Ark van Noach

Opvallende zaken, schokkende gebeurtenissen, bizarre verhalen enz. Valt je iets op in de media zet deze artikelen dan hier!!

Moderator: Moderators

Gralgrathor
Diehard

Re: Ark van Noach

Bericht door Gralgrathor »

MachineElf schreef:maar na vertaling botsen we op veel gelijkheden. Hoe kan dit als er geen contact was?
Argh. Okay, ik doe nog één poging, en daarna mag je op eigen houtje verder fantaseren.

Mensen stammen allemaal af van dezelfde jager-verzamelaars. Dat betekent dat we allemaal een bepaalde ervaringswereld delen, waarin weelderige tuinen en fruit een belangrijke rol spelen. Het is dus geen wonder dat we verleiding koppelen aan dat soort beelden. Nuja, dat of cheerleaders. Ik weet welke ik zou kiezen, maar goed.
MachineElf schreef:Probleem is dat deze wijsheid verloren is gegaan
Alleen jij en mafketels als Von Daniken stellen dat die magische "wijsheid" om te beginnen ooit heeft bestaan. Archaeologen weten een hoop meer over het verleden van de verschillende antieke beschavingen dan jij denkt. Verdiep je nou gewoon maar eens in wat zij denken en waarom ze dat denken, in plaats van de zoveelste ronde te doen langs de websites van mysticisten, "fringers", en pseudisten.

Er is ruimte genoeg in de menselijke pre-historie voor een verloren beschavinkje of twee. Maar wanneer we die terugvinden zal blijken dat die vrij goed vallen binnen het reeds bekende model: het waren waarschijnlijk vroege nederzetters die dichter bij de jager-verzamelaar stonden dan bij de stedeling die we later in de geschiedenis zien, en die in primitieve hutten rond een centrale 'tempel' woonden. Geen globale beschaving, geen globaal communicatie-net.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
MachineElf
Ervaren pen

Bericht door MachineElf »

doctorwho schreef:
MachineElf schreef:Maar de hoppi's EN de Egyptenaren delen een verhaal over een vloed met een ark.
Die continenten waren niet verbonden. Amerika is maar pas ontdekt in de 15e eeuw.
Amerika was tegen die tijd al meer dan 10.000 jaar bewoond :)
Ja, maar stond niet in contact met de rest van de wereld tot in de 15e eeuw he. De clou!
MachineElf
Ervaren pen

Gralgrathor schreef: Alleen jij en mafketels als Von Daniken stellen dat die magische "wijsheid" om te beginnen ooit heeft bestaan. Archaeologen weten een hoop meer over het verleden van de verschillende antieke beschavingen dan jij denkt. Verdiep je nou gewoon maar eens in wat zij denken en waarom ze dat denken, in plaats van de zoveelste ronde te doen langs de websites van mysticisten, "fringers", en pseudisten.

Er is ruimte genoeg in de menselijke pre-historie voor een verloren beschavinkje of twee. Maar wanneer we die terugvinden zal blijken dat die vrij goed vallen binnen het reeds bekende model: het waren waarschijnlijk vroege nederzetters die dichter bij de jager-verzamelaar stonden dan bij de stedeling die we later in de geschiedenis zien, en die in primitieve hutten rond een centrale 'tempel' woonden. Geen globale beschaving, geen globaal communicatie-net.
Er is simpelweg geen zekerheid. Nergens heb ik Von Daniken erbij betrokken he. Let's not go there (yet).
Wat weten zij dan meer? Ik leid gewoon uit de observaties af dat er in de oudheid meer aan de klepel hing dan we vandaag ooit te weten zullen komen.
Persoonlijk vind ik het frappant dat culturen (die niet in contact met elkaar stonden) zoveel gelijkheden in hun mythes delen. Als ik daaruit afleid dat de wereld in contact met elkaar stond, is dat toch niet zo heel ver gezocht? De link is toch enigszins te begrijpen?
Gralgrathor
Diehard

Bericht door Gralgrathor »

MachineElf schreef:Er is simpelweg geen zekerheid
Er is genoeg zekerheid om te kunnen zeggen welke uitspraken redelijk zijn, en welke uitspraken alleen redelijk zijn als je ze als persoonlijke fantasie beschouwt. Jouw uitspraken mbt verloren beschavingen, verloren wijsheid vallen in die laatste categorie.
If I want to manufacture biological weapons with my copy of iTunes, I will, fascists. Ditch this bullshit. -- Maddox
MachineElf
Ervaren pen

Gralgrathor schreef:
MachineElf schreef:Er is simpelweg geen zekerheid
Er is genoeg zekerheid om te kunnen zeggen welke uitspraken redelijk zijn, en welke uitspraken alleen redelijk zijn als je ze als persoonlijke fantasie beschouwt. Jouw uitspraken mbt verloren beschavingen, verloren wijsheid vallen in die laatste categorie.
Er is zekerheid en consensus over bepaalde delen. Echter zijn er mysterieus in overvloed die tot op vandaag onbeantwoord blijven. Natuurlijk ontstaan daar hypotheses rond, maar kan men niet spreken van consensus.

Hoeveel bibliotheken zijn niet verbrand? Hoeveel ideologie heeft de Kerk in het verleden niet verbannen en verketterd? Laten we nu niet doen alsof we alles uit het verleden uitgepuzzeld hebben he. Er zijn vele donkere periodes waarin boekverbrandingen en dergelijke niet vreemd zijn.

Er is iets verloren gegaan en vervangen door het monotheïsme en het patriarchaat.
Daarvoor heerste er wereldwijd een andere waarheid, een andere realiteitsbelevenis.
Maar dat denk ik dan persoonlijk door mijn observaties. Iedereen kijkt waar de neus één brengt.
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

MachineElf schreef:
Gralgrathor schreef: Alleen jij en mafketels als Von Daniken stellen dat die magische "wijsheid" om te beginnen ooit heeft bestaan. Archaeologen weten een hoop meer over het verleden van de verschillende antieke beschavingen dan jij denkt. Verdiep je nou gewoon maar eens in wat zij denken en waarom ze dat denken, in plaats van de zoveelste ronde te doen langs de websites van mysticisten, "fringers", en pseudisten.

Er is simpelweg geen zekerheid. Nergens heb ik Von Daniken erbij betrokken he. Let's not go there (yet).
Wat weten zij dan meer? Ik leid gewoon uit de observaties af dat er in de oudheid meer aan de klepel hing dan we vandaag ooit te weten zullen komen.
Persoonlijk vind ik het frappant dat culturen (die niet in contact met elkaar stonden) zoveel gelijkheden in hun mythes delen. Als ik daaruit afleid dat de wereld in contact met elkaar stond, is dat toch niet zo heel ver gezocht? De link is toch enigszins te begrijpen?
Dag MachineElf,

Ik denk dat je de herkomst en overeenkomsten van mythes moet zoeken in de DieptePsychologie. Net zoals een kip die honderden generaties GEEN enkele levende wezel is tegengekomen hem meteen herkent als een gevaar. Op dezelfde wijze worden "oerbeelden" doorgegeven omdat dit de enigste wijze is waarop de grootste gevaren en ervaringen overdraagbaar zijn.... En die "oerbeelden" zijn universeel voor onze specie....... :wink:
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
MachineElf
Ervaren pen

Waarom? schreef: Dag MachineElf,

Ik denk dat je de herkomst en overeenkomsten van mythes moet zoeken in de DieptePsychologie. Net zoals een kip die honderden generaties GEEN enkele levende wezel is tegengekomen hem meteen herkent als een gevaar. Op dezelfde wijze worden "oerbeelden" doorgegeven omdat dit de enigste wijze is waarop de grootste gevaren en ervaringen overdraagbaar zijn.... En die "oerbeelden" zijn universeel voor onze specie....... :wink:
Dag Waarom. Wat verbindt ons dan dat wij die oerbeelden doorgeven?
Bent U bekent met het Akasha veld?
Toen men de nieuwe wereld ontdekte in de 15e eeuw schoten daar nog restanten van over. Maar door de Kerk wederom verketterd. Ook daar stonden piramides en sprak men over soortgelijke mythes. Iets moet hen dan toch verbonden hebben met de rest van de wereld?
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

MachineElf schreef:
Waarom? schreef: Dag MachineElf,

Dag Waarom. Wat verbindt ons dan dat wij die oerbeelden doorgeven?
Bent U bekent met het Akasha veld?
Toen men de nieuwe wereld ontdekte in de 15e eeuw schoten daar nog restanten van over. Maar door de Kerk wederom verketterd. Ook daar stonden piramides en sprak men over soortgelijke mythes. Iets moet hen dan toch verbonden hebben met de rest van de wereld?
Dag MachineElf,

Wat ons verbindt: diepe instincten.....die worden doorgeven.
Nee ik "geloof" niet in velden zolang ze niet ergens door kunnen worden gemeten, gereproduceerd, verklarende these, etc
Mvg,

Waarom?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?

MachineElf
Ervaren pen

Maar er is toch totaal geen verbinding tussen beide geweest om iets erfelijk door te geven?
Als dat dan al het geval zou zijn zitten daar tenminste miljoenen jaren tussen.
Daar de piramides maar een "recent" bouwsel zijn kan het niet via instinct doorgegeven zijn.

De Egyptenaren haalden hun kaas bij de Soemeriërs. De indianen van de Olmeken, Azteken, ..
Er was totaal geen verbinding tussen beide culturen, doch spreken zij van een grote vloed en een ark.

Het Akasha veld:
Het Akasha Veld is bekend geworden door Ervin László met zijn boek Science and the Akashic Field. Akasha betekent ruimte in het Sanskriet. Ervin László stelt dat er een kosmisch veld van informatie is waarin alle gebeurtenissen in het universum reeds zijn vastgelegd. Vanuit die redenering bestaat het toeval niet
http://www.spiritueel-woordenboek.nl/wo ... a-veld_68/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom?
Bevlogen

Bericht door Waarom? »

MachineElf schreef:Maar er is toch totaal geen verbinding tussen beide geweest om iets erfelijk door te geven?
Als dat dan al het geval zou zijn zitten daar tenminste miljoenen jaren tussen.
Daar de piramides maar een "recent" bouwsel zijn kan het niet via instinct doorgegeven zijn.

De Egyptenaren haalden hun kaas bij de Soemeriërs. De indianen van de Olmeken, Azteken, ..
Er was totaal geen verbinding tussen beide culturen, doch spreken zij van een grote vloed en een ark.

Het Akasha veld:
Het Akasha Veld is bekend geworden door Ervin László met zijn boek Science and the Akashic Field. Akasha betekent ruimte in het Sanskriet. Ervin László stelt dat er een kosmisch veld van informatie is waarin alle gebeurtenissen in het universum reeds zijn vastgelegd. Vanuit die redenering bestaat het toeval niet
http://www.spiritueel-woordenboek.nl/wo ... a-veld_68/" onclick="window.open(this.href);return false;
Instincten en andere "patronen" overleven miljoenen jaren......,er huist zoveel in ons van evolutie historie......

MachineElf
Ervaren pen

Waarom herinnert niemand onder ons daar dan vandaag nog iets over en de mensen van toen wel?
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef:
doctorwho schreef:
MachineElf schreef:Maar de hoppi's EN de Egyptenaren delen een verhaal over een vloed met een ark.
Die continenten waren niet verbonden. Amerika is maar pas ontdekt in de 15e eeuw.
Amerika was tegen die tijd al meer dan 10.000 jaar bewoond :)
Ja, maar stond niet in contact met de rest van de wereld tot in de 15e eeuw he. De clou!
Hoe weet jij dat zo goed? De vikingen waren ook al op bezoek geweest en daarnaast zijn er wat theorieën over zeevarende Polynesieers (en ik heb heb hoogstpersoonlijk gelezen dat Asterix en Obelix er ook al eens waren dat verklaart die menhirs natuurlijk).
bovendien
http://www.nature.com/nature/journal/v5 ... 12736.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MachineElf
Ervaren pen

doctorwho schreef: Hoe weet jij dat zo goed? De vikingen waren ook al op bezoek geweest en daarnaast zijn er wat theorieën over zeevarende Polynesieers (en ik heb heb hoogstpersoonlijk gelezen dat Asterix en Obelix er ook al eens waren dat verklaart die menhirs natuurlijk).
Ik weet dat helemaal niet zo goed. Maar volgens de consensus is Amerika maar in de 15e eeuw ontdekt.
De inboorlingen konden weinig van hun bouwwerken zeggen, dat is allemaal later ontcijferd moeten worden door latere archeologen.

Als je bij de les was gebleven zou je weten dat ik van een wereldbeschaving spreek die wel degelijk in contact met elkaar stond, maar verloren is gegaan.

Uw link laat ruimte tot die interpretatie toe.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

MachineElf schreef:
Als je bij de les was gebleven zou je weten dat ik van een wereldbeschaving spreek die wel degelijk in contact met elkaar stond, maar verloren is gegaan.

Uit het artikeltje onder de link de mogelijkheid van een wereldbeschaving destilleren is naar mij dunkt geen nuchtere kijk op het gebodene :drunken:
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
MachineElf
Ervaren pen

doctorwho schreef:
MachineElf schreef:

Uit het artikeltje onder de link de mogelijkheid van een wereldbeschaving destilleren is naar mij dunkt geen nuchtere kijk op het gebodene :drunken:
Syberië ligt toch bij Rusland en Amerika is toch een eiland?
Lees uw kop nog eens. Hoe kan er dual ancestry zijn als er geen verbinding tussen beide werelden was?
OF zou er tijdens de ijstijd toch verbinding geweest zijn, daar Amerika geen eiland was, maar verbonden door ijs met de noordpool zo naar Rusland toe. Het is maar een persoonlijke gedachte.
Plaats reactie