Welkom Frodof!a.r. schreef:Filmpje. Ik heb Jesus Camp deze keer maar links laten liggen.....dit gaat er iets rustiger aan toe, maar ik blijf er met verwondering naar kijken. Overigens zijn er honderden van deze filmpjes te vinden op het internet.
Dan hebben we nog vallen in de geest, blaffen als een hond in de geest, lachen in de geest, dronken zijn met de geest, en nog meer 'geestige' varianten.
Ik heb zelf in een dienst eens tongentaal meegemaakt, bijna altijd zijn het (wat labiele) vrouwen die hieraan meedoen. Toen ik christen was vond ik het al 100% BS.
Binnen het orthodoxe christendom is men ook als de dood voor tongentaal, daar neemt men het echter serieus op. Er gaat een broodje-aap verhaal rond waarin een afrikaan in een evangelische dienst iemand in tongentaal hoorde spreken, en vervolgens dit kon verstaan omdat het zijn taal was. Het bleken allerlei vervloekingen te zijn van de duivel, ja ja! Pas dus op met tongentaal
(Oh, ik heb het nog niet gehad over vlaggenzwaaien, met een fruitmand op je hoofd lopen en dansen in de geest; die houden jullie nog te goed