Akkersloot schreef:Je, of je ouders, zijn hier gekomen als gast en heb je de cultuur van je gastland te respecteren.
En hoe zit dat als mijn ouders hier zijn gekomen op verzoek (of onder dwang) van dit land???? En wat is er in hemelsnaam zo erg dat NL niet meer het NL is van de jaren 50? (godzijdank overigens). Een maatschappij is in beweging. NL heeft al die mensen toegestaan hier te zijn, maar waarom wil NL zich dan vasthouden aan dingen die m.i. niet meer zo nodig zijn?
Akkersloot schreef:Maar dat is ook echt niet mijn enige argument. Er zijn altijd nog meer atheisten dan moslims dus waarom dan 2e pinksterdag niet inruilen voor een atheistische feestdag. 2e pinksterdag valt altijd in het voorjaar/ zomer waarom dan die inruilen voor een vrije dag in de winter of herfst. En misschien had de godsdienststichter pedofeet Mohammed ook maar gewoon de zonnejaar kalender moeten aanhouden i.p.v. het maankalenderjaar als die "profeet" echt zo vooruitziend was geweest.
verderop zal je lezen dat ik met jouw eerste punt eens ben. Wat betreft Mohammed... dat zijn van die eindzichtloze discussies. Daar kom je nooit uit. Dan ga je teveel op het geloof in. Ik denk dat dat niet handig is, omdat je dan mensen alleen tegen je in het harnas werkt en dat kan NL nou juist niet gebruiken (m.i.).
distiple schreef:@Ruby,
@Distiple
Maar waarom vind je het zo erg dat Nederland verandert? De samenstelling is verandert en waarom is dat zo erg? Waarom vast houden aan "oude" gebruiken als die wellicht niet eens meer nuttig zijn? Jij zelf wil ook geen vrij om religieuze redenen. Er zijn wel meer mensen die dat zo zien. Ook dat verandert.
Verandering op zich is niks mis mee. Maar waarom moet Nederland worden aangepast aan die
`minderheid` die voor de meeste problemen zorgt in Nederland. Waarom worden er niet juiswt eerder restricties aan deze `minderheden` opgelegd omdat men juist de `moeilijkste` groep is. Het gaat altijd maar om moslims, er zijn veel meer `minderheden` in Nederland. Het word eerder tijd dat juist die `minderheden` waar weinig last mee is eens te belonen, en niet de `moeilijksten`. Nederland hoeft niet zich niet aan te passen aan de maatstaf van de `moslim`. Nederland is een van de meest voor andere culturen openstaande landen. Iets waar men in menig ìslamitisch`land een voorbeeld aan kan nemen. En dan moeten `wij` aan `hun` wensen tegemoet komen??
Ik heb het even vetgedrukt weer gegeven. Er is procentueel gezien maar een zeeeer kleine groep waar NL last van heeft, van wat betreft de moslims. NL heeft ook altijd last gehad van een
aantal Anitllianen. En het gaat mij dus niet om die minderheden, maar meerheden. Stel dat we niet van die fundi moslims hadden zoals Mohammed B en die honderden anderen. Dan had je neem ik aan geen bezwaar er tegen gemaakt, net als dat je geen bezwaar hebt tegen wellicht een vrije dag i.v.m. chinees nieuw jaar. Voor mij hoeven ook niet alleen de moslim feestdagen, van mij mogen graag alle feestdagen. Ik heb zelf in Singapore gewoond en we hadden werkelijk veel vrije dagen ivm de vele geloofsgroepen (voornaamste: moslim, christelijk, boedisme en hindoeisme). Dat verliep verder prima. Ik zou niet kunnen zien dat dat hier ook niet kan.
Een islamitisch land mag best een voorbeeld aan ons nemen, alhoewel ik er niet voor zou kiezen om daar te wonen, maar omdat zij iets niet doen, wil nog niet zeggen dat wij dat ook maar niet doen. Dat vind ik krom praten. Ik wil niet zijn zoals zij en dat kan ik laten zien door hen wel te accepteren zoals zij zijn (en dan heb ik het dus niet over die fundi's).
Voor de extra zekerheid in het kort:
Ik ben voorstander van meer vrije feestdagen (wat wel tot gevolg kan hebben: kortere vakanties, tenzij werkgevers dat anders kunnen oplossen met werknemers), maar dan wel voor de wat grotere groepen. Ik denk niet dat we dat voor ieder geloof of instelling kunnen doen, want dat ljikt mij gewoon niet haalbaar. Ik denk dat we in NL rekening kunnen houden met in ieder geval: christenen, moslims, atheïsten, hindoes (en wellicht vergeet ik er nog 1 of 2).
Verder blijf ik erbij: werkgevers en werknemers moeten de vrijheid kunnen hebben om zelf te bepalen welke dagen (hoeft niet voor elke werknemer gelijk te zijn). En voor scholen zou bovenstaand een richtlijn kunnen zijn (meer vrij, maar kortere vakanties).
Distiple schreef:Laten we er anders een "sla je wijf maar lekker verrot" feestdag van maken, of de "nationale homovanhetdakafflikkerdag".
ik begrijp het goed dat je hier overdrijft? Dit zijn geen moslim feestdagen. (Ik reageer ook nog!

)
Distiple schreef:Verandering is goed, maar het MOET niet. Wat zou het nut ervan zijn??
Verandering MOET idd niet. Het nut? Wat mij betreft zou het wat minder beladen maken. Persoonlijk denk ik dat het goed zal zijn voor de samenleving. Ik zou graag af willen van termen als "wij" en "zij". En gevoelsmatig zou dit een start kunnen zijn. Maar ja... wie ben ik?