZa ! Dus mag het. Ik vind het fout en dat mag ik toch ook vinden? Het lijkt mij duidelijk waarom ik dat fout vind. Deze minister is een joodse Nederlander die absoluut pro Israel is en ik vind dat zo'n post bezet behoort te worden door iemand die onafhankelijk en onbevooroordeeld is t.a.v Israel en dat conflict.HomoSignificans schreef:Waarom zou een jood geen minister van buitenlandse zaken mogen worden?Cactus schreef:De grootste fout is wel dat men ook hier een joodse Min. van BuZa heeft aangesteld!
Cactus zegt geen antisemiet te zijn; alleen vindt hij het fout als joden bepaalde functies bekleden.
Dit riekt wel heel erg naar discriminatie.
Maar goed, die mensenrechtenclub van de VN is ook echt disproportioneel bezig om Israel te bekritiseren. En dat zeg ik niet, maar dat zei toenmalig VN-baas Kofi Annan (zie http://www.un.org/News/Press/docs/2006/ ... 88.doc.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)
En daar sluit ik me bij aan. Kijk, mensenrechten moeten voor iedereen gelden, en ook voor Palestijnen.Kofi Annan schreef:But, I am worried by its disproportionate focus on violations by Israel. Not that Israel should be given a free pass. Absolutely not. But the Council should give the same attention to grave violations committed by other States as well.
Daar staat echter tegenover dat mensenrechten niet alleen voor Palestijnen moeten gelden, en als de UNHRC alleen maar op dit thema blijft drammen, kan ik wel begrijpen dat Israel geen zin meer heeft om met die club samen te werken.
"Wie ben ik? Wat doe ik hier? Waar is mijn Roddelflop?"
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf
Uit: "Donald Duck: Een geniale weddenschap"
Door Mau Heymans en Kirsten De Graaf