Toe maar.sarnian schreef:Goedwillend heb ik de eerste ca. 20 reacties gelezen, om vervolgens op te geven.
There is no God!
Moderator: Moderators
Re: There is no God!
Ja sarnian,
Hier wordt wel de mogelijkheid geboden om over wat voor onderwerp maar ook te discussiëren. Zouden we dan toch op een forum aanwezig zijn?
Je kan gewon kiezen om er niet aan deel te nemen, of sterker nog; niet eens te lezen.
Je bent vrij, lijkt mij.
Hier wordt wel de mogelijkheid geboden om over wat voor onderwerp maar ook te discussiëren. Zouden we dan toch op een forum aanwezig zijn?

Je kan gewon kiezen om er niet aan deel te nemen, of sterker nog; niet eens te lezen.

Je bent vrij, lijkt mij.
sarnian schreef:Goedwillend heb ik de eerste ca. 20 reacties gelezen, om vervolgens op te geven.
Qua topic : of er nu wel of geen god(en) bestaan moet iedereen maar voor zichzelf uitmaken. Wat mij betreft is er geen noodzaak voor goden, en geen enkele onderbouwing voor het bestaan van goden.
Goden bestaan slechts tussen de oren van de gelovigen. En ik voel geen enkele reden om een ander te doordringen van het al of niet gelijk van dat standpunt.
De ca 20 reacties zijn of van atheïstische of gelovige oorsprong. Helaas heeft iedere schrijver zich bij voorbaat reeds in zijn of haar schuttersputje verschanst. Daarbij volharden de gelovigen in hun gelijk, en voeren vanuit hun sprookjesboek de opdracht uit: "ga heen en verspreidt het woord".
Jammer alleen dat er zo veel atheïsten zijn die een soortgelijke opdracht schijnen te hebben ...
Ik verdedig het recht op vrijheid van godsdienst. Ik doe het zelf namelijk prima zonder godsdienst.
Gelovigen moeten zelf maar uitmaken wat hun rechten zijn. Maar het zou wel fijn zijn als zij hun geloof voor zichzelf zouden houden, en mij er niet mee lastig vallen.
Moeten we de wetenschap nu ook gaan beoordelen op zijn impact, net als religie? Dat zou wel eens een verloren strijd kunnen blijken.sytze schreef:religie is een mooiere (volgens gelovigen) versie van de werkelijheid, maar niet de realistische. maar mensen blijven er op terug vallen. helaas heeft religie een veel grotere negatieve impact.
the possible ranks higher than the actual
Ben ik een keertje goedwillend ...siger schreef:Toe maar.sarnian schreef:Goedwillend heb ik de eerste ca. 20 reacties gelezen, om vervolgens op te geven.

A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Inderdaad. Dus ook vrij om mij uit te spreken tegen dat irritant en intolerant gedrag van velen om hun religieus of atheïstisch "gelijk" rond te bazuinen.Dolce schreef:Ja sarnian, Hier wordt wel de mogelijkheid geboden om over wat voor onderwerp maar ook te discussiëren. Zouden we dan toch op een forum aanwezig zijn?Je kan gewon kiezen om er niet aan deel te nemen, of sterker nog; niet eens te lezen.
![]()
Je bent vrij, lijkt mij.

Laatst gewijzigd door sarnian op 13 feb 2012 12:50, 1 keer totaal gewijzigd.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Mooi Sytze, alleen dat religie een grotere negative impact heeft zul toch moeten onderbouwen. Nu ja 'moeten' je begrijpt wel.sytze schreef:ontwetendheid komt altijd voor het weten. Ontwetendheid= religie, (weten!)schap= wetenbutters schreef: Nou ok..Ten eerst religie is ouder dan wetenschap
Is dit nou zo gek? mensen gaan naar films omdat dit vaak een mooiere versie is van de werkelijkheid, maar niet de realistische. religie is een mooiere (volgens gelovigen) versie van de werkelijheid, maar niet de realistische. maar mensen blijven er op terug vallen. helaas heeft religie een veel grotere negatieve impact.Religie heeft het vaker oveleeft dan de wetenschap
@ butters in het algemeen: zoals mij ooit is uitgelegd op dit forum: religie is een vast blijfend concept en is geen zelf-corrigerend proces, waartegen wetenschap dat wel is.
religie is als southpark. denk daar maar eens over na!

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Butters, als je denkt dat het christendom onveranderlijk is, dan moeten we je toch echt een keer met de FT tijdmachine terugsturen naast de late middeleeuwen. Dan moet je gewoon even jouw mening over Jezus uiteenzetten op het dichtstbijzijnde dorpsplein, en even kijken hoe dat valt. Ik gok persoonlijk op een heel warm ontvangst.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
@ Sarnian
Dat rondbazuinen dat het je niks interesseert doe je elke keer weer, tot vervelends toe. Wanneer het je werkelijk allemaal niks interesseert dan had je niet gepost, dus maak dat de kat wijs. Maar ook dat is je al meerdere keren uitgelegd. Verder is je atheïst versus theïst tegenstelling een valse dichotomie waar het gelijk hebben aangaat. Een atheïst hoeft geen gelijk te hebben. Hij hoeft alleen maar het ongelijk van de theïst aan te tonen. Die maken de claim, niet de atheïst.
Dat rondbazuinen dat het je niks interesseert doe je elke keer weer, tot vervelends toe. Wanneer het je werkelijk allemaal niks interesseert dan had je niet gepost, dus maak dat de kat wijs. Maar ook dat is je al meerdere keren uitgelegd. Verder is je atheïst versus theïst tegenstelling een valse dichotomie waar het gelijk hebben aangaat. Een atheïst hoeft geen gelijk te hebben. Hij hoeft alleen maar het ongelijk van de theïst aan te tonen. Die maken de claim, niet de atheïst.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
Om niet van 'heet' te spreken.Marinus schreef: Ik gok persoonlijk op een heel warm ontvangst.

Ik moet even nuanceren. Het is een valse dichotomie waar het een waarheidsclaim aangaat.
Hij die denkt god te kennen, werpe de eerste steen.
omdat het massaler is,Mooi Sytze, alleen dat religie een grotere negative impact heeft zul toch moeten onderbouwen. Nu ja 'moeten' je begrijpt wel.
Religie Aanhangers (2005)[1]
Christendom 2,1 miljard
Islam 1,3 miljard
Niet-religieus 1,1 miljard
Hindoeïsme 900 miljoen
Boeddhisme 415 miljoen
Taoïsme 225 miljoen
Sikhisme 23 miljoen
Jodendom 14 miljoen
Jehova's getuige 7 miljoen
Bahá'í 6 miljoen
Jainisme 5 miljoen
vandaar. Er zijn simpel weg meer aanhangers. Een groot deel hiervan is hier vrij heftig in (vooral islamitische mensen)
south park daar in tegen heeft een stuk minder kijkcijfers. ik ga het nog niet eens opzoeken. dat het minder kijkcijfers heeft dan dat er religieuzen zijn en dat hiervan waarschijnlijk een klein deel van hierin doorslaat is overduidelijk!
groet, Sytze
Wie rijk wil zijn, moet niet zijn vermogen vermeerderen maar zijn hebzucht verminderen. (plato)
- BadAssChick
- Ervaren pen
het lijkt me wel wat , fliink discussieren en tegen de bijbel aanschoppen
sommige gelovigen geloven echt nog in sprookjes ,zoals bvb de 7 koppige draak met 10 horens te vinden in openbaring

Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.
http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Men spreekt soms wel over geflambeerde persoonlijkheden.Fish schreef:Om niet van 'heet' te spreken.Marinus schreef: Ik gok persoonlijk op een heel warm ontvangst.
Wacht even...
Nee, dat moet toch echt flamboyante persoonlijkheden zijn. Excuus.
Het maakt niet uit, flamboyante persoonlijkheden werden destijds in de regel ook maar even voor de zekerheid geflambeerd.Samante schreef: Men spreekt soms wel over geflambeerde persoonlijkheden.
Wacht even...
Nee, dat moet toch echt flamboyante persoonlijkheden zijn. Excuus.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ok, je bedoelde het niet een (atheist) op een (theist).sytze schreef:omdat het massaler is,Mooi Sytze, alleen dat religie een grotere negative impact heeft zul toch moeten onderbouwen. Nu ja 'moeten' je begrijpt wel.
Religie Aanhangers (2005)[1]
Christendom 2,1 miljard
Islam 1,3 miljard
Niet-religieus 1,1 miljard
Hindoeïsme 900 miljoen
Boeddhisme 415 miljoen
Taoïsme 225 miljoen
Sikhisme 23 miljoen
Jodendom 14 miljoen
Jehova's getuige 7 miljoen
Bahá'í 6 miljoen
Jainisme 5 miljoen
vandaar. Er zijn simpel weg meer aanhangers. Een groot deel hiervan is hier vrij heftig in (vooral islamitische mensen)
south park daar in tegen heeft een stuk minder kijkcijfers. ik ga het nog niet eens opzoeken. dat het minder kijkcijfers heeft dan dat er religieuzen zijn en dat hiervan waarschijnlijk een klein deel van hierin doorslaat is overduidelijk!
groet, Sytze