Allereerst voor de persoon hier die op zoek is naar spiritualiteit binnen de
Islam. Lees de boeken van Imam Al-Ghazali over theologie en soefisme.
Dat zou een goede start zijn.
We kunnen eindeloos discussiëren of God nou wel of niet bestaat.
Feit is dat ik een keuze heb gemaakt en jullie heb een keuze gemaakt.
Religie heeft de afgelopen 3000 duizend jaar lopen schreeuwen dat het Heelal een punt van ontstaan heeft.
Atheïsten en Agnosten voor jullie generatie vonden dat waanzin en voor vele atheisten voor de 20e eeuw
was dat een reden om niet meer te geloven. Zoals ik al hier eerder heb vermeld, wetenschappers dachten
een jaar of 50 geleden dat het heelal altijd bestaan heeft. Na 3000 jaar is de wetenschappelijke wereld erover eens dat het universum een punt van ontstaan heeft.
Jullie baseren je overtuiging op de wetenschap en op jullie eigen waarnemen van de realiteit.
Jullie zien niet de absolute realiteit maar toch ontkennen jullie alles wat zich buiten jullie realiteit bevindt.
Als jullie deze wereld hebben verlaten, zal de wetenschap wederom met een andere theorie komen en zullen
jullie tot het verleden behoren, net als wij allemaal.
Ik zie de evolutietheorie ook als een feit, maakt mij dat tot ongelovig?
De evolutietheorie en abiogenese leidt op de één of ander manier jullie tot ongeloof.
Hebben jullie er ooit over nagedacht dat de kennis er van eerlijk zou zijn?
Als wij als mens, als nieuwsgierige soort die constant op zoek is naar kennis het verleden als een zwart
gat zouden zien, waarin alles in één keer is ontstaan, dan zouden wij als mens helemaal gek worden.
Begrijpen jullie dat het pure waanzin is als God bestaat en Hij geeft ons verstand, dat wij het verleden als
een zwart gat zouden zien?
Weten jullie wat de Qur'an zegt tegen de mens?
Qur'an [29:20] - "Travel on earth, and see how He originated the creation. Then God will initiate the second creation in the same manner. Certainly, God has power over all things."
De Qur'an spoort de mens aan om zijn ontstaan te onthullen. Maar jullie zien dit wederom als reden
om niet te geloven......jullie hele overtuiging is niet gebasseerd op logica of reden.
'Ik geloof niet omdat ik het niet zie en de evolutie bewijst alles.'
Hebben jullie er nooit over na gedacht waarom er überhaupt wetten zijn in ons universum die
niet te breken zijn? Jullie zien dit als vanzelfsprekend, het leven is vanzelfsprekend voor jullie: 'ja het kan.'
Waarom zijn er wetten binnen de biologie, natuurkunde en scheikunde?
Ik hoop dat jullie begrijpen dat de Qur'an zegt, dat dit het laatste Boek zal zijn voor de mens.
En dat er naar elke beschaving die ooit bestaan heeft boodschappers zijn gestuurd.
De komst van de Profeet is in meerdere religieuze teksten over de gehele wereld voorspeld.
De Bijbel staat vol van zijn komst....
Dit is wat Bhudda erover zegt:
(één van de vele citaten)
"There will arise in the world a Buddha named Maitreya (the benevolent one) a holy one, a supreme one, an enlightened one, endowed with wisdom in conduct, auspicious, knowing the universe:
What he has realized by his own supernatural knowledge he will publish to this universe. He will preach his religion, glorious in its origin, glorious at its climax, glorious at the goal, in the spirit and the letter. He will proclaim a religious life, wholly perfect and thoroughly pure; even as I now preach my religion and a like life do proclaim. He will keep up the society of monks numbering many thousands, even as now I keep up a society of monks numbering many hundreds".
We kunnen natuurlijk grappig doen over het verhaal van Buraq en de zeven hemelen.
Het boek van de Hindu's; de Vedas, zegt tegen de Hindu's; Er is één God.
Maar de Hindu's hebben de boodschappers die gestuurd zijn tot halfgoden getransformeerd.
Dit is wat de christenen ook hebben gedaan. Jezus de boodschapper is nu opeens God.
De Vedas voorspeld de komst van 'de Kalki Avatar', wij als moslims menen dat dit de Profeet is geweest.
Vergeet niet dat de Vedas door de eeuwen heen veranderd is, desondanks wordt er een voorspelling gedaan.
De 'answering-Islam' website weerlegt dit. Dit is de link
http://www.answering-islam.org/Hoaxes/kalkiavatar.html. Maar er is niet veel te ontkennen, zelfs het artikel van de tegenpartij kan het niet weerleggen.
Kalki Avatar:
- Zal op een mythisch paard naar de 7 hemelen afreizen.
- Zijn vader zal Vishnu (God in het sanskrit) Baghat (slaaf) heten; slaaf van god -->
Abdullah betekent letterlijk: 'slaaf van God'
- Leven op dadels en olijven (de profeet leefde jarenlang op dadels en olijven door onderdrukking)
- Hij zou de boodschap in een grot krijgen.
En zo zijn er meer redenen...
'Brahma' (de hindu's geloven dat dit een reincarnatie van God is geweest) komt wel akelig dicht in de buurt
van 'Abraham'. Misschien dat dit jullie aan het denken zal zetten, is dit allemaal toeval?
De Islam onderscheidt zich t.o.v. andere religies in de volgende punten:
- Één God, zonder geslacht.
- Meerdere boodschappers, waarvan de laatste de boodschapper voor de gehele wereld
- Volledig systeem van leven, geen enkele andere religie biedt dit.
- De Qur'an volledig bewaard sinds de openbaring en niet veranderd.
Geen enkele religie op de gehele wereld voldoet aan deze 4 punten.
(Dat de Islam vrouwen slaan toelaat is een absolute mythe, moslims doen dit weer wel)
http://www.youtube.com/watch?v=BDEKJDgXO-U
Er is geen concept van eerwraak of executeren van een vrouw die verkracht is binnen de Islam.
Vaak onderscheidt de media het verschil tussen cultuur en Islam niet in gemeenschappen van moslims.
Ik ben hier alleen gekomen om het antwoord op de topic vraag te geven, dat heb ik gedaan.
Jullie hoeven niet te geloven, noch hoef ik niet te geloven wat jullie geloven.
Ik kan niks anders zeggen dan: Succes in het leven en leef hoe jij denkt dat je moet leven.
Ik zal afsluiten met een Surah uit de Qur'an.
(109:1) Say: “O unbelievers!”
(109:2) I do not worship those that you worship;
(109:3) neither do you worship Him Whom I worship;
(109:4) nor will I worship those whom you have worshipped;
(109:5) nor are you going to worship Him Whom I worship.
(109:6) To you is your religion, and to me, my religion.