Het is een hele zorg, ik heb éen poes. Maar hier waarschijnlijk geen vogelgriep want ze zijn in de vrij groene wijk vrijwel alle lagere groen aan't wegvagen (onderhoud en renovatie noemen ze dat plus ander wegdek ook, en dan kunnen de vrouwen 's nachts de straat op). Dus dan is er geen nestplaats meer voor vogels. En vogels die het vatbaarst zijn ganzen, zwanen en wat roofvogels komen hier niet. Dus wellicht gaat het meevallen.HierEnNu schreef: ↑03 dec 2025 16:45En daar heb ik toch wel serieuze zorgen over, want er zijn kennelijk verschillende katten óók met vogelgriep gediagnosticeerd. Nou eten katten wel vogels en ik geen katten voor zover ik weet, [we genieten regelmatig een afhaal Chineeske], maar ik heb wel vier binnen katten EN een buiten kat die met dit weer veel binnen is. Nog los van het feit dat vogelgriep kennelijk dusdanig gemuteerd is dat het makkelijker op zoogdieren begint over te springen en waarschijnlijk dus nog makkelijker van het ene zoogdier op het andere, waardoor ik zelf en mijn zoon misschien direct in de vuurlinie liggen, zullen mijn andere vier poezelige hartsvrienden nóg makkelijker de pineut kunnen worden. Al blijven ze gezond, tegenwoordig wordt veel gedwongen geruimd uit voorzorg.
Ik ben er niet echt gerust op en overweeg derhalve dan toch maar een paar kilo Chinesche gerechten zelf te bereiden en in te vriezen, dan houd ik in ieder geval mijn vijf grote vrienden dicht bij me! Mocht ik me daarna eenzaam gaan voelen, dan kan ik altijd nog een 'klein afhaal Chineeske speciaal' gaan scoren ...![]()
.
![]()
Maar laten we dit smakelijke topic niet verder molesteren.