95 stellingen / vragen aan een christen (Believer in Jahwe)

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Doppelgänger
Bevlogen

Re: 95 stellingen / vragen aan een christen.

Bericht door Doppelgänger »

Believer in YHWH schreef:Communisme laat zien dat mensen slecht zijn. Ook wandaden in de naam van het Christendom laten zien dat mensen slechts zijn.

Tot zover een bewijs van de juistheid van de Bijbel.
Rom_3:10 gelijk geschreven staat: Niemand is rechtvaardig, ook niet een,

Het is om die reden dat we ons moeten laten leiden door Gods Geest.
Dan krijg je dat soort dingen niet.
Oh nee? Bent u nu al vergeten dat we het eerder over door God zelf uitgevoerde genocide (de zondvloed) en door God bevolen genocide (de volkerenmoord op de Amalekieten) hadden? Waarbij u overigens mijn vraag negeerde: is genocide goed als het door God uitgevoerd/bevolen wordt?

Wilt u soms beweren dat dit geen gevolgen waren van mensen die zich 'lieten leiden door Gods Geest'?
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Believer in YHWH
Banned

Bericht door Believer in YHWH »

siger schreef:Niet zo simpel, de tijd. In de oudheid was tijd gelijk aan beweging. Als er niets gebeurt is er geen tijd. Augustinus heeft daarover geschreven, en moderne auteurs durven daar wel eens (al dan niet georchestreerd) de loftrompet over steken. Maar zeggen dat er geen tijd was toen er nog niets gebeurde is in dat denkkader logisch. Let wel dat Genesis niet zegt dat er niets gebeurde vóór de "schepping". Er was een hele chaos met monsters en zo, je weet wel, stijl Mesopotamië.

Je kan tijd (antiek) beschouwen als een volgorde van gebeurtenissen, en dan is er niet altijd tijd (tijd is dan afhankelijk van de dingen) of je beschouwt tijd als één van de cartesiaanse coordinaten: hoogte, breedte, diepte en tijd, dus op een oneindige glijdende schaal (de dingen zijn dan afhankelijk van de tijd.)

Maar dat zal wel off topic zijn.
Hoi Siger,

Ik geloof niet dat er voor genesis monsters waren.
De Bijbel zegt dat met de zonde de dood in de wereld kwam.
Dat laat geen ruimte voor allerlei leven voor de komst van de zonde en dus de dood. Of zouden die monsters eeuwig leven gehad hebben?
In genesis worden de mensen en de dieren geschapen. Lijkt me dat de monsters daar ook bij horen.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

En als de feiten je niet bevallen BAN je de poster gewoon. BIY
Believer in YHWH
Banned

Doppelganger schreef:
Believer in YHWH schreef:Communisme laat zien dat mensen slecht zijn. Ook wandaden in de naam van het Christendom laten zien dat mensen slechts zijn.

Oh nee? Bent u nu al vergeten dat we het eerder over door God zelf uitgevoerde genocide (de zondvloed) en door God bevolen genocide (de volkerenmoord op de Amalekieten) hadden? Waarbij u overigens mijn vraag negeerde: is genocide goed als het door God uitgevoerd/bevolen wordt?

Wilt u soms beweren dat dit geen gevolgen waren van mensen die zich 'lieten leiden door Gods Geest'?

Laat ik daar dan nu op in gaan. Mijn stelling zou zijn dat God niemand door Israel heeft laten doden die niet eerst (op welke manier dan ook) maar met name door de profeten gewaarschuwd zijn voor de gevolgen.

Zie Jona en Nineve voor het principe dat ik bedoel.

In het geval van Noach is een aarde vol Hamas (geweldenarij) kennelijk onhelstelbaar slecht geweest zodat vernietiging noodzakelijk was.

Ook daar heeft Noach de waarheid verkondigd. Vooraf!

2Pe_2:5 en de wereld van de voortijd niet gespaard heeft, maar Noach, de prediker der gerechtigheid, met zeven anderen bewaard heeft, toen Hij de zondvloed over de wereld der goddelozen bracht;

Dit oordeel kondig ik (in zekere zin) jou nu ook aan. Geloof het evangelie. Laat je redden. Zo niet dan zal jouw wil geschieden.
Sit down before fact as a little child, be prepared to give up every preconceived notion, follow humbly wherever and to whatever abyss nature leads, or you shall learn nothing. Thomas Henry Huxley

Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Believer in YHWH schreef:
Doppelganger schreef:

Laat ik daar dan nu op in gaan. Mijn stelling zou zijn dat God niemand door Israel heeft laten doden die niet eerst (op welke manier dan ook) maar met name door de profeten gewaarschuwd zijn voor de gevolgen.

In het geval van Noach is een aarde vol Hamas (geweldenarij) kennelijk onhelstelbaar slecht geweest zodat vernietiging noodzakelijk was.

2Pe_2:5 en de wereld van de voortijd niet gespaard heeft, maar Noach, de prediker der gerechtigheid, met zeven anderen bewaard heeft, toen Hij de zondvloed over de wereld der goddelozen bracht;

Dit oordeel kondig ik (in zekere zin) jou nu ook aan. Geloof het evangelie. Laat je redden. Zo niet dan zal jouw wil geschieden.

Ja, ja. En al die zuigelingen en kinderen hebben niet geluisterd naar de profeten.

Grapjas.
Famous Sam McCloud quotes:
-Will you hold my bomb just a minute? Just a minute. I got a pebble in my boot.
-*There* yuh go!
Believer in YHWH
Banned

Stanhope schreef:Dag Believer in YHWH,

Je schreef:
Jezus was 100% God en 100% mens.
Dat kan toch niet ?
Zou voor God iets te wonderlijk zijn? De Bijbel zegt dat Jezus zijn heerlijkheid aflegde. Ik lees dat zo (maar daar zijn boekenkasten vol over geschreven wat ik niet wil overdoen hier) dat Hij God was, één met God de Vader, één met God de Geest, maar wel in de gestalte van een mens. Ik lees het dus zo dat Hij 100% God is maar toen een deel van de heerlijkheid afgelegd heeft (om het bij de hemelvaart weer op te nemen).
God de Zoon stierf aan het kruis.
Wat raar. En de 100% mens wat gebeurde daar dan mee?
Die hing ook aan het kruis. Maar wel zonder zonde.

Believer in YHWH
Banned

Ja, ja. En al die zuigelingen en kinderen hebben niet geluisterd naar de profeten.

Grapjas.
Je stijl van communiceren begint wat verbeten te worden........

De zuigelingen en kinderen waren net als alle kinderen vandaag de dag exemplaren van een zondige zich voortplantende soort. In de tijd van Noach was dat nog erger dan nu.

Maar als we in deze wereld nog even wachten komt ook de volgende profetie van de Here Jezus uit.

Mat 24:37 Zoals het was in de dagen van Noach, zo zal het zijn wanneer de Mensenzoon komt.

Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH schreef:Laat ik daar dan nu op in gaan. Mijn stelling zou zijn dat God niemand door Israel heeft laten doden die niet eerst (op welke manier dan ook) maar met name door de profeten gewaarschuwd zijn voor de gevolgen.
Hiermee geeft u niet echt antwoord op mijn vraag, hoewel het wel nieuwe vragen oproept:

[1] Zolang iemand een groep mensen van tevoren waarschuwt, is het dus gerechtvaardigd om hen van het leven te beroven?
[2] Of geldt [1] alleen voor God en is dit voor mensen geen excuus om aan het moorden te slaan?
[3] Of geldt [1] niet voor God en is het ten allen tijde gerechtvaardigd dat hij mensen ombrengt, ongeacht of er eerst een waarschuwing geweest is?

Hoe kan iets voor een almachtige God 'noodzakelijk' zijn? Waren er krachten buiten God die hem er toe dwongen om al die mensen te vermoorden d.m.v. een wereldwijde vloed? U zegt dus dat er absoluut geen enkele andere mogelijkheid was dan iedereen ombrengen?

Ik ben al gered toen ik het juk van religie afwierp, dank u wel.
"For every subtle and complicated question, there is a perfectly simple and straightforward answer, which is wrong." - H.L. Mencken
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Believer in YHWH schreef:Jezus was 100% God en 100% mens. God de Zoon stierf aan het kruis. Zonder zonde.
Deu 24:16 zegt dit:
Deu 24:16 Ouders mogen niet ter dood gebracht worden om wat hun kinderen hebben misdaan, en kinderen niet om de misdaden van hun ouders; alleen om wat iemand zelf misdaan heeft, mag hij ter dood gebracht worden.
Dus Jesus werd ten dood gebracht om wat hij zelf misdaan had?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Dag Believer in YHWH,

Je schreef:
Zou voor God iets te wonderlijk zijn?
Tja, als je het niet meer weet is dit het juiste antwoord.

Je schreef:
Gezellige boel. Ze hingen dus met z’n tweeën aan één kruis? Of toch weer niet? Was het nou 200%?
Nou ja het was toch ook weer 100% mens als offer en dat druist in tegen de leer. :evil3: Of juist weer niet? :mrgreen:

Ajuus,

Stan
-*There* yuh go!
Samante

Bericht door Samante »

*Zelfcensuur*
Stanhope
Ervaren pen

Bericht door Stanhope »

Fishhook schreef:
Believer in YHWH schreef:Jezus was 100% God en 100% mens. God de Zoon stierf aan het kruis. Zonder zonde.
Deu 24:16 Ouders mogen niet ter dood gebracht worden om wat hun kinderen hebben misdaan, en kinderen niet om de misdaden van hun ouders; alleen om wat iemand zelf misdaan heeft, mag hij ter dood gebracht worden.

Believer in YHWH schreef eerder:
Het wordt steeds gekker, ik ga naar de kroeg.

Ajuus,

Stan
-*There* yuh go!
Believer in YHWH
Banned

@Doppelganger

Heb even bezien wat u bedoelde met multiversum.

Dat is niet wat ik bedoel denk ik. Maar mogelijk overlapt het deels.

Gaat mij hierom:
http://www.youtube.com/watch?v=S6nzc2Dc ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=tnZziMjg ... re=related

Hyperruimte of hyperspace in een van de volgende betekenissen:
Een euclidische ruimte met een dimensie groter dan drie.
Een ruimte met een niet-euclidische wiskunde.
Een topologische ruimte waarvan de elementen deelverzamelingen zijn van een andere topologische ruimte.

zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaluza%E2% ... ein_theory
http://en.wikipedia.org/wiki/Yang%E2%80%93Mills_theory

Benieuwd naar uw afgewogen en gebalanseerde antwoord .........

Believer in YHWH
Banned

Doppelganger schreef:
Believer in YHWH schreef:Laat ik daar dan nu op in gaan. Mijn stelling zou zijn dat God niemand door Israel heeft laten doden die niet eerst (op welke manier dan ook) maar met name door de profeten gewaarschuwd zijn voor de gevolgen.
Hiermee geeft u niet echt antwoord op mijn vraag, hoewel het wel nieuwe vragen oproept:

[1] Zolang iemand een groep mensen van tevoren waarschuwt, is het dus gerechtvaardigd om hen van het leven te beroven? Als God dat doet is het geen verzoek. Maar een opdracht. Ongehoorzaamheid heeft gevolgen.
[2] Of geldt [1] alleen voor God en is dit voor mensen geen excuus om aan het moorden te slaan? You got it.....
[3] Of geldt [1] niet voor God en is het ten allen tijde gerechtvaardigd dat hij mensen ombrengt, ongeacht of er eerst een waarschuwing geweest is? Goed dat je al inschat dat het voor God goed zal zijn. Dat is zo. Voor al het andere: Als God bestaat. ALS! God bestaat (en ik zeg dat het zo is). Dan doet het volstrekt niet ter zake wat jij of ik van de spelregels vinden die door Hem gesteld worden. Die MAG je naast je neerleggen. Begrijp je mijn argumentatie? Dus als ik eerlijk ben moet ik op deze vraag JA zeggen. Het is evenwel niet zoals ik God ken dat hij mensen ombrengt voor de lol. En ook niet zonder waarschuwing. Nog een punt dat jij niet zult vatten is dat DIT leven niet het belangrijkst is. Het gaat om de eeuwigheid. En hoe je die doorbrengt. Eeuwigheid is namelijk wat langer dan een 80 jaar als je je best doet.

Hoe kan iets voor een almachtige God 'noodzakelijk' zijn? Waren er krachten buiten God die hem er toe dwongen om al die mensen te vermoorden d.m.v. een wereldwijde vloed? U zegt dus dat er absoluut geen enkele andere mogelijkheid was dan iedereen ombrengen? Dat zeg ik ja. Om dat een beetje te begrijpen moet je iets gaan zien dat ook waarschijnlijk ongeloofwaardig klinkt. Voor mijn gemak zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Nephilim

Ik ben al gered toen ik het juk van religie afwierp, dank u wel.
Mat 9:29 ................ U geschiede naar uw geloof.

Believer in YHWH
Banned

Stanhope schreef:
Fishhook schreef:
Nee, om wat jij en ik misdaan hebben. En nog gaan doen.

Doppelgänger
Bevlogen

Believer in YHWH schreef:@Doppelganger

Heb even bezien wat u bedoelde met multiversum.

Dat is niet wat ik bedoel denk ik. Maar mogelijk overlapt het deels.

Gaat mij hierom:
http://www.youtube.com/watch?v=S6nzc2Dc ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=tnZziMjg ... re=related

Hyperruimte of hyperspace in een van de volgende betekenissen:
Een euclidische ruimte met een dimensie groter dan drie.
Een ruimte met een niet-euclidische wiskunde.
Een topologische ruimte waarvan de elementen deelverzamelingen zijn van een andere topologische ruimte.

zie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Kaluza%E2% ... ein_theory
http://en.wikipedia.org/wiki/Yang%E2%80%93Mills_theory

Benieuwd naar uw afgewogen en gebalanseerde antwoord .........
Wellicht kunt u bovenstaande termen eerst vervatten in een vraag, anders is er weinig om te beantwoorden. Wat wilt u precies weten?
Gesloten