Ik herken mijn eigen land niet meer!

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Ik herken mijn eigen land niet meer!

Bericht door dikkemick »

Peter van Velzen schreef: 03 sep 2025 13:42
dikkemick schreef: 03 sep 2025 08:17
Peter van Velzen schreef: 03 sep 2025 05:03

Is dat zo? Misschien moet je eerst Dit nog even helemaal lezen.
Het was bij wijzen spreken. Hoewel? SGP is vrouw-homo onvriendelijk maar PVV blaakt ook niet echt van medemenselijkheidsgevoel. En SGP is (hoop ik) niet meer dezelfde SGP als in den beginne. PVV wordt juist radicaler.

Liever SGP dan PVV als ik.zou.moeten kiezen. Gelukkig hoeft dat niet.
ik vermoed dat je het programma niet helemaal gelezen hebt. (Ik ook niet hoor)
Hoeveel van de partijpunten zouden ze kunnen verwezenlijken in een fatsoenlijke coalitie (dus zonder PVV)?
Maar eerlijk is eerlijk, het is een hypothetische situatie, want ik zou op beiden niet stemmen uiteraard.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 03 sep 2025 13:58 Hoeveel van de partijpunten zouden ze kunnen verwezenlijken in een fatsoenlijke coalitie (dus zonder PVV)?
Misschien niet reeel om de invloed van een partij met 2 zetels te vergelijken met een partij die er 37 heeft?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 03 sep 2025 21:18
dikkemick schreef: 03 sep 2025 13:58 Hoeveel van de partijpunten zouden ze kunnen verwezenlijken in een fatsoenlijke coalitie (dus zonder PVV)?
Misschien niet reeel om de invloed van een partij met 2 zetels te vergelijken met een partij die er 37 heeft?
Alleen om aan te tonen hoe Dom de Nederlander stemt. 37x SGP zou ook dom zijn maar zou desondanks mijn voorkeur boven Geert hebben. Nu ligt nl WEER alles op zn gat
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 03 sep 2025 21:18
Met twee zetels kan men soms toch vrij veel invloed hebben,
Dit is het geval als men ',zoals ze dat vroeger noemden,' op het midden van de wip zit.

PS.
Twee is wel heel weinig, maar met bv. vijf is het heel goed mogelijk.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Dit is dus de PVV

Kamervoorzitter haalt uit naar ontbrekende mede-PVV'er bij debat: 'Onacceptabel' | Politiek | NU.nl https://share.google/UjeFY75FXEOSTOeap
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 04 sep 2025 17:27 Dit is dus de PVV

Kamervoorzitter haalt uit naar ontbrekende mede-PVV'er bij debat: 'Onacceptabel' | Politiek | NU.nl https://share.google/UjeFY75FXEOSTOeap
De PVV is boos omdat ze niet alle stukken hebben gekregen.
Zou ik ook geweest zijn.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 sep 2025 17:32

Zou ik ook geweest zijn.
Dit schijnt (volgens voorzitter Bosma) Markuszower vaker te doen
Onbetrouwbaar zoals pvv betaamt.
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 04 sep 2025 17:40

Zou ik ook geweest zijn.
Je bedoelt dat ze wel vaker niet alle stukken krijgen?
Dat is geen fraaie vertoning.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 04 sep 2025 18:27
dikkemick schreef: 04 sep 2025 17:40
Zou ik ook geweest zijn.
Je bedoelt dat ze wel vaker niet alle stukken krijgen?
Dat is geen fraaie vertoning.
Had Bosma dat dan.niet erbij vermeld als zijnde PVV-er? Hij leek nogal geïrriteerd.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Waarom ik NEE zeg tegen JA?

HierEnNu schreef: 04 jul 2025 19:50:scissors:
En ook niet op Ingrid Coenradi als dit in het verkiezingsprogramma van JA21 komt,
want dan zeg ik sowieso NEE tegen geheel JA21!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 12 sep 2025 15:25
Waarom ik NEE zeg tegen JA?

HierEnNu schreef: 04 jul 2025 19:50:scissors:
En ook niet op Ingrid Coenradi als dit in het verkiezingsprogramma van JA21 komt,
want dan zeg ik sowieso NEE tegen geheel JA21!
50+ dan maar.
¥¥ O ja lastig.. bij meten bestens 1 en dezelfde maat gebruiken...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Nederland is enorm veranderd, en meestal niet ten goede. Dat zorgt voor een grote toename aan PVV en Ja21 stemmers. Was zelf ooit links, maar begin telkens meer naar rechts te neigen. Die slappe linkse hap heb je ook weinig aan.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 12 sep 2025 21:26 Nederland is enorm veranderd, en meestal niet ten goede. Dat zorgt voor een grote toename aan PVV en Ja21 kiezers. Was zelf ooit links, maar begin telkens meer naar rechts te neigen. Die slappe linkse hap heb je ook weinig aan.
Ik heb altijd nogal 'per dingetje' gekozen voor mijn insteek, ik kon mijzelf nooit vast links noemen, ook niet per definitie rechts.
Je zou ook kunnen zeggen, dat ik tussen links/rechts-domeinen zwalk naargelang wat ik denk dat nodig is. Pragmatisch.
Heb ik gekozen, dan blijft dat wel stabiel. Dus geen zwakke rug.

Maar wat ik nu voortdurend op plaatsen zie is slecht richting kiezen, slechte ideeën en slecht uitvoeren. Misschien onervarenheid. En men grijpt dan te gemakkelijk naar het afbreken van het oude.

En inderdaad, links heeft het nu moeilijk, dat is het intrappen van een open deur.
Dat komt ook wel door toename van kracht van rechts, daar hadden ze links niet op gerekend en men kan er slecht mee omgaan. Wel dient vermeld te worden (vind ik) is dat rechts behoorlijk stompzinnige dingen bedenkt als men aan de macht is.
En de militaire optie is nooit ver...

Kijken of hoe duurzaam een en ander is.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

De polarisatie in Nederland is een zorg van het demissionaire kabinet. De ministerraad heeft daar vandaag over gesproken, zei premier Schoof op zijn persconferentie. "Je kunt niet tolerant zijn tegenover intolerantie", zegt hij over de conclusies uit dat gesprek. "De intolerantie neemt alleen maar toe. We moeten de dialoog blijven voeren, maar ook zeggen dat geweld nooit vergoelijkt kan worden."
https://nos.nl/l/2582185
Dat is een soort overwaaien over de Atlantische Oceaan én kijken in Oostelijke richting.
Wij zijn een klein land in een niet al te groot Europa, dat tot niet zo lang geleden en feitelijk nóg hangt aan een land als de VS.
En dat is ook geestelijk en in politieke zin. En we zien wat een puinhoop het daar en in het Oosten is, we zien wat er met oorlogen aan de hand is en men wordt er een beetje bang en gepolariseerd van. Het is wereldwijd, er waait een extreem-rechtse wind en vanuit die hoek kan je dan al snel maatregelen in sferen van een politiestaat of een staat met federale troepen in steden verwachten. We kennen dat wel vanuit de historie, maar het is actueel. Overleg kan geen kwaad, maar verwacht er geen wonderen van, zou ik de premier willen toefluisteren. Probeer de toestand in de wereld beter te krijgen, verminder de kloof tussen arm en rijk, beteugel inflatie e.d.. Kortom, doe wat en spreek geen magie zoals Trump. Gelukkige volkeren kennen niet veel extremiteit. En voed je kinderen op ipv. dat ze voornamelijk in 'de opvang' zitten.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ook de politie is tegen

en dat heeft mijn gemoed echt goed gedaan:

NOS Nieuws - zaterdag 5 juli, 13:23 schreef:
Politie tegen asielwetten:
'Niet elke illegale vreemdeling geeft overlast of is crimineel'

:scissors:
De politie benadrukt dat naast het handhaven van de rechtsstaat ook "het hulp verlenen aan hen die dat behoeven" een wettelijke taak is. Daarnaast wordt gewezen op de gevolgen voor mensen en organisaties die hulp verlenen aan illegalen. Die worden volgens de asielwetten medeplichtig en daardoor ook strafbaar.

De gevolgen op het gebied van openbare orde en wat die betekenen voor het werk van de politie acht de politie onwenselijk en onuitvoerbaar. Er zijn twijfels of de strafbaarstelling "de leefbaarheid, veiligheid en maatschappelijke rust in Nederland ten goede zal komen".
:scissors:
Net als vroegâh, toen ik mijn land wel nog herkende:
  • "Die pet past ons allemaal!"
.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Plaats reactie