In welk systeem zou u willen leven?
Moderator: Moderators
Ik geloof niet dat de meeste mensen zo graag multimiljardair willen worden. Het valt altijd op hoe mensen blij kunnen zijn met wat ze hebben en hun verlangens aanpassen naar het haalbare. Ik ken bijvoorbeeld mensen die een gat in de lucht zouden springen als hun pensioen met 500 euro verhoogd werd. Als je multimiljardair wil worden is dat eerder een ontgoocheling (tenzij je natuurlijk net 500 euro te weinig hebt om mm. te worden).hickhack schreef:Waarom willen we zo graag multimiljardair worden?
Om de selectiedruk te ontlopen wellicht, door dat men zich aan de top van de piramide bevindt.
Dat is de ''drive'' van velen en slechts weinigen bereiken dit ''ideaal.''Doet me denken aan de tredmolentjes waarin ratten lopen.
Het concept geld is een prachtig bedenksel, maar de implementatievorm zoals wij die nu kennen is natuurlijk waardeloos. De dollar heeft sinds de oprichting van de federal reserve ongeveer 95% van zijn waarde verloren. De USG heeft 70 biljoen aan ongedekte verplichtingen. Geen papieren valuta heeft het langer dan 100 jaar uitgehouden. Als een product (in dit geval geld) door een monopolie wordt aangeboden en die verhindert anderen onder dreiging van geweld betere alternatieven neer te zetten, dan is het gedoemd af te glijden.af87 schreef:..Al met al leuk, maar de mening dat geld een wanproduct is deel ik niet met je.
Degene met het pistool is formeel de overheid, het bedrijf wil je best loon betalen zonder de belasting er vanaf te halen. Als je nog wat dieper gaat kijken zou je kunnen zeggen dat de de overheid de slavernij zo geperfectioneerd heeft, dat de koeien zelf hun hekken zijn gaan bouwen. Ik wordt meer aangevallen door mede slaven die het niet met me eens zijn dan door de overheid. Deze laatste komt pas in aktie als de rest faalt, daarbij wordt het echte pistool ook pas als laatste ingezet, omdat je de andere belastingkoeien niet ongerust wilt maken.af87 schreef: Loon belasting over arbeid is wel een mooi voorbeeld. Dus mijn vraag zou zijn, wie bezit er nu het pistool? Is het de werkgever die geld inhoud op loon, of is het de overheid die het geld krijgt / int bij de werkgever.
Mét (niet door) deze overheid leven mensen elk jaar vier maanden langer, worden wetenschappelijke onderzoeken gedaan, worden volledige generaties gealfabetiseerd, onderwezen en mondig gemaakt, hebben we ongelooflijke eficente communicatie.pcrs schreef: Als je nog wat dieper gaat kijken zou je kunnen zeggen dat de de overheid de slavernij zo geperfectioneerd heeft, dat de koeien zelf hun hekken zijn gaan bouwen. Ik wordt meer aangevallen door mede slaven die het niet met me eens zijn dan door de overheid. Deze laatste komt pas in aktie als de rest faalt, daarbij wordt het echte pistool ook pas als laatste ingezet, omdat je de andere belastingkoeien niet ongerust wilt maken.
Neem de democratische overheid weg en je krijgt moorpartijen, verkrachtingen, pogroms, hongersnoden. Universiteiten vervallen, wetenschappelijk onderzoek is niet langer mogelijk. Ik weet ook niet hoe het komt, maar het wordt elke eeuw enkele tientallen keren bewezen ten koste van veel mensenlevens. Elke wetenschappelijke methode vereist waarneming.