Het zoetwater aquarium van Noach.

Discussies over de evolutieleer, creation science, 'jonge aarde' creationisme, de zondvloed etc..

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

eef schreef:Zoals ik die andere discussie heb gezet denk ik niet dat er nog dino's waren. Die leefde voordat God met de aarde aan het werk ging, op de eerste aarde. Wij leven nu op de tweede aarde. En ik denk dat daar nooit dino's op hebben geleefd. Als JEzus terug komt krijgen we een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Dat is dan de derde aarde, denk ik..
veel beloven, weinig geven
doet de zotten in vreugde leven 8)

ciao
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Een kostbare zalf bederft al door één dode vlieg, een beetje dwaasheid maakt de beste wijsheid ranzig.
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Beste Eef.
eef schreef:Een kostbare zalf bederft al door één dode vlieg, een beetje dwaasheid maakt de beste wijsheid ranzig.
Leuke spreekwoordjes hoor, maar wil je even ingaan op mijn posting?

Een vriendelijke groet...
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Devious schreef: Er staat NERGENS in de Bijbel dat de aarde waar we nu op leven, de tweede aarde is. Als dat wel ergens staat (en duidelijk) dan wil ik dat graag weten, zo niet, dan kunnen we dit meteen verwijzen naar het rijk der fabelen, want dan is het gewoon fantasie. Dus, waar in de bijbel staat dat?
Dat staat er niet in de bijbel. Maar er staat ook niet dat het de eerste aarde was. Ik kan je zeggen wat er wel staat.God heeft dingen geschapen en hij heeft dingen gemaakt. Dit beteknt dat hij dingen uit het niets maakte en uit iets maakte. Dat betekent dat er al iets was.
De duivel heeft op de aarde geraast ik denk dat hij de aarde west en ledig heeft gemaakt, want als God iets maakt dan is het niet woest en ledig. Ik denk dat in die tijd de dino's hebben geleeft. (ik moest toch voor mezelf denken?)
Jaja, leuke fantasieverhaaltjes.
Tja.. dan kom je met bewijzen aan en dan worden ze afgedaan als fantasie verhaaltjes, en maar om bewijzen blijven vragen...
Insekten zaten gewoon op de ark, want als God zegt: ' Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat dat ik gemaakt heb', en ze zouden niet met de ark zijn meegegaan, dan zouden er nu geen insekten zijn.
Nog even voor de duidelijkheid de andere bijbelvertalingen zodat er geen onduidelijkheid meer kan bestaan over de betekenis van dit vers.
Statenvertaling: 'en Ik zal van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, dat Ik gemaakt heb.'
King James: 'and every living substance that I have made will I destroy from off the face of the earth.'
Lutherse: 'en van den aardbodem verdelgen al wat bestaat, hetgeen Ik gemaakt heb.'
Leidse: 'en alwat leeft, dat ik gemaakt heb, van den aardbodem verdelgen.'
Willibrordvertaling: 'en Ik ga alles wat bestaat, alles wat Ik gemaakt heb, van de aardbodem wegvagen.'
Biblijanet: 'dan zal ik alles wat er bestaat van de aardbodem wegvagen, alles wat ik heb gemaakt.’
Zullen we ons maar niet meer herroepen op de gronttekst, de orginele tekst, die niet vertaald is? Jij zegt dat Jezus aan een paal is gestorven, daarmee beroep je je op de grondtekst, ik zeg dat insecten niet meegingen, daarbij beroep ik me op de grondtekst. Als Jezus aan een paal is gestorven, so what? Hij is gestorven voor onze zonde. Boeiend wara aan hij is gestorven. De insecten gingen niet mee op de ark. Omdat het in de grond tekst staat.

eef schreef:"eef"]]Tegewoordig komen er idd steeds meer dier soorten bij, maar nu kom je bij het verhaal van de mutatie. Ik denk dat er wel mutatie heeft plaats gevonden. Dat er een katachtige aan boord kwam, dat er een hondachtige aan boord kwam en ga zo maar door. Daar zijn dan later weer andere dieren uit voort gekomen. Da betekent niet dat alleen die dieren die specifiek genoemd werden in de bijbel dat alleen die gered zijn.
In het fossielenverslag komen we honderden fossiele katachtigen tegen (naar hun eigen aard), honderden fossiele hondachtigen, paardachtigen, neushoorns + de meeste van de dieren die we tegenwoordig hebben. Daar vinden we ook fossielen van. Allemaal dieren die tijdens de zondvloed zouden zijn omgekomen. Allemaal kruipend gedierte, allemaal landdieren. Ik moet denk ik de berekening van 'Het zoetwateraquarium van Noach' bijstellen. Ik heb alleen rekening gehouden met de dieren die nu leven, terwijl Noach ook al die prehistorische dieren aan boord had. Nog honderdduizenden erbij.
Eef, bedankt. Je brengt me zowaar op nieuwe ideeën :lol: [/quote]

Wil je hiermee zeggen dat er geen mutatie dara na heeft plaats gevonden? dan spreek je je eigen theorie tegen. Er zijn tegenwoordig meer dier soorten door mutatie dan toen. Spreek je eigen theore maar tegen :lol:
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Koraal e.d.ging natuurlijk niet mee met de ark, dat zijn geen dieren.
Jaja
blaat , blaat

Psst .... eef het zijn L dieren ....

Dit is gewoonweg beangstigend en triest : het is basiskennis die iedereen mee krijgt in het eerste jaar biologieles ..of met een heel klein beetje moeite zelf kan nachecken ./uitvinden /ontdekken ...misschien niet op de bijbelschool ?

....De duivel heeft op de aarde geraast ....
--> kijk ,kijk een tweede "onbewijsbare" god : de demiurg "sheitan "
: misschien " ervaar" je hem ook wel persoonlijk ..... en ben ik tsjok45 zijn geinspireerde spreekbuis ? kan ook best niet ? Voor jou een vraag voor mij een weten ...

---> de enige die HIER raast , is een raaskalende betweterige en totaal onwetende zichzelf tegensprekende troelala ....
(Waarvoor mijn excuus ....en mijn dank ; want 't lucht wel op ....)
Wil je hiermee zeggen dat er geen mutatie dara na heeft plaats gevonden? dan spreek je je eigen theorie tegen. Er zijn tegenwoordig meer dier soorten door mutatie dan toen. Spreek je eigen theore maar tegen
En er waren voor en na de fantasie-zondvloed ; allerlei mutaties , en er grijpen nog steeds allerlei mutaties plaats( sars , marzburg , ebola , hiv varianten in alle maten en gewichten , allerlei ziekenhuisbacterieen , nylon eters en opruimers van chemisch afval dat enkele jaren geleden nog niet eens was uitgevonden, gemuteerde en ontsnapte zeewieren ( caulerpa ) die dreigen het ecosysteem op sommige plaatsen van de middellandse zee totaal naar de jkloten te helpen .... ) ; wat alleen maar wil zeggen dat alle levende dingen allemaal verwant zijn aan elkaar ( zich uit "elkaar " ontwikkelden met variaties )daardoor ook elkaar kunnen opeten en verteren en zich overal proberen aan te passen en zich gewoon gedragen volgens de lokale toepassingen van de natuurwetten en dat evolutie werkelijk een feit is en dat macro-evolutie niets anders is dan een langdurig ( en na de zondvloed , zelfs kortdurende resultaten ) van microevoluties ; net zoals je met je auto van A'fdam naar brussel kunt rijden en als je dan nog wat langer rijd je aan de costa's beland .... alleen maar wat meer van hetzelfde ....
.. of het invullun op zeer korte tijd van opengevallen of nieuwe niches zoals gebeurde ( en is waargenomen ) bij bv anolissen , cichliden , stekelbaarzen en allerlei andere vissen in bergmeren , siberische /laplandse en Finse
grote plassen , oost afrikaanse en middenamerikaanse kratermeertjes etc ...

Hetzelfde van wat de nederlandse bioloog en top- "evil-utionist " Menno Schildhuizen allemaal uitlegt in zijn boek " het mysterie der mysterieen " ;

LEES HET of haal het op in de bilbliotheek .... en kom daarna verder praten met iets wat meer kleren om het lijf van uw naakte keizer drapeert , dan nu het geval is ....

Toch bedankt eef voor deze onbedoelde " ondersteuning " vanuit "christelijke" hoek van de evolutietheorie .( je kan het inderdaad moeilijk blijven ontkennen hé )
Laatst gewijzigd door tsjok45 op 07 jun 2005 14:07, 5 keer totaal gewijzigd.
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

oow, wie is die troelala dan? ik weetdat er troelalas zijn, maar hier heb ik er nog geen gezien die zich tegen spreekt.

er zijn dieren die kalk afzetten, dat kalk vormt koraal, waar dieren in leven.
tsjok45

Bericht door tsjok45 »

Bijna goed .....
Het zijn die koralen ( hun sessiele vormen / poliepen ) zelf die hun kalk afzetten ; het is hun uitwendig skelet ...

De dieren die erin "huizen" zijn de koraalrif bewoners en koraalriffen en hun bewoners en bouwers gaan gewoon allemaal collectief dood wanneer ze niet meer op een bepaalde diepte wonen( zo gevoelig zijn die koraalpoliepen aan schommelingen ---> het vinden van koraalfossielen geeft zelfs ( vrij betrouwbaar ) aan hoe warm , hoe diep en hoe helder ( en van welke chemische samenstelling de oplossing is geweest in ) het water moet zijn geweest waarin ze levend voorkwamen ... )
.... Na een wereld omvatttende zondvloed met een grote toename van watermassa's
( en de toename in hoogte van die nieuwe waterspiegel die zelfs de hoogste bergen kon bedekken ) kwamen alle koralen dieper te liggen en gingen onherroepelijk dood , noch afgezien dat ze plots ook nog eens kregen af te rekenen met andere zout-concentratie ( tenzij het natuutlijk zout zeewater van de juiste samenstelling regende ) .... na die onmogelijke zondvloed en zelfs nu zijn er nog steeds levende poliepen die men koralen noemt en druk doende met het bouwen van riffen ... ) en aangezien ze niet op de ark een plaatsje vonden waar komen ze dan vandaan denk je ?( opnieuw geschapen ? ) ook als koraallarf stellen ze hoge eisen aan samenstelling /temperatuur en helderheid van het zeewater ; moest dat niet zo zijn ze zouden nu overal op de wereld voorkomen als echte kosmopolieten .....

----> En wat de " troelala " betreft , moet echt alles je worden voorgezegd ? en please
probeer eens zelf uw voortdurend " nieuw gevonden " verhaaltjes te doorprikken .... vooraleer je ze begint te posten ... het is gewoon vervelend al dit zinloos gekwebbel ....
appelfflap
Banned

beste Eef

Misschien besef je het niet maar het Arkverhaal is een vd gruwelijkste misdaden die er in de bijbel staan.
Miljoenen onschuldige brave en lieve beesten en mensen simpelweg de dood injagen. De meest geperfectioneerde mondiale genocide (systematische uitroeiing volkeren en dieren) die je je kunt voorstellen dmv verstikking en verdrinking.
hij had ook gewoon eventjes iedereen een hartinfarct kunnen bezorgen en dan was al die ophef niet nodig geweest.

ciao
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Eef,

Ooit wel eens google geprobeerd, of staat er ergens geschreven dat dat van satan komt?

1e link die je tegenkomt met een google op koraal.
Wat is koraal ?

Plant, steen of dier?
Koraalriffen worden vaak gezien als onderwatertuinen. Toch bestaat een koraalrif niet uit planten. Een rif is opgebouwd uit duizenden kleine koraaldiertjes, koraalpoliepen genoemd. De koraalpoliepen behoren, net als de zeeanemonen en de kwallen, tot de neteldieren.
Misschien heb je het zelf nog niet in de gaten maar je zet jezelf vreselijk voor schut, denk na voor je iets post, controleer je 'feiten', doe onderzoek.
Ik zeg dit niet om je af te straffen voor je onwetenheid maar zie het als opbouwende kritiek!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

met koraal bedoel ik koraal rif. Daar zet ik mezelf niet mee voor schut, want het is de waarheid. Dank je wel voor deze opbouwende kritiek.
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

eef schreef:
Devious schreef: Er staat NERGENS in de Bijbel dat de aarde waar we nu op leven, de tweede aarde is. Als dat wel ergens staat (en duidelijk) dan wil ik dat graag weten, zo niet, dan kunnen we dit meteen verwijzen naar het rijk der fabelen, want dan is het gewoon fantasie. Dus, waar in de bijbel staat dat?
Dat staat er niet in de bijbel. Maar er staat ook niet dat het de eerste aarde was. Ik kan je zeggen wat er wel staat.God heeft dingen geschapen en hij heeft dingen gemaakt. Dit beteknt dat hij dingen uit het niets maakte en uit iets maakte. Dat betekent dat er al iets was.
De duivel heeft op de aarde geraast ik denk dat hij de aarde west en ledig heeft gemaakt, want als God iets maakt dan is het niet woest en ledig. Ik denk dat in die tijd de dino's hebben geleeft. (ik moest toch voor mezelf denken?)
Het klopt wat Devious zegt dat dit niet de 2e aarde is maar er zijn zeker aanwijzingen die kunnen duiden op een 2e schepping. Maar misschien bedoel je dat eef?
De teksten die dat doen vermoeden zijn Gen 1:2 waar de woorden 'tohuw bohuw' *worden gebruikt die wijzen op een G.ds oordeel, zoals je kunt opmaken uit Jer 4:23, de enige plaats waar diezelfde woordencombinatie wordt gebruikt.
Wat ook opvalt is dat in Gen 1:1 het woord 'bara' (= scheppen, creëren uit niets) wordt gebruikt en pas in vers 21 weer.

Dit is de 'gap- theorie'. Voor mij tot nu toe de meest bevredigende, al zijn hiermee zeker niet alle moeilijkheden opgelost.

* Bron: de blue letter bible
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
eef
Forum fan
Contacteer:

Bericht door eef »

Wat ik bedoel is dat dit de tweede aarde is. Of een tweede schepping, hoe je het maar wilt noemen. Ik denk dat er o pde eerste aarde de duivel raasde. Toen ging God er mee aan het werk, met de aarde, en de aarde waar we nu op leven zie ik als de tewwede aarde. Als Jezus terug komt zal er een nieuwe hemel en een nieuwe aarde zijn, dat zie ik als de derde aarde. In plaats van aarde kan je ook schepping neerzetten, komt voor mij op het zelfde neer.

Dat met dat scheppen en maken heb ik een beetje onduidelijk neergezet omdat ik het niet goed kan uitleggen, maar ik bedoel wat Cathy heeft neergezet.
appelfflap
Banned

Cathy schreef:
Het klopt wat Devious zegt dat dit niet de 2e aarde is maar er zijn zeker aanwijzingen die kunnen duiden op een 2e schepping. Maar misschien bedoel je dat eef?
De teksten die dat doen vermoeden zijn Gen 1:2 waar de woorden 'tohuw bohuw' *worden gebruikt die wijzen op een G.ds oordeel, zoals je kunt opmaken uit Jer 4:23, de enige plaats waar diezelfde woordencombinatie wordt gebruikt.
Wat ook opvalt is dat in Gen 1:1 het woord 'bara' (= scheppen, creëren uit niets) wordt gebruikt en pas in vers 21 weer.

Dit is de 'gap- theorie'. Voor mij tot nu toe de meest bevredigende, al zijn hiermee zeker niet alle moeilijkheden opgelost.

* Bron: de blue letter bible
Hallo Cathy

de bedoeling van dit topic is te bewijzen dat het arkverhaal echt is.
het is niet de bedoeling om de bijbel te citeren of zelfs te herinterpreteren.
Moet wel toegeven dat een 2e,3e,4e schepping uit het woord TOHUW BOHUW toveren veel fantasie vraagt.

Tohuw bohuw is dus het empirisch bewijsmateriaal om aan te tonen dat dino's niet mee konden op ark? Ik zal het in overweging nemen

ciao dames
Cathy
Forum fan

Bericht door Cathy »

appelfflap schreef: Hallo Cathy

de bedoeling van dit topic is te bewijzen dat het arkverhaal echt is.
Het spijt mij dat ik zo 'zwaar' off-topic ging, maar heb geen zin om 10 pagina's door te lezen.
het is niet de bedoeling om de bijbel te citeren of zelfs te herinterpreteren.
nee, stel je voor dat het heilige Boek gelijk zou kunnen hebben *grinnik*
Moet wel toegeven dat een 2e,3e,4e schepping uit het woord TOHUW BOHUW toveren veel fantasie vraagt.
Beteugel je fantasie!!!!; laten we het enkel over een 2e schepping hebben. Dat heeft niet met fantasie te maken maar met Bijbelkennis.
Tohuw bohuw is dus het empirisch bewijsmateriaal om aan te tonen dat dino's niet mee konden op ark?

Zei ik dat? :roll: Het is een mogelijkheid.
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Cathy schreef:Het spijt mij dat ik zo 'zwaar' off-topic ging, maar heb geen zin om 10 pagina's door te lezen.
Kom, kom, de bijbel is vele malen meer pagina's en daar heb je neem ik aan toch ook geen moeite mee?
Het discussieert zoveel makkelijker als je op de hoogte bent van al weerlegde argumenten en misschien steek je er nog wat van op.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie