Bespotten van de islam
Moderator: Moderators
Kun jij hard maken Sararje dat de SGP een dictatuur wil? Elke moslimstaat is een dictatuur en dat staat lijnrecht tegenover een democratie.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Dat de SGP artikel 36 van de Nederlandse geloofsbelijdenis wil nastreven, is idd een vorm van dictatuur. Immers, dat is geen vrijheid van religie. En hoe irrationeel en achterlijk ik religie ik ook moge vnden, dat de staat zich hiermee zou gaan bemoeien wat men mag geloven en wat niet, is ronduit dictatoriaal.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
- Sebastiaan
- Bevlogen
Dictatuur is in de praktijk de enigste humanistische manier om een moslim land te laten imploderen tot een middeleeuwse moslim theocratie a la Afganistan. Zodra moslims in een vormalig moslim dictatuur voldoende democratische macht bezitten, dan zullen ze net als SGP christen fundementalisten zichzelf willen hervormen tot een fudementalitische moslim staat.Kitty schreef:Kun jij hard maken Sararje dat de SGP een dictatuur wil? Elke moslimstaat is een dictatuur en dat staat lijnrecht tegenover een democratie.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Ja daar heb je technisch gezien natuurlijk gelijk aan. MIjn vraag was ook eigenlijk inhoudelijk: heb je nog nooit gehoord van de opvatting die onder moslims zou leven omtrent hun slachtofferschap of vind je het gewoon leuk om nog eens aangetoond zien worden dat de aarde rond de zon draait?Theoloog schreef:Als dat zo simpel is (en jij die presentaties blijkbaar reeds hebt ontdekt, is het dan niet aan jou om je stelling dat dit in het algemeen voor moslims geldt te onderbouwen door zelf dat linkje even op te snorren en de crux van het artikel/onderzoek te quoten?Esla schreef:Kijk maar rond op internet, op pak een willekeurige wetenschappelijke studie over de islam, enz. De gemiddelde Hassan op straat is niet inzichtgevend voor zoiets, het algemene beeld bestaat en dat is meer dan eens aangetoond.Sararje schreef: Maak dit eens hard voor de gemiddelde Hassan op de straat.
Lijkt mij wel. Nu zeg je gewoon: 'maak maar hard'? Het is gewoon zo! Ga jij maar aan het werk om dat aan te tonen.
Wij lezers moeten dus nu van jou jouw stelling gaan aantonen. Zo werkt het (hier) dus niet.
Waar is dat wettelijk vastgelegd?Sararje schreef:
Het kenmerk van democratie en de verplichtingen van de overheid ingevolge de democratie is ook het handhaven van de democratische rechtsorde.
Bedankt. Ga ik lezen.
Staat in elke eerstejaarscursus staatsrecht voor studenten.
Er zijn allerlei wetten die de de overheid in staat stellen om veiligheidsmaatregelen te nemen in dit soort situaties. Hoe die wet moet worden doorgevoerd staat er ook in beschreven.Vergelijkbaar kan ik ook spitten in de grondbeginselen van de SP.Op basis van welke wet? Hoe moet die wet in zo´n geval worden doorgevoerd denk je?Ik denk dat de SP inderdaad een groot risico loopt om verboden te gaan worden mocht een dergelijke situatie zich voordoen.
Ander leuke link is deze:
http://www.sgp.nl/Media/download/4744/T ... cratie.pdf
Waar is dat wettelijk vastgelegd?Esla schreef: Het kenmerk van democratie en de verplichtingen van de overheid ingevolge de democratie is ook het handhaven van de democratische rechtsorde.
Graag een referentie van je. Ik heb hier mijn twijfels bij namelijk. Volgens mij dient de overheid de veiligheid van de burgers te garanderen, maar zegt de democratie an zich niets over het handhaven van de democratische rechtsorde. Zou ook niet moeten m.i. omdat anders democratie tot een moreel absolutum wordt gemaakt en juist dat kan democratie op den duur ondergraven.
Staat in elke eerstejaarscursus staatsrecht voor studenten.
Referentie?Er zijn allerlei wetten die de de overheid in staat stellen om veiligheidsmaatregelen te nemen in dit soort situaties. Hoe die wet moet worden doorgevoerd staat er ook in beschreven.Vergelijkbaar kan ik ook spitten in de grondbeginselen van de SP.Op basis van welke wet? Hoe moet die wet in zo´n geval worden doorgevoerd denk je?Ik denk dat de SP inderdaad een groot risico loopt om verboden te gaan worden mocht een dergelijke situatie zich voordoen.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen