Treitertraject
Moderator: Moderators
Re: Treitertraject
In ons dorp werken legio Polen in de kassen.
Prima, dat die mogelijkheid er is ( vooral voor de werkgevers)
Het zal niet het leukste werk zijn, maar je kan alleen maar concluderen dat bij NL werklozen het water kennelijk nog niet aan de lippen staat.
Het blijft me elke keer weer verbazen...
Prima, dat die mogelijkheid er is ( vooral voor de werkgevers)
Het zal niet het leukste werk zijn, maar je kan alleen maar concluderen dat bij NL werklozen het water kennelijk nog niet aan de lippen staat.
Het blijft me elke keer weer verbazen...
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Het is meer dat die polen tegen een loon werken waar je hier in NL geen brood van kopen kan.
Als wij de uitkeringen dusdanig gaan verlagen dat mensen hun eigen stront gaan vreten in hun kartonnen woondoos, ja, dan gaan ze de concurrentie aan met de Polen.
Als het leven in NL net zo goedkoop wordt als in Polen, ja, dan ook.
Als wij de uitkeringen dusdanig gaan verlagen dat mensen hun eigen stront gaan vreten in hun kartonnen woondoos, ja, dan gaan ze de concurrentie aan met de Polen.
Meer winst of goedkoper produceren.a.r. schreef:Waarom is dat prima voor de werkgever?
Ja, hier ben ik dan..
Omdat de werkgevers geen personeel kunnen vinden in NL....Het werk moet toch gedaan worden.
Omdat de werkgevers geen personeel kunnen vinden in NL....Het werk moet toch gedaan worden.
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
Nuancering, omdat het Nederlandse personeel niet tegen dat hongerloontje kan werken.
das niet helemaal waar. De Polen krijgen hier een wettelijk minimuloon.Jim schreef:Het is meer dat die polen tegen een loon werken waar je hier in NL geen brood van kopen kan.
Ja, het leven in Polen is goedkoper dan in Nederland. Maar je moet wel het hele plaatje zien. Deze Polen zijn vaak maanden van huis, betalen fors voor de huur van een kamer en moeten in NL ook in hun levensonderhoud voorzien. M.a.w. er blijft niet veel over.
Ze zouden hier het minimumloon moeten krijgen.
Dat is niet in iedere bedrijfstak het geval.
Met z'n allen in een huis kost per persoon niet veel en een hoop van de belastingen die jij wel betaal betalen zij niet.
Voor het loon waar zij voor werken kan je in nl geen gezin onderhouden.
Feit is nu eenmaal dat Nederland te duur is om van een ongeschoolde baan te kunnen leven met een gezin.
En de Oostblokkers doen nu eenmaal ongeschoold werk.
Dat is niet in iedere bedrijfstak het geval.
Met z'n allen in een huis kost per persoon niet veel en een hoop van de belastingen die jij wel betaal betalen zij niet.
Voor het loon waar zij voor werken kan je in nl geen gezin onderhouden.
Feit is nu eenmaal dat Nederland te duur is om van een ongeschoolde baan te kunnen leven met een gezin.
En de Oostblokkers doen nu eenmaal ongeschoold werk.
Jim, een wettelijk minimumloon....Jim schreef:Nuancering, omdat het Nederlandse personeel niet tegen dat hongerloontje kan werken.
Kennelijk is een uitkering dan toch aantrekkelijker.....En daar zit de crux
Nee, niet de uitkering is aantrekkelijker, het feit dat men indien men wel gaat werken minder geld overhoud door het wegvallen van allerhande toeslagen.
Ofwel de uitkering is op een (net) leefbaar niveau gebaseerd en het minimumloon komt daar onder terecht.
Het heeft geen nut om te gaan werken.
Als je gaat werken vanuit de bijstand (daar spreek ik maar even over) dan krijg je de armoedeval.
Ofwel netto houd je minder over dan van de bijstand incl toeslagen
Ergo, het minimumloon zal omhoog moeten.
Een vriend van mij werkt op minimumloonniveau, dat hij dat kan doen is omdat hij geen kosten aan een gezin (en huisvesting) heeft.
Een gezin met maar een kostwinner kan daar niet van rondkomen.
Ofwel de uitkering is op een (net) leefbaar niveau gebaseerd en het minimumloon komt daar onder terecht.
Het heeft geen nut om te gaan werken.
Als je gaat werken vanuit de bijstand (daar spreek ik maar even over) dan krijg je de armoedeval.
Ergo, het minimumloon zal omhoog moeten.
Een vriend van mij werkt op minimumloonniveau, dat hij dat kan doen is omdat hij geen kosten aan een gezin (en huisvesting) heeft.
Een gezin met maar een kostwinner kan daar niet van rondkomen.
Ik opende dit topic zonder mijn geval aan te willen halen Biemer, maar je laat me geen keus dan het nu dan toch maar aan te halen!biemer schreef:Jim, een wettelijk minimumloon....Jim schreef:Nuancering, omdat het Nederlandse personeel niet tegen dat hongerloontje kan werken.
Kennelijk is een uitkering dan toch aantrekkelijker.....En daar zit de crux
Er zijn volgens het UWV werkplein ruim 29.000 vacature in dit land, er zijn bijna 500.000 werkzoekenden.
Ik krijg sinds jaar en dag, iedere dag vacatures binnen via diverse websites....vandaag ontving ik oa deze twee:
Telefoniste ma/wo/do
Rotterdam
Toon oorspronkelijke vacature bij Zoek Collega »
Telefoniste (ter vervanging zwangerschapsverlof)
Soort contract
Administratief, Parttime, 27 uur, ma/wo/do
Functie omschrijving
Wegens zwangerschapsverlof van één van onze Telefonistes (afdeling Facilitair, standplaats Rotterdam) zijn wij voor een periode van +- 4 maanden (september t/m december 2010) op zoek naar een flexibele en klantvriendelijke Telefoniste.
Als Telefoniste bent u met een collega Telefoniste werkzaam achter een telefooncentrale. U regelt op een professionele wijze het telefoonverkeer via de telefooncentrale. De werkuren per dag zijn 9 uur.
Functie eisen:
Functie eisen
• Goede sociale/ contactuele eigenschappen en representatief voorkomen;
• Flexibele inzetbaarheid (ma t/m za);
• Een goede beheersing van de Nederlandse taal (Engels is daarnaast een pré);
• Affiniteit met het werken met computers;
• Ervaring met het bedienen van een telefooncentrale;
• Een klant- en servicegerichte houding;
• Minimaal MAVO denkniveau;
In de loop der jaren heb ik duizenden sollicitatiebrieven geschreven en verzonden, ik heb een opleiding tot credit controller gevolgd en ....jaja....mijn papiertje daarvoor gehaaldIncasso Medewerker in Rotterdam
Baan gegevens
• Bedrijf: Unique - CAU - Callstaff Rotterdam
• Plaats: Rotterdam
• Plaatsingsdatum: Gisteren
• Werkniveau: LBO / VMBO
• Werkervaring: Starter t/m 10 jaar ervaring of meer
• Dienstverband: Bijbaan
Solliciteer nu!
• Stuur door via e-mail
• Toevoegen aan favorieten
• Print deze vacature
• Link naar deze vacature
• Banen in je mailbox?
• Deel op oa LinkedIn,Twitter
Algemene omschrijving
Als Incassomedewerker voor deze financiële dienstverlener ben je verantwoordelijk voor het benaderen van klanten met een betaalachterstand op o.a. hypotheken en leningen. Door jouw klantgerichte en commerciële instelling weet je hen te overtuigen dat zij deze achterstand alsnog moeten voldoen. Deze functie is ideaal voor studenten die op zoek zijn naar een uitdagende en leerzame bijbaan! Je komt te werken in een enthousiast, jong en dynamisch team en kan volop ervaring opdoen in de financiële sector.
Gestelde eisen
• Studerend aan het HBO of Universiteit• Minimaal 12 uur per week beschikbaar • Bereidheid om 2 avonden of 1 avond en een zaterdag te werken • Voor minimaal 6 maanden beschikbaar
Uren
12
Salaris
1700-1700
Meer informatie
• Een interessante, uitdagende en verantwoordelijke Functie• Informele werksfeer• Waardevolle ervaring op je CV• Flexibele werktijden (ochtend, middag, avond en zaterdag)• Startsalaris €9,57 per uur met eventuele bonusregeling!• Goed bereikbaar via openbaar vervoer

Ik stapte vier jaar geleden binnen bij wat toen nog het CWI heette en vroeg om een baan, een opleiding, een werken/leren traject of desnoods een stageplek ....ergens! Het eerste dat de dames achter de balie zeiden was dat ik een uitkering kon krijgen.....kun je je voorstellen dat mijn mond openviel van verbazing?
Vier jaar lang knok ik voor een baan. Ik ben geen jobhopper, maar kan alleen maar (en dan nog slechts af en toe) een baan via een uitzendbureau krijgen. Ik sta ingeschreven van Breda tot den Haag en Woerden en diverse plaatsen daartussen. Ik kan werken, ik wil werken, maar mijn CV is een probleem, er staat op dat ik 51 ben en hoofdzakelijk werkervaring heb als vrijwilliger en ervaring in een aantal bestuursfuctie's als vrijwilliger heb opgedaan, naast mijn diverse los/vast baantjes van de laatste jaren....en nou ja ...niet te vergeten dat ik natuurlijk mijn papiertje als credit controller heb gehaald....oeps vergeten...ik heb tweemaal meegedaan aan de Nationale IQ test....120/123.
Ik dreig in de bijstand terecht te gaan komen en vond een aantal weken geleden een ambtenaar van Sozawe, die me zei: mevrouw, IK ga u helpen, u mag van mij op cursus....even keek ik blij verrast op!
Eindelijk, dacht ik! Ik mocht van deze man naar het sollicitatieklasje....dát was DE cursus. 15 Weken lang 20 uur per week, waarvan ik (en 6000 andere bijstandsgerechtigde Rotterdammers) één dag (of dagdeel, ik ben niet helemaal zeker) per week bij de Roteb mag werken, de straten vegen in Rotterdam. Ik ben vanmorgen naar de introductie ochtend van het project Werk Loont geweest (ik mag het inmiddels van de betreffende uitvoerende ambtenaren geen sollicitatieklasje meer noemen....zij begeleiden mensen naar werk). Het verhaal dat ze hielden voor deelnemers aan het verplichte traject om in aanmerking te kunnen komen voor een bijstandsuitkering kon niet holler klinken en ik kon én kan me niet aan de indruk onttrekken dat de heren dat zelf ook wel door hadden! Vervolgens moesten al die (wellicht) toekomstig bijstandsgerechtigden een formulier invullen en ondertekenen. A.R. heeft als enige een statement durven maken en heeft vooralsnog geweigerd dat formulier te tekenen, ze gaat dat formulier komend weekend eens op haar gemak doorlezen en proberen aan een advocaat voor te leggen. Maandag a.s. heb ik een persoonlijk gesprek met wéér een andere ambtenaar ....betreffende mijn persoonlijke situatie....want ja ze waren het wel met mij eens, dat het "een beetje vreemde situatie" was, dáár ik nog geen recht op bijstand heb en ook niet heb aangevraagd en het feit dat ik Nugger ben, kunnen/mogen ze mij nl helemaal niet "verder helpen!"
Voor de eerste keer in mn leven vecht ik sinds vier jaar voor MIJzelf, voor MIJN toekomst!
Gezien bovenstaand verhaal zou ik toch bijna zeggen: Je lacht je toch de ballen uit de broek!

Zolang werkgevers HBO werk- en denkniveau en ervaring in het schoonmaakwerk als verwachting kunnen vragen voor een vacature voor schoonmaakster en toch een minimum loon kunnen bieden, hebben de door A.R. geschetste werkzoekenden het zwaar en staan ze flink onder competatieve druk / concurentie op de liberale arbeidsmarkt. Er is reden aan te nemen dat deze mensen een steuntje in de rug nodig hebben om die competitie / concurentie op de arbeidsmarkt aan te gaan. De overheid is daar op langere termijn bij gebaat. Wel zal de werkzoekende het voornamelijk zelf moeten volhouden, hoewel door de vele afwijzingen de moraal vaak laag is. Verwijten naar de werkzoekende maakt deze vaak kwetsbaarder, in plaats van dat het de concurentie positie verterkt.
Reintegratietrajecten zoals begeleid door particulieren, zo blijkt uit rapporten, zijn echter nauwelijks kosten effectief. Althans als ik mijn informatie op orde heb.
MAW: Werkzoekende, keep your head up en laat je niet gek maken. Doe wat je voor de papieren moet doen, maar vooral ook wat je gevoel zegt! Ga ervoor! Al die mensen met een goede opleiding, of ervaring, ze stinken net zo hard als jij als je een scheet laat. Je moet die scheet echter als parfum verkopen! Good luck!
Groet,
Bob
Reintegratietrajecten zoals begeleid door particulieren, zo blijkt uit rapporten, zijn echter nauwelijks kosten effectief. Althans als ik mijn informatie op orde heb.
MAW: Werkzoekende, keep your head up en laat je niet gek maken. Doe wat je voor de papieren moet doen, maar vooral ook wat je gevoel zegt! Ga ervoor! Al die mensen met een goede opleiding, of ervaring, ze stinken net zo hard als jij als je een scheet laat. Je moet die scheet echter als parfum verkopen! Good luck!
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
Jim, daar heb je een punt idd. Voor een gezin met 1 werkende ouder zal dit onmogelijk zijn. Echter, er zijn nog legio werkloze JONGERE alleenstaanden, die het werk, wat nu Polen doen, kennelijk te min vinden en/of een uitkering prefereren. Dat is mijn verbazing...Als je gaat werken vanuit de bijstand (daar spreek ik maar even over) dan krijg je de armoedeval.
@ AR. Aiiii. Ik heb geloof ik een gevoelige snaar geraakt. Ik kan me je frustatie goed voorstellen.Je wil werken, maar de kans krijg je niet en het wordt je onmogelijk gemaakt.
Mijn opmerking (m.b.t. de Polen) was eigenlijk off topic. Excuses daarvoor.
Biemer, ik kom die hier niet tegen.
Niet hier in het dorp iig.
Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik ben er niet mee bekend.
Niet hier in het dorp iig.
Wil niet zeggen dat ze er niet zijn, maar ik ben er niet mee bekend.