MaartenV schreef: ↑22 aug 2021 15:57
Wanneer er volledig bloedverlies is in de hersenen, kunnen er ook geen processen plots heel actief worden die voordien geremd waren volgens mlij, omdat je daarvoor aanvoer van bloed nodig hebt. (ik ben geen neuroloog, maar neuronen hebben voedingsstoffen nodig, vooral als ze zeer intens werkzaam zijn).
Je hebt het nu weer over "volledig bloedverlies", waar dacht ik geen sprake van was, maar wel van een kortdurend een sterke vermindering.
Waar het om gaat is het restant van zuurstof wat nog zijn werking kan doen.
Ik heb het over sterk verminderde zuurstof.
Er is ook geen sprake van alleen sterk actieve processen, die de reden zouden zijn van een ruimer en scherper bewustzijn van details.
Juist van het verminderen ervan, wat ervoor zorgt dat er dus veel minder geremd en gefilterd wordt en zo haarscherp binnen kunnen komen.
Dat waarnemen is onderbewust, slechts de ingekleurde herinnering eraan komt tot bewustzijn als dat weer herstelt.
Waarom denk je, dat ongelovigen nooit engelen zien?
Natuurliefhebbers de helderste kleuren groen zien en de bonte schakeringen van bloemen en de zon als een zo helder licht, wat ze fysiek nooit zouden kunnen verdragen?
En mensen wiens gedachten gedomineerd worden door angsten voor de hel, bij waarnemen van die heldere vurige tinten oranje en rood zich in de hel wanen?
En mensen, die het niet inkleuren, alleen de prachtigste lichtende kleuren, al dan niet met herkenbare vormen.
Ik heb dit al vaak geschreven, maar als dat niet doorkomt, dan zul je naast je psychologie studie ook je moeten gaan verdiepen in de meest simpele neurologie.
Hersenen kunnen nog een bepaalde tijd zonder nieuwe bloedtoevoer functioneren, zolang er nog zuurstof aanwezig is.
Neurobiologie is nog beter.
Neurobiochemie ook zwaar aan te bevelen.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.