@fbs33
Het was maar een voorbeedje in een discussie over Ehsan. Als je er op doorgaat neem je wel de lont uit het topic.
Jami Ehsan in het nieuws
Moderator: Moderators
Re: Jami Ehsan in het nieuws
Ik zie 'anderen' óók op dat voorbeeld inhaken, en ben verbaasd dat je alleen mij dat verzoek doetsiger schreef:Het was maar een voorbeedje in een discussie over Ehsan. Als je er op doorgaat neem je wel de lont uit het topic.

Overigens zal ik me gaan inlezen om te ontdekken wat die door jou bedoelde lont dan wel is!
En verder was het handiger/netter geweest om dat verzoek per pb te doen, lijkt mij!
Wat ik overigens zal inwilligen!
groet
Ik schreef, "Wat ik overigens zal inwilligen"- - - herroep ik, ná inlezing van dit topic, omdat het "Het zoveelste zijsprongetje + antwoord betreft ter illuminatie van het toneel waarop dit topic zich afspeelt!
Een antwoord dat met meer belichting en een ietsje uitgebreider, jouw stelling (met Hitler in de hoofdrol) aannemelijker kan maken!
Ondanks ene Godwin die toverwoorden bedenkt om debatten dood te slaan die niet volgens zijn regels gevoerd zouden worden.(Over Hitler niets dan kwaads, uiteraard!)
Tussen de regels door de stelling onderbouwt die er impliciet vanuit gaat dat er niets anders is dan menselijke ideologieën waar ethiek en waardevast handhaven daarvan het fundamentele cement vormen.
'Cement' waar sommige mensen ooit van gedacht hebben dat de kwaliteit ervan aanmerkelijk zou verbeteren als je een (menselijke!) fictie [zoals een god] zou introduceren als maker van ethiek - -en voor het handhaven de eeuwigheidswaarde van zo'n fictie benutte om die óók eeuwige geldigheid mee te geven.
Het zoveelste aanloopje richting Ehsan Jami die de onwerkbare Islam (die het bovenstaande inhoudt) heeft afgezworen en heeft vervangen door modernere inzichten en nu belaagd wordt door zowel links als islam-idiotisme (ieder op eigen wijze natuurlijk!)
Het zoveelste vlammetje om de lont brandend te houden!