Christelijk Informatie Platform

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

PietV.
Erelid

Re: Christelijk Informatie Platform

Bericht door PietV. »

Destinesia schreef:
Mocht ik die tekst maar oplezen op de E.O jongerendag.

Maar uiteraard snapt ze het nog steeds niet.
Ik maak me geen illusies meer. Op het gebied van illusies kan ik sowieso niet tegen ze op.
Je kan hoogstens zeggen dat er bij jou sprake is van realiteitszin. Geen ad-hoc aannames. En teksten oplezen op het grote massapsychologisch feest spektakel is not done. Het gaat de hele dag om het blije gevoel en dat we met zijn allen dat hier mogen beleven. En de kreten vliegen over het scherm en uit de luidsprekers. Geef je over; God is hier; hij houdt van jou; Jezus kent je problemen etc. En dan is een nuchtere uitleg verboden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welke personen zitten achter dit concept. Uit welke ideologische hoek waait de wind. Welk forum bant in één week tijd alle dissidenten, die argumenten neerleggen en zich verder niet bemoeien met moderatie. Geen klachten indienen om de boel op te hitsen. Maar slechts aanwezig zijn en een seculier geluid laten horen. En zich daarbij beroepen op wetenschap en verlichtingsideologie.

Rik
Rik Bokelman is redacteur bij CIP.nl. Het is zijn verlangen om "God te kennen zoals Hij werkelijk is." Rik groeide op in een onkerkelijk gezin. Op 18 jarige leeftijd kwam Christus op een bijzondere wijze in zijn leven. Nadat de Heere hem had overtuigd van Zijn bestaan, vroeg hij de Heere of Hij in zijn leven zou willen komen. Enkele maanden na deze vraag kwam hij in een gemeente waar hij voor het eerst in aanraking kwam met het Woord van God. Nadat God hem de consequenties liet zien van het volgen van Christus, en er een bekeringsproces voltrok, liet Rik zich dopen en koos hij ervoor om de Heer te volgen. Rik is getrouwd met zijn vrouw Renée. Hij maakt graag muziek en houdt van lezen.

Jeffrey
Jeffrey Schipper is redacteur bij CIP.nl. Jeffrey heeft een Nederlandse vader en een Surinaamse moeder en kwam in 2006 op 16-jarige leeftijd tot geloof in Christus. Dat kwam tot stand tijdens een bezoek van Athletes in Action, een christelijke organisatie die het evangelie door middel van sport doorgeeft aan kinderen. Er ging voor hem een nieuwe wereld open. Een jaar later besloot Jeffrey zich te laten dopen. Op dit moment volgt hij de opleiding journalistiek, verder houdt de redacteur van lezen, voetbal en de mensen om zich heen.

CIP.nl
Stevinweg 2
4691 SM Tholen
Tel. 0166-698211
Fax 0166-698219
E-mail: info@cip.nl

NB. Dit is gewoon informatie van de site. Dus dan weet je wie het zijn. Omdat ze volledig onzichtbaar opereren.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

PietV. schreef:WRik
Rik Bokelman is redacteur bij CIP.nl. Het is zijn verlangen om "God te kennen zoals Hij werkelijk is." Rik groeide op in een onkerkelijk gezin. Op 18 jarige leeftijd kwam Christus op een bijzondere wijze in zijn leven.

Jeffrey
Jeffrey Schipper is redacteur bij CIP.nl. Jeffrey heeft een Nederlandse vader en een Surinaamse moeder en kwam in 2006 op 16-jarige leeftijd tot geloof in Christus.
Bekeerlingen zijn altijd het fanatiekst.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fishhook schreef:
Bekeerlingen zijn altijd het fanatiekst.
Die conclusie mag je inderdaad wel stellen. Zullen we ze een mailje sturen met het verzoek om dit topic te bezoeken op freethinker.
petals
Ervaren pen

Bericht door petals »

biemer schreef:Ze hebben wel het beste met je voor : (gaat over bidden)

Je zegt, dat een onafhankelijk onderzoek heeft bewezen, dat het effect 0,0 is.
Maar heb je het zelf al eens geprobeerd te bidden tot God. Hij laat heus geen bidder staan. Je moet het eerst zelf ondervinden en op onderzoeken uitgaan is geen optie. Eerst zelf bidden en dan pas oordelen. Ik heb het ervaren, dat God bij me is. Hij ging met me mee de operatiekamer in. Hij leidt mij en steunt mij. Zijn Liefde is er ook voor jou, maar je wilt dit m.i. niet zien en niet geloven. Maak toch een keuze voor de Heer van het Heelal, voor jouw Schepper. Hij wil voor jou ook een Vader zijn. Hij heeft je lief. Kom dan tot Hem en geef je over en je zult ervaren wat een grote God je dan hebt.

Ik zit nog te broeien op een reactie....
ik had er vorige week eentje in mijn klas die begon te vertellen over haar werk als predikante... zij vertelde over verschillende kankerpatiënten die tot geloof waren gekomen en die nu geloofden dat ze door bidden wellicht konden genezen. Het is echt afschuwelijk, want wat moet iemand dan denken die toch doodgaat? Ik geloof niet genoeg? Ik heb niet goed genoeg gebeden? Ik ben het niet waard om te leven? Al het goede komt van God, en het slechte komt van mij, of de zonde, of de duivel? Het is een verdomde placebo, en zij zat maar stralend haar geloof te verkondigen, niet beseffend wat ze die mensen aandoet. Ik werd er heel boos van maar ja ik ben daar docent dus ik kan er niks over zeggen in de klas, moet neutraal blijven.

Hoe komt het dat God ook bij de moslims is dan, want zij ervaren hetzelfde hoor.

Ik denk dat ik ook even ga reageren.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef: Ik heb het ervaren, dat God bij me is. Hij ging met me mee de operatiekamer in. Hij leidt mij en steunt mij. [/i]

Ik zit nog te broeien op een reactie....

In jouw geval had ik geantwoord. Waarschijnlijk liep er een verpleegkundige mee. Die je succes wenste. Daarna werd je door de anesthesioloog en zijn assistent opgevangen. Met veel zorg en betrokkenheid werd je aangesloten en gerustgesteld. En uiteindelijk deed de chirurg zijn werk. Misschien waren het allemaal welwillende atheïsten. Die dagelijks met veel inzet mensen trachten beter te maken. Die een jarenlange studie hebben gevolgd om te voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen. En wie kan er beter in je buik snijden; de christelijke gebedsgenezer of de ongelovige chirurg. En de denkbeeldige god. Misschien kan hij beter een meisje uit Oeganda helpen die met een blindedarmontsteking nog twee dagen moet lopen naar het ziekenhuis.
In plaats van een goed-verzekerde westerling.
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Ik heb die vraag ook gesteld; waar komen die wonderbaarlijke genezingen in totaal andere culturen en religies vandaan ?

Er werd doodleuk geantwoord : Dat is de duivel die aan het werk is.......

Ja, dan sla ik dicht....

@ Piet. Wij op freethinker begrijpen jouw verhaal volkomen. Maar de meeste mensen daar zien totaal de ironie niet. En vinden dit spotten...

Ik heb het trouwens op het CIP over een andere boeg gegooid.. :D

Ik vraag mel wel eens af ? Hoe lang zouden Tsjok en Cluny het op het CIP uithouden ? Ik denk dat hun scherpe pen tot afgrijzen bij de vele bijbelaars zal leiden. Er zal dan wel veel worden afgebeden.... :D
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:
@ Piet. Wij op freethinker begrijpen jouw verhaal volkomen. Maar de meeste mensen daar zien totaal de ironie niet. En vinden dit spotten...

Ik heb het trouwens op het CIP over een andere boeg gegooid.. :D

Ik vraag mel wel eens af ? Hoe lang zouden Tsjok en Cluny het op het CIP uithouden ? Ik denk dat hun scherpe pen tot afgrijzen bij de vele bijbelaars zal leiden. Er zal dan wel veel worden afgebeden.... :D

Daarom willen ze mij zo snel mogelijk weg hebben. Dit soort afwegingen horen niet thuis bij een forum wat dient om het geloof op te bouwen. Maar als ze niet willen nadenken dan is dat natuurlijk de kortste weg. Heb ooit Henoch te woord gestaan die zijn wonderbaarlijke genezing van galstenen uitvoerig verkondigde. Na mijn uitleg dat ze ook spontaan kunnen oplossen met een classificatie van soorten en samenstelling. Kwam dus het schuim op het beeldscherm. Ik was de gebeten hond. Terwijl ik gewoon een stukje interne geneeskunde neerzette. Maar ik kraakte iemands geloofsovertuiging en kon dus geen goed meer doen.
En dan zeg ik moet je meedraaien met hun overtuiging of jezelf blijven. Ik kies het laatste.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

biemer schreef:Hoe lang zouden Tsjok en Cluny het op het CIP uithouden ? Ik denk dat hun scherpe pen tot afgrijzen bij de vele bijbelaars zal leiden. Er zal dan wel veel worden afgebeden.... :D
Tsjok 3 uur. Cluny 4 dagen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

biemer schreef:Ik vraag mel wel eens af ? Hoe lang zouden Tsjok en Cluny het op het CIP uithouden ? Ik denk dat hun scherpe pen tot afgrijzen bij de vele bijbelaars zal leiden. Er zal dan wel veel worden afgebeden.... :D
27-05-2011
Geoloog ds. Craig: Verzet nodig tegen pseudowetenschap.
En hier het hele artikel.
De achterlijke predikant Craig.
Afbeelding
Geoloog ds. Craig: Verzet nodig tegen pseudowetenschap24-05-2011 22:00 | gewijzigd 25-05-2011 08:58 | Kerkredactie Kerkgebouw in Edinburgh EDINBURGH – Er is behoefte aan christenen die zich teweer stellen tegen de claims van gevaarlijke pseudowetenschap.
Dat zei de geoloog ds. Graeme Craig gisteren bij de opening van de synode van de Free Church of Scotland Continuing, waarvan hij voorzitter (moderator) is.

Deze kerk ontstond in 2000 na een scheuring binnen de Free Church of Scotland. Ds. Craig legde in zijn lezing de vinger bij de moderne biologie en geologie. „De waarheid van God als Schepper wordt fel aangevallen, door vele wetenschappers onder wie Richard Dawkins. Het is daarom de taak van christenen om de dwaling te weerstaan. Luthers woorden zijn nog steeds toepasbaar. Hij zei: „Als ik luid en duidelijk elk deel van de waarheid van God belijd behalve precies dat punt dat door wereld en duivel wordt aangevallen, ben ik geen belijder van Christus.”

Het punt dat tegenwoordig wordt aangevallen is de leer van de Schepping, aldus ds. Craig. De predikant noemt veel van wat zich als wetenschap aandient een vorm van „pseudowetenschap”. Ds. Craig: „Tegenwoordig is het idee wijd verspreid dat de wetenschap alle vragen van het menselijk leven op kan lossen. Velen praten alsof de wetenschap heeft aangetoond dat God een leugen is. Sommigen verwachten zelfs van de wetenschap betekenis en moraal voor hun leven. Hoe dwaas! Mensen die zo spreken, weten niet werkelijk wat de aard van de wetenschap is. Dat is niet verwonderlijk, gezien veel geleerden zelf ook niet de grenzen van hun kennen beseffen. De eerste vraag die we moeten beantwoorden is: Wat is wetenschap?”

Ds. Craig wijst erop dat de wetenschap gebruik maakt van experimenten die herhaald kunnen worden. „Op deze manier zijn veel grote ontdekkingen gedaan. De wetenschap heeft mensen op de maan gebracht en medicijnen verschaft om de menselijke gezondheid te beschermen. Maar als het gaat over de oorsprong van de wereld, of je deze nu biologisch of geologisch bekijkt, stuit je op een probleem waaraan vaak wordt voorbij gegaan. De oorsprong van de wereld gaat over een gebeurtenis in het verleden die niet herhaald kan worden. Tijdens de schepping was er niemand, behalve de Schepper, aanwezig om te zien wat er gebeurde. Het was een onherhaalbare gebeurtenis in het verleden.”

De predikant noemt het Darwinisme niet alleen een gevaar voor de kerk en voor de mensen, maar ook voor de wetenschapbeoefening en voor de samenleving. „Wat we nodig hebben is geen aanpassing van de Bijbel aan de beweringen van de pseudowetenschap, maar een onderworpenheid van elke gedachte aan Christus.”
En dan heb je als normale de taak daar eerst de rede brengen en daarna de bijbelse pseudowetenschap te gaan vervangen door de echte wetenschap.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:
En dan heb je als normale de taak daar eerst de rede brengen en daarna de bijbelse pseudowetenschap te gaan vervangen door de echte wetenschap.
Ik halveer de termijn. Je blijft niet langer dan 2 dagen op het C.I.P.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

PietV. schreef:
Cluny schreef:
Ik halveer de termijn. Je blijft niet langer dan 2 dagen op het C.I.P.
Als je de lange tenen die men onder je schoenen probeert te steken een beetje kunt vermijden is een langer verblijf om tegengas te geven denk ik wel mogelijk. Ook moeten je ogen de frequent terugkerende halleluja's en bijbelcitaten zoveel mogelijk ontwijken. 8*)

Groet

kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

pfff,tis dat wij nog tegengas kunnen geven ,maar anders is het op CIP helemaal een cluppie blinde kerkgangers .....krijg zo.n beeld voor me van.....onderstaand link :D :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=8_gJBi6pgt0

zijn ze nou echt zo dom of durven ze zelf niet na te denken
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

BadAssChick schreef:pfff,tis dat wij nog tegengas kunnen geven ,maar anders is het op CIP helemaal een cluppie blinde kerkgangers .....krijg zo.n beeld voor me van.....onderstaand link :D :lol:
Het woord humor kennen ze niet. Ze zijn zo serieus dat ze niet door hebben dat je een grapje maakt. Nu ik de achtergrond van de moderators ken. Kan ik me ook verstellen dat ze niet in staat zijn om tussen de regels door te lezen. Of de feiten objectief te wegen. Ze hebben maar één opdracht; vermeerder de glorie van de heer. Niet de "jonge heer".
BadAssChick
Ervaren pen

Bericht door BadAssChick »

PietV. schreef:
BadAssChick schreef:pfff,tis dat wij nog tegengas kunnen geven ,maar anders is het op CIP helemaal een cluppie blinde kerkgangers .....krijg zo.n beeld voor me van.....onderstaand link :D :lol:
Het woord humor kennen ze niet. Ze zijn zo serieus dat ze niet door hebben dat je een grapje maakt. Nu ik de achtergrond van de moderators ken. Kan ik me ook verstellen dat ze niet in staat zijn om tussen de regels door te lezen. Of de feiten objectief te wegen. Ze hebben maar één opdracht; vermeerder de glorie van de heer. Niet de "jonge heer".

uche uche...ik moet niet jou reacties lezen terwijl ik m,n thee drink, ik verslik me door het lachen [-X :lol:
ik krijg buikpijn van je .... :lol:
Je kunt niet de Ultieme Realiteit veranderen, maar je kunt wel veranderen hoe je deze ervaart.
Met een paard onder je kont, kom je ook de wereld rond.

http://www.robustiano.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie