je geeft aan dat je ervaringen hebt op sexueel gebied met kinderen.wan schreef:@Kitty, ik heb je vraag echt al beantwoord. Hierbij gaf ik aan zelf nog niet ervaren te hebben dat een kind zelf het initiatief nam, maar dat ik het niet volledig uitsluit. Immers kinderen hebben ook seks ervaringen met elkaar. 1 van de twee zou daarvoor toch het initiatief voor hebben genomen.
Vrijwilligheid is een ruim begrip, maar hier bedoel ik niet mee dat de jongeren partij alleen maar ja hoeft te zeggen, maar dat het ook echt uit hem/haar moet komen voor we echt kunnen spreken van vrijwilligheid.
Dan zal ik ook de vraag beantwoorden wat ik er mee wil bereiken. Dat is slechts een bredere manier van kijken laten zien die totaal losstaan van onze cultuur met zijn behorende waarde en normen. Geen goedpraten van daden met smoezen en geen schuld in andermans schoenen, want immers zou schade niet ontstaan als er geen seks zou zijn. Dit houdt in dat in eerste instantie de schuld zoiezo ligt bij de volwassenen die seks heeft met het kind.
@Sararje/Theoloog, ik probeerde met dat onderzoek aan te tonen dat die langblijvende schade waar men direct vanuit gaat minder vaak hoeft voor te komen, dan wat uit veel onderzoeken naar voren komt. Daarnaast komen mensen die zich wat positiever uiten over pedofilie vaak zelf in het hokje van pedo zijn of pedovriendje zijn. Zo blijven dit soort mensen ook eerder stil. Veel van de nu bekende onderzoeken zijn ook niet bepaald objectief en is er vaak gewerkt naar een bepaald resultaat. Door het taboe dat erop rust kan men makkelijker richting een onderzoeksresultaat toe werken. Dit geldt voor zowel een positief als negatief resultaat.
@Devious, ik ga voor het grootste gedeelte mee met je laatste posts. Voor de leeftijd <12 ga ik volledig met je mee, het kind kan ook zonder, dus is het de egoïsme van de volwassenen. Wat betreft pubers is het denk ik ook zeer vaak egoïsme van de volwassenen, maar ik stel dit niet op een volledige 100%. Ik ben het dan wel weer eens dat je als volwassene er gewoon zoiezo niet op in moet te gaan.
@Plons, ja ik heb het gelezen. Ik denk dat je geen psychotische pedofiel kan worden. Dit zit in je of zit niet in je. Het kan op zo'n hoogst opgewekt worden door bepaalde druk.
Ja, maar dan slechts pedofilie, dus niet seks met kinderen. Voor mij is het al voldoende als je op een normale wijze hierover kan praten zonder voor je leven te hoeven vrezen. Wat betreft de seks met kinderen: Hier kleven teveel dingen aan en zou dus ook niet geaccepteerd moeten worden.En nou wil je hetzelfde bereiken voor pedofielen, dat het maatschappelijk geaccepteerd word ?
Zoals ik eerder al aangaf. Tijd, veel geld en vooral geen zin in iemand die mijn leven helemaal gaat bepalen. Wat ik eerder zij is dat ik een aantal ken die hele slechte ervaringen hebben hiermee. Zo had eentje er in zoverre last van dat de kliniek (hij was daar op semi-vrijwillige basis, door zijn ouders gestuurd) zijn werkgever hadden gebeld. Vele zie ik er eigenlijk depressief vanaf komen met nog meer problemen met alle gevolgen van dien. Ik zie met een dergelijke behandeling toch teveel risico's zonder dat het echt lijkt te helpen ten gunste van de veiligheid voor kinderen. Misschien dat het voor een bepaalde groep wel help, maar ik zit denk ik niet echt in die groep.Waarom probeer je het niet ?
Nog heel erg lang. Veel mensen gaan er van uit dat pedofielen al bij het zien van een foto of een kind gelijk geil worden en aan seks denken of dat ze hun seksuele drift opbouwen doordat ze deze niet kwijt kunnen. Ik kan toch wel zeggen uit eigen ervaring dat dit een misopvatting is. Ik denk dat dit eerder een eigenschap is van iemand die seksverslaafd is.Voor hoelang nog ?
Nee, ik zie mezelf niet echt meer als een potentieel gevaar als een ander. Veel kinderen worden immers misbruikt door overtollige drang naar seks die niet per definitie naar het kind is gericht, maar dat het kind slechts slachtoffer is, omdat hij/zij daar eenmaal is. Deze groep is waarschijnlijk al goed voor de helft van de slachtoffers.Dat je een potienteel gevaar bent voor kinderen (leeftijd?), die hun kindertijd, jeugd en ver tot in de toekomst psychisch in de knoop zitten, en naarstig naar een goede psycholoog zoeken om het misbruik te verwerken zodat ze nog redelijk kunnen fuctioneren in de maatschapij. In sommige gevallen drijft die seksuele misbruik (door het niet kunnen verwerken) ze tot zelfmoord.
Ja, ik ken de risico's zeer goed, dus mij hoef je dat niet te vertellen.
Zeker, er zijn ondanks dat ik negatief ben over een zeer grote groep nog steeds veel die zeer vaardig zijn in hun vak.O dus het kan wel.
dat is bij voorbaat al een bekentenis.
nu vind ik het toch een taak van het beheer hier, om jouw IP-adres door te geven aan de politie.
want jij bent één van die zieke geesten, die kinderlevens kapot maakt.
vieze zieke ******
Hebr 6: