Henochs evangelisatiehoekje waar je kan ge/overtuigen

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Theoloog

Bericht door Theoloog »

Henoch schreef:Ik heb met het uitdragen van wat ik geloof [en hoe neagatief jullie het ook bestempelen] binnen 3 weken, de gemoederen losgemaakt en 100 pagina's met reakties gevuld. Dat is ongekend! Hieraan zien we dat:
"Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten." (Hebreeen 4:12)
100 pagina's met geërgerde reacties waarin bij jou wordt aangedrongen nu eens beargumenteerd op de kritische vragen in te gaan, waarna steevast uitvluchten volgen van Henoch hemelrijder.

Er wordt dus niet doorgedrongen en onderscheiden. Je woorden leven net zo veel als een poel stilstaand water, waarin de plantjes verrotten. Het is wel grappig dat de Bijbel ongelovigen 'geestelijk dood' noemt: dat vindt ik nu juist een passende omschrijving voor jou.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

dit topic is een schoolvoorbeeld dat religie wel degelijk een handrem van de menselijke intelligentie is.
100 pagina's waar alles inzit
jouw, lees religiewaanzinnige, onvermogen tot discussie
jouw beperkt begrijpend vermogen
jouw excuses
jouw vluchtgedrag
jouw gezaag en herhaal
jouw bedreigingen aan ons adres
jouw manipulatietechnieken
jouw achterlijk superioriteitsgevoel

hopelijk krijgt dit topic een prominent plaatsje en wordt het verplicht leesvoer voor elke religieuze zot die hier zijn waarheid wil komen verkondigen
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

Henoch schreef:Maar ook totaal nietszeggend! Veel woorden, weinig lol.
Dat zei de keizer ook van de muziek van Mozart, herinner je je de film Amadeus?
En weet je ook nog wat Mozart hierop antwoordde?

Zo worden er in ieder geval geen koppen met spijkers geslagen. Ik heb met het uitdragen van wat ik geloof [en hoe neagatief jullie het ook bestempelen] binnen 3 weken, de gemoederen losgemaakt en 100 pagina's met reakties gevuld. Dat is ongekend!
Welnee, ik lijd al zes jaar aan deze stortvloed van woorden. Het is de fase van het leven waar ik nu doorheen moet. Echt, Bileams ezel die met mij aan de praat zou zijn geraakt zou ik ook 100 bladzijden van tekst kunnen bedienen. Vergeet bovendien niet dat ik Sararje een plezier wilde doen. Hij wilde zo graag de 100 bereiken om een record te krijgen.
Hieraan zien we dat:
"Want het woord Gods is levend en krachtig en scherper dan enig tweesnijdend zwaard en het dringt door, zo diep, dat het vaneenscheidt ziel en geest, gewrichten en merg, en het schift overleggingen en gedachten des harten." (Hebreeen 4:12)
Nee hoor, hieraan zien we slechts dat het woord van God zo dol en dwaas is dat het wel 100 bladzijden voor lol oplevert.
Dus als dit topic gesloten wordt,...... denk ooit nog eens aan Henoch!
Dat zal ik ongetwijfeld doen van tijd tot tijd. ik hoop dat de rillingen me dan niet over m'n rug lopen.
Het allerbeste toegewenst hoor van de Antichrist, plezierig roeien verder naar de hemel. en doe me een plezier, zet alsjeblieft die geloofsvervolging nu eens uit je gedachten.
Laatst gewijzigd door Rereformed op 31 okt 2007 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Born OK the first time
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Henoch schreef:Heel interressant die discussie tussen rereformed en paulussie; vol argumentatie en gedachtenwisselingen, precies zoals het volgens onze grote Leider Devious hoort!

Maar ook totaal nietszeggend! Veel woorden, weinig lol.

Zo worden er in ieder geval geen koppen met spijkers geslagen. Ik heb met het uitdragen van wat ik geloof [en hoe neagatief jullie het ook bestempelen] binnen 3 weken, de gemoederen losgemaakt en 100 pagina's met reakties gevuld. Dat is ongekend! Hieraan zien we dat:
Dus als dit topic gesloten wordt,...... denk ooit nog eens aan Henoch!
Nee Henoch, dat zie je verkeerd! Iedereen die deze topic doorleest leert jou kennen als een klein kind waar totaal niets van uitgaat en waar niet mee te discussieren valt! Dat is iig mijn conclusie en ik weet zeker dat de meesten zich hierbij aansluiten.

Vr. groet.

PS, vraag je eens af hoe je een god belachelijk kunt maken! Is jou aardig gelukt hier.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

hihi, ik zie ineens de teller op 99 staan, ik dacht al: zou Henoch hebben gereageerd? Ja hoor, inderdaad, ik had het kunnen weten.en ja hoor Henoch na het sluiten van dit topic denk ik heus nog wel eens aan je. met een zeer meewarige glimlach van een man die met veel bombarie hier zijn woordje kwam doen maar net als al zjin voorgangers qua inhoud te licht werd bevonden.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
lost and not found yet!
Bevlogen

Sararje schreef:hihi, ik zie ineens de teller op 99 staan, ik dacht al: zou Henoch hebben gereageerd? Ja hoor, inderdaad, ik had het kunnen weten.en ja hoor Henoch na het sluiten van dit topic denk ik heus nog wel eens aan je. met een zeer meewarige glimlach van een man die met veel bombarie hier zijn woordje kwam doen maar net als al zjin voorgangers qua inhoud te licht werd bevonden.
Altijd weer leuk om te zien dat als Henoch weer een keertje geweest is het topic een TGV wordt ipv een sneltrein! :lol:

Vr. groet.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Altijd weer leuk om te zien dat als Henoch weer een keertje geweest is het topic een TGV wordt ipv een sneltrein! Laughing
Ik dacht meer aan een boemeltje.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
lost and not found yet!
Bevlogen

Sararje schreef:
Altijd weer leuk om te zien dat als Henoch weer een keertje geweest is het topic een TGV wordt ipv een sneltrein! Laughing
Ik dacht meer aan een boemeltje.
@ Sararje,

Is dit topic qua snelheid een record op het vrijdenkersforum?

Vr. groet.
We will dance again!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Ik houd dat soort statistieken niet bij, maar ik denk dat het iig wel heel hoog zal scoren.
Oh en kinders, het zijn nog een stuk of acht postings.... Wie is even mede-creatief?

Trouwens Rereformed: dank je voor je medewerking hoor, maar het had niet gehoeven, zonder jouw gedenkwaardige hulp zou het topic ook wel op 100 zij uitgekomen, wellicht alleen nu wat sneller. Die 100 is het symbolische getal op dit forum aangezien Antoon net zoveel speelruimte heeft gehad.
lost and not found yet!
Bevlogen

Sararje schreef:Ik houd dat soort statistieken niet bij, maar ik denk dat het iig wel heel hoog zal scoren.
Oh en kinders, het zijn nog een stuk of acht postings.... Wie is even mede-creatief?

Trouwens Rereformed: dank je voor je medewerking hoor, maar het had niet gehoeven, zonder jouw gedenkwaardige hulp zou het topic ook wel op 100 zij uitgekomen, wellicht alleen nu wat sneller. Die 100 is het symbolische getal op dit forum aangezien Antoon net zoveel speelruimte heeft gehad.
Ja dat is wel zo maar Antoon heeft er wel meer dan een jaar over gedaan. Ik denk echt dat het een record is!
We will dance again!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Maar ook totaal nietszeggend! Veel woorden, weinig lol.

Zo worden er in ieder geval geen koppen met spijkers geslagen. Ik heb met het uitdragen van wat ik geloof [en hoe neagatief jullie het ook bestempelen] binnen 3 weken, de gemoederen losgemaakt en 100 pagina's met reakties gevuld. Dat is ongekend! Hieraan zien we dat:
De bijbel vanuit een traditionele-christelijk standpunt en een historisch-kritisch standpunt naast elkaar leggen gaat blijkbaar niet goed samen.
Henoch is niet in staat om kritisch naar de bijbel te kijken, waarschijnlijk durft Henoch dit niet. Het is blijkbaar ongepast om kritische vragen over de bijbel te stellen, want aan de bijbel hoor je niet te twijfelen! Als dat de manier is waarop mensen zich moeten bekeren weet ik het ook niet meer. Hoe kun je mensen overtuigen als ze geen kritische vragen mogen stellen?

Wat die 100 pagina's betreft: Je mocht willen dat je op je eigen forumpje 100 pagina's gaat vullen in één topic. Denk niet dat de interesse zo groot is....
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
MinderMutsig
Geregelde verschijning

Bericht door MinderMutsig »

lost and not found yet! schreef: Nee Henoch, dat zie je verkeerd! Iedereen die deze topic doorleest leert jou kennen als een klein kind waar totaal niets van uitgaat en waar niet mee te discussieren valt! Dat is iig mijn conclusie en ik weet zeker dat de meesten zich hierbij aansluiten.

Vr. groet.

PS, vraag je eens af hoe je een god belachelijk kunt maken! Is jou aardig gelukt hier.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.
"Reserve your right to think, for even to think wrongly is better than not to think at all."
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

@ Sararje,

Is dit topic qua snelheid een record op het vrijdenkersforum?
Yep, dat is een record!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Samante

Bericht door Samante »

Ik vraag me af of ze echt bestaan: evangelisten die kritische vragen zonder omhaal beantwoorden. Ik betwijfel het.
(zitten we al op 100?)
Socratoteles
Diehard

Bericht door Socratoteles »

Samante schreef:(zitten we al op 100?)
Bijna :D http://www.youtube.com/watch?v=wZ7YedEopp4
Gesloten