Je hebt een eenzijdig negatief beeld van het christendom. Ik merk op dit forum veel overtuigde, bijna fanatieke, atheïsten. Ik weet niet of jij daar een van bent, maar je reactie vind ik er bij passen. Overtuigde atheïsten (en overtuigde gelovigen) denken in harde bewoordingen over andersdenkenden. Iedereen die het ware licht niet ziet doet het goed fout. Voor hen bestaan er geen gematigde andersdenkenden; alleen wolven in schaapskleren.Blues-Bob schreef:Het gaat hier over dat vredelievende christendom, waar ze nadat ze andersdenkenden (natuurlijk met een motie van god) de hel in gepraat hebben, of zelfs alvast de hel in gejaagd hebben, om verder te gaan met hun favoriete hobby "het naaste liefhebben" meestal door vooral zoveel mogelijk te zeggen dat ze hun naasten lief hebben... Neen, dat christelijke geloof is veel vertederender en angstverminderender dan de Islam...
Ik heb hier moeite mee. Het doet geen recht aan de nuances die er zijn. Als een overbelichte foto wordt alles hard en scherp en verliest het plaatje diepte.