Argh. Okay, ik doe nog één poging, en daarna mag je op eigen houtje verder fantaseren.MachineElf schreef:maar na vertaling botsen we op veel gelijkheden. Hoe kan dit als er geen contact was?
Mensen stammen allemaal af van dezelfde jager-verzamelaars. Dat betekent dat we allemaal een bepaalde ervaringswereld delen, waarin weelderige tuinen en fruit een belangrijke rol spelen. Het is dus geen wonder dat we verleiding koppelen aan dat soort beelden. Nuja, dat of cheerleaders. Ik weet welke ik zou kiezen, maar goed.
Alleen jij en mafketels als Von Daniken stellen dat die magische "wijsheid" om te beginnen ooit heeft bestaan. Archaeologen weten een hoop meer over het verleden van de verschillende antieke beschavingen dan jij denkt. Verdiep je nou gewoon maar eens in wat zij denken en waarom ze dat denken, in plaats van de zoveelste ronde te doen langs de websites van mysticisten, "fringers", en pseudisten.MachineElf schreef:Probleem is dat deze wijsheid verloren is gegaan
Er is ruimte genoeg in de menselijke pre-historie voor een verloren beschavinkje of twee. Maar wanneer we die terugvinden zal blijken dat die vrij goed vallen binnen het reeds bekende model: het waren waarschijnlijk vroege nederzetters die dichter bij de jager-verzamelaar stonden dan bij de stedeling die we later in de geschiedenis zien, en die in primitieve hutten rond een centrale 'tempel' woonden. Geen globale beschaving, geen globaal communicatie-net.