Christenunie frustreert burgerrechten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.
Think
Forum fan

Bericht door Think »

Ja en dan blijft mijn standpunt dat als het om ethische kwesties gaat, je met overtuigende argumenten moet komen waarom jouw standpunt 'het goede' vertegenwoordigd en dan schiet je als gelovige toch behoorlijk tekort als je argumentatie alleen in je eigen straatje overtuigen kan. Maar je analyse klopt. Er is niet veel wat je eraan kan doen als een gelovige het moord vindt en als hij politieke invloed heeft middels een regeringspartij zal doen wat hij kan om dit tegen te gaan.

Democratie is niet perfect, is eerder al geconstateerd. Meerderheidsbesluiten kunnen de vrijheid van een minderheid beknotten. Laten we dus eraan werken dat er nooit een christelijke (of islamitische) meerderheid komt in Nederland.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
bipolair
Forum fan

Bericht door bipolair »

Hoewel ik tot mijn grote verbazing een hele massa gelovigen kent die bijvoorbeeld voor embryonale selectie is en voor abortus als blijkt dat het kind bijv. een slechte levensverwachting heeft.

Ik denk niet dat het een zwart wit discussie is tussen gelovigen en ongelovigen is maar meer een discussie is tussen mensen van deze eeuw en mensen die in de negentiende eeuw zijn blijven hangen...
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je hebt gelijk Bipolair, waar gelovigen staat moet steeds staan 'sommige' gelovigen, want ook hier denkt men er niet overal hetzelfde over. En daarnaast zijn er ook ongelovigen die tegen genselectie zijn. Hoewel ik zelf het idee heb, dat ongelovigen die hiertegen zijn dat nog over hebben van hun ooit christen geweest zijn. Anders zou ik niet zo snel een reden vinden om hiertegen te zijn, maar dat kan ik ook gewoon mis hebben.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
bipolair
Forum fan

Bericht door bipolair »

Kijk ik wil de zaak niet bagataliseren, maar waar gaat het om?

CU als minipartijtje om een coalitie tussen CDA en PvdA mogelijk te maken moest even zijn christelijk geluidje piepen, ik maak me nog geen zorgen hoor.....
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Inderdaad, ik ook absoluut niet. Alleen geeft het aan dat zo'n partij maar beter niet heel groot kan worden, maar dat ligt ook niet in de verwachting.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Kitty schreef:Dus waar houdt vrijheid van keuze op, en komen normen en waarden in het geding?
Ik begrijp wat je wil zeggen en ik meen ook dat je een punt hebt, maar ik sluit me dan toch aan bij Think.
Think schreef:Ja en dan blijft mijn standpunt dat als het om ethische kwesties gaat, je met overtuigende argumenten moet komen waarom jouw standpunt 'het goede' vertegenwoordigd en dan schiet je als gelovige toch behoorlijk tekort als je argumentatie alleen in je eigen straatje overtuigen kan.
Kitty schreef:Alleen geeft het aan dat zo'n partij maar beter niet heel groot kan worden, maar dat ligt ook niet in de verwachting.
Een sneeuwbal die van de heuvel afrolt begint ook klein.
Ik hoop dan toch dat het snel gaat dooien!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie