21 mei vergaat de wereld

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

a.r.

Re: 21 mei vergaat de wereld

Bericht door a.r. »

Oooooohhhhh....jullie ook al? Ik heb maar het gevoel alsof er messen in mijn hoofd gestoken worden(zou er misschien een aureooltje groeien zo vraag ik mij af) mijn nek en bovenrug zijn wat stijf en ik zie af toe de prachtigste kleuren.....het komt wél héél dichtbij nu! IK voel het! :angel12:
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

a.r. schreef:IK voel het! :angel12:
Met uw soort beginnen ze om 10 voor 6 al, voor de zekerheid. :twisted:

Voor iedereen die om 5 uur gaat eten; een prettig laatste avondmaal, voor de rest; proost!
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Ik heb alvast vleugeltjes.
ja Icarus , je lijkt al een beetje op pluimvee ....maar het zijn wel de pluimen van een ander hé ... een beetje aartsengel kijkt dwars doorheen die vermomming , hoor ...je kunt immers ook geen ei leggen
Erger nog zelf een dom goedgelovig engeltje weet het , al moeten de kraaien het vertellen

Maar je hebt toch wel een beetje gelijk ,
de eindoverwinning is nakend .... en dat is niet om te lachen
Afbeelding
(uit de Donald Duck , vandaar dat er maar vier vingers op staan )
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Tsjok45 schreef:
Maar je hebt toch wel een beetje gelijk ,
de eindoverwinning is nakend .... en dat is niet om te lachen
Armageddon nog enkele uren om dat te realiseren. Ondertussen ga ik nog een kort verhaaltje vertellen voor het zover is.

De jonge psycholoog Festinger infiltreerde in 1957 binnen een sekte. Het was een groep mensen die overtuigd waren dat de aarde op 21 december 1957 zou vergaan. Marian Keech was de leidster die met grote stelligheid verkondigde dat allen die zich om haar hadden verzameld rond middernacht per vliegende schotel zouden worden geëvacueerd. Sommige volgelingen hadden alles opgegeven. Baan, huis, spaargeld etc. Samen met Keech zaten ze bij haar te wachten. De minder fanatieke aanhangers bleven thuis wachten. Ze hoopten dat de ruimtewezens hen hier zouden ophalen.

Als het oordeel nog niet voltrokken is komt er een deel 2
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Afbeelding
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Heeft die ook uitgerekend hoe laat? Zit te dubben of het toch nog zin heeft om voor zondag boodschappen te gaan doen.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
Tsjok45
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Tsjok45 »

Gij kleingelovige
Ook de mussen doen geen boodschappen , mijn vader in de hemel zorgt ook wel voor alles wat ze nodig hebben ...

Haal echter gauw nog iets lekkers (en misschien een knapzak voor onderweg ) ... want het zal druk zijn in de hemelse refters :
We kunnen wel hompen brood en restjes vis vermenigvuldigen , maar niet iedereen lust dat ...
Rijstepap dan maar ?
Ni dieu , Ni maitre
Ni , Ni , Ni ( The knight of Ni )
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Wie herinnert zich nog Mariska Haggenburg?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Samsa
Bevlogen

Bericht door Samsa »

Het is wel rustig op straat moet ik zeggen..
a.r.

Bericht door a.r. »

Pffffff.....gelukkig WIJ hier hebben nog even langer lees ik zojuist op Nu. :D

http://www.nu.nl/opmerkelijk/2520538/ch ... ijden.html

En dan nog dit:
Zaterdag 21 mei 2011 is de Dag des Oordeels: de dag dat het einde der tijden is aangebroken. Dat beweert de Amerikaanse predikant Harold Camping. En ja hoor, het kon niet uitblijven: homo’s zijn de schuld, vindt hij. Op SF-Chronicle (klik hier voor een fragment) zegt hij dat er ‘altijd homo’s waren en ‘I don’t agree’, maar het feit dat het ene na het andere land besluit het huwelijk open te stellen is volgens hem de druppel en de emmer die leidt tot Judgement Day.

En die gaat er komen, herhaalt hij meermalen. Mocht Camping zich vergissen (in 1994 zat hij er ook al eens naast), dan kunnen we 21 december 2012 met knikkende knieën afwachten: dat is de dag waarop volgens Maya’s de wereld zou vergaan. Ter geruststelling: onheilsprofeten rekenen al eeuwen uit wanneer Doomsday op de agenda staat. Het verschil met deze conservatieve Amerikaan is, dat hij erop hamert dat dit vandaag zal zijn.
Homo's zijn degenen die gods emmertje hebben doen overlopen! Tis maar dat jullie het weten! :wink:

Maar goed, de berichten over de eersten die weggevoerd zijn laten nog een halfuurtje op zich wachten en zullen dus we uit Nieuw Zeeland vernemen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Deel 2.

Festinger deed voor hij infiltreerde een voorspelling. Hij ging er van uit dat de wereld nog zou bestaan na klokslag 24.00 uur :wink:

De gelovigen op afstand zouden hun vertrouwen in mevrouw Keech verliezen. Maar diegenen die al hun aardse bezittingen hadden weggedaan zouden een nog groter geloof krijgen. Ze zouden veranderen in ware zendelingen.

Het werd 12 uur. Er gebeurde niets. De biddende groep werd nerveus. Tegen tweeën sloeg dit om in paniek.
Om kwart voor vijf kreeg Keech een nieuw visioen. En verkondigde dat dankzij het geweldige vertrouwen, dat deze groep had laten zien. Ze gespaard werden. Alle huiskamergasten die voorheen er niet over peinsden om hun overtuiging uit te dragen, werden fanatieke zendelingen. Er zaten in de groep mensen met een hoog IQ.
De rest die niet aanwezig was, liet zijn geloof in Keech varen.

Festinger had gelijk en maakte deze studie bekend. Het begrip cognitieve dissonantie was geboren. Een innerlijke spanning die ontstaat zodra iemand wordt geconfronteerd met twee waarnemingen, ideeën, overtuigingen of meningen die psychologisch onverenigbaar zijn. Dit kan ondraaglijke vormen aannemen. Het is een overlevingsmechanisme, waar slechts de allersterksten uit kunnen ontsnappen. Die zeggen: "Wat dom, weer wat geleerd".

De groep die alles had opgegeven, probeerde hierna anderen voor hun overtuiging te winnen. Omdat ze anders hadden moeten toegeven dat ze oliedom waren geweest. En dat is voor mensen het allermoeilijkste wat er is. Het christendom zou op deze wijze wortel hebben kunnen schieten. Leider mislukt, maar volgelingen gaan door om niet in conflict met zichzelf te komen. En worden fanatieke missionarissen.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
maartje
Forum fan

Bericht door maartje »

Tsjok45 schreef: Haal echter gauw nog iets lekkers (en misschien een knapzak voor onderweg ) ... want het zal druk zijn in de hemelse refters :
We kunnen wel hompen brood en restjes vis vermenigvuldigen , maar niet iedereen lust dat ...
Rijstepap dan maar ?

Ik dacht eigenlijk meer aan red bull.
Gelieve offtopicberichten zoals op mij persoonlijk gericht commentaar alleen via PB's te spuien.
siger

Bericht door siger »

Tsjok45 schreef:Zopas hebben een paar ( mij van vroeger bekende ) Congolese negermuzikanten en een reusachtige zangeres , allen uit het bazuinkoor van de evangelische kerk van het eiland Malem , me gevraagd om deze nacht met hen te gaan meejammen en eens goed loos te gaan in een gore jazzkroeg in het Brusselse Matonge
Veel dichter bij de hemel raak je nooit Tsjok.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

goh.. 18.05.. Ik ben er nog, hoor. :lol:
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
a.r.

Bericht door a.r. »

Ja duhhhhh......Het begint in Nieuw Zeeland en volgt de zon ......man, man, man ik zit aan de buis gekluistert, de eerst berichten af te wachten!
Plaats reactie