Devious schreef:
Er staat NERGENS in de Bijbel dat de aarde waar we nu op leven, de tweede aarde is. Als dat wel ergens staat (en duidelijk) dan wil ik dat graag weten, zo niet, dan kunnen we dit meteen verwijzen naar het rijk der fabelen, want dan is het gewoon fantasie. Dus, waar in de bijbel staat dat?
Dat staat er niet in de bijbel. Maar er staat ook niet dat het de eerste aarde was. Ik kan je zeggen wat er wel staat.God heeft dingen geschapen en hij heeft dingen gemaakt. Dit beteknt dat hij dingen uit het niets maakte en uit iets maakte. Dat betekent dat er al iets was.
De duivel heeft op de aarde geraast ik denk dat hij de aarde west en ledig heeft gemaakt, want als God iets maakt dan is het niet woest en ledig. Ik denk dat in die tijd de dino's hebben geleeft. (ik moest toch voor mezelf denken?)
Jaja, leuke fantasieverhaaltjes.
Tja.. dan kom je met bewijzen aan en dan worden ze afgedaan als fantasie verhaaltjes, en maar om bewijzen blijven vragen...
Insekten zaten gewoon op de ark, want als God zegt: ' Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat dat ik gemaakt heb', en ze zouden niet met de ark zijn meegegaan, dan zouden er nu geen insekten zijn.
Nog even voor de duidelijkheid de andere bijbelvertalingen zodat er geen onduidelijkheid meer kan bestaan over de betekenis van dit vers.
Statenvertaling: 'en Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, dat Ik gemaakt heb.'
King James: 'and every living substance that I have made will I destroy from off the face of the earth.'
Lutherse: 'en van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, hetgeen Ik gemaakt heb.'
Leidse: 'en alwat leeft, dat ik gemaakt heb, van den aardbodem verdelgen.'
Willibrordvertaling: 'en Ik ga alles wat bestaat, alles wat Ik gemaakt heb, van de aardbodem wegvagen.'
Biblijanet: 'dan zal ik alles wat er bestaat van de aardbodem wegvagen, alles wat ik heb gemaakt.’
Zullen we ons maar niet meer herroepen op de gronttekst, de orginele tekst, die niet vertaald is? Jij zegt dat Jezus aan een paal is gestorven, daarmee beroep je je op de grondtekst, ik zeg dat insecten niet meegingen, daarbij beroep ik me op de grondtekst. Als Jezus aan een paal is gestorven, so what? Hij is gestorven voor onze zonde. Boeiend wara aan hij is gestorven. De insecten gingen
niet mee op de ark. Omdat het in de grond tekst staat.
eef schreef:"eef"]]Tegewoordig komen er idd steeds meer dier soorten bij, maar nu kom je bij het verhaal van de mutatie. Ik denk dat er wel mutatie heeft plaats gevonden. Dat er een katachtige aan boord kwam, dat er een hondachtige aan boord kwam en ga zo maar door. Daar zijn dan later weer andere dieren uit voort gekomen. Da betekent niet dat alleen die dieren die specifiek genoemd werden in de bijbel dat alleen die gered zijn.
In het fossielenverslag komen we honderden fossiele katachtigen tegen (naar hun eigen aard), honderden fossiele hondachtigen, paardachtigen, neushoorns + de meeste van de dieren die we tegenwoordig hebben. Daar vinden we ook fossielen van. Allemaal dieren die tijdens de zondvloed zouden zijn omgekomen. Allemaal kruipend gedierte, allemaal landdieren. Ik moet denk ik de berekening van 'Het zoetwateraquarium van Noach' bijstellen. Ik heb alleen rekening gehouden met de dieren die nu leven, terwijl Noach ook al die prehistorische dieren aan boord had. Nog honderdduizenden erbij.
Eef, bedankt. Je brengt me zowaar op nieuwe ideeën

[/quote]
Wil je hiermee zeggen dat er geen mutatie dara na heeft plaats gevonden? dan spreek je je eigen theorie tegen. Er zijn tegenwoordig meer dier soorten door mutatie dan toen. Spreek je eigen theore maar tegen

Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...