Buitenaards leven?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

Bestaat buitenaards leven?

Zeker niet
0
Geen stemmen
Misschien
6
13%
ik weet het niet
4
8%
waarschijnlijk
24
50%
zeker
9
19%
heb zelf contact gehad.
5
10%

Totaal aantal stemmen: 48

Ali
Banned

Re: Buitenaards leven?

Bericht door Ali »

LordDragon schreef:ali
Hoho, niet te snel. Leven wat in staat is ons, ondanks de enorme afstandsbarriëre toch te bezoeken, moet per definitie een enorme voorsprong in ontwikkeling hebben. Het is daarom waarschijnlijker dat deze aliëns ook een hogere beschaving en ethica hebben ontwikkeld.
zoals the Predator? :D Je begaat de vergissing om met intermenselijke redeneringen over aliens te redeneren. Niks zegt dat aliens denken zoals wij.

MVG, LD.
Tja LD, wie logica ontwikkelt, kan toch moeilijk om de idee heen dat wat jij prettig vindt een ander ook niet prettig zal vinden, hein?

Zelfs jij snapt dat wel.

Om alvast een voorschot op mijn toch wel een tikje gewaagde inschatting te nemen.

:D
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

ali
Tja LD, wie logica ontwikkelt, kan toch moeilijk om de idee heen dat wat jij prettig vindt een ander ook niet prettig zal vinden, hein?

Zelfs jij snapt dat wel.

Om alvast een voorschot op mijn toch wel een tikje gewaagde inschatting te nemen.
ik snap dat vanuit een menselijk perspectief, maar het is maar de vraag of aliens enig menselijk perspectief kennen. Stel je even voor ali, want hier had het ook anders kunnen zijn, dat hitler de wo2 gewonnen had? Wat dan? Ik denk trouwens overigens niet dat er dictators zijn of maffia bonzen die met jouw redenering rekening houden. Bij de mens is dat begrip logica en naastenliefde die daaruit zou moeten volgen volgens jou ook relatief. Of niet?

MVG, LD.

ps heb je the predator films gezien? Of de Alien films bvb nog gekker, een parasiet die helemaal zelf geen technologie kent reist mee met andere intelligente rassen door de ruimte en breidt op hun kap uit. Dat noem ik nog eens een doeltreffende manier van overleven. :) Voor evoluerende systemen is naastenliefde van geen enkel belang het is genoeg om te coexistencieren en te coevolueren op de anders kap. Je kan mogelijke aliens niet gaan kwalificeren zoals mensen, hooguit als systemen.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Zelfs jij snapt dat wel.

ik snap dat vanuit een menselijk perspectief, maar het is maar de vraag of aliens enig menselijk perspectief kennen. Stel je even voor ali, want hier had het ook anders kunnen zijn, dat hitler de wo2 gewonnen had? Wat dan? Ik denk trouwens overigens niet dat er dictators zijn of maffia bonzen die met jouw redenering rekening houden. Bij de mens is dat begrip logica en naastenliefde die daaruit zou moeten volgen volgens jou ook relatief. Of niet?
Waarom zien we emphatie wel bij hoger ontwikkelde dieren en niet bij lagere?

Ik stel persé niet dat naastenliefde en emphatie uit logica voortkomen. Wel dat logica en intellect deze hoedanigheden zullen herkennen en erkennen als sociaal wenselijk..

ps heb je the predator films gezien? Of de Alien films bvb nog gekker, een parasiet die helemaal zelf geen technologie kent reist mee met andere intelligente rassen door de ruimte en breidt op hun kap uit. Dat noem ik nog eens een doeltreffende manier van overleven. :) Voor evoluerende systemen is naastenliefde van geen enkel belang het is genoeg om te coexistencieren en te coevolueren op de anders kap. Je kan mogelijke aliens niet gaan kwalificeren zoals mensen, hooguit als systemen.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Zelfs jij snapt dat wel.

Ik stel persé niet dat naastenliefde en emphatie uit logica voortkomen. Wel dat logica en intellect in staat zijn deze geesteshoudingen te her- en erkennen als sociaal wenselijk.

Het is waarschijnlijk ook wel zo dat er een stevige correlatie is tussen emphatisch vermogen en de graad van ontwikkeling van een organisme.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Alles hier op aarde is gemaakt van sterrenstof inclusief de aarde zelf. De bouwstenen hier op aarde zien we overal terug in het heelal. Het ligt eigenlijk voor de hand dat er heel veel leven elders moet zijn.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
sarnian
Bevlogen

Bericht door sarnian »

Ali schreef:Hoho, niet te snel. Leven wat in staat is ons, ondanks de enorme afstandsbarriëre toch te bezoeken, moet per definitie een enorme voorsprong in ontwikkeling hebben. Het is daarom waarschijnlijker dat deze aliëns ook een hogere beschaving en ethica hebben ontwikkeld.
Welke aliens hebben ons ooit op aarde bezocht ? Graag data en onderbouwing.

Dat wij aliens tot nu toe niet gezien of gehoord hebben ondersteunt de veronderstelling dat de onderlinge afstanden een te groot probleem mogen zijn. Of (mede) dat ze zich nog niet technologisch zoveel verder hebben ontwikkeld. Of dat zij zo verstandig zijn om ruimte reizen (en contacten) te beperken tot het eigen zonnestelsel.

Het "Captain Kirk met zijn Enterprise" syndroom met "sneller dan licht transport" is niet langer alleen maar een sprookje, maar schijnt bij steeds meer mensen steeds verder onrealistische ideeën te doen ontstaan.
De "predator" commentaren hier bevestigen dit bovenstaande.
Come-on : wij zijn hier op een WETENSCHAPPELIJK forum .....

De realiteit is dat "sneller dan licht" niet mogelijk is, en dat - zelfs als zou dat mogelijk zijn - de consequenties van zeer snel reizen tamelijk veel niet te corrigeren problemen met zich meebrengen.

:)
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Ali
Banned

Bericht door Ali »

sarnian schreef:
Ali schreef:Hoho, niet te snel. Leven wat in staat is ons, ondanks de enorme afstandsbarriëre toch te bezoeken, moet per definitie een enorme voorsprong in ontwikkeling hebben. Het is daarom waarschijnlijker dat deze aliëns ook een hogere beschaving en ethica hebben ontwikkeld.
Welke aliens hebben ons ooit op aarde bezocht ? Graag data en onderbouwing.
Die data en onderbouwing hoef ik ik helemaal niet op te voeren mallerd.
Ik heb zulks immers niet beweerd.

Trouwens al zou de enorme afstand inderdaad een onneembare barriëre zijn dan nog blijft mijn redenatie plausibel.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

sarnian schreef: Come-on : wij zijn hier op een WETENSCHAPPELIJK forum .....

De realiteit is dat "sneller dan licht" niet mogelijk is, en dat - zelfs als zou dat mogelijk zijn - de consequenties van zeer snel reizen tamelijk veel niet te corrigeren problemen met zich meebrengen.

:)
Dan ben je toch abuis beste, jij ziet hier niet op een wetenschappelijk forum.

Voorlopig is al wel aangetoond dat zgn 'entangled' deeltjes instantaan kunnen communiceren. Zeg maar sneller dan licht dus. Einstein wou daar niet aan en kwam met het EPR gedachtenexperiment. Via de opzet van John Bell en in de praktische afwerking uiteindelijk door o.a. Alain Aspect bleek Einstein het toch bij het verkeerde eind te hebben.
Jinny

Bericht door Jinny »

Vooralsnog is voor mij de aantrekkingskracht van dit forum dat er mensen posten met enig wetenschappelijk inzicht.
Gewauwel in de ruimte fora zijn er meer dan genoeg.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jim schreef:Vooralsnog is voor mij de aantrekkingskracht van dit forum dat er mensen posten met enig wetenschappelijk inzicht.
Gewauwel in de ruimte fora zijn er meer dan genoeg.
Wat mij met afschuw vervult is de vrijpostigheid waarmee sommige zwakke posters zich een weg banen naar een plek op de betere fora.
Jinny

Bericht door Jinny »

Ach, daar kijk je zo af en toe wel omheen.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Jim schreef:Ach, daar kijk je zo af en toe wel omheen.
Nee nee en nog eens nee. Voor de de dooie drommel niet. Nooit uitsluiten dat jij die zwakke poster in kwestie zou kunnen zijn Jim!
Jinny

Bericht door Jinny »

En jij dacht dat ik dat niet begreep dat jij mij bedoelde Ali?
Keep on dreaming.......
a.r.

Bericht door a.r. »

Dat is precies wat Ali eva graag doen! :D
Plaats reactie