Israël en het internationaal recht

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

gerard_m
Superposter

Re: Israël en het internationaal recht

Bericht door gerard_m »

Zelfs deze tekst lees je niet goed.

Hier staat slechts de definitie van de Palestijnse staat, namelijk: de gebieden die Israel in 1967 bezette. Daar valt o.a. de Gaza strook onder.

Er staat niets over welke gedeeltes daarvan vervolgens door Israel werden ontruimd (bijvoorbeeld Gaza) en de gedeeltes die nog altijd bezet worden (bijvoorbeeld Oost Jeruzalem) .
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 12 aug 2024 02:19
HierEnNu schreef: 11 aug 2024 19:14
Gerard R. schreef: 11 aug 2024 17:10 Dat is mooi. Helaas wordt er niet erg meer naar gehandeld.
Appelfflap stelde dat er op dit forum al sinds 7 oktober een consequente en systematische weigering heerst om de burgers in Gaza mensen of burgers te noemen.
Hoe zou daar op dit forum anders naar gehandeld kunnen worden
dan zulks daadwerkelijk te benoemen?
Ik vermoedt dat GerardR on-topic was, en zich niet inliet met jullie offtopic geruzie over wata ndere wel of niet zeggen.
Wat is jouw vermoeden waarom GerardR dan toch
zowel mij als appelfflap citeerde indien hij zich daar niet mee in wilde laten?
Peter van Velzen schreef:Oorlogvoerende partijen vergeten wel vaker dat de vijand - hoe verdorven ook - uit mensen bestaat, die mensenrechten hebben. (Onder ander het recht om niet het doelwit te zijn van een moordaanslag). Ik denk dat noch Hamas noch de IDF daar een uitzondering op vormen.
Eensch! Ik vergeet dat zelf ook als ik aangevallen wordt en voor mijn leven vrees ...
... overigens, van het mensenrecht om niet vermoord te worden trekken regeringen
in landen als VS, Japan, Iran, Saoudi-Arabië en ook Gaza zich niets aan hoor,
daar worden zelfs in vredestijd mensen [soms publiekelijk!] geëxecuteerd.
Waarom worden die regeringsleiders nooit vervolgd?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 12 aug 2024 08:36
HierEnNu schreef: 11 aug 2024 19:14 Hoe zou daar op dit forum anders naar gehandeld kunnen worden
Erken jij dat Israel minstens 40 000 mensen vermoord heeft en dat dit een massamoord is?
Het zal mij niet verbazen als het aantal doden
wat nog onder het puin ligt in Gaza veel groter is ...

Moord, massamoord en genocide worden in het internationaal recht afhankelijk van de context op verschillende manieren gedefinieerd. Gedeeld kenmerk waar jij aan voorbijgaat is dat er
  1. geen vooropgezet plan is, geen intentie om burgers te doden
  2. recht op zelfverdediging geldt
  3. er militaire noodzaak is: gegijzelden bevrijden en Hamas militair vernietigen.
Bij het definiëren van moord of massamoord in het internationaal recht is context van cruciaal belang. De omstandigheden waaronder deze handelingen plaatsvinden en de intentie achter deze handelingen bepalen de specifieke juridische classificatie en de mate van strafbaarheid.

Ik laat bepalen van de specifieke juridische classificatie over aan
internationale tribunalen of het Internationaal Strafhof (ICC) en dergelijke:
  • ik hoop dat ieder individu welk [mede]verantwoordelijk is
    voor moord, massamoord en/of genocide vervolgd wordt en diens verdiende straf krijgt.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

gerard_m schreef: 12 aug 2024 09:39 Zelfs deze tekst lees je niet goed.
in het Nederlands
https://www.amnesty.nl/actueel/icj-oord ... vaardiging
je blijft de (mensen)rechten vd palestijnen ontkennen en verwerpen.
wie mensen hun basisrechten ontzegt beschouwt die mensen niet als mensen.

Hierennu
volgens jouw redenering mag Israel alle 2 miljoen Palestijnen vermoorden. Er is ook dan nog steeds geen intentie, het blijft zelfverdediging en er is een militaire noodzaak

heren,
zo werkt internationaal recht natuurlijk niet
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

appelfflap schreef: 12 aug 2024 12:08
in het Nederlands

Hierennu
volgens jouw redenering mag Israel alle 2 miljoen Palestijnen vermoorden. Er is ook dan nog steeds geen intentie, het blijft zelfverdediging en er is een militaire noodzaak
Moet er natuurlijk wel 1 Hamas strijder tussenzitten! Dan heb je nl te maken met collateral damage
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

"O jee... Gaza schooltje geraakt. Veel slachtoffers"

""O ja, jammer."

"Doen we toch wat we altijd doen?!"
"Weer zeggen dat het een Hamas control-center is/was, ja".
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 12 aug 2024 13:38 "O jee... Gaza schooltje geraakt. Veel slachtoffers"

""O ja, jammer."

Ergste: "We gaan dit (tot op de bodem) uitzoeken", aldus Israël.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 12 aug 2024 13:59
Gerard R. schreef: 12 aug 2024 13:38 "O jee... Gaza schooltje geraakt. Veel slachtoffers"

""O ja, jammer."

Ergste: "We gaan dit (tot op de bodem) uitzoeken", aldus Israël.
Hoe kan dat toch??
Sommigen zeggen dat de laatste Hamas-peletons waren vernietigd?...
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 12 aug 2024 14:10 Hoe kan dat toch??
De laatste Hamas-bataljons bedoel je wellicht? Ja, die zijn allemaal vernietigd, hun leiders naar de andere wereld geholpen, de wapentoevoer via Egypte en de zee afgesneden en van communicatie-lijnen ontdaan. Ze kunnen niet eens meer wraak nemen als hun leiders een-voor-een worden geneutraliseerd. Wat rest zijn slechts losse pockets, zoals die in die school zijn uitgeschakeld. Israel heeft de 19 namen van de terroristen zelfs vrijgegeven. Heb er een wijntje op gedronken zoals ik altijd doe als er weer terroristen naar de andere wereld zijn geholpen.

Het IDF is voor het overgrote deel allang vertrokken naar de grens met Libanon waar ze wachten op de oorlog aldaar.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 12 aug 2024 14:37
De laatste Hamas-bataljons bedoel je wellicht? Ja, die zijn allemaal vernietigd, hun leiders naar de andere wereld geholpen, de wapentoevoer via Egypte en de zee afgesneden en van communicatie-lijnen ontdaan. Ze kunnen niet eens meer wraak nemen als hun leiders een-voor-een worden geneutraliseerd. Wat rest zijn slechts losse pockets, zoals die in die school zijn uitgeschakeld. Israel heeft de 19 namen van de terroristen zelfs vrijgegeven. Heb er een wijntje op gedronken zoals ik altijd doe als er weer terroristen naar de andere wereld zijn geholpen.

Het IDF is voor het overgrote deel allang vertrokken naar de grens met Libanon waar ze wachten op de oorlog aldaar.
Sorry, maar zoals je het hier brengt, lijkt oorlogvoering een hobby van je.
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nou, dan kan het vermorzelen van Gazanen en het hen van hot naar her sturen ook wel stoppen. Ze kunnen toch al bijna nergens heen; vrijwel alles dood, kapot of buiten werking.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 12 aug 2024 14:52

Nou, dan kan het vermorzelen van Gazanen en het hen van hot naar her sturen ook wel stoppen. Ze kunnen toch al bijna nergens heen; vrijwel alles dood, kapot of buiten werking.
Nee, er zijn - als gezegd - losse pockets die nog moeten worden opgeruimd. Nadat de laatste pockets ook zo goed als uit zijn geschakeld, komen eerst infanterie-eenheden om de veiligheid te handhaven, patrouilles uit te voeren en de situatie te controleren. Daarna Stabilisatie-eenheden om basisdiensten te herstellen en de openbare veiligheid te bewaken. En tenslotte overheidsfunctionarissen die het gebied overnemen en zorgen voor administratieve processen en deradicalisatie. De komende maanden zullen de Gazanen - helaas voor hen - nog van hot naar her worden gestuurd en zal het vermorzelen van de pockets nog doorgaan.
dikkemick schreef: 12 aug 2024 14:50 Sorry, maar zoals je het hier brengt, lijkt oorlogvoering een hobby van je.
Nah, ik haat Hamas-terroristen.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

appelfflap schreef: 12 aug 2024 12:08 Hierennu

heren,
zo werkt internationaal recht natuurlijk niet
[-X
Volgens jouw redenering, niet de mijne!
Wat zou volgens jou voor Israël de militaire noodzaak en/of zelfverdediging kunnen zijn om 2 miljoen Palestijnen te vermoorden? Ik heb inmiddels gelezen dat twee extreem rechtse leden van de Netanyahu regering zulke apert fascistoïde retoriek publiekelijk durven uitkramen en dat ze daar schijnbaar zelfs mee weg komen zonder schorsing of ontslag, maar waarom je dat mij in de schoenen wilt schuiven heeft een andere oorzaak dan hetgeen ik daadwerkelijk schrijf.
Is dat ook de reden dat je me niet citeert?

Dat het Internationaal Recht niet werkt klopt en zulks komt
omdat het niet gehandhaafd wordt, want wie zou dat moeten doen?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

appelfflap schreef: 12 aug 2024 12:08
in het Nederlands
Nee mijn beste, jij blijft de doelpalen verschuiven.
Jouw stelling dat volgens ICJ GAZA altijd bezet gebied is gebleven, is ontkracht: je hebt hun tekst verkeerd gelezen.

Vervolgens kom je met een linkje van Amnesty, over "de bezette gebieden" maar zonder GAZA te noemen als bezet gebied. Over de misstanden op de Westbank zijn we het snel eens, maar daar hadden we het niet over... het ging over jouw stelling dat GAZA bezet gebied was gebleven, terwijl het vanaf 2006 door Palestijnen wordt bestuurd.

Je laatste zin is de zoveelste loze beschuldiging, die leg ik wederom naast me neer.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 12 aug 2024 15:22
Gerard R. schreef: 12 aug 2024 14:52
ChaimNimsky schreef: 12 aug 2024 14:37 De laatste Hamas-bataljons bedoel je wellicht? Ja, die zijn allemaal vernietigd, hun leiders naar de andere wereld geholpen, de wapentoevoer via Egypte en de zee afgesneden en van communicatie-lijnen ontdaan. Ze kunnen niet eens meer wraak nemen als hun leiders een-voor-een worden geneutraliseerd. Wat rest zijn slechts losse pockets, zoals die in die school zijn uitgeschakeld. Israel heeft de 19 namen van de terroristen zelfs vrijgegeven. Heb er een wijntje op gedronken zoals ik altijd doe als er weer terroristen naar de andere wereld zijn geholpen.

Nee, er zijn - als gezegd - losse pockets die nog moeten worden opgeruimd. Nadat de laatste pockets ook zo goed als uit zijn geschakeld, komen eerst infanterie-eenheden om de veiligheid te handhaven, patrouilles uit te voeren en de situatie te controleren. Daarna Stabilisatie-eenheden om basisdiensten te herstellen en de openbare veiligheid te bewaken. En tenslotte overheidsfunctionarissen die het gebied overnemen en zorgen voor administratieve processen en deradicalisatie. De komende maanden zullen de Gazanen - helaas voor hen - nog van hot naar her worden gestuurd en zal het vermorzelen van de pockets nog doorgaan.
dikkemick schreef: 12 aug 2024 14:50 Sorry, maar zoals je het hier brengt, lijkt oorlogvoering een hobby van je.
Nah, ik haat Hamas-terroristen.
Ik haat terrorisme en extremisme in het algemeen. Maar dat betekent niet dat ik het leven van 2 miljoen Gazanen voor altijd wil verknallen vanwege die terreur en dat extremisme. Voor altijd schrijf ik, want de geestelijke schade in Gaza is niet reparabel. (De rest aan ellende hoeven we niet steeds te herhalen. Maar die is er ook. Ze zijn een soort ellendig terug naar de steentijd. En daar was ik al bang voor, lees het begin van deze rotzooi in de andere draad.)
Gesloten