Maakt de islam mensen vredelievend?

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Samsa
Bevlogen

Re: Maakt de islam mensen vredelievend?

Bericht door Samsa »

Tuurlijk, bij gebrek aan argumenten moet je het maar gooien op mijn slechte wil. Ik begrijp het hoor Bregje. Misschien volgende keer eens proberen op een forum voor basisscholieren?
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Bregje is een suikerdot moslima. Wat haar niet aanstaat in de koran leest ze gewoon niet. Dat noemen ze: je kop in het zand steken, dacht ik.

Afbeelding
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
a.r.

Bericht door a.r. »

Zoiets dus :angel12:

Afbeelding
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

Samsa schreef:
Nee ik loog niet. Tabari was een voorbeeld. Het is een feit dat Asima de dochter was van Abu Bakr. Het is een feit dat ze de zus was van Aisha, 10 jaar ouder en 100 jaar rond het jaar 73.
En waar komen die feiten vandaan?
Niet hier vandaan denk ik?

http://mb-soft.com/believe/txh/aisha.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien hiervandaan:

http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
a.r.

Bericht door a.r. »

Rereformed schreef:
a.r. schreef:...men MOET blijkbaar, hoe dan ook dat rode ballonnetje vast kunnen blijven houden, ipv op eigen benen te durven gaan staan...dat men zijn/haar eigen ZIJN ten diepste tekort doet, kan/wil/durft men NIET te ZIEN! Ik blijf dat toch zóóóó wonderlijk vinden!
Dat is toch eigenlijk niet verwonderlijk. De islam en het christendom heeft als uiteindelijk wapen toch altijd nog de eeuwige verdoemenis in het verschiet. Dit is een ultiem dreigement dat het sterkst gevoeld wordt door iemand die het geloof heel serieus neemt. En de helprediking is in de islam veel sterker dan in het huidige christendom.

Toen ik zelf in de knoop zat met mijn christelijke geloof en uiteindelijk ooit op dat tevoren altijd ondenkbare punt kwam om heel bewust mijn geloof op te zeggen, op dát moment voelde ik die angst voor de hel pas voor het eerst in mijn leven. Tegelijkertijd vóelde ik de angst en stond ik er zelf verbaasd van en schaamde me ervoor. Blijkbaar zit het op een bijzonder zeer diep verborgen plek in de psyche en lijkt het op een soort granieten rotsblok.
Ik had nog wel stille, maar helaas ijdele hoop dus, dat Bregje op deze post zou reageren....weer een droom in
Afbeelding

opgegaan. :angel12:
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Nou.. zitten we weer... terug bij af.. gelukkig hebben we de fotos nog
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

maartje schreef:Dat moslims zich zouden moeten verantwoorden hebben ze grotendeels over zichzelf over zichzelf afgeroepen, door de kaffir onzedigheid en wat dies meer zij te verwijten omdat ze zich niet volgens de islamitische normen en waarden gedragen. Dat vraagt uiteraard om een weerwoord. Zeker als er binnen de eigen gelederen nog wel het een en ander valt te verbeteren. Je bent zelf forumlid op OI. Enig idee hoe beledigend het overkomt door de bijbel/christendom en daarmee christenen belachelijk te maken en dat zonder dat er door moderators aan de bel getrokken wordt?
Ja, maar dat komt omdat moslims elkaar niet mogen veroordelen, maar alleen ongelovigen.
Zelfmoordterroristen zijn immers niet de ergste creatie's, dat zijn ongelovigen.
Zoek het maar op.

Ingebakken hypocrisie in de Islam, en nog openlijk ook.
Eén verkeerd vallend woord echter over de islam en je biezen zijn al voor je gepakt wegens het beledigen van de koran, de islam of de profeet. Maar voor de rest mag een moslim(a) alles zeggen wat hem/haar voor de mond komt en dat valt dan ineens wel onder de noemer van vrijheid van meningsuiting.
Ja, want die vrijheid behoort volgens de natuurlijke orde alleen voor moslims te gelden.
Dat is hun geboorterecht vanwege hun geloof.
Alle respect is voor moslims, en wat er overschiet voor de rest.

Ja, dat was natuurlijk sarcasme.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Dit heeft geen enkele zin.
Waar geen wil is, is geen weg.
fijne Pinksterdagen desondanks.
Ik ga hier mijn energie niet meer insteken, wel andere dingen te doen.
Ja, loop maar weer weg.
Wel fijn dat we moslims hier zelden hoeven te bannen: Ze houden het vanzelf voor gezien.
Terug naar de veilige bubbel van OI.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

Bregje schreef:Het brengen van rechtvaardigheid tussen twee mensen is liefdadigheid.
Het onderwerpen van de kafir aan de moslim.. :evil3:
Henry Ford
misslovely
Geregelde verschijning

Bericht door misslovely »

Nog een mooie aspect van de islam: zusterliefde (broederliefde kan ook maar ben een vrouw dus heb er geen ervaring mee)
Zogezegd steunen alle zusters elkaar, want dat schrijft de islam voor, en inderdaad toen ik me wou bekeren kreeg ik van alle kanten steun van moslima's, wilden ze afspreken met mij enzo...
Na mijn bekering is dat nog zo een tijdje doorgegaan maar na een tijdje laten ze je toch gewoon vallen..
En als ik nu een probleem heb of hulp nodig heb, dan moet ik op niemand meer rekenen. Conclusie: de zusterliefde waar ze zo graag over praten, bestaat gewoon niet.

Ik heb ook op forums gezeten voor bekeerde moslima's. Je zou dat eens moeten lezen wat die allemaal tegen elkaar zeggen; verwijten, oordelen over elkaar... echt het gedrag van moslims hoor.
En daar lees je pas echt hoe erg die meisjes gevangen zitten in hun geloof én hun huwelijk met een moslim. En hoe erg bekeerlingen de islam wel niet volgen: geen foto's maken, geen muziek luisteren, niet buiten gaan zonder toestemming van hun man, verplicht abaya moeten dragen, vriendinnen moeten laten vallen omdat hun man dat meisje niet graag heeft, er zijn er zelfs die volledig het contact verbreken met familie. En velen van die vrouwen zijn echt slaven van hun man en vinden dat doodnormaal, want de islam vraagt dit van hen.
Wat je op zo'n forums leest, dat kom je niet vlug tegen op het forum van ontdek islam.
en daarbij nog het gepush van de andere forumleden om zo streng mogelijk met de islam bezig te zijn.
Zeg je bijvoorbeeld, ik luister nog naar muziek, dan krijg je een hoop fatwa's tegen je oren gesmeten om te bewijzen dat muziek haram is.
Veel bekeerlingen zijn natuurlijk ook weer salafie. Die groepering volgen de islamitische regels zo streng mogelijk op maar pushen andere moslima's om ook zo te worden.
Gelukkig heb ik op tijd mijn ogen open getrokken want ik was ook al op weg om zo te worden..
misslovely
Geregelde verschijning

misslovely schreef:Nog een mooie aspect van de islam: zusterliefde (broederliefde kan ook maar ben een vrouw dus heb er geen ervaring mee)
Zogezegd steunen alle zusters elkaar, want dat schrijft de islam voor, en inderdaad toen ik me wou bekeren kreeg ik van alle kanten steun van moslima's, wilden ze afspreken met mij enzo...
Na mijn bekering is dat nog zo een tijdje doorgegaan maar na een tijdje laten ze je toch gewoon vallen..
En als ik nu een probleem heb of hulp nodig heb, dan moet ik op niemand meer rekenen. Conclusie: de zusterliefde waar ze zo graag over praten, bestaat gewoon niet.

Ik heb ook op forums gezeten voor bekeerde moslima's. Je zou dat eens moeten lezen wat die allemaal tegen elkaar zeggen; verwijten, oordelen over elkaar... echt het gedrag van moslims hoor.
En daar lees je pas echt hoe erg die meisjes gevangen zitten in hun geloof én hun huwelijk met een moslim. En hoe erg bekeerlingen de islam wel niet volgen: geen foto's maken, geen muziek luisteren, niet buiten gaan zonder toestemming van hun man, verplicht abaya moeten dragen, vriendinnen moeten laten vallen omdat hun man dat meisje niet graag heeft, er zijn er zelfs die volledig het contact verbreken met familie. En velen van die vrouwen zijn echt slaven van hun man en vinden dat doodnormaal, want de islam vraagt dit van hen.
Wat je op zo'n forums leest, dat kom je niet vlug tegen op het forum van ontdek islam.
en daarbij nog het gepush van de andere forumleden om zo streng mogelijk met de islam bezig te zijn.
Zeg je bijvoorbeeld, ik luister nog naar muziek, dan krijg je een hoop fatwa's tegen je oren gesmeten om te bewijzen dat muziek haram is.
Veel bekeerlingen zijn natuurlijk ook weer salafie. Die groepering volgen de islamitische regels zo streng mogelijk op maar pushen andere moslima's om ook zo te worden.
Gelukkig heb ik op tijd mijn ogen open getrokken want ik was ook al op weg om zo te worden..

en ja, vooral op die forums voor bekeerlingen zie je hoe vredelievend de islam wel niet is, met al hun verwijten, en veroordelingen... al kan dit natuurlijk typisch vrouwelijk zijn :lol:
Jinny

Bericht door Jinny »

Ik heb ook op die moslima forums gekeken.
Binnenkomen was niet echt moeilijk. :D
Werd er een beetje draaierig in mijn maag van.

Zou verplicht moeten zijn voordat een vrouw zich bekeert om daar eens een poosje mee te lezen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Jim schreef:Ik heb ook op die moslima forums gekeken.

Zou verplicht moeten zijn voordat een vrouw zich bekeert om daar eens een poosje mee te lezen.
Verliefd maakt onredelijk.
Dat geldt vooral voor vrouwen.
Pas als ze het deprogrammeerproces naar normaal netjes afgesloten hebben, zien zij meestal pas wat een idioot zij al die jaren zijn geweest.
Het zou je dochter zijn.
Vooraf rede erinpraten lukt bijna nooit. Verspilde moeite.
Moeder van 3.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

misslovely schreef:Zogezegd steunen alle zusters elkaar, want dat schrijft de islam voor, en inderdaad toen ik me wou bekeren kreeg ik van alle kanten steun van moslima's, wilden ze afspreken met mij enzo...
Zuster- en broederliefde zijn in de Islamitische context mooie woorden voor sociale controle.
Een beetje als de communistische "kameraden".
Henry Ford
misslovely
Geregelde verschijning

Jim schreef:Ik heb ook op die moslima forums gekeken.

ja das waar, dan heb je niet veel zin meer om je te bekeren..
was ik maar niet in die val getrapt :roll:
Plaats reactie