Nee, engelen met een andere opdracht. Een engel is een geest in dienst van God.siger schreef:Andere engelen dan engelen?Nausea schreef:De engelen hebben alleen het recht om de aarde en de zee te schaden, niet de mensen. Maar je hebt gelijk. Daar zijn weer andere engelen voor.
Bart Ehrman
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
spoken bestaan nietNausea schreef:Nee, engelen met een andere opdracht. Een engel is een geest in dienst van God.siger schreef:Andere engelen dan engelen?Nausea schreef:De engelen hebben alleen het recht om de aarde en de zee te schaden, niet de mensen. Maar je hebt gelijk. Daar zijn weer andere engelen voor.
Collegavanerik, die alles onderzoekt, en het goede behoudt.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Het bekende boek uit de bijbel geschreven door iemand die of duidelijk gestoord was, of die te diep in het glaasje had gekeken, of die drugs had ingenomen...Hierna zag ik vier engelen bij de vier hoeken van de aarde staan. Zij hielden de vier winden van de aarde in bedwang, om te voorkomen dat er een wind over land of op zee of door de bomen zou waaien. Ik zag in het oosten een andere engel opstijgen, die het zegel van de levende God had. De vier engelen die de opdracht hadden gekregen om schade toe te brengen aan het land en de zee....Openb 7:1-2
Zucht, probeer het nog eens door te lezen, misschien dat het kwartje dan valt. Ik kan moeilijk voor jou gaan denken toch? Geen wonder dat je de bijbel letterlijk leest als je dit al niet snapt.Volgens mij begrijp jij niet wat je zelf zegt. Ik luister naar allerlei soorten muziek, en ben dus niet zo kleingeestig als jij - de grote vrijdenker - denkt
Tuurlijk denk je dat. Als je mobieltje het niet doet kijk je zeker ook naar bovenIk heb al eerder, weliswaar in Zweden, gezegd dat God straft doormiddel van regen orkanen, tsunamis enz., dingen die mensen zelfs natuurlijk noemen!

Misschien dat je je dat toch beter zou kunnen doen. Dan leer je de diepere betekenis achter sommige teksten kennen. Dan lees je niet alleen de songtekst en dreunt deze op, dan weet je de diepere betekenis erachter...Ik ben geen lid van een kerk of een sekte. Ik heb het wel allemaal gehoord, maar ik ben het er niet mee eens.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Hmmm... http://www.youtube.com/watch?v=DodG8IcnOZklanier schreef:Misschien dat je je dat toch beter zou kunnen doen. Dan leer je de diepere betekenis achter sommige teksten kennen. Dan lees je niet alleen de songtekst en dreunt deze op, dan weet je de diepere betekenis erachter...
En Jezus weende.....Primaat schreef:Onnodig onder de gordel.Fenomeen schreef:Zoiets ja, hupsakee, in het 'antiprimaatfiltertje' ermee.Marinus schreef: Nausea die vol van zichzelf is, maar verder totaal inhoudsloos
Dat ad hominems op dit forum verboden zijn (min of meer) en ik die regel respecteer, betekent niet dat ik vies van ad hominems ben. Nausea is dit hele topic al vanuit zijn geloofje uit de hoogte aan het doen, en ik vind dat ronduit irritant aan het worden. Ik vind dat hij zijn naam eer aandoet, en zelf is hij het daar mee eens. Mijn vingertjes jeuken om mijn toetsenbord eens echt te laten roken, maar dat heb ik dit jaar al eens gedaan, en toen kreeg ik een virtuele karatetrap van tante Kitty meen ik.
Laatst gewijzigd door Marinus op 29 jun 2009 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
ja en engel die mensen mag schaden heet een bengel.....siger schreef:Andere engelen dan engelen?Nausea schreef:De engelen hebben alleen het recht om de aarde en de zee te schaden, niet de mensen. Maar je hebt gelijk. Daar zijn weer andere engelen voor.

ja zo lief heeft Nausea's godje de mens dat hij zijn eigen handen er niet aan vuil maakt maar engeltjes zijn vuile werk laat opknappen....

Misschien ziet Naussea in dat zijn evangelisatie praatjes op deze manier niet zoveel nut hebben.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Ik vroeg je waar die haat tegen mensen vandaan komt. Ik heb slechts twee keer eerder iets vergelijkbaars meegemaakt met gelovigen en het verwonderd mij buitengewoon. Ik bedoel, je kunt sarcastisch zijn (doe ik met regelmaat) je kunt je boos tot aan drift toe maken (doe ik ook met enige regelmaat), je kunt er verdrietig over worden dat je niet begrepen wordt (doe ik ook) ....maar jij....hebt zo'n (voor mij ongekende) woede in je mi, dat je, gesteld dat dit forum morgen met z'n allen een feestje zouden hebben en er zou een vreselijk ongeluk tijdens dat feest plaatsvinden, dat jij zou staan te juichen en je god zou danken voor zijn ingrijpen omdat jij zou geloven dat jouw god ons strafte. Daar loop ik tegenaan...ik bedoel, ik ben antitheist, ik heb heel veel kritiek op (vooral) de boekgodsdiensten en ik steek dat niet onder stoelen of banken, maar ik zou nooit kunnen staan te juichen, genieten van dat een ander lijdt of dat een ander zal (moeten gaan) lijden en dat proef ik uit jouw woorden wél. Ik zet het heel scherp neer, realiseer ik mij, maar het is zoals je op mij overkomt en het roept griezelige herinneringen op aan eerdere situaties. En glibber nu eens niet weg, maar denk er eens diep over na geef eens een eerlijk en oprecht antwoordt op mijn uiterst kritische vragen.Nausea schreef:Jong ben ik niet meer. Volgens mij proef jij je onderlip.a.r. schreef:@Nausea,
Ik denk dat je heel jong bent en ik neem zelden het woord "haat" in de mond, maar ik proef hier pure hier haat tegen mensen uit en angst om op te groeien. Ik vraag mij af waar dat vandaan komt?
Ik haat niemand. Je bent je eigen profeet en liegt over iemand anders als je met eigen woorden je eigen persoonlijkheid beschrijft.a.r. schreef:Ik vroeg je waar die haat tegen mensen vandaan komt. Ik heb slechts twee keer eerder iets vergelijkbaars meegemaakt met gelovigen en het verwonderd mij buitengewoon. Ik bedoel, je kunt sarcastisch zijn (doe ik met regelmaat) je kunt je boos tot aan drift toe maken (doe ik ook met enige regelmaat), je kunt er verdrietig over worden dat je niet begrepen wordt (doe ik ook) ....maar jij....hebt zo'n (voor mij ongekende) woede in je mi, dat je, gesteld dat dit forum morgen met z'n allen een feestje zouden hebben en er zou een vreselijk ongeluk tijdens dat feest plaatsvinden, dat jij zou staan te juichen en je god zou danken voor zijn ingrijpen omdat jij zou geloven dat jouw god ons strafte. Daar loop ik tegenaan...ik bedoel, ik ben antitheist, ik heb heel veel kritiek op (vooral) de boekgodsdiensten en ik steek dat niet onder stoelen of banken, maar ik zou nooit kunnen staan te juichen, genieten van dat een ander lijdt of dat een ander zal (moeten gaan) lijden en dat proef ik uit jouw woorden wél. Ik zet het heel scherp neer, realiseer ik mij, maar het is zoals je op mij overkomt en het roept griezelige herinneringen op aan eerdere situaties. En glibber nu eens niet weg, maar denk er eens diep over na geef eens een eerlijk en oprecht antwoordt op mijn uiterst kritische vragen.Nausea schreef:Jong ben ik niet meer. Volgens mij proef jij je onderlip.a.r. schreef:@Nausea,
Ik denk dat je heel jong bent en ik neem zelden het woord "haat" in de mond, maar ik proef hier pure hier haat tegen mensen uit en angst om op te groeien. Ik vraag mij af waar dat vandaan komt?
Nausea, als je spreekt van gods straf als mensen iets overkomt, lijkt het niet dat je met die mensen begaan bent maar dat je het hun verdiende loon vindt, of ben je het niet eens met jouw god.
Ik vind dat mensen niet nadenken als ze beweren dat de ellende die mensen overkomt gods straf is, dat legitimeert de ellende die mensen overkomt, snap je dat niet?
Ik vind dat mensen niet nadenken als ze beweren dat de ellende die mensen overkomt gods straf is, dat legitimeert de ellende die mensen overkomt, snap je dat niet?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
En het is legitiem. Omdat het van God komt en Gods recht is. Ik heb er verder weinig mee te maken. Ik ben degene die de boodschap aan de man breng, maar God is degene die weet wat mensen doen en het haat. Zo vind ik niet dat de samenleving homo's mag verbieden om te kunnen trouwen, ondanks dat ik het gedrag niet kan goedkeuren. Er zijn veel wetten die alleen maar bestaan omdat een soort gedrag bij andere mensen aanstoot wekt. Da's gewoon huichelachtig vind ik. Zelf willen doen en laten wat je maar wilt, maar je wilt wel tegen anderen kunnen zeggen of dwingen om te verhuizen.Kitty schreef:Nausea, als je spreekt van gods straf als mensen iets overkomt, lijkt het niet dat je met die mensen begaan bent maar dat je het hun verdiende loon vindt, of ben je het niet eens met jouw god.
Nausea, die een Wilderskont schopt.
Bovenstaande is uiterst veelzeggend, je walgt van- en haat jezelf, je walgt van- en haat het leven, je walgt en haat jouw leven, je Zijn en daarmee alle mensen die hun leven/de realiteit wél onder ogen willen kunnen/durven zien. Jij hebt ervoor "gekozen" om je eigen (diepgekwetste ego) MensZijn te (laten) zelf/vermoorden en daardoor ben je tot de lelijkste mens verworden, de mens die zichzelf en ook vooral anderen daarbij wil pijnigen/vernietigen en die tegelijkertijd bovenal ervan geniet om zichzelf, maar meer nog anderen te willen/moeten pijnigen/vernietigen, omdat dit alles je een superieuriteitskick geeft. Wat een kleinzielige frustratie, je wentelt je in zelfmedelijden-en frustratie, om je menselijkheid maar niet onder ogen hoeven zien, onderwijl trappend, kronkelend, glibberend en sissend!Ik haat niemand. Je bent je eigen profeet en liegt over iemand anders als je met eigen woorden je eigen persoonlijkheid beschrijft.
Wanneer ik over mijn persoonlijkheid schrijf, dan is dat omdat ik heel lang en vooral heel diep heb nagedacht over wie ik ben en waarom ik de dingen doe die ik doe en hoe ik ze doe, niet feilloos, niet foutloos, maar wel altijd vanuit mijn beste vermogen- en trachtend mijn onvermogen tot vermogen om te buigen. Ik heb er van jongsaf aan voor gekozen om boven mijzelf te willen uitgroeien, om mij iedere dag van mijn leven een spiegel voor te willen moeten houden, om mijzelf, maar vooral mijn naasten én mijn versten boven mijzelf te stellen. Veel mensen verklaren mij hierdoor voor gekke Henkie, misschien ben ik dat ook wel, maar ik ben er iig blij mee- en er werkelijk bijzonder trots op dat ik werkelijk voor geen mm op jou lijk. Welk een lelijkheid spreidt jij tentoon.......gesteld dat er een liefdevolle god bestond waar jij een voorbeeld van zou moeten zijn, ik zou waarlijk Niets met zo lelijk gedrocht te maken Willen hebben!
a.r. die een zeezieke een schop onder de kont geeft!!!
Je lult maar wat, jij weet niets over mij. Je denkt van wel maar dat is niet zo. Begrijp dat de eerste keer dat ik dat schrijf, sukkel.a.r. schreef:Bovenstaande is uiterst veelzeggend, je walgt van- en haat jezelf, je walgt van- en haat het leven, je walgt en haat jouw leven, je Zijn en daarmee alle mensen die hun leven/de realiteit wél onder ogen willen kunnen/durven zien. Jij hebt ervoor "gekozen" om je eigen (diepgekwetste ego) MensZijn te (laten) zelf/vermoorden en daardoor ben je tot de lelijkste mens verworden, de mens die zichzelf en ook vooral anderen daarbij wil pijnigen/vernietigen en die tegelijkertijd bovenal ervan geniet om zichzelf, maar meer nog anderen te willen/moeten pijnigen/vernietigen, omdat dit alles je een superieuriteitskick geeft. Wat een kleinzielige frustratie, je wentelt je in zelfmedelijden-en frustratie, om je menselijkheid maar niet onder ogen hoeven zien, onderwijl trappend, kronkelend, glibberend en sissend!Ik haat niemand. Je bent je eigen profeet en liegt over iemand anders als je met eigen woorden je eigen persoonlijkheid beschrijft.
Wanneer ik over mijn persoonlijkheid schrijf, dan is dat omdat ik heel lang en vooral heel diep heb nagedacht over wie ik ben en waarom ik de dingen doe die ik doe en hoe ik ze doe, niet feilloos, niet foutloos, maar wel altijd vanuit mijn beste vermogen- en trachtend mijn onvermogen tot vermogen om te buigen. Ik heb er van jongsaf aan voor gekozen om boven mijzelf te willen uitgroeien, om mij iedere dag van mijn leven een spiegel voor te willen moeten houden, om mijzelf, maar vooral mijn naasten én mijn versten boven mijzelf te stellen. Veel mensen verklaren mij hierdoor voor gekke Henkie, misschien ben ik dat ook wel, maar ik ben er iig blij mee- en er werkelijk bijzonder trots op dat ik werkelijk voor geen mm op jou lijk. Welk een lelijkheid spreidt jij tentoon.......gesteld dat er een liefdevolle god bestond waar jij een voorbeeld van zou moeten zijn, ik zou waarlijk Niets met zo lelijk gedrocht te maken Willen hebben!
a.r. die een zeezieke een schop onder de kont geeft!!!