Uiteraard lijden russische burgers maar daar heeft poetin geen last van
Ook in noord korea heeft het regime doorgaans geen last van sancties
Moderator: Moderators
Uiteraard lijden russische burgers maar daar heeft poetin geen last van
Wat wil je met sancties bereiken? Wat moet moskou doen zodat sancties stoppen? Hoe snel denk je dat sancties effect moeten hebben?
Moskou moet geen autonome staten zonder reden binnenvallen. Ukraine heeft niets verkeerds gedaan.appelfflap schreef: ↑27 jul 2022 12:28Wat wil je met sancties bereiken? Wat moet moskou doen zodat sancties stoppen? Hoe snel denk je dat sancties effect moeten hebben?
Ik maak mij niets wijs.Militair? Zonder massale steun vh westen, al sinds 2014, zat er al lang een poetinmarionet in Kiev. Maak u niets anders wijs
Democratie is de minst slechte vorm van bestuur.Dictatoriale regimes moeten zich niets vh volk aantrekken,leiders in het westen moeten rekening houden met het volk en verkiezingen.
Inderdaad en daarom dient dit snel met intellect, macht en kracht te stoppen.Een verdriedubbeling van energieprijzen heeft een impact op verkiezingsresultaten
Nou.. het probleem is dat de comleet onverantwoordelijk opererende leiding van een heel groot land met ruig wapentuig plotseling alle heil blijkt te zien in moorddadigheid en mondiale afpersing met hulpbronnen waar miljarden mensen door kunnen leven. Reden: gekte, frustratie, Stalintrekjes. ISIS was/is er een kleinigheid bij.appelfflap schreef: ↑28 jul 2022 18:15 Het probleem zijn de kernwapens en het feit dat rusland het tankstation van de wereld is
Wij toeterden over sancties en zijn nu zelf bang voor het geval dat rusland de kraan dicht draait
Een land met een leider die ambitie heeft.Gerard R. schreef: ↑28 jul 2022 19:06Nou.. het probleem is dat de comleet onverantwoordelijk opererende leiding van een heel groot land met ruig wapentuig plotseling alle heil blijkt te zien in moorddadigheid en mondiale afpersing met hulpbronnen waar miljarden mensen door kunnen leven. Reden: gekte, frustratie, Stalintrekjes. ISIS was/is er een kleinigheid bij.appelfflap schreef: ↑28 jul 2022 18:15 Het probleem zijn de kernwapens en het feit dat rusland het tankstation van de wereld is
Wij toeterden over sancties en zijn nu zelf bang voor het geval dat rusland de kraan dicht draait
Biden en Macron hebben al geen principes meer.En dat alles tijdens de bekende perikelen met een planeet die op het randje verkeert. Crisis op crisis dus. Dat verandert de toekomst van de wereldgemeenschap zeer (met of zonder die kernwapens).
Het gaat nu gedwongen en te geforceerd, maar het is wél goed als we van fosiele brandstof afgaan. Áls dat gebeurt... Het MOET WEL uiteraard, maar ik vertrouw het niets.. De vraag is of de wereld de rug recht houdt in meer dan een opzicht.
En anders: jammer... Maar van mij mag de rekening uiteindelijk naar Poetin.
Jij vind het wel wat, al die terreur van de ergste soort?Chronos schreef: ↑30 jul 2022 03:43Een land met een leider die ambitie heeft.Gerard R. schreef: ↑28 jul 2022 19:06Nou.. het probleem is dat de comleet onverantwoordelijk opererende leiding van een heel groot land met ruig wapentuig plotseling alle heil blijkt te zien in moorddadigheid en mondiale afpersing met hulpbronnen waar miljarden mensen door kunnen leven. Reden: gekte, frustratie, Stalintrekjes. ISIS was/is er een kleinigheid bij.appelfflap schreef: ↑28 jul 2022 18:15 Het probleem zijn de kernwapens en het feit dat rusland het tankstation van de wereld is
Wij toeterden over sancties en zijn nu zelf bang voor het geval dat rusland de kraan dicht draait![]()
Het wordt toch wel een interessante ontwikkeling die de hele wereld orde door elkaar hebt geschud.
Ik ben echt benieuwd naar hoe het zal worden in de winterperiode. Duitsland redt het niet als de gaskraan volledig wordt dicht gedraaid.
Die zogenaamd afpersing is het gevolg van de sancties van het Westen.
En de inval is de reactie op het politiek van EU en VS.
Biden en Macron hebben al geen principes meer.En dat alles tijdens de bekende perikelen met een planeet die op het randje verkeert. Crisis op crisis dus. Dat verandert de toekomst van de wereldgemeenschap zeer (met of zonder die kernwapens).
Het gaat nu gedwongen en te geforceerd, maar het is wél goed als we van fosiele brandstof afgaan. Áls dat gebeurt... Het MOET WEL uiteraard, maar ik vertrouw het niets.. De vraag is of de wereld de rug recht houdt in meer dan een opzicht.
En anders: jammer... Maar van mij mag de rekening uiteindelijk naar Poetin.![]()
Het is politiek, dit alles is al eerder gebeurd.Gerard R. schreef: ↑30 jul 2022 10:10
Jij vind het wel wat, al die terreur van de ergste soort?
Zogenaamd omdat de Navo landen die daartoe gekwalificeerd zijn toelaat? Omdat je dan wat veiliger bent voor
landen, die oorlog als hoogste doel hebben. (Want veel meer is dat schieten niet. Frustraten praten niet, die schieten soms... De Russen zijn al jaren en elders bezig op deze manier. Moorddadig volk geworden.)
En of landen het niet redden wegens afknijperij, dat zal nog blijken. Men zit niet stil en nood breekt wetten. Aanpassen maar. Biden en Macron hebben niet zoveel keus meer met die terreur, wah?
Ik ben menselijk. Dus zal het mij schokken. En diegene die begint met moorden veroordeel ik. En ik ben niet alleen.Chronos schreef: ↑30 jul 2022 11:33Het is politiek, dit alles is al eerder gebeurd.Gerard R. schreef: ↑30 jul 2022 10:10
Jij vind het wel wat, al die terreur van de ergste soort?
Zogenaamd omdat de Navo landen die daartoe gekwalificeerd zijn toelaat? Omdat je dan wat veiliger bent voor
landen, die oorlog als hoogste doel hebben. (Want veel meer is dat schieten niet. Frustraten praten niet, die schieten soms... De Russen zijn al jaren en elders bezig op deze manier. Moorddadig volk geworden.)
En of landen het niet redden wegens afknijperij, dat zal nog blijken. Men zit niet stil en nood breekt wetten. Aanpassen maar. Biden en Macron hebben niet zoveel keus meer met die terreur, wah?
Waarom schokt het je?
Kijkt maar terug naar de Vietnam oorlog: ook politiek.
Meer doden en ontheemden dan het huidige conflict.
En daarna de sancties die de bootvluchtelingen exodus opleverde.
Nee, men probeert de vergrijper weer in het gareel te krijgen, zoals je dat ook met een stout kind doet. En dan hoop je maar dat het een beetje goed uitwerkt.Frustraten leggen sancties op.
En ze lachen erbij dat het zo goed werkt: Madeleine Albright die geen probleem vond dat 500.000 kinderen dood gingen.
Over ziekelijke mensen gesproken.
In mijn beleving zijn dat nog steeds Amerikanen met hun ziekelijke (hegemonisch) politiek.
Die staan in de top 1.
Het had nooit mogen beginnen. Stel je voor dat we dit overal gaan krijgen, met al die valse voorwendsels..Het enige belangrijk nu is hoe dit conflict te beëindigen.
Ik denk dat ze ze eigenlijk nooit gehad hebben.
Het waren landverraders die de wijk namen.B.S. schreef: ↑30 jul 2022 18:08 Westerse zelfhaat, Chronos?
De manier van oorlogvoeren van Rusland is uiteraard alleen maar onze schuld hè? Zonder ons was dit nooit gebeurd...
Die bootvluchtelingen uit Vietnam waren voor een belangrijk deel mensen die door het communistische regime vervolgd werden, zoals de Hoa bevolkingsgroep.
Het is een goede zaak om die onderscheid te kunnen maken.Gerard R. schreef: ↑30 jul 2022 12:09 Ik ben menselijk. Dus zal het mij schokken. En diegene die begint met moorden veroordeel ik. En ik ben niet alleen.
En het maakt me niet uit uit welke ideologische of politieke hoek het komt. We zitten hier op een stofje en we dienen
het leven hier niet onmogelijk te maken. Dat begint tóch al met b.v. opwarming...
Met de dood van 500.000 kinderen als gevolg?Nee, men probeert de vergrijper weer in het gareel te krijgen, zoals je dat ook met een stout kind doet. En dan hoop je maar dat het een beetje goed uitwerkt.
Verder moet je Madeleine Albright even uitleggen.
Dan had de VS en EU niet mogen bemoeien met de Maidan opstand en een coup laten plegen.
Het had nooit mogen beginnen. Stel je voor dat we dit overal gaan krijgen, met al die valse voorwendsels..
Niks haat, keiharde analyse.
Rusland heeft het wel goed afgekeken van de VS. Toch beetje te weinig ervaring.De manier van oorlogvoeren van Rusland is uiteraard alleen maar onze schuld hè?
Inderdaad. Je gok is eindelijk juist.Zonder ons was dit nooit gebeurd...
Inderdaad, dat waren de rijkere burgers van voornamelijk Chinese afkomst die voor de Zuid Vietnamese regeringen en de VS hebben gewerkt.Die bootvluchtelingen uit Vietnam waren voor een belangrijk deel mensen die door het communistische regime vervolgd werden, zoals de Hoa bevolkingsgroep.