Butters is een gemakkelijk te lezen schoolvoorbeeld. Verrassingen zitten er niet in.Fish schreef: Zoals voorspeld!
There is no God!
Moderator: Moderators
Re: There is no God!
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Mooie vergelijking.Jim schreef:Pietje Bell,
Er wordt een stad in beschreven en aan de hand van het boek kun je door de bestaande stad wandelen.
Winkels en dergelijke, alles klopt.
Ergo, Pietje Bell is een bestaand figuur geweest.
Ontkracht het maar Butters.
Ook wel bekend onder de noemer van: cirkelredenering
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)
Eindtijd? waar in hemelsnaam schrijf ik iets over de eindtijd? waar heb ik gezegt dat op die vondsen iets staat over de eindtijd? Ik heb nergens geschreven dat op de steen van rosetta of de Moabistische steen iets staat geschreven over de eindtijd.. Dat heb ik nergens geschreven. Dat verzin je ter plekke. Je moet eens wat beter lezen na wat er geschreven en beweerd wordt. Ik heb namelijk nergens gezegt dat die vondsen de eindtijd bevestigen. Wat die vondsen bevestigen zijn Bijbelse namen. Zoals bv Nebudkadnezar en zijn aanval op Jeruzalem. De naam van koning Cyrus en dat hij Babylon heeft veroverd. Verder staan er Joodse namen op. Steden die zijn gevonden die in de Bijbel worden genoemd. Zoals bv Nineve,Megiddo. Allemaal steden die in de Bijbel beschreven staan en waarvan het bestaan altijd is ontkend omdat we er geen bewijs voor hadden. Tot nu dus!Vilaine schreef:Ik vermoed, dat je niet beter weet.
De steen van Rosette: Nooit de vertaling gelezen?
Je kunt er op googlen, ik maak het je gemakkelijk: http://www.britishmuseum.org/explore/hi ... ation.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Op de Cyrus cilinder niets terug te vinden over joden, Israël of Jeruzalem, laat staan iets over terugkeer na de WO2 en eindtijd: http://www.britishmuseum.org/explore/hi ... ation.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
De Mesha Stele. Ook al niets over eindtijd, terugkeer van de joden na WO2, over brieven van Paulus, over eindtijd tekenen. Enkel een verslag van gebeurtenissen in die tijd, waarvan een afspiegeling ook in de Bijbel is te lezen: http://www.livius.org/mo-mt/moab/mesha.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nou ja, wat moet ik er mee. Veel steden, die in de Bijbel beschreven staan, hebben bestaan of bestaan nog. Nou en? Overigens worden geregeld in de Bijbel steden beschreven, die pas later ontstaan zijn.
Maar wat wil je nu eigenlijk aantonen?
Vondsen die de Isrealieten bevestigen dat ze in ieder geval in Egypte hebben gewoond. Archeologische vondsen die de Hettieten bevestigen.Die altijd ontkent zijn geweest als machtig rijk. Tot ver in de 19e eeuw is het bestaan van de Hettieten altijd ontkent geweest. Die vondsen bevestigen dus dat die teksten uit de Bijbel. Zoals bv Babylon,Nebudkadnezar, Koning Cyrus, en ook de Hettieten ondersteunen. Het is ondersteunend bewijs dat de teksten uit de Bijbel geschiedenis is die je dus serieus dient te nemen,Want als alles mythies was en onzin hadden wij natuurlijk geen vondsen gedaan die de namen van Nebudkadnezar bevestigen, Die naam Cyrus bevestigen ik noem maar wat op.
Maar goed. alleen de onwetenden willen dit niet snappen.
Ja gister heb ik nog na Spiderman gekeken. daarin zag ik grote wolkenkrabbers zoals in de Verenigde staten..ik denk dat Spiderman misschien ook wel echt is.HenkM schreef:Mooie vergelijking.Jim schreef:Pietje Bell,
Er wordt een stad in beschreven en aan de hand van het boek kun je door de bestaande stad wandelen.
Ook wel bekend onder de noemer van: cirkelredenering
Truste!!!
De fout zit in de presentatie van jouw informatie.Butters schreef:Maar goed. alleen de onwetenden willen dit niet snappen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nee jullie lezen maar half. Dit is niet het eerste forum waar ik op zit. En wat me vooral opvalt bij niet gelovige is dat ze niets serieus wensen te nemen wat een gelovige beweerd. Het geval is dan dat ze over je beweringen heen lezen en vervolgens woorden lezen die er helemaal niet staan geschreven.
Het zal wel een kwaaltje zijn van de ongelovige. Ik ben het inmiddels gewend.
Het is dan ook normaal jou niet serieus te nemen.Butters schreef:Nee jullie lezen maar half. Dit is niet het eerste forum waar ik op zit. En wat me vooral opvalt bij niet gelovige is dat ze niets serieus wensen te nemen wat een gelovige beweerd. Het geval is dan dat ze over je beweringen heen lezen en vervolgens woorden lezen die er helemaal niet staan geschreven.
Gelukkig zegt dat niets over mij! 
ja, hoor. Het zegt alles over jou als gelovige.Butters schreef:Gelukkig zegt dat niets over mij!
Jij bent al lang door bijna iedere forummer hier weggezet als het schoolvoorbeeld van een onredelijke creachristen.
Ikzelf deed dat al nadat ik 1 dag jouw reacties hier op Freethinker had meegelezen.
Weet je inmiddels al waarom creachristenen wel bestaan en evolutionisten niet?
-
Jinny
Nu, Butters, waar blijft de ontkrachting?Butters schreef:Jim schreef:Pietje Bell,
Ja gister heb ik nog na Spiderman gekeken. daarin zag ik grote wolkenkrabbers zoals in de Verenigde staten..ik denk dat Spiderman misschien ook wel echt is.
Truste!!!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Wel eens gehoord van de Steen van Rosetta? Waar de exodus op beschreven wordt.[/quote]Butters schreef:Zover ik weet zijn er bij Nag Hammadi ook geen brieven van Paulus gevonden, ondanks de veel latere datering van de N-H geschriften.
Zelden komt men een apologeet tegen die zelfs het eerste redelijke argument nog niet op tafel kan leggen.
Ten eerste zijn er bij de Nag Hammadi vondsten nog steeds geen brieven van Paulus te bespeuren en nu wordt deze leugen nog vergroot met een tweede leugen erachteraan.
Steen van Rosetta heeft een verhaal over de Exodus en een bevestiging dat de Israelieten in Egypte hebben gewoond?
Door wat voor duistere sekte ben je voorgelicht Butters?
Of ben je gewoon in de war?
Born OK the first time
Butters schreef:
Ten eerste in de Bijbel staat bv duidelijk dat Israel een teken zou zijn in de eindtijd. Israels stichting als onafhankelijke staat na de 2e wereldoorlog is voorspeld en staat in de Bijbel. Dat zou een teken zijn voor de eindtijd.
Vilaine schreef:
Even uit nieuwsgierigheid: Waar staat dat?
Butters antwoordde:
Wel eens gehoord van de Steen van Rosetta? Waar de exodus op beschreven wordt.
Wel eens gehoord van de Cyrus cylinder? Waar de balingschap vanuit Babylon beschreven wordt.
Wel eens gehoord van de Moabistische steen? Waar de koning van Moab en zijn opstand tegen Israel beschreven wordt.
Wel een van de Lachisch letters gehoord? Die de aanval van Nebudkadnezar beschrijft op Jeruzalem?
Wel eens gehoord van de Hamath stenen? Die het verhaal van de hettieten verteld. Hoe ze een machtig rijk waren?
wel eens gehoord van de Yazilikaya reliëfen? Die koningen en Goden van de hettieten beschrijven?
Wel eens gehoord van de Arzawa Letters? Die veel van de Bijbelse hettieten bevestigen.
wel eens gehoord van oude steden die ze hebben opgegraven? Bv Nineve,Megiddo,Petra..Om maar even een kleine greep uit de collectie te noemen. Allemaal steden die in de Bijbel beschreven worden en het bestaan daarvan altijd ontkent zijn geweest.
En ik neem niet eens de moeite om links te plakken.Want ik heb namelijk een vriend google genaamd. Die geeft je antwoord op alle vragen.
( Nou, in deze link bijv. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 60#p317198" onclick="window.open(this.href);return false; )Tenslotte schreef Butters:
Eindtijd? waar in hemelsnaam schrijf ik iets over de eindtijd?
Waarop mijn reactie was, dat er genoemde links niets stond dat jouw beweringen bevestigde.
Maar wellicht is in de vertaling van de steen van Rosette Exodus met opzet weggelaten.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
We nemen je dermate serieus dat je hier een mening mag geven. En over het serieus nemen. Als jij een verhaal neerzet waar geen speld tussen te krijgen valt. Een goede bronvermelding hanteert en geen dingen naar voren schuift die niet kloppen. Dan is er toch niets aan de hand. Ik beweer ook weleens iets wat ik later recht moet zetten. Je bent nu enkele keren gecorrigeerd. Maar wanneer zet je zelf een keer iets recht?Butters schreef:Nee jullie lezen maar half. Dit is niet het eerste forum waar ik op zit. En wat me vooral opvalt bij niet gelovige is dat ze niets serieus wensen te nemen wat een gelovige beweerd. Het geval is dan dat ze over je beweringen heen lezen en vervolgens woorden lezen die er helemaal niet staan geschreven.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
@ Butters
Op een forum is het de bedoeling dat je ingaat op de reakties van anderen, zodat er een samenhangend verhaal ontstaat aangaande een bepaalde zaak. Jij doet dat nergens maar gaat van de hak op de tak en negeert bewust alle reakties die op jouw schrijven gedaan zijn. Deze vorm van forummen wordt niet gewaardeerd. Graag beter opletten en reageren op de zaken die het onderwerp van discussie zijn en op argumenten die tegen je betoogtrant worden gegeven.
Op een forum is het de bedoeling dat je ingaat op de reakties van anderen, zodat er een samenhangend verhaal ontstaat aangaande een bepaalde zaak. Jij doet dat nergens maar gaat van de hak op de tak en negeert bewust alle reakties die op jouw schrijven gedaan zijn. Deze vorm van forummen wordt niet gewaardeerd. Graag beter opletten en reageren op de zaken die het onderwerp van discussie zijn en op argumenten die tegen je betoogtrant worden gegeven.
Born OK the first time
Helaas, Vilaine, hebben dit soort 'gelovigen' een uiterst selectief geheugen.Vilaine schreef:Butters schreef:
( Nou, in deze link bijv. http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... 60#p317198" onclick="window.open(this.href);return false; )Tenslotte schreef Butters:
Eindtijd? waar in hemelsnaam schrijf ik iets over de eindtijd?
Waarop mijn reactie was, dat er genoemde links niets stond dat jouw beweringen bevestigde.
Maar wellicht is in de vertaling van de steen van Rosette Exodus met opzet weggelaten.
En dan zeg ik dit 'soort' precies zoals ik het bedoel,
Alle denkende mensen zijn atheïst. (R. Heinlein); The thoughts of the gods are not more unchangeable than those of the men who interpret them. They advance – but they always lag behind the thoughts of men ... The Christian God was once a Jew. Now he is an anti-Semite. (France)