Oeigoeren en Han-Chinezen

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Oeigoeren en Han-Chinezen

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

appelfflap schreef: 22 aug 2021 12:05
axxyanus schreef: 22 aug 2021 11:12 Dat betwijfel ik. Je weet namelijk nooit op voorhand hoe de werkelijkheid het nodig maakt dat x, y en z toch besproken worden. Als iemand denkt dat het niet bespreken van x, y en z een bedreiging voor hem en zijn familie kan opleveren, dan voelt hij het misschien aan dat die niet anders kan dan x, y en z toch te bespreken ook al is dat een taboe.
Zal voor uitzonderingen zo zijn

Corona leert ons hoe snel mesne, zelfs die met de meeste vrijheden, beperkingen aanvaarden
Bedenk nu eens mensen die die vrijheden nooit gehad hebben.
Dar ga ik in mee.
De mensen zien wel de beperkingen, maar achten die legitiem.
Wel heeft me het verbaasd hoe gemakkelijk mensen die vrijheden opgeven.
ook stromingen waar je wat anders van zou verwachten verdedigden die beperkingen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 22 aug 2021 12:05
axxyanus schreef: 22 aug 2021 11:12 Dat betwijfel ik. Je weet namelijk nooit op voorhand hoe de werkelijkheid het nodig maakt dat x, y en z toch besproken worden. Als iemand denkt dat het niet bespreken van x, y en z een bedreiging voor hem en zijn familie kan opleveren, dan voelt hij het misschien aan dat die niet anders kan dan x, y en z toch te bespreken ook al is dat een taboe.
Zal voor uitzonderingen zo zijn.
Wat bedoel je met uitzonderingen hier. Dat het uitzonderingen zijn die in zo'n situatie terechtkomen of dat het uitzonderingen zijn die in zo'n situatie het onderwerp ter sprake zullen brengen.
appelfflap schreef: 22 aug 2021 12:05Corona leert ons hoe snel mesne, zelfs die met de meeste vrijheden, beperkingen aanvaarden
Bedenk nu eens mensen die die vrijheden nooit gehad hebben.
Ik zie het verband niet. Dat mensen beperkingen aanvaarden als daar goede redenen voor gegeven worden, is van een heel andere orde dan dat mensen autoritaire beperkingen zomaar ondergaan. Ook in de meest strenge regime lijken dissidenten te ontstaan. Het is dus niet omdat mensen nooit vrijheid hebben ervaren dat ze er niet naar kunnen snakken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 22 aug 2021 13:03 Ik zie het verband niet.
ga naar 2015 en zeg dan wat wij in eht jaar 2020 allemaal zullen aanvaarden als vrijheidsbeperkingen.
nu praten we over mensen die die vrijheden nooit gehad hebben,

corona is geen uitleg voor al die maatregelen
in belgie heeft men met warmtecamera's binnenshuis gecontroleerd en mensen beboet.

zelfs met camera redelijk verwerpelijke praktijk.
Plaats reactie