definitie van een kwakzalver
Moderator: Moderators
Hier heb je de link. Wel pocco pech: het is niet 1 druppel bloed op miljoenen liter, het is 1 druppel op 1 miljoen druppels.Jessy schreef:Denk niet dat de wetenschap een drup bloed kan vinden op miljoenen liters water, echter een haai wel zoals wetenschappelijk onderzoek zou hebben uitgewezen.
Ni dieu, ni maître.
PRIK-THERAPIE
Prodigy,
Je referenties neem ik onderaan door.
Maar wat claimt de acu nu ?
Hoe stellen ze diagnoses ?
Of heeft de acu niets meer in huis dan willekeurig waar zomaar wat prikken ?
Roeland
artikel 1)
Geen dubbelblindtest; dus geen idee of acu nu beter is dan nagelborsteltje.
art. 2)
art 3)
art.4)
Wat "YOKA van Dijk
Manueel Shiatsu Therapeute" vindt, daar ga ik niet op af en lijkt meer het gevolg van het volgen van de bloedbanen dan van de denkbeeldige meridianen.
Roeland
Je referenties neem ik onderaan door.
Maar wat claimt de acu nu ?
Hoe stellen ze diagnoses ?
Of heeft de acu niets meer in huis dan willekeurig waar zomaar wat prikken ?
Roeland
artikel 1)
Geen dubbelblindtest; dus geen idee of acu nu beter is dan nagelborsteltje.
art. 2)
Hoeveel beter is het nu en waar is de dubbelblind-evaluatie ?BMJ schreef:Results After treatment the stabilising exercise group had less pain than the standard group in the morning (median difference=9, 95% confidence interval 1.7 to 12.8; P=0.0312) and in the evening (13, 2.7 to 17.5; P=0.0245). The acupuncture group, in turn, had less pain in the evening than the stabilising exercise group (-14, -18.1 to -3.3; P=0.0130). Furthermore, the acupuncture group had less pain than the standard treatment group in the morning (12, 5.9 to 17.3; P<0.001) and in the evening (27, 13.3 to 29.5; P<0.001). Attenuation of pelvic girdle pain as assessed by the independent examiner was greatest in the acupuncture group.
art 3)
Kortom het gaat naar alle waarschijnlijkheid om "het prikken ergens"; niet om de meridianen en niet om de acu-theoriën.NRC schreef: Dat acupunctuur pijn vermindert, heeft waarschijnlijk te maken met de stimulatie van zenuwen. In de analyse werden alle vormen van acupunctuur samengenomen. Er zijn ook vormen waarbij de naalden verhit worden, of onder stroom staan. De auteurs schrijven dat „de kwaliteit van acupunctuurstudies de laatste tijd gelukkig verbetert”, maar benadrukken dat er behoefte is aan goede, grote studies.
art.4)
Wat "YOKA van Dijk
Manueel Shiatsu Therapeute" vindt, daar ga ik niet op af en lijkt meer het gevolg van het volgen van de bloedbanen dan van de denkbeeldige meridianen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Wel JC kan zijn maar er werd duidelijk het door mij geschrevene gezegd.JanC schreef:Hier heb je de link. Wel pocco pech: het is niet 1 druppel bloed op miljoenen liter, het is 1 druppel op 1 miljoen druppels.Jessy schreef:Denk niet dat de wetenschap een drup bloed kan vinden op miljoenen liters water, echter een haai wel zoals wetenschappelijk onderzoek zou hebben uitgewezen.
Hoe wil men in een miljoen druppels water gemend met 1 druppel bloed een haai laten zwemmen en dan tot deze conclusie komen?
Het zal dus een aaname een verklaring zijn door waarnemingen dat als bewijs moet gelden door het scheermes van je weet wel wie te gebruiken. IK denk dat dat mes bot begint te worden.
Zie de zin in de onzin en de onzin in de zin.
Neen, jij had het over miljoenen emmers, beduidend meer dan 1 miljoen druppels.Jessy schreef:Wel JC kan zijn maar er werd duidelijk het door mij geschrevene gezegd.
Denk eens na.Hoe wil men in een miljoen druppels water gemend met 1 druppel bloed een haai laten zwemmen en dan tot deze conclusie komen?
Niet het mes, jouw denken is behoorlijk bot.Het zal dus een aaname een verklaring zijn door waarnemingen dat als bewijs moet gelden door het scheermes van je weet wel wie te gebruiken. IK denk dat dat mes bot begint te worden.![]()
![]()
Ni dieu, ni maître.
Jessy,Jessy schreef:Wel JC kan zijn maar er werd duidelijk het door mij geschrevene gezegd.JanC schreef:Hier heb je de link. Wel pocco pech: het is niet 1 druppel bloed op miljoenen liter, het is 1 druppel op 1 miljoen druppels.Jessy schreef:Denk niet dat de wetenschap een drup bloed kan vinden op miljoenen liters water, echter een haai wel zoals wetenschappelijk onderzoek zou hebben uitgewezen.
Hoe wil men in een miljoen druppels water gemend met 1 druppel bloed een haai laten zwemmen en dan tot deze conclusie komen?
Het zal dus een aaname een verklaring zijn door waarnemingen dat als bewijs moet gelden door het scheermes van je weet wel wie te gebruiken. IK denk dat dat mes bot begint te worden.![]()
![]()
Eerst wat uit de lucht grijpen: "het zal dus een aanname zijn" en dan verder redeneren alsof je gelijk hebt. Kul dus.
Het is ontzettend eenvoudig om in een groot aquarium het soort proefjes te nemen waar het hier over gaat:
De verversingssnelheid is bekend, de doorstroompatronen kunnen zichtbaar worden gemaakt en dan doe je bij de waterinvoer zo een mini-, minihoeveelheid daarbij en gaat met de stopwatch kijken hoe snel (of helemaal niet) er een vis reageert en welke kant die opgaat.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Denk je echt dat het haaienverhaal van een zweverik die net als jij geen enkel onderscheidingsvermogen tussen achterlijke relilariekoek en realiteit heeft jou vrijpleit van je kwakzalverijpraktijken?mustafa schreef:![]()
![]()
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Heb het niet over emmers gehad JC.JanC schreef:Neen, jij had het over miljoenen emmers, beduidend meer dan 1 miljoen druppels.Jessy schreef:Wel JC kan zijn maar er werd duidelijk het door mij geschrevene gezegd.Denk eens na.Hoe wil men in een miljoen druppels water gemend met 1 druppel bloed een haai laten zwemmen en dan tot deze conclusie komen?Niet het mes, jouw denken is behoorlijk bot.Het zal dus een aaname een verklaring zijn door waarnemingen dat als bewijs moet gelden door het scheermes van je weet wel wie te gebruiken. IK denk dat dat mes bot begint te worden.![]()
![]()
Jouw denken is niet alleen botter maar ook krom
Nee Roeland ik hoef geen gelijk te hebben ook al komt dat zo bij jou over. Het maakt mij totaal niets uit.Jessy,
Eerst wat uit de lucht grijpen: "het zal dus een aanname zijn" en dan verder redeneren alsof je gelijk hebt. Kul dus.
Het is ontzettend eenvoudig om in een groot aquarium het soort proefjes te nemen waar het hier over gaat:
De verversingssnelheid is bekend, de doorstroompatronen kunnen zichtbaar worden gemaakt en dan doe je bij de waterinvoer zo een mini-, minihoeveelheid daarbij en gaat met de stopwatch kijken hoe snel (of helemaal niet) er een vis reageert en welke kant die opgaat.
Roeland
Het verhaal kwam inderdaard vanuit de lucht aangevlogen en bracht beelden en praten op de beeldbuis voort die in mij huis zich gevestigd heeft.
Heel eenvoudig ja.
Als ik ga lopen neem ik geen stopwatsch mee maar een stappenteller en pobeer z'n mini mine mogelijk kleine stapjes te maken, om niets te missen van de prachtige natuur.
Maar goed, haaien kunnen een gering aantal bloedmoleculen per liter zeewater waarnemen, sommige insectensoorten kunnen in hun paringsdrift hetzelfde met fermonen.
Leuke info, maar daarmee zijn homeopaten nog steeds kwakzalvers.
Leuke info, maar daarmee zijn homeopaten nog steeds kwakzalvers.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.