Rusland en Oekraïne

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

appelfflap
Banned

Re: Rusland en Oekraïne

Bericht door appelfflap »

Gerard R. schreef: 26 jul 2022 20:13 Ik vraag me wel af hoe slecht of het nou eigenlijk gaat in Rusland met prijzen, grondstoffen, economie en alles dat onder de westerse sancties zou dienen te lijden volgens ons.
Uiteraard lijden russische burgers maar daar heeft poetin geen last van
Ook in noord korea heeft het regime doorgaans geen last van sancties
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Volgens Orban van Hongarije werkt het niet.
Maar of je hem kan geloven?...
In dat geval zouden wij in dat opzicht voor Jan met korte naam hier in de problemen zitten.
Militair zie ik ook niet zoveel resultaat ondanks aanzienlijke inspanning van het Westen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
appelfflap
Banned

Gerard R. schreef: 27 jul 2022 10:24 Volgens Orban van Hongarije werkt het niet.
In dat geval zouden wij in dat opzicht voor Jan met korte naam hier in de problemen zitten.
Militair zie ik ook niet zoveel resultaat ondanks aanzienlijke inspanning van het Westen.
Wat wil je met sancties bereiken? Wat moet moskou doen zodat sancties stoppen? Hoe snel denk je dat sancties effect moeten hebben?
Militair? Zonder massale steun vh westen, al sinds 2014, zat er al lang een poetinmarionet in Kiev. Maak u niets anders wijs

Dictatoriale regimes moeten zich niets vh volk aantrekken,leiders in het westen moeten rekening houden met het volk en verkiezingen.
Een verdriedubbeling van energieprijzen heeft een impact op verkiezingsresultaten
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 27 jul 2022 12:28
Gerard R. schreef: 27 jul 2022 10:24 Volgens Orban van Hongarije werkt het niet.
Wat wil je met sancties bereiken? Wat moet moskou doen zodat sancties stoppen? Hoe snel denk je dat sancties effect moeten hebben?
Moskou moet geen autonome staten zonder reden binnenvallen. Ukraine heeft niets verkeerds gedaan.
Elke idioot met kernwapens kan dit nu gaan doen. Zouden we wat moeten afremmen...
Moskou moet naar huis, zeg maar. Helaas gaat dat niet vanzelf. Ondertussen is de schade die ze hebben aangericht ENORM.
Militair? Zonder massale steun vh westen, al sinds 2014, zat er al lang een poetinmarionet in Kiev. Maak u niets anders wijs
Ik maak mij niets wijs.
Naar mijn beleving help je óf niet, help je halfslachtig met een mogelijk ellendig resultaat (dat is vrijwel zo met Ukraine plus wereldvoedselvoorziening in opwarmelijke tijden..!!!), óf help je en dan goed! Zo niet, dan ziet de toekomst van de wereldgemeenschap er nog veel donkerbruiner uit dan al het geval is.
Dictatoriale regimes moeten zich niets vh volk aantrekken,leiders in het westen moeten rekening houden met het volk en verkiezingen.
Democratie is de minst slechte vorm van bestuur.
Dictators, hoe idioot ook, doen wat ze zelf willen, zelfs meestal voor eigen gewin. Slechtste vorm. Was weer aardig teruggedrongen, maar ik verwachtte het al sinds een aantal jaren, het verschijnsel neemt weer toe. Zéker daar het zelfs Putin betreft, en zéker gezien wat plaats heeft gevonden in de VS met die Trump... Kijken wat de rest van het tuig doet.
Een verdriedubbeling van energieprijzen heeft een impact op verkiezingsresultaten
Inderdaad en daarom dient dit snel met intellect, macht en kracht te stoppen.
Dit heeft niets met 'speciale militaire operatie' of 'oefenen (Lavrov)' te maken, het is gewoon zeer dodelijk piratenwerk, passief gesteund door b.v. China, India, Iran. Nieuwe vorm van terroriseren, en nu van de hele wereld.

Nou heb ik gemakkelijk kletsen, dat zie ik ook wel, maar het móet beter, het eruit gooien van de Russen gaat te
langzaam en hun terreur houdt niet op...

(Let wel: ik ben de Amerikanen cc. in Vietnam, Kuweit, Irak, Afghanistan, Somalië enz. niet vergeten hoor. Maar vaak was er daarbij nog een reden om militair wat te doen. Legers zouden echter eigen land moeten verdedigen, niet autonome staten binnenvallen e.d... Ja, ik weet dat dit utopie is op deze planeet. :roll: Maar dan moet er toch echt wel fors tegenkracht zijn. Geen geflodder. )
appelfflap
Banned

Het probleem zijn de kernwapens en het feit dat rusland het tankstation van de wereld is
Wij toeterden over sancties en zijn nu zelf bang voor het geval dat rusland de kraan dicht draait
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

appelfflap schreef: 28 jul 2022 18:15 Het probleem zijn de kernwapens en het feit dat rusland het tankstation van de wereld is
Wij toeterden over sancties en zijn nu zelf bang voor het geval dat rusland de kraan dicht draait
Nou.. het probleem is dat de comleet onverantwoordelijk opererende leiding van een heel groot land met ruig wapentuig plotseling alle heil blijkt te zien in moorddadigheid en mondiale afpersing met hulpbronnen waar miljarden mensen door kunnen leven. Reden: gekte, frustratie, Stalintrekjes. ISIS was/is er een kleinigheid bij.

En dat alles tijdens de bekende perikelen met een planeet die op het randje verkeert. Crisis op crisis dus. Dat verandert de toekomst van de wereldgemeenschap zeer (met of zonder die kernwapens).

Het gaat nu gedwongen en te geforceerd, maar het is wél goed als we van fosiele brandstof afgaan. Áls dat gebeurt... Het MOET WEL uiteraard, maar ik vertrouw het niets.. De vraag is of de wereld de rug recht houdt in meer dan een opzicht.

En anders: jammer... Maar van mij mag de rekening uiteindelijk naar Poetin.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Gerard R. schreef: 28 jul 2022 19:06
appelfflap schreef: 28 jul 2022 18:15 Het probleem zijn de kernwapens en het feit dat rusland het tankstation van de wereld is
Nou.. het probleem is dat de comleet onverantwoordelijk opererende leiding van een heel groot land met ruig wapentuig plotseling alle heil blijkt te zien in moorddadigheid en mondiale afpersing met hulpbronnen waar miljarden mensen door kunnen leven. Reden: gekte, frustratie, Stalintrekjes. ISIS was/is er een kleinigheid bij.
Een land met een leider die ambitie heeft. :mrgreen:
Het wordt toch wel een interessante ontwikkeling die de hele wereld orde door elkaar hebt geschud.
Ik ben echt benieuwd naar hoe het zal worden in de winterperiode. Duitsland redt het niet als de gaskraan volledig wordt dicht gedraaid.
Die zogenaamd afpersing is het gevolg van de sancties van het Westen.
En de inval is de reactie op het politiek van EU en VS.
En dat alles tijdens de bekende perikelen met een planeet die op het randje verkeert. Crisis op crisis dus. Dat verandert de toekomst van de wereldgemeenschap zeer (met of zonder die kernwapens).

Het gaat nu gedwongen en te geforceerd, maar het is wél goed als we van fosiele brandstof afgaan. Áls dat gebeurt... Het MOET WEL uiteraard, maar ik vertrouw het niets.. De vraag is of de wereld de rug recht houdt in meer dan een opzicht.

Biden en Macron hebben al geen principes meer. :^o
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Chronos schreef: 30 jul 2022 03:43
Gerard R. schreef: 28 jul 2022 19:06
Een land met een leider die ambitie heeft. :mrgreen:
Het wordt toch wel een interessante ontwikkeling die de hele wereld orde door elkaar hebt geschud.
Ik ben echt benieuwd naar hoe het zal worden in de winterperiode. Duitsland redt het niet als de gaskraan volledig wordt dicht gedraaid.
Die zogenaamd afpersing is het gevolg van de sancties van het Westen.
En de inval is de reactie op het politiek van EU en VS.

Biden en Macron hebben al geen principes meer. :^o
Jij vind het wel wat, al die terreur van de ergste soort?
Zogenaamd omdat de Navo landen die daartoe gekwalificeerd zijn toelaat? Omdat je dan wat veiliger bent voor
landen, die oorlog als hoogste doel hebben. (Want veel meer is dat schieten niet. Frustraten praten niet, die schieten soms... De Russen zijn al jaren en elders bezig op deze manier. Moorddadig volk geworden.)
En of landen het niet redden wegens afknijperij, dat zal nog blijken. Men zit niet stil en nood breekt wetten. Aanpassen maar. Biden en Macron hebben niet zoveel keus meer met die terreur, wah?
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Gerard R. schreef: 30 jul 2022 10:10
Zogenaamd omdat de Navo landen die daartoe gekwalificeerd zijn toelaat? Omdat je dan wat veiliger bent voor
landen, die oorlog als hoogste doel hebben. (Want veel meer is dat schieten niet. Frustraten praten niet, die schieten soms... De Russen zijn al jaren en elders bezig op deze manier. Moorddadig volk geworden.)
En of landen het niet redden wegens afknijperij, dat zal nog blijken. Men zit niet stil en nood breekt wetten. Aanpassen maar. Biden en Macron hebben niet zoveel keus meer met die terreur, wah?
Het is politiek, dit alles is al eerder gebeurd.
Waarom schokt het je?
Kijkt maar terug naar de Vietnam oorlog: ook politiek.
Meer doden en ontheemden dan het huidige conflict.
En daarna de sancties die de bootvluchtelingen exodus opleverde.

Frustraten leggen sancties op.
En ze lachen erbij dat het zo goed werkt: Madeleine Albright die geen probleem vond dat 500.000 kinderen dood gingen.
Over ziekelijke mensen gesproken.
In mijn beleving zijn dat nog steeds Amerikanen met hun ziekelijke (hegemonisch) politiek.
Die staan in de top 1.

Het enige belangrijk nu is hoe dit conflict te beëindigen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Chronos schreef: 30 jul 2022 11:33
Gerard R. schreef: 30 jul 2022 10:10
Het is politiek, dit alles is al eerder gebeurd.
Waarom schokt het je?
Kijkt maar terug naar de Vietnam oorlog: ook politiek.
Meer doden en ontheemden dan het huidige conflict.
En daarna de sancties die de bootvluchtelingen exodus opleverde.
Ik ben menselijk. Dus zal het mij schokken. En diegene die begint met moorden veroordeel ik. En ik ben niet alleen.
En het maakt me niet uit uit welke ideologische of politieke hoek het komt. We zitten hier op een stofje en we dienen
het leven hier niet onmogelijk te maken. Dat begint tóch al met b.v. opwarming...
Frustraten leggen sancties op.
En ze lachen erbij dat het zo goed werkt: Madeleine Albright die geen probleem vond dat 500.000 kinderen dood gingen.
Over ziekelijke mensen gesproken.
In mijn beleving zijn dat nog steeds Amerikanen met hun ziekelijke (hegemonisch) politiek.
Die staan in de top 1.
Nee, men probeert de vergrijper weer in het gareel te krijgen, zoals je dat ook met een stout kind doet. En dan hoop je maar dat het een beetje goed uitwerkt.
Verder moet je Madeleine Albright even uitleggen.
Het enige belangrijk nu is hoe dit conflict te beëindigen.
Het had nooit mogen beginnen. Stel je voor dat we dit overal gaan krijgen, met al die valse voorwendsels..
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Westerse zelfhaat, Chronos?
De manier van oorlogvoeren van Rusland is uiteraard alleen maar onze schuld hè? Zonder ons was dit nooit gebeurd...

Die bootvluchtelingen uit Vietnam waren voor een belangrijk deel mensen die door het communistische regime vervolgd werden, zoals de Hoa bevolkingsgroep.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Chronos schreef: 30 jul 2022 03:43Biden en Macron hebben al geen principes meer. :^o
Ik denk dat ze ze eigenlijk nooit gehad hebben.
Ik kan namelijk nergens vinden wat die principes ooit geweest zijn.

Wel is Biden een kille machtspoliticus die net als Obama wereldwijd de Pax Amerikano wil verwezenlijken.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 30 jul 2022 18:08 Westerse zelfhaat, Chronos?
De manier van oorlogvoeren van Rusland is uiteraard alleen maar onze schuld hè? Zonder ons was dit nooit gebeurd...

Die bootvluchtelingen uit Vietnam waren voor een belangrijk deel mensen die door het communistische regime vervolgd werden, zoals de Hoa bevolkingsgroep.
Het waren landverraders die de wijk namen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

Gerard R. schreef: 30 jul 2022 12:09 Ik ben menselijk. Dus zal het mij schokken. En diegene die begint met moorden veroordeel ik. En ik ben niet alleen.
En het maakt me niet uit uit welke ideologische of politieke hoek het komt. We zitten hier op een stofje en we dienen
het leven hier niet onmogelijk te maken. Dat begint tóch al met b.v. opwarming...
Het is een goede zaak om die onderscheid te kunnen maken.
Ik ben bang dat straks er geen vrijblijvendheid zal zijn om de opwarming stop te kunnen zetten.
Daar gaat onze vrijheid.
Nee, men probeert de vergrijper weer in het gareel te krijgen, zoals je dat ook met een stout kind doet. En dan hoop je maar dat het een beetje goed uitwerkt.
Verder moet je Madeleine Albright even uitleggen.
Met de dood van 500.000 kinderen als gevolg?
En dat zijn de leiders van de zogenaamd vrije wereld?
Vrijheid om sancties op te leggen zonder consequenties......

Het had nooit mogen beginnen. Stel je voor dat we dit overal gaan krijgen, met al die valse voorwendsels..
Dan had de VS en EU niet mogen bemoeien met de Maidan opstand en een coup laten plegen.
Een democratisch gekozen president onrechtmatig afzetten is vragen om moeilijkheden.
Kwestie van oorzaak en gevolg en slechte leiders.
Chronos
Ervaren pen

Bericht door Chronos »

B.S. schreef: 30 jul 2022 18:08 Westerse zelfhaat, Chronos?
Niks haat, keiharde analyse. :mrgreen:
De manier van oorlogvoeren van Rusland is uiteraard alleen maar onze schuld hè?
Rusland heeft het wel goed afgekeken van de VS. Toch beetje te weinig ervaring.
Moet meer landen binnen vallen. Maar ze zijn op de goede weg. :mrgreen:
En meer doen aan goede propaganda, zoals nu lijkt het nergens op.
Zonder ons was dit nooit gebeurd...
Inderdaad. Je gok is eindelijk juist.
Zonder EU en VS is het inderdaad anders afgelopen.
Inderdaad, dat waren de rijkere burgers van voornamelijk Chinese afkomst die voor de Zuid Vietnamese regeringen en de VS hebben gewerkt.
Door de corruptie binnen de gelederen van de Zuid Vietnamese regering zijn zij mede verantwoordelijk voor het verliezen van de oorlog. Die groep mensen willen vaak niet vechten en kopen hun dienstplicht af. Daarnaast willen zij niet in de communes werken. Het leven is voor ze te zwaar.
Laatst gewijzigd door Chronos op 30 jul 2022 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie