Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Hebben freethinkerforummers ook genoeg van de islam in Nederland?

Ja
37
60%
Nee
16
26%
Weet niet / geen mening.
9
15%

Totaal aantal stemmen: 62

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Ik heb al heel lang genoeg van de islam.

Bericht door Peter van Velzen »

Het verbieden van godsdiensten is in strijd met de vrijheid van meningsuiting.
Het verbieden van sommige religieuze praktijken is daarentegen vaak een kwestie van het eerbiedigen van de mensenrechten.

Ik zou de Islam graag willen zien verdwijnen, maar dan omdat de mensen er niet meer in geloven. Niet omdat het verboden zou zijn.
Ik wens u alle goeds
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Peter van Velzen schreef:Het verbieden van godsdiensten is in strijd met de vrijheid van meningsuiting.
Het verbieden van sommige religieuze praktijken is daarentegen vaak een kwestie van het eerbiedigen van de mensenrechten.

Ik zou de Islam graag willen zien verdwijnen, maar dan omdat de mensen er niet meer in geloven. Niet omdat het verboden zou zijn.
Natuurlijk heeft dat de voorkeur.

Maar soms is regeren ook vooruitzien. Ik kan me deze situatie goed voorstellen.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

Er zijn trouwens veel mensen die geloven dat dit verhaal in werkelijkheid een broodje-aapverhaal is, maar er zijn ook veel mensen die het geloven..!.. Dus ik wacht maar gewoon af, denk ik zo...
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Cluny schreef:Ik heb al heel lang genoeg van de islam.
Eigenlijk al sinds begin jaren zeventig. En mijn antipathie tegen deze anti-nederlandse woestijnreligie is alleen maar groter geworden
2/3 tot 3/4 deel van Nederland heeft in 2013 ook schoon genoeg van de islam gekregen zo blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond.
Het gaat wat dit betreft dus de goede kant op met Nederland.
Link naar foknieuws.
Foknieuws.
Een grootschalig onderzoek van het WZB onderzoekscentrum te Berlijn leert dat moslimfundamentalisme in West-Europa geen marginaal probleempje is, zoals vaak wordt gesuggereerd. Gebleken is dat tweederde van de ondervraagden de mening is toegedaan dat de religieuze regeltjes die zij uit hun boekje halen, belangrijker zijn dan de wetten van het land waar zij in leven.
Ik vermoed dat intussen een meerderheid van de Europeanen ook genoeg heeft van de islam.
En dit soort onderzoeken zal het percentage Europa inwoners die de islam het liefst uit Europa ziet vertrekken versneld doen toenemen.

En 3 keer raden waarom ik als extra een tweede stukje tekst quoot.
De onderzoeker waarschuwt dat het wijdverspreide fundamentalisme zorgt voor een vijandsbeeld ten opzichte van bijvoorbeeld homoseksuelen, joden en het westen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

En vandaag weer dit.
De Amsterdamse jongerenimam Yassin Elforkani heeft aangifte gedaan van bedreigingen door radicale jongere moslims. Ook het CDA-raadslid en jongerenwerker Ibrahim Wijbenga wordt vanwege zijn gematigde standpunten bedreigd en heeft aangifte gedaan, schrijft de Volkskrant woensdag.
Ik heb een beetje Google gedaan met de namen van deze 2 moslimmannen.
Ik zou ze zelf niet gematigd noemen.

Afbeelding
Afbeelding
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Cluny schreef:
De Amsterdamse jongerenimam Yassin Elforkani heeft aangifte gedaan van bedreigingen door radicale jongere moslims. Ook het CDA-raadslid en jongerenwerker Ibrahim Wijbenga wordt vanwege zijn gematigde standpunten bedreigd en heeft aangifte gedaan, schrijft de Volkskrant woensdag.
Ik heb een beetje Google gedaan met de namen van deze 2 moslimmannen.
Ik zou ze zelf niet gematigd noemen.
Tja ik krijg de indruk dat men het er niet over eens, is wat de Islam precies behelst.
Maar ik kan me vergissen. . .
Ik wens u alle goeds
Ik ben
Forum fan

Bericht door Ik ben »

Ik haat religies en ideologieën die altijd maar weer proberen de menselijke gedachten, gevoelens en uitingen proberen de onderdrukken. mijn stelling tot voor niet zolang dat we niet tolerant moesten zijn voor intolerante mensen.
Wat heeft dat mij en met mij vele anderen gebracht? Alleen maar een hoop innerlijke strijd en een steeds verder radicaliserende groep identiteit zoekende moslims in de westelijke wereld waar verworven vrijheden een groot goed is.

Mijn persoonlijke ego is angstig voor dat wat de islam de wereld ingooit aan ideologische gektes, het zou vreselijk zijn als de islam meer invloed zou krijgen als bijv. de marginale groep streng calvinistische mensen hier.

Aan de andere kant merk ik ook hoe harder we aanschoppen tegen die islamitische religie, des te meer mensen erin geïnteresseerd raken en des te harder de die hard islamieten zich uiten en gedragen tegen dat wat zij als het onderdrukken van hun religie ervaren.
Zoals we nu bezig zijn sturen we aan op een harde misschien wel fysieke confrontatie aan en wat brengt dat dan? Bevrijding van die islam?
Niet weten wordt zelden openlijk beleden.
Vaak is het een goed bewaard geheim, bedekt met de mantel der wijsheid.
Alleen herkenbaar voor de goede verstaander.
Alsof het eigenlijk een schande is om niet te weten.
Maar dat is het helemaal niet.
Integendeel
Niet weten is de rode draad van ons bestaan.
.
Ik ben
Forum fan

Bericht door Ik ben »

Peter van Velzen schreef:
Tja ik krijg de indruk dat men het er niet over eens, is wat de Islam precies behelst.
Maar ik kan me vergissen. . .
Het is verbazingwekkend hoe weinig de meeste moslims weten van de eigen voorgekauwde religie en religieuze 'gebruiken'.
Het verbaast mij ook erg dat veel niet moslims (ook vaak politici) steeds maar roepen dat er ook veel gematigde moslims zijn, maar naar mijn idee kan dat niet. Die gelovigen zijn hoogstens opportunistisch in hun geloven/denken.
Als het er echt op aan komt zal men bijna nooit echt een mede islamiet laten vallen en al helemaal niet als ze de roots uit hetzelfde land delen. Zelfs dat laatste is ook van invloed op wat men gelooft, elk land of elke regio heeft de eigen cultuur in het geloof geplant zoals ook in het christendom het geval is, al heb ik wel het idee dat het binnen de islam nog sterker leeft vanwege het sterk nationalistische denken van veel (nakomelingen van) immigranten.
Niet weten wordt zelden openlijk beleden.
Vaak is het een goed bewaard geheim, bedekt met de mantel der wijsheid.
Alleen herkenbaar voor de goede verstaander.
Alsof het eigenlijk een schande is om niet te weten.
Maar dat is het helemaal niet.
Integendeel
Niet weten is de rode draad van ons bestaan.
.
Lucy
Forum fan

Bericht door Lucy »

dikkemick schreef:Heb niet gestemd, omdat ik de optie "Heb genoeg van religie in het algemeen" mis. Het is niet alleen Islam waar mijn bloed van kan gaan koken, maar ook alle andere religieuze bullshit. Vooral en bovenal het religieus opvoeden (indoctrineren) van kinderen...DAAR heb ik de grootste pesthekel aan (excusez les mots)
Ik geloof dat je de islam niet kunt vergelijken met (andere) religies zoals bijvoorbeeld het christendom en het jodendom. De islam wil namelijk regels met álles in het leven (bijvoorbeeld toiletgang, rechtszaken en politiek, hoe je met elkaar omgaat etc). Er zijn dus heel veel mensen die het liever een ideologie noemen, en ik zeg altijd: sekte, met weliswaar heel veel leden.
-'Mits goed gelezen, is de Bijbel het beste argument
voor atheïsme ooit.' (I. Asimov)
-'Ik ben tegen religie omdat dat ons voorhoudt tevreden te zijn met het niet snappen van de wereld.' (R. Dawkins)
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Cluny schreef:En vandaag weer dit.
[...]
Die gematigde Moslim Ibrahim Wijbenga zit voor het CDA in de gemeenteraad van Eindhoven waar de twee dode juwelenrovers vandaan kwamen.
Ibrahim twitterde een Mohammedaans bidplaatje (inmiddels verwijderd)

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Mahalingam schreef:
Cluny schreef:
Die gematigde Moslim Ibrahim Wijbenga zit voor het CDA in de gemeenteraad van Eindhoven waar de twee dode juwelenrovers vandaan kwamen.
Zouden ze wel weten dat RIP een zeer Amerikaanse uitdrukking is? Genoemd naar een Amerikaanse legerarts uit het begin van de 20e eeuw (tegen Mexico). Die heette R.I. P..... Die naam ben ik kwijt.
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nu ik na lange tijd deze topic weer zie staan, denk ik:
Ik heb inderdaad genoeg van Islam.

Maar ook van het christendom
van alle irrationeel (bij)geloof.

De mensen blijven nl. mensen. Ze zijn alleen ontmenselijkt door de religieuze nonsens.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Mahalingam schreef:

Afbeelding
Als er een god is dat die twee voor eeuwig in hun hel zullen branden. :evil:
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

dikkemick schreef:Ik heb inderdaad genoeg van Islam.
Dat is voldoende.

@ alle meelezers.
Als het goed is kan je nog steeds stemmen op pagina 1.
HenkM
Superposter

Bericht door HenkM »

Cluny schreef:
dikkemick schreef:Ik heb inderdaad genoeg van Islam.
Dat is voldoende.

@ alle meelezers.
Als het goed is kan je nog steeds stemmen op pagina 1.
Ik stemde om dezelfde reden niet. De vraagstelling is veel te beperkt.
En lijkt impliciet te stellen dat je dan wel voor andere religies kunt zijn.
Plaats reactie