Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

holog
Bevlogen

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door holog »

Hamas zou nu premies hebben uitgeloofd voor iedereen die amerikaans veiligheidspersoneel of Palestijnse hulpverleners van de voedseluitdelingsposten weet te verwonden of doden.

Momenteel is het volgens mij de bedoeling voor de voedseluitdeling toch staande de houden.

Hou me hart vast of het niet gaat uit de hand lopen hierdoor. Kan niet inschatten persoonlijk of sommigen van de bevolking hierop in zullen gaan, wat dan wel eens een ramp en chaos op de voedseluitdelingsposten zou kunnen veroorzaken...

De bevolking van gaza dient reeds dagelijks de dreigingen en wreedheden van Hamas ondergaan om aan voedsel te geraken.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 26 jun 2025 20:33:scissors:
Als je ziet dat in een dorp met 1300 man 33 bunkers zijn en in een gebied met 30.000 man geen enkele. Dan weet je dat het gewoon niet klopt..
Maar jullie zijn zo bevoordeeld, dat is echt niet te geloven. Ik heb soms het idee naar een Rus te luisteren die gebrainwashet is door Russische staatsmedia.
Dat laatste betekent dat je teveel naar je eigen gedachten luistert!

Ik ben benieuwd wat er in te brengen valt tegen deze debunk van jouw gedachtes:
Rawane Osmane - 28 jun 2025 schreef:
This is my Israeli Arab friend debunking the claim that Israel doesn’t provide bomb shelters to non-Jews. In this video, he shows the shelters built in the Arab village of Ein Kinia in the Golan Heights — including large public shelters, school shelters, and mobile safe rooms placed after October 7. Funded by the Israeli Defense Ministry, these shelters are fully equipped and accessible to all residents. Claims that Arab villages are left without protection are simply false.

Rawane Osmane

VIDEO duurt 2 minuten:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 28 jun 2025 21:27
Dat heet insha Allah,.
Allah Akbar betekent dat Allah de grootste is. Maar dat wist je al.
En waarom zou ik dat moeten weten? Ben ik als Palestijn dan automatisch ook Islamitisch? Mijn ouders waren Christelijke Palestijnen, die bestaan namelijk ook. En ja, we weten dat de zionistische terroristen vooral van alle palestijnen walgelijke islamieten willen maken terwijl het beeld dat ze schetsen met geen mogelijkheid te maken heeft met islam en de regels waar zij zich daadwerkelijk aan te houden hebben want ik heb dat namelijk uitgezocht.
Dit topic is zo gepolariseerd dat elk puntje van kritiek op een andere partij dan Israël, wordt gezien als pro Israël.
Zelfs als iemand (zoals ik) ook talloze keren het meedogenloze geweld van Israël heeft veroordeeld.
Israel? Je bedoelt de zionistische terroristenstaat die zichzelf Israel noemt. Laten we het beestje wel bij de naam noemen hier. Hamas is geboren als gevolg van de zionistische terroristenstaat die zichzelf Israel noemt. Je kunt van alles beweren over Hamas maar die vinger wijst vooral terug naar de zionistische terroristenstaat die zichzelf Israel noemt. Deze staat is een held in het meten met twee maten en de verantwoordelijkheid buiten zichzelf te plaatsen, en dat moet maar eens afgelopen zijn.

Dat Hamas aan de macht heeft kunnen komen is met name ook te danken aan de hulp van de terroristenstaat die zich Israël noemt. Notaben door met name de seculiere verzetsbeweging te ondermijnen ten faveure van de islamitische bewegingen waar Hamas uit is voortgekomen. Dat Hamas vervolgens aan de macht heeft kunnen komen heeft vooral te maken met de wanhoop van de Palestijnen in het concentratiekamp Gaza die vielen voor de hemelse wortel die hen werd voorgehouden. Met ander woorden je kunt het de Palestijnen in concentratiekamp Gaza nauwelijks kwalijk nemen dat er voor vielen, en toch heeft de terroristische zionistenstaat geen enkel moeite met te zeggen:” het is jullie eigen schuld”, echt. Eigen schuld? Neem me niet kwalijk maar ik noem dat volstrekte B.S..
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En weer!

....En nee, dat betekent nog steeds niet dat ik 'de schuld bij de Gazanen leg'. Wel dat ik de
Gazanen aanspreek op hun resterende morele speelruimte, hoe beperkt die ook zijn mag......

Je legt de schuld wel degelijk bij de Gazanen. Zij ontbreken dat resterende restje morele speelruimte dat al zo beperkt is.
Conclusie: de untermensch heeft schuld aan haar eigen ondergang!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 28 jun 2025 21:02
Mullog schreef: 28 jun 2025 15:46
HierEnNu schreef: 28 jun 2025 12:32
Ik vind de vergelijking tussen Hamas&Co en kakkerlakken treffend!
...
Laat echter duidelijk zijn dat mijn vergelijking van Hamas&Co met kakkerlakken
niet bedoeld is ter ontmenselijking van de onschuldige Gazaanse burgers:
integendeel, ik hoop dat de onschuldige Gazaanse burgers meer hun best gaan doen om de restanten Hamas&Co in hun midden uit te roeien, dan dat ze kakkerlakken proberen te decimeren.
Ik vind dit ingewikkeld. De reden dat ik het ingewikkeld vind is omdat ik vanuit de activiteiten van Israël niet een duidelijk beeld krijgen wat het verschil is tussen Hanas&Co en onschuldige Gazaanse burgers. Het land wordt "besproeid met insecticiden" waarbij er soms een kakkerlak sneuvelt maar vooral bestuivers de klos zijn.
Ik snap dat jij dat ingewikkeld vindt ... en wat jij aansnijdt vind ik ook ingewikkeld.

Maar datgene wat we kennelijk allebei ingewikkeld vinden is niet wat ik aansneed.
En dat stukje tekst van mijn hand dat je citeert, is juist glashelder:
je gooit mijn 'analyse' over Hamas&Co op één hoop met Israëls militaire handelen, alsof ik daar een verdediging van gaf. Nergens en nooit beweer ik dat de IDF alleen Hamasleden treft, dus kom me niet aan met die 'besproeiingsmetafoor' alsof ik dat beeld verdedigde.
Prima propagandabeeld overigens, zulks zou een Hamasfan niet misstaan ...

Wat ik, in andere bewoordingen, wél beweerde:
  • wie tussen de kakkerlakken leeft, moet iets gaan doen als die kakkerlakken
    hun gangen onder je huis graven, je kinderen hersenspoelen en je stad gijzelen.
En nee, dat betekent nog steeds niet dat ik 'de schuld bij de Gazanen leg'. Wel dat ik de
Gazanen aanspreek op hun resterende morele speelruimte, hoe beperkt die ook zijn mag.

Dat jij vervolgens doet alsof dat dus neerkomt op het goedpraten van burgerdoden, is een stropop van formaat. Je schuift mijn woorden op het conto van vermeende[!] tactieken van de IDF, en doet dan alsof ik verantwoordelijk ben voor het gebrek aan chirurgische precisie.

Dat je mijn vergelijking niet trekt begrijp ik, en daarom schreef ik ook:
  • "wat jij aansnijdt vind ik ook ingewikkeld."
Maar ook dát was in reactie op jouw eigen uitspraak over de Gazanen:
  • "Het zijn net kakkerlakken, praktisch onmogelijk om uit te roeien."
Remember? Lees dan ook eerst goed wat ik wél schrijf, in plaats van
mijn woorden in te ruilen voor je eigen projectie.

---------------

Mus schreef: 28 jun 2025 20:55
B.S. schreef: 28 jun 2025 20:37 Tenminste vijf 'top-restaurants' in de Gazastrook die nog steeds draaien zomer 2025 https://youtu.be/DFjhyAsHYFo?si=ShhHb1grbsijRkY_ :D
(Iemand van wie ik dacht dat het een vriend was heeft me vandaag ernstig teleurgesteld, dus ik ben in p*st bui, ik zeg het maar...)
Je heb walgelijke mensen en je hebt walgelijke mensen en jij bent gepromoveerd tot walgelijk mens. Je laat hier precies zien waarom die pro-israeli zo gehaat worden. Ga je pestbui lekker botvieren op de mens die jou die bui heeft bezorgt in plaats van je te verlagen tot rondstrooien van dit soort van walgelijkheden, bah.
Dankjewel B.S. voor die zeer informatieve video! Ik kijk die toch liever hier zo:

Waarom Mus weer onbedaarlijk op jouw moet en mag[?] schelden is mij een raadsel, want het enige walgelijke wat uit jouw, duidelijk op waarheid berustende video, af te leiden valt, is dat er kennelijk ook in het huidige Gaza sommige bevoorrechte Gazanen hun buikje vol mogen eten van Hamas&Co terwijl veel minder bedeelden opgeofferd worden ten behoeve van propaganda doeleinden. Wat mij betreft verdien je juist een pluim voor het rondstrooien van de waarheid!
En zo ben ik van mening dat de inwoners van de staat Israël hun regering moeten aanspreken op de oorlog die gevoerd wordt zoals jij vindt dat de Gazanen Hamas&Co moeten aanspreken.

En misschien kom je nergens aan met de besproeiing metafoor maar dat maakt die metafoor niet minder van toepassing. Tenzij jij informatie hebt die mij ontbreekt.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 28 jun 2025 20:37 Tenminste vijf 'top-restaurants' in de Gazastrook die nog steeds draaien zomer 2025 https://youtu.be/DFjhyAsHYFo?si=ShhHb1grbsijRkY_ :D
(Iemand van wie ik dacht dat het een vriend was heeft me vandaag ernstig teleurgesteld, dus ik ben in p*st bui, ik zeg het maar...)
Dit lijkt me je reinste Zionistische propaganda.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 29 jun 2025 07:57 En weer!

....En nee, dat betekent nog steeds niet dat ik 'de schuld bij de Gazanen leg'. Wel dat ik de
Gazanen aanspreek op hun resterende morele speelruimte, hoe beperkt die ook zijn mag......

Je legt de schuld wel degelijk bij de Gazanen. Zij ontbreken dat resterende restje morele speelruimte dat al zo beperkt is.
Conclusie: de untermensch heeft schuld aan haar eigen ondergang!
Daar ben ik het mee eens.

Veel mensen willen het laten voorkomen of ze redelijk naar kijken,
maar het blijft op het eind het zelfde, de schuldigen zijn de Palestijnen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 28 jun 2025 22:29
Dat heet insha Allah,.
En waarom zou ik dat moeten weten? Ben ik als Palestijn dan automatisch ook Islamitisch? Mijn ouders waren Christelijke Palestijnen, die bestaan namelijk ook. En ja, we weten dat de zionistische terroristen vooral van alle palestijnen walgelijke islamieten willen maken terwijl het beeld dat ze schetsen met geen mogelijkheid te maken heeft met islam en de regels waar zij zich daadwerkelijk aan te houden hebben want ik heb dat namelijk uitgezocht.
Ik weet dat je niet islamitisch bent . Maar als je claimt de islamitische leer te kennen, had ik gedacht dat je deze basic uitdrukkingen ook zou kennen.

Het is bijzonder dat je "weet" dat clubs als hamas niet de echte islam volgen. Op basis waarvan? Wat doen ze precies fout? Hoe dan ook: miljoenen moslims en imams zien het anders.

Je gaat voorbij aan de interpretatie verschillen die de islamitische regels toelaten, net zoals het christendom dat heeft. Iets als doodstraf voor afvalligen wordt bijvoorbeeld door de meeste islamitische rechts scholen gewoon bevestigd.
Deze staat is een held in het meten met twee maten en de verantwoordelijkheid buiten zichzelf te plaatsen, en dat moet maar eens afgelopen zijn.
Nogmaals: erkennen dat hamas eveneens misdaden pleegt, pleit uiteraard Israël niet vrij. Mijn simpele vraag was wat voor goeds hamas het Palestijnse volk heeft gebracht.

De rest van je post legt de schuld van het verschijnsel hamas bij Israël. Het probleem van dit conflict is dat niemand uit schuld , haat en wraak weet te stappen. De schuld voor de Apartheid in zuid Afrika was bijv overduidelijk en geweld tegen blanken tot op zekere hoogte begrijpelijk. Dat had nog 75 jaar strijd kunnen blijven met vooral nog meer ellende voor de onderdrukten. De beweging kwam toen mensen uit beide kampen daar overheen gingen . stappen. Dit lukt met de huidige machthebbers niet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 29 jun 2025 10:16 Mijn simpele vraag was wat voor goeds hamas het Palestijnse volk heeft gebracht.
Mijn simpele antwoord op deze simpele vraag zou zijn:

Hamas heeft de Palestijnse kwestie nu heel goed onder de aandacht weten te brengen en op de kaart gezet. De wereld lijkt meer en meer wakker geschud!

Of het de juiste wijze is geweest is weer een andere simpele vraag.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 29 jun 2025 10:16
Mus schreef: 28 jun 2025 22:29
Dat heet insha Allah,.
Ik weet dat je niet islamitisch bent . Maar als je claimt de islamitische leer te kennen, had ik gedacht dat je deze basic uitdrukkingen ook zou kennen.

Het is bijzonder dat je "weet" dat clubs als hamas niet de echte islam volgen. Op basis waarvan? Wat doen ze precies fout? Hoe dan ook: miljoenen moslims en imams zien het anders.

Je gaat voorbij aan de interpretatie verschillen die de islamitische regels toelaten, net zoals het christendom dat heeft. Iets als doodstraf voor afvalligen wordt bijvoorbeeld door de meeste islamitische rechts scholen gewoon bevestigd.
Deze staat is een held in het meten met twee maten en de verantwoordelijkheid buiten zichzelf te plaatsen, en dat moet maar eens afgelopen zijn.
Nogmaals: erkennen dat hamas eveneens misdaden pleegt, pleit uiteraard Israël niet vrij. Mijn simpele vraag was wat voor goeds hamas het Palestijnse volk heeft gebracht.

De rest van je post legt de schuld van het verschijnsel hamas bij Israël. Het probleem van dit conflict is dat niemand uit schuld , haat en wraak weet te stappen. De schuld voor de Apartheid in zuid Afrika was bijv overduidelijk en geweld tegen blanken tot op zekere hoogte begrijpelijk. Dat had nog 75 jaar strijd kunnen blijven met vooral nog meer ellende voor de onderdrukten. De beweging kwam toen mensen uit beide kampen daar overheen gingen . stappen. Dit lukt met de huidige machthebbers niet.
A. Het is helemaal niet bijzonder om de regels die gelden voor de Jihad in de islamitische traditie te achterhalen op internet.

Dit zijn de regels, ze zijn vrij eenvoudig te begrijpen voor elk mens.

1. Geen aanval zonder rechtvaardige reden
• Jihad mag alleen worden gevoerd als verdediging, of om onderdrukking tegen te gaan.
• Agressieve aanvalsoorlog is niet toegestaan zonder zware rechtvaardiging.
In Koran 2:190:
“En strijdt op de weg van Allah tegen degenen die tegen jullie strijden, maar overschrijdt de grenzen niet. Allah houdt niet van de overtreders.”

2. Verbod op aanvallen tegen burgers
• Kinderen, vrouwen, ouderen, religieuzen (monniken, priesters) en niet-strijders zijn ongeschonden.
Profeet Mohammed zei (in Hadiths, o.a. Sahih Muslim):
“Doodt geen kinderen, geen vrouwen, geen oude mannen, geen mensen die niet deelnemen aan het gevecht.”

3. Verbod op vernietiging van huizen, voedsel en natuur
• Islamitische legers mochten geen gewassen verbranden, bomen kappen of waterbronnen vergiftigen.
Abu Bakr, de eerste kalief, gaf zijn leger opdracht:
“Vernietig geen palmbomen, brand geen dorpen af, dood geen dieren behalve voor voedsel.”

4. Goede behandeling van krijgsgevangenen
• Gevangenen mogen niet worden gemarteld, verminkt of vernederd.
Koran 76:8 spreekt over voedsel geven aan gevangenen “uit liefde voor Allah”.

5. Verbod op verkrachting en plundering
• Seksueel geweld is verboden, ook tegen “oorlogsbuit”.
• Seksueel contact met slavinnen in de vroeg-islamitische tijd kende rituele en juridische voorwaarden, maar dat is door vrijwel alle moderne geleerden als niet meer geldig verklaard.

6. Respect voor andere religies en gebedshuizen
• Synagogen, kerken en tempels mogen niet vernietigd worden.
• In o.a. de verdragen van Mohammed met christenen en joden, stond expliciet:
“Laat hun priesters en rabbijnen met rust in hun tempels.”

Wanneer we uitgaan van wat we nu weten overtreed- of heeft Hamas deze regels overtreden. Wanneer je een moslim vraagt wat ze vinden van “moslims” die deze regels overtreden is het antwoord helder. Ik durf dat te zeggen omdat ik net als vele anderen met mij ook moslims als collega heb.

B. Met betrekking tot wat voor’n goeds Hamas de Palestijnen heeft gebracht ben ik duidelijk geweest toch, of heb je de metafoor van de wortel niet begrepen, de idee van valse beloften, iets in die geest?

Het enige goede wat Hamas de Palestijnen tot op dit moment heeft gegeven is dat de Palestijnse zaak op de agenda van vele burgers over de wereld is komen te staan en meer en meer duidelijk wordt wie hier de werkelijke schoften zijn. Ik kan je vertellen dat dat voor mij als Palestijnse een enorme bevrijding is. Helaas, helaas, hebben we daar- en betalen we daar een enorme prijs voor, al mijn slapeloze nachten vallen daarbij in het niet.

De eerste stap naar vrede is altijd dat het verhaal van de onderdrukte, degene die groot onrecht is- en wordt aangedaan gehoord wordt. Een onderdeel van het verhaal is dat de terroristenstaat die zich Israël noemt het seculiere verzetsbeweging om zeep heeft geholpen ten faveure van de religieuze beweging waar Hamas uit is voortgekomen. En ja, ik heb het over verzetsbeweging tegen de terroristenstaat die zich Israël noemt want dat is wat het was. En ja, dat kan natuurlijk niet je verzetten tegen staatsterroristen. Nu dat lesje leren de Palestijnen nu wel nu Hamas aan de macht is. Dank, Israël, duizend maal dank dat je ons de keus heb gelaten tussen religie en religie. 🙏 dat is dus het ware verhaal.

Maar goed zoals gezegd: alle narigheid heeft in deze ook een positieve kant. Want ja, eindelijk staat de Palestijnse zaak op de kaart, eindelijk. En dat is dus het goede dat het ons gebracht heeft.

Zij die voor ons gestorven zijn hebben meer dan onze eer verdient. Wanneer er een hemel bestaat hoop ik dat ze daar mogen rusten in vrede.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jun 2025 08:48

Niet zo lui! Factcheck-mogelijkheden worden op een presenteer blaadje aangeleverd,

.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ik ga er nog maar eens voor.

De hartverscheurende toespraak van Palestijn verbijstert de wereld.

En ja, ik zie het Hamas gemekker alweer te voorschijn komen. Herinner je de keuze van de Palestijnen in de Gazastrook nog even tussen religie en religie. De keuze tussen twee kwaaien die de terroristische staat Israël hen gelaten heeft dankzij de vernietiging van het seculiere verzet tegen de bezetting van Palestina. Waarvoor nogmaals duizend maal dank 👍🏼

Want verzet tegen terroristen vinden de terroristen die zich de staat Israël noemt niet goed. Point taken, idd.

Hoe dan ook, geweldige toespraak met een glansrol voor de rasist Golda Meir die door sommigen op dit forum op handen wordt gedragen.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 29 jun 2025 11:45
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 29 jun 2025 08:48

Niet zo lui! Factcheck-mogelijkheden worden op een presenteer blaadje aangeleverd,
Dat valt wel mee, dat presenteer blaadje (beter misschien, dat valt wel tegen). Ik heb de video bekeken en het is lastig te achterhalen om welke restaurants het gaat en waar ze dan gevestigd zijn (mogelijk is mijn Arabisch niet meer wat het nooit geweest is).

Ik heb er van een gevonden waar het zich bevindt, denk ik, Hamada Ice Cream, waarvan hier op LinkedIn ook wordt vermeld dat het goed toeven is en dat er nog steeds heerlijk ijs te krijgen is.

Als ik het goed begrepen heb dan bevindt deze ijssalon zich op de Gaza Strip in het vluchtelingenkamp Al Nuseirat. Ik heb geprobeerd uit te vinden hoe de situatie daar is en heb daarbij deze fotopagina gevonden van Getty Images. Ik kan het natuurlijk niet helemaal goed duiden en ik heb altijd bewondering gehad voor de ondernemingsdrang van Arabieren in moeilijke omstandigheden maar toch bekruipt mij het gevoel dat Hamada Ice Cream op zijn minst niet helemaal "in business" is zoals de youtube beweert.

Ik heb geen zin uren te gaan spenderen in een zoektocht naar de andere restaurants. De YouTube is naar mijn mening uitermate twijfelachtig, en dan zeg ik het nog voorzichtig.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Demasqué-momentjes zijn altijd weer interessant!

dikkemick schreef: 29 jun 2025 10:56:scissors:
Hamas heeft de Palestijnse kwestie nu heel goed
onder de aandacht weten te brengen en op de kaart gezet.
De wereld lijkt meer en meer wakker geschud!
Inderdaad, deze uitspraak sluit naadloos aan bij de doelstellingen van Hamas zelf
bij Operatie al-Aqsa Storm. Het zou zelfs een woordvoerder van Hamas niet misstaan.
Je constatering klopt dus:
  • Hamas heeft wereldwijde aandacht gegenereerd.
Maar dat is hetzelfde soort aandacht die IS voor Syrië wist te genereren, of Al Qaida op 9/11. Aandacht is geen bewijs van legitimiteit. Als dát je maatstaf is, hoeveel impact het heeft, dan is elke gruweldaad te rechtvaardigen, zolang de camera’s maar draaien. Dan zijn ontvoerde peuters en bejaarden geen slachtoffers meer, maar PR-materiaal.

Als jij terreur zoals nu dus beoordeelt op de mate van media-impact, adopteer je precies het cynisme dat Hamas zelf hanteert: geweld als marketingstrategie. Morele afwegingen verdwijnen dan naar de achtergrond; je hebt je moraal dan vervangen door effectdenken.

En ja, de Palestijnse kwestie verdient rechtvaardigheid, zeker, maar niet dit soort macabere propagandasuccesjes. Als dat is waar jij voor applaudisseert, geef dan ook gewoon toe:
  • je vindt terreur acceptabel zolang het werkt.
En aansluitend daarop vraag ik je:
  • Is morele legitimiteit voor jou dan iets dat kan groeien
    naarmate je gruwelijker te werk gaat?
Zelfs van jou bevreemdt me dat. Ik hoop oprecht dat ik me vergis.

Ik weet donders goed dat we hier verschillende perspectieven hebben,
maar tot voor kort had ik nog de hoop dat we tenminste één grens delen:
  • dat doel en middel niet klakkeloos door elkaar gehaald mogen worden.
Als we die grens opgeven, zijn we elk moreel kompas verloren ...

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu

Ik zou
Excuses van jou op z'n plaats vinden en wel hierom:

A: Wanhoopsdaden (de Palestijnse kwestie onder de aandacht brengen) gaan vergelijken met religieuze (Amerika -HAAT) aanslagen (WTC)

B: Voor je opmerking over dat resterende restje morele speelruimte dat de Palestijnen ontberen.

Schaam je diep en denk na over je excuses alvorens je ze maakt
Gesloten