Ark van Noach Dordrecht- Krimpen - Leeuwarden

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Ark van Noach Dordrecht.

Bericht door Maria »

Peter van Velzen schreef:Weet iemand of de Ark in Dordrecht ook dieren bevat (en zo ja hoeveel?)
Ik kan het juiste aantal niet vinden.
Veel kunstmatig gemaakt en ook echt levende, waarvan ik denk dat die er niet continue zijn maar projekt matig aanwezig zijn.
Ze hebben wel ruimte zat zo te zien, ook de kunstdieren.
Google
ark van noach dordrecht dieren
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

De eerste generaties na Noach waren in ieder geval zo debiel als een tomaat door inteelt, ook de dieren vanzelf.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maria schreef:
Gerard R. schreef: En inderdaad, er werden toen veel verhalen verteld. Steeds opnieuw, aan elkaar. Dus werden verhalen vervormd.
En ikzelf ben ervan overtuigd, dat er op die manier heel wat in de heilige boeken terecht is gekomen......... .
Ik ook.
wat we nu in algemene zin (of universeel, overdrachtelijk) zouden moeten begrijpen
Waarom zou ik?
Waarom niet? :) [Het moet niet van mij hoor, maar ik denk, dat 't wel duidelijk is wat je ermee kan.
Ik heb zeker als kind veel in een kinderbijbel gelezen en later de Bijbel uiteraard. Heel prettig. Ik meen er wel het een en ander van meegenomen te hebben (behalve het geloof zoals daarin wordt verkondigd). Wat verder niets zegt over 'geloven' naar mijn idee.]
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik heb veel kinderboeken gelezen. :wink:
En andere.
Overal neem je wel iets van mee.
Maar waarom ze overdrachtelijk zien?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Op welke manier moet ik het verhaal interpreteren om er niet uit te halen dat God geen respect voor levende wezens heeft?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Maria schreef:Ik heb veel kinderboeken gelezen. :wink:
En andere.
Overal neem je wel iets van mee.
Maar waarom ze overdrachtelijk zien?
Omdat vele zaken dus voor mij pertinent niet opgaan zoals ze in 'heilige boeken' worden beschreven. Of b.v. omdat ik veel twijfel heb over wat genoteerd is. Of omdat ik een eigen invulling van zaken heb. Aan 'vervormde verhalen' waar ik over repte heb ik slechts wat als ik interpreteer en als ik (vaak per zin) b.v. zie dat een of andere gebeurtenis wel heel veel overeenkomst heeft met onze wereld van nu.

Ik kan niet anders dan steeds interpreteren en dan past de Bijbel heel goed in alle tijden; niet als leidraad voor geloven wat mij betreft, maar als een universele beschrijving van dingen.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **
Leen1

Bericht door Leen1 »

dikkemick schreef:@Gerard R
Gezien het voorkomen van meerdere "arken" en zondvloedverhalen zou er toch een lampje bij de gelovigen moeten gaan branden.
Maar dat gebeurt uiteraard niet.
Sterker nog... het wordt gebruikt als argument om te bewijzen dat het bijbelse zondvloedverhaal de waarheid is. Tjarko Evenboer zijn conclusie is als volgt (ik citeer uit 'De wereldwijde vloed'):
"Concluderend kunnen we zeggen dat de vloedlegenden dus onmogelijk toevallig op meerdere plaatsen ontstaan kunnen zijn vanuit regionale invloeden, en ze kunnen ook niet toegeschreven worden aan christelijke invloeden (hij doelt op christelijke missionarissen). Ze bevatten precies de kenmerken die we zouden verwachten als ze voortkomen uit één werkelijke gebruitenis die naar plaats en tijd is verbasterd (uiteraard is het Genisisverhaal het oorspronkelijke verhaal en zijn de verhalen vervaagd naarmate je verder van het Midden-Oosten gaat).
De wereldwijde vloed is, historisch gezien, één van de best bewezen gebeurtenissen, en vormt daarmee de spil van onze 'universele oergeschiedenis'".

dikkemick schreef: "Valsheid in geschrifte, de verborgen agenda van bijbelschrijvers" van Jacob Slavenburg.
Heel verhelderend om te lezen dat de bijbel alles behalve een getrouwe weergave is van de christelijke historie.
(Volgens mij is het gratis te downloaden)
Bedankt voor deze tip! Gratis te downloaden is dit boek volgens mijn niet, ik ga hem wel bestellen.
Vit
Banned

Bericht door Vit »

Leen1 schreef: Sterker nog... het wordt gebruikt als argument om te bewijzen dat het bijbelse zondvloedverhaal de waarheid is. Tjarko Evenboer zijn conclusie is als volgt (ik citeer uit 'De wereldwijde vloed'):
"Concluderend kunnen we zeggen dat de vloedlegenden dus onmogelijk toevallig op meerdere plaatsen ontstaan kunnen zijn vanuit regionale invloeden, en ze kunnen ook niet toegeschreven worden aan christelijke invloeden (hij doelt op christelijke missionarissen). Ze bevatten precies de kenmerken die we zouden verwachten als ze voortkomen uit één werkelijke gebruitenis die naar plaats en tijd is verbasterd (uiteraard is het Genisisverhaal het oorspronkelijke verhaal en zijn de verhalen vervaagd naarmate je verder van het Midden-Oosten gaat).
De wereldwijde vloed is, historisch gezien, één van de best bewezen gebeurtenissen, en vormt daarmee de spil van onze 'universele oergeschiedenis'".
Weliswaar in verschillende tijdperken, maar daar wordt voor het gemak overheen gekeken.
Religie is gebouwd op drijfzand, Atheïsme ook maar stevig gefundeerd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Gerard R. schreef: Omdat vele zaken dus voor mij pertinent niet opgaan zoals ze in 'heilige boeken' worden beschreven.
Dan schuif je die toch terzijde, zoals alle dingen "die niet opgaan"?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik doe niet anders. Er is echter nog voldoende om over na te denken, zeg maar.
Maar het betekent uiteraard wel, dat ik niet veel heb aan 'heilige boeken' zoals ze waarschijnlijk bedoeld zijn. Dat geldt ook voor kerken e.d. of voor instituties, die mensen van alles op zouden willen leggen, wat ze ook door de tijd heen hebben gedaan...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

@Gerard R
Daar zeg je zowat: 'heilige boeken' zoals ze waarschijnlijk bedoeld zijn".

Als boeken werkelijk heilig zijn....wat dan dan ook moge betekenen....hadden ze ongetwijfeld niets te wensen overgelaten (qua interpretatie).
Maar pertinent foute boeken ( met daarin de ark van Noach) kun je beter terzijde schuiven of slechts lezen om je in oude folklores en mythen te verdiepen.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik neem kennis van heel veel. En dan kan je altíjd nog kijken wat je doet met terzijde schuiven.
Zo ziet mijn leven er ook een beetje uit. Onderzoek alles enz. :wink:
Maar die Ark op die manier, dat is een beetje gekte.
Henry II
Bevlogen

Bericht door Henry II »

Vit schreef:De eerste generaties na Noach waren in ieder geval zo debiel als een tomaat door inteelt, ook de dieren vanzelf.
Als je de film Noah hebt gezien vorig jaar, dan weet je dat zelfs Noach al compleet van lotje getikt was. Niet het beste en slimste materiaal om opnieuw de aarde mee te bevolken. Neanderthalers waren denk ik nog beter geweest.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Misschien was hij wel alcoholist.
Wijn maken lijkt wel één van zijn prioriteiten na een totaal verwoeste wereld gezien te hebben, waarin ze verzeild waren geraakt.
Beagle1831
Ervaren pen

Bericht door Beagle1831 »

Arme noach, als ik zo veel shit had meegemaakt en met de wetenschap dat ik voor 6 miljard nakomelingen moest gaan zorgen ... pff ik zou ook wel zin in een wijntje hebben.
"Mag ik dat vinden?....ja dat mag ik vinden"
M Smeets
Plaats reactie