Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Ik ben Nederlander.
Zou ik t accepteren als Rutte (nu demissionair maar dat even terzijde) alle Belgische inwoners eruit stuurt, omdat ze een eigen gebied hebben?
Zou ik het als Nederlander accepteren dat Rutte stukje bij beetje België door de Nederlanders last annexeren?
Mag ik dan verwachten dat de Belgen in opstand komen en een broertje dood aan de Nederlanders krijgen?
Als je als groep stelselmatig onder toeziend oog van de wereld jaaaaarenlang wordt geterroriseerd is verzet dan niet logisch?
Nogmaals, de daden van Hamas zijn nooit te accepteren of goed te keuren, maar dat er opstand komt is 100 procent duidelijk. De vorm van deze opstand is totaal afkeuring-waardig maar er moest vandaag of morgen iets gebeuren een theekransje met Bibi zat er al niet in. Tenzij ze natuurlijk hun derderangs status hadden geaccepteerd!
Zou ik t accepteren als Rutte (nu demissionair maar dat even terzijde) alle Belgische inwoners eruit stuurt, omdat ze een eigen gebied hebben?
Zou ik het als Nederlander accepteren dat Rutte stukje bij beetje België door de Nederlanders last annexeren?
Mag ik dan verwachten dat de Belgen in opstand komen en een broertje dood aan de Nederlanders krijgen?
Als je als groep stelselmatig onder toeziend oog van de wereld jaaaaarenlang wordt geterroriseerd is verzet dan niet logisch?
Nogmaals, de daden van Hamas zijn nooit te accepteren of goed te keuren, maar dat er opstand komt is 100 procent duidelijk. De vorm van deze opstand is totaal afkeuring-waardig maar er moest vandaag of morgen iets gebeuren een theekransje met Bibi zat er al niet in. Tenzij ze natuurlijk hun derderangs status hadden geaccepteerd!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ik zou de inlichtingendiensten hun werk GOED laten doen, want dat kúnnen ze prima, en ik zou vroegtijdig ingrijpenChaimNimsky schreef: ↑31 okt 2023 17:34Dus wat zou jij doen?Gerard R. schreef: ↑31 okt 2023 16:32O nee. Niks accepteren. Maar dat heb je al gezien met wat ik antwoordde. En in eerdere posts.ChaimNimsky schreef: ↑31 okt 2023 16:24 Dat is geen antwoord. We hebben te maken met een groepering die bewust Joodse baby's verbrandt, bewust Joodse kinderen voor de ogen van hun ouders doodmartelt, bewust zwangere Joodse vrouwen opensnijdt om hun ongeboren kind er met een touw uit te trekken en een mes door het hoofd te jagen, bewust jonge Joodse vrouwen verkracht en hun levenloze halfnaakte lichamen door de straten paradeert onder luid gejuich en gedans van de bevolking, bewust Joodse ouden van dagen en anderen hebben afslacht op een manier die zelfs de Nazi's met hun gaskamers nog had beschaamd, waarna ze zich tussen hun eigen bevolking terugtrekken opdat zoveel mogelijk plaatjes met hun eigen burgerslachtoffers naar buiten komen en de wereld zich tegen Israel keert indien we de Hamas willen vernietigen.
Wat zou jij doen? Accepteren?
Een heel andere vraag is 'of er niet een andere weg is dan het vernielen van de burgers (naast de gebouwen en infra)'.
Kijk Hamas wordt goed aangepakt maar de gewone mensen daar helaas ook. Sommige waarnemers hebben het
over genocide en het proberen de Palestijnen verdrijven naar Egypte. De ziekenhuizen gaan bijna dicht...
De maatvoering is zoek.
als hun arsenaaltjes in Gaza gevaarlijk voor Israël zouden worden.
Dat kan ter zee, te land en in de lucht met alle technieken die Israël ten dienste staan, ook die van de VS.
Maar terwijl ik dacht dat ze daar de afgelopen jaren mee bezig waren met kleinere acties, blijkt dat niet zo te zijn geweest.
Ik kan het me bijna niet voorstellen... maar het LIJKT wel alsof Israël het erop heeft laten aankomen opdat ze nu echt
helemaal voor eens en voor altijd los kunnen gaan vanwege die slachting onder Israëli.
Zie mijn posts in het begin van de draad.
En nu dat allemaal anders is gelopen zou ik niet Noord-Gaza omspitten, waarbij de mensen mee worden gespit.
Dat moet je nú subtieler doen. Dit heeft veel van haat jegens de burgers vanwege woede en verdriet.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
- Ronaldus67
- Ervaren pen
Laten we inderdaad niet in de val van "goedpraten" lopen noch dit begrip telkens al te gemakkelijk inzetten om elkaar in een hoek te duwen.axxyanus schreef: ↑31 okt 2023 12:31Het probleem met zo'n betoog is dat je daarmee bijna alles wat Israël eventueel gaat doen kan goedpraten.Ronaldus67 schreef: ↑31 okt 2023 11:44 ... de boodschap van Sam Harris dat er geen moreel equivalent bestaat ten opzichte van de daden van Hamas.
10.000 Palestijnse doden, 100.000 Palestijnse doden, 1.000.000 Palestijnse doden, je kan steeds opnieuw naar voor schuiven dat de Israëli ten minste geen babies in hun wieg verbrand hebben of wat ook de gruwellijkheden van Hamas ook waren.
Als je vandaag pro-Israël bent, krijg je al snel het label opgeplakt hun vergeldingsacties goed te praten. En andersom, als je pro-Palestina bent, krijg je van sommigen meteen te horen daarmee de terreur van Hamas te vergoelijken. Dat soort verwijten over en weer lijkt me onwenselijk. Het brengt ons nergens. De situatie is uiteraard vele malen complexer en ligt behoorlijk genuanceerder dan dat.
Vandaar ook mijn toevoeging dat Israël op zijn tellen moet passen en zich in zijn vergeldingsdrift niet aan dezelfde immorele steen gaat stoten (het boemerang-effect). Alleen maar superieur willen zijn middels bruut geweld als enige antwoord (het oog om oog, tand om tand principe) biedt geen oplossing voor de lange termijn. Vergelding als enig en heilig doel zal het geweld alleen maar doen toenemen. Door dit averechtse effect is straks geen Jood nog veilig op straat.
Hoezeer het ook broodnodig is dat de weg naar menselijkheid en verbinding weer gevonden wordt, ben ik allesbehalve optimistisch dat de wortels van geweld in dit conflict ooit zullen worden weggenomen. De krankzinnigheid lijkt aan de winnende hand. Ik zie geen vicieuze cirkel van geweld, maar eerder een neergaande spiraal van onophoudelijke ellende. Mede mogelijk gemaakt door de abrahamitische religies, waarvoor dank!
-
appelfflap
- Banned
je moet nuanceren maar er mogen ook grenzen zijn.Ronaldus67 schreef: ↑31 okt 2023 17:52 De situatie is uiteraard vele malen complexer en ligt behoorlijk genuanceerder dan dat.
Wat zie je in de pers nu al dagen die discussie rond de ziekenhuizen. Israel wil dat ziekenhuis platbombarderen en dat is er zo extreem ver over ...
ze willen het niet evacueren om de burgers te redden, dan zouden die gewoon in dat gebouw kunnen blijven ( je bent nergens veiliger).
dat is zo'n keiharde rode lijn en verschiet je dan dat mensen boos worden op Israel en het westen?
de reden dat mensen boos op israel worden heeft een context. Die context is niet een eeuwenoude irrationele jodenhaat die uit het niets komt en nu spontaan uit het niets opduikt.
de reden nu zijn de barbaarse bijna middeleeuwse oorlogsmisdaden die Israel nu al 3 weken pleegt. het morele failliet van onze regeringen die dat laten passeren. in de middeleeuwen was uithongeren tijdens een belegering een standaardpraktijk, Israel doet het anno 2023 vrolijk opnieuw
je voelt het aan alles dat dit een geweldige knoop is
Duitsland slaagt er niet in ja te zeggen tegen een resolutie over wapenstilstand zodat burgers eten krijgen?
de Vs wil 100 miljard steun geven? waarvoor?
Wil jij met poetin of Xi jinping nog over mensenrechten gaan praten als westen? succes zou ik zeggen
In aanmerking genomenappelfflap schreef: ↑31 okt 2023 17:28 edit
blijkbaar heeft Israel net een bloedbad aangericht in een vluchtelingenkamp
antisemiet als ik daar iets op zeg?
jouw voorbarige conclusie dat Isaraël dat deed en niet Hamas zelf,
- [zoals bij dat ziekenhuis, weet je nog?,]
dat Israël opzettelijk op die burgers mikte,
ja, zulks duidt mijns inziens op antiSemitisme.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
.
Aljazeerah is er al uren mee bezig. De omgeving is ook afschuwelijk om te zien. Arme mensen.HierEnNu schreef: ↑31 okt 2023 18:23In aanmerking genomenappelfflap schreef: ↑31 okt 2023 17:28 edit
jouw voorbarige conclusie dat Isaraël dat deed en niet Hamas zelf,
plus dat jij er vanuit gaat dat, als Israël dat al deed,
- [zoals bij dat ziekenhuis, weet je nog?,]
dat Israël opzettelijk op die burgers mikte,
ja, zulks duidt mijns inziens op antiSemitisme.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
Want?Yours schreef: ↑31 okt 2023 17:19
Door alles wat er momenteel echter militair gezien in Gaza gebeurt wordt die haat verveelvoudigd richting Israël en de Joodse mens. En dan mag Israël de oorlog militair gezien wellicht winnen, op de langere termijn zal de Joodse mens vrees ik absoluut de grote verliezer zijn.
Werden de overwinnaars die in WOII de Jappen en de Moffen tot overgave dwongen op een manier die honderdduizenden onschuldige burgerslachtoffers als Collateral Damage tot gevolg had op de langere termijn de grote verliezer? Nee toch? Waarom de Joodse mens dan wel?
.
.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Volgens sommigen wel vrees ik.appelfflap schreef: ↑31 okt 2023 17:28 edit
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Het lijkt wel of velen hier IS al zijn vergeten. Het lijkt wel of velen zijn vergeten hoeveel Collateral Damage het verslaan van IS met zich mee bracht. Maar ja, dat waren wij zelf, wij het Westen, die destijds onschuldige slachtoffers waaronder babies en bejaarden op ons geweten namen om IS te kunnen overwinnen. Over boter op het hoofd gesproken ...
Ter herinnering:
Natuurlijk niet! IS zou anders voor nog veel meer Collateral Damage hebben kunnen zorgen ...
Ter herinnering:
Was het beter geweest om IS niet te verslaan zodat Collateral Damage voorkomen werd?BNN Vara Joop 28-12-2015 leestijd 1 minuten schreef:
'Bombardementen op Syrië net zo erg als aanslagen in Parijs'
Fractieleider Duitse Die Linke hekelt de acceptatie van 'collateral damage'
Bombardementen op door IS beheerst gebied, waarbij onschuldige burgerslachtoffers vallen, zijn net zo’n terreur als de aanslagen in Parijs. Dat stelt Sahra Wagenknecht, fractievoorzitter van Die Linke, in een interview met het Duitse persbureau DPA.
De linkse politica stelde onder meer:
VIDEO duurt 30 seconden:
Natuurlijk is het geen mindere misdaad om burgers in Syrië te vermoorden met bommen dan willekeurig om je heen te schieten in restaurants en concertzalen in Parijs. Het ene is individuele terreur, het andere is terreur die wordt uitgevoerd door de staat.
Duitsland levert inmiddels ondersteuning voor die bombardementen. Volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zijn er sinds september 299 burgers omgekomen bij geallieerde bombardeer-acties. Onder de slachtoffers zijn 81 kinderen.
Volgens Wagenknecht versterken de bombardementen alleen maar de spiraal van geweld die de regio teistert. IS is volgens haar een monster dat geschapen is door de Verenigde Staten door eerst de Irak-oorlog en vervolgens de bombardementen op Libië en de acties in Syrië uit te voeren. Ze verwijt de Franse president Hollande politieke munt uit de aanslagen te willen slaan en de Duitse regering hem daarin te steunen.
Als gevolg van het interne politieke gekonkel van Europese politici sterven vrouwen en kinderen nu in de straten van Raqqa. Scholen en zeiekenhuizen worden verwoest. Natuurlijk is dat terreur en die heeft veel meer slachtoffers gekost dan de barbaarse aanslagen in Parijs.
Natuurlijk niet! IS zou anders voor nog veel meer Collateral Damage hebben kunnen zorgen ...
.
.
Nou... vooral de Russen waren heel goed in tapijtbombardementen. Niets bleef heel, want Russen hebbenHierEnNu schreef: ↑31 okt 2023 19:05 Het lijkt wel of velen hier IS al zijn vergeten. Het lijkt wel of velen zijn vergeten hoeveel Collateral Damage het verslaan van IS met zich mee bracht. Maar ja, dat waren wij zelf, wij het Westen, die destijds onschuldige slachtoffers waaronder babies en bejaarden op ons geweten namen om IS te kunnen overwinnen. Over boter op het hoofd gesproken ...
Ter herinnering:
Was het beter geweest om IS niet te verslaan zodat Collateral Damage voorkomen werd?BNN Vara Joop 28-12-2015 leestijd 1 minuten schreef:
'Bombardementen op Syrië net zo erg als aanslagen in Parijs'
Fractieleider Duitse Die Linke hekelt de acceptatie van 'collateral damage'
Bombardementen op door IS beheerst gebied, waarbij onschuldige burgerslachtoffers vallen, zijn net zo’n terreur als de aanslagen in Parijs. Dat stelt Sahra Wagenknecht, fractievoorzitter van Die Linke, in een interview met het Duitse persbureau DPA.
De linkse politica stelde onder meer:
VIDEO duurt 30 seconden:
Natuurlijk is het geen mindere misdaad om burgers in Syrië te vermoorden met bommen dan willekeurig om je heen te schieten in restaurants en concertzalen in Parijs. Het ene is individuele terreur, het andere is terreur die wordt uitgevoerd door de staat.
Duitsland levert inmiddels ondersteuning voor die bombardementen. Volgens het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten zijn er sinds september 299 burgers omgekomen bij geallieerde bombardeer-acties. Onder de slachtoffers zijn 81 kinderen.
Volgens Wagenknecht versterken de bombardementen alleen maar de spiraal van geweld die de regio teistert. IS is volgens haar een monster dat geschapen is door de Verenigde Staten door eerst de Irak-oorlog en vervolgens de bombardementen op Libië en de acties in Syrië uit te voeren. Ze verwijt de Franse president Hollande politieke munt uit de aanslagen te willen slaan en de Duitse regering hem daarin te steunen.
Als gevolg van het interne politieke gekonkel van Europese politici sterven vrouwen en kinderen nu in de straten van Raqqa. Scholen en zeiekenhuizen worden verwoest. Natuurlijk is dat terreur en die heeft veel meer slachtoffers gekost dan de barbaarse aanslagen in Parijs.
nog niet zo heel lang de pinpoint-bommen zoals de VS al in de eerste Irak-oorlog.
Zij hebben daar ook het leeuwendeel voor hun rekening genomen, want Syrië Assad is een vriend van de Russen.
Maakt niet uit.
Het wordt zo gedaan tegenwoordig, maar het zou uiteraard hooguit zo mogen gaan als allerlaatste middel.
De burger moet ontzien worden. Maar goed, breng dat de heethoofd oorlogsvoerenden maar eens aan het verstand.
Het gaat zeker ook wel eens fout, ook met Westerse pinpoint-bommen.
Een vluchtelingenkamp gebombardeerd!
10-1 voor Israël
10-1 voor Israël
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ze zijn helemaal gek geworden daar. "Er zat een commandant van Hamas die zich tussen de burgers verschuilde".. Dat mensen niet inzien dat het allemaal drogredenen zijn. Zelfs al zit er 1 commandant. Is dat het leven van tientallen/honderden waard?
Dan laat je die even lopen om hem op een onbewaakt ogenblik te grazen te nemen. Of misschien iets anders "gevangen nemen"?
Je begrijpt t niet.
Dat heet proportionele collateral damage.
Israël....Ga zo door! Er zijn nog Palestijnen over!
Dat heet proportionele collateral damage.
Israël....Ga zo door! Er zijn nog Palestijnen over!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
ChaimNimsky
- Superposter
Volledig mee eens: "dit is de tragedie van oorlog". Zoals gezegd, staat de Geneefse Conventie burgerslachtoffers toe, indien de verwachte militaire voordelen opwegen tegen de verwachte schade aan burgers. En het Recht op zelfverdediging, waarbij in gevallen van terrorisme en andere bedreigingen voor de veiligheid, staten zich kunnen beroepen op zichzelf te mogen verdedigen tegen terroristische doelwitten als er sprake is van een dreiging voor de nationale veiligheid, staat eveneens toe dat er burgerdoden vallen. Japan, Nazi-Italië, Nazi-Duitsland, Cambodja, Irak verloren ook honderduizenden burgers in de oorlog tegen het Nazisme en terrorisme. Uiteindelijk is het allemaal de schuld van de Hamas, aangezien zij zich verstoppen tussen de burgers en eveneens de oorlog zijn begonnen.Israëlische leger bevestigt luchtaanval vluchtelingenkamp
Het Israëlische leger heeft bevestigd dat het een luchtaanval op het Palestijnse vluchtelingenkamp Jabalia heeft uitgevoerd. Het doelwit van de aanval was een commandant van Hamas, zegt een woordvoerder tegen CNN. "Hij verstopte zich tussen de burgers." Volgens de woordvoerder is zowel de commandant als een "groot aantal terroristen" gedood.
Gevraagd naar onschuldige burgers in het vluchtelingenkamp antwoordde de woordvoerder dat "dit de tragedie van oorlog" is. Volgens de directeur van een nabijgelegen ziekenhuis zijn bij de aanval zeker tientallen doden gevallen. (Bron: NOS)
Het grondoffensief neemt langzamerhand toe, er komt binnenkort een grote grondoorlog en Israel gaat Hamas decimeren zodat ze geen rol van betekenis meer spelen. Daarna kan er hopelijk weer worden onderhandeld.
Zionist
Met Annexeer dictator Netanyahu??? Wat denk je zelf?
Einstein/Mick
Einstein/Mick