Stel je vraag aan een moslim
Moderator: Moderators
Re: Stel je vraag aan een moslim
Je wordt hier nogal overdonderd door vragen, wat helaas voor ons en voor jouzelf nogal ten koste gaat van de diepte waarmee we die kwesties kunnen behandelen. Velen hier hebben over die zaken al maanden nagedacht, sommige zelfs jaren, allerlei literatuur gelezen, vaak gediscussieerd en het is eigenlijk ondoenlijk om op al die zaken een antwoord klaar te hebben, als er uberhaupt al een antwoord is. Daarnaast sympathiseer ik met je positie moet ik zeggen, want ik kan me voorstellen dat je wel eens conflicterende gevoelens kan ervaren bij zaken die weliswaar onderdeel zijn van je geloof maar toch niet goed 'voelen' van binnen. Je lijkt soms de indruk te willen wekken dat die zaken niet bestaan, maar je komt me niet over als iemand die een warm gevoel krijgt van binnen als je denkt aan de islamitische voorwaardes voor slavernij.
Je oorspronkelijke intentie, corrigeer me als het fout is, leek mij dat je hier vragen wou beantwoorden over de islam, en dat jij die zou beantwoorden vanuit jouw perceptie en jouw moslim-zijn. Maar voor veel vragen krijgen mensen hier te horen: 'dat zijn geen moslims', of 'daar weet ik het fijne niet van' of 'daar moet ik een geleerde voor raadplegen'. Dat geeft een raar beeld namelijk dat van iemand die een contract heeft getekend maar de kleine lettertjes niet heeft gelezen en helemaal niet vanuit zichzelf praat. En dat veroorzaakt een boel nieuwe vragen continu, maar allemaal met hetzelfde thema, en die vraag luidt:
Wat denkt de mens Rockefeller?
Want het enige dat je ons tot nu toe laat zien is dat je morele kwesties en zaken waarmee mensen emotioneel in de knoop zitten als een soort computer op gaat zoeken in een boek. Het is alsof als jouw beste vriendin huilend tegen jou vertelt dat ze een abortus heeft ondergaan.. jij op zoek gaat in je boekenkast naar de ringbandmap met het draaiboek voor gesprekken over abortus en de regels. Ik kan niet met zekerheid voor allen spreken, maar wat ons denk ik het meest interesseert is niet wat dat boek zegt, wat wij ons afvragen is: stel dat er in dat draaiboek iets raars staat zoals 'zeg dat ze niet moet zeiken' dat jij op dat cruciale moment kan denken en zeggen "wacht eens, dit gaat gewoon te ver" en het niet willoos zal uitvoeren.
Al je uitgewerkte antwoorden ten spijt geef je mij namelijk de indruk dat als jij iets tegenkomt dat naar is, je zal zeggen dat je het niet goed begreep. En dat als jij iets tegenkomt waar je anders over zou denken vanuit je hart of je ratio, dat je het toch zal uitvoeren of onder de mantel der liefde zal bedekken. Één voorbeeld daarvan is dus die slavernij: je hebt het tot een theologische kwestie gemaakt met voorwaardes, gezegd dat het 'vroeger veel erger was', maar zie je niet zelf in hoe belachelijk zoiets is? Ik heb zelf geen enkele moeite om te zeggen dat het bezitten van mensen slecht is en onrechtvaardig, ongeacht de omstandigheden en ongeacht de tijd, en dat dat ooit gebeurd is het niet beter maakt. Dat jij dat niet kan of doet bij die kwesties geeft een ongemak, waarom? Omdat het mensen hier de indruk geeft dat ondanks dat ze jou je vrijheid en alles gunnen en die vrijheid ook zullen verdedigen, dat niet andersom is en dat jij hun vrijheid, hun keuzes en alles eromheen zal laten afhangen van wat een 7e eeuws boek daarover zegt. Snap je hoe dat ongeveer voelt?
Je oorspronkelijke intentie, corrigeer me als het fout is, leek mij dat je hier vragen wou beantwoorden over de islam, en dat jij die zou beantwoorden vanuit jouw perceptie en jouw moslim-zijn. Maar voor veel vragen krijgen mensen hier te horen: 'dat zijn geen moslims', of 'daar weet ik het fijne niet van' of 'daar moet ik een geleerde voor raadplegen'. Dat geeft een raar beeld namelijk dat van iemand die een contract heeft getekend maar de kleine lettertjes niet heeft gelezen en helemaal niet vanuit zichzelf praat. En dat veroorzaakt een boel nieuwe vragen continu, maar allemaal met hetzelfde thema, en die vraag luidt:
Wat denkt de mens Rockefeller?
Want het enige dat je ons tot nu toe laat zien is dat je morele kwesties en zaken waarmee mensen emotioneel in de knoop zitten als een soort computer op gaat zoeken in een boek. Het is alsof als jouw beste vriendin huilend tegen jou vertelt dat ze een abortus heeft ondergaan.. jij op zoek gaat in je boekenkast naar de ringbandmap met het draaiboek voor gesprekken over abortus en de regels. Ik kan niet met zekerheid voor allen spreken, maar wat ons denk ik het meest interesseert is niet wat dat boek zegt, wat wij ons afvragen is: stel dat er in dat draaiboek iets raars staat zoals 'zeg dat ze niet moet zeiken' dat jij op dat cruciale moment kan denken en zeggen "wacht eens, dit gaat gewoon te ver" en het niet willoos zal uitvoeren.
Al je uitgewerkte antwoorden ten spijt geef je mij namelijk de indruk dat als jij iets tegenkomt dat naar is, je zal zeggen dat je het niet goed begreep. En dat als jij iets tegenkomt waar je anders over zou denken vanuit je hart of je ratio, dat je het toch zal uitvoeren of onder de mantel der liefde zal bedekken. Één voorbeeld daarvan is dus die slavernij: je hebt het tot een theologische kwestie gemaakt met voorwaardes, gezegd dat het 'vroeger veel erger was', maar zie je niet zelf in hoe belachelijk zoiets is? Ik heb zelf geen enkele moeite om te zeggen dat het bezitten van mensen slecht is en onrechtvaardig, ongeacht de omstandigheden en ongeacht de tijd, en dat dat ooit gebeurd is het niet beter maakt. Dat jij dat niet kan of doet bij die kwesties geeft een ongemak, waarom? Omdat het mensen hier de indruk geeft dat ondanks dat ze jou je vrijheid en alles gunnen en die vrijheid ook zullen verdedigen, dat niet andersom is en dat jij hun vrijheid, hun keuzes en alles eromheen zal laten afhangen van wat een 7e eeuws boek daarover zegt. Snap je hoe dat ongeveer voelt?
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
Waar ik dat plaats? Mijn conclusie is dat de Koran en ook de bijbel een boek is waarmee je alle kanten op kan. Er staat dit, maar er staat ook dat..... of er staat dit, maar er wordt bedoelt dat......Kies er maar uit wat je het meest aanstaat.Maar dat laatste is totaal niet tegenstrijdig met de koran hoor? Er zijn talloze hadiths waarin de moslims op het hart wordt gedrukt om hun vrouwen goed te behandelen. Waar plaats je dat dan?
En eigenlijk moet het helemaal niet nodig zijn om moslims op het hart te drukken om hun vrouwen goed te behandelen. (is die instructie er ook andersom?) Het moet toch eigenlijk iets vanzelfsprekend zijn? Daar heb je toch geen eeuwenoud boek voor nodig?
Waarom is Allah/God alleen te vinden als je hem zoekt in een boek? Waarom vind je hem op geen andere plek dan alleen maar in dat boek? Waarom leven mensen op de aanwijzingen in dat boek, terwijl er op geen enkele manier iets buiten dat boek te vinden is over Allah/God.
Niemand verwacht dat je alles weet. Dat wordt hier van niemand verwacht zelfs niet van wetenschappers (of geleerden) "Ik weet het niet" is een duidelijk en legitiem antwoord waar niets mis mee is.Rockefeller schreef:Ben ik met je eens, ik ben geen geleerde maar heb wel enige kennis. Ik kan dus ook niet alle vragen beantwoorden maar doe mn best.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Rockefeller schreef
Taaldeskundigen zoals Luxemberg ontdekten dat het Arabisch inde tijd van de vermeende dictering van de koran nog niet bestond en derhalve van latere tijd moet zijn. Ook zijn er nogal wat niet gecorrigeerde vertaalfoutjes ingeslopen. Stoel jij jou overtuiging op aanname of heb je onderzoek naar de bronnen gedaan?1. Het is m.i. het daadwerkelijke woord van Allah dat via gabriel aan mohammed saws in tussenpozen werd geopenbaard. Verder reciteerde gabriel 1x per jaar de complete koran met mohammed ter controle, om zeker te weten dat hij het perfect heeft onthouden.
Een oppermachtige en alwetende entiteit heeft gezien zijn vermogen tot volkomen determinisme geen enkele behoefte aan het scheppen van wat dan ook. Mocht er om wat voor reden ook toch die behoefte bestaan hebben dan is dat in tegenspraak met almacht welke niet te rijmen valt met welke behoefte dan ook. Almacht met de behoefte te heersen over een schepping is ook in tegenspraak met almacht. Derhalve is Allah of Jaweh dat is mij gelijk niet almachtig. Bij het werkelijk bestaan van een almachtig wezen kan deze geen behoefte aan volgen van regels en aanbidding kennen. De vrije wil als ontsnappingsclausule is een zwaktebod en doet niets aan mijn stelling af.2. Het is niet in tegenspraak met oppermacht, want hij heeft de mensheid een vrije wil gegeven. wij zijn niet zoals de engelen maar een andere schepping die zelf kan doen en laten wat hij/zij wilt, natuurlijk wel met bepaalde gevolgen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
- herman van der helm
- Forum fan
Dat is nu leuk. Het lijkt uit je antwoord wel of je de column niet hebt gelezen maar alleen antwoord geeft op de vraag die tot het lezen van de column had kunnen leiden. (De columnist en ik zijn overigens dezelfde hoor.)Rockefeller schreef:Wat is de bron; bron is Allah. Dit lijkt me logisch. Jij en de auteur van de column hebben jullie mening en ik heb de mijneherman van der helm schreef:Ok rockefeller welkom.
Ik wil je de volgende vraag stellen: Besef je wat de bron van jouw geloof en ook dat van Mo zou kunnen zijn?
Ik heb daar zo mijn gedachten over die je hier kunt lezen: http://www.frontaalnaakt.nl/archives/00001750.html
Ik zou graag een reactie van je ontvangen op mijn vraag.
groet herman![]()
Mvg.
Misschien als je wat meer tijd hebt kun je hem misschien eens lezen. Dan denk ik dat je een ander antwoord geeft. Ik wacht wel af.
Het zware werk in de wereld een stuk leuker en veiliger: http://www.tiller.eu
Rockefeller, besef jij dat als er in Nederland een kleine millioen Hindoes leefden en jij niet in een Marrokaanse maar in een Hindoe familie geboren was, je nu waarschijnlijk net zo overtuigd de enige echte Hindoe waarheid verkondig had?
Zou dat gegeven je niet tot nadenken moeten aanzetten?
( Bij Hindoe mag je ook een van de meer dan tweeduizend andere erkende religies invullen)
Vind je het niet ietwat arrogant om als religieus van je eigen persoonlijke 'enige waarheid' uit te gaan?
Zou dat gegeven je niet tot nadenken moeten aanzetten?
( Bij Hindoe mag je ook een van de meer dan tweeduizend andere erkende religies invullen)
Vind je het niet ietwat arrogant om als religieus van je eigen persoonlijke 'enige waarheid' uit te gaan?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Dank je wel! Kan ik daaruit concluderen dat religie, in dit geval de Islam, wetenschap tegenwerkt?Rockefeller schreef:Niet echt, bijv. Er zijn wel islamitische landen die aan een aantal van bovengenoemde punten voldoen maar niet allemaal tegelijk zoals nl. Dus antwoord is; nee, niet echt.lost and not found yet! schreef:Hey Rockefeller,
Ik heb een vraag aan je! Kun je me 1 islamitisch land noemen wat zich kan meten met een westers land qua meningsuiting, godsdienstvrijheid, sociaal leven, ziektekostenvoorziening, gezondheidszorg en scholing! 1 antwoord is genoeg!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
-
Dit vond ik wel een typische uit onderstaande link:
-
Volgens mij is het `Iets over het hoofd zien.`,
maar iets over het oog zien klinkt wel leuk, is dat ook een bestaande (en correcte!) zegswijze?
Is jouw dogmatische overtuiging dat de Koran van Allah afkomstig is voor twijfel vatbaar?
Waarop is jouw overtuiging dat de Koran van Allah afkomstig is gebaseerd?
-
Dit vond ik wel een typische uit onderstaande link:
-Cluny schreef:... ...
Als ik google met homo's Iran krijg ik met deze zoekopdracht zulke vreemde plaatjes.
Google afbeeldingen.
-
Volgens mij is het `Iets over het hoofd zien.`,
maar iets over het oog zien klinkt wel leuk, is dat ook een bestaande (en correcte!) zegswijze?
Rockefeller schreef:... ...
zo zie ik nog weleens wat over het oog.
De eerste stap zou moeten zijn dat je voor jezelf erkent dat de Koran mensenwerk is.Rockefeller schreef:Dus je vind dat ik de koran de rug moet toekeren? Begrijp ik dat goed?Ongeloveloos schreef:In opstand komen, samen met je broeders/zusters.Rockefeller schreef: maar wat kan ik doen?
Laat horen dat je het niet eens bent met die nepmoslims.
Dat is een kwestie van prioriteiten stellen, eerst de nepmoslims,
daarna kan je de koran gaan verdedigen.
... ...
Is jouw dogmatische overtuiging dat de Koran van Allah afkomstig is voor twijfel vatbaar?
Waarop is jouw overtuiging dat de Koran van Allah afkomstig is gebaseerd?
-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
# Rockefeller
-
Wat versta jij onder ´voodoo, tovenarij en andere soorten magie´?
Wat versta jij onder ´vernietigende zonde´?
Waarom vind jij het zich bezig houden met voodoo, tovenarij en andere soorten magie
een vernietigende zonde?
... één-en-ander zonder haar maagdelijkheid te verliezen uiteraard!
-
-
Wat versta jij onder ´voodoo, tovenarij en andere soorten magie´?
Wat versta jij onder ´vernietigende zonde´?
Waarom vind jij het zich bezig houden met voodoo, tovenarij en andere soorten magie
een vernietigende zonde?
-Rockefeller schreef:... ...
Het is een vernietigende zonde om je bezig te houden met voodoo, tovenarij en andere soorten magie.
... ...
Een mogelijkheid zou kunnen zijn dat Maria nadat ze Jozef door middel van mastubatie een orgasme had bezorgd zichzelf doormiddel van masturbatie een orgasme bezorgde en aldoende net dat ene zaadje bij zichzelf naar binnen bracht welk Jezus verwekte ...Simon_Magus schreef:... ...Als je vanuit de biologie kunt aantonen hoe zoiets mogelijk is,Rockefeller schreef:Klopt, wij moslims geloven ook dat jezus a.s. uit een maagd is geboren,
daarover word uitgebreid verteld in de koran.
dan zou ik dat inderdaad wel graag eens willen lezen.
... ...
... één-en-ander zonder haar maagdelijkheid te verliezen uiteraard!
-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
-
siger
Voor jullie je volledig overgeven aan stalsex toch nog even enkele vraagjes herhalen waarvoor ik nog geen eenduidig antwoord heb gekreken:
- vind je dat zusters hetzelfde deel moeten erven als hun broers?
- ben je voor gelijke rechten voor moslims en ongelovigen in islamitische landen?
- mag stenigen, ja of nee?
- vind je van jezelf dat je geen innoveerder bent?
- hoe moet democratie toegepast worden volgens jou?
- Wat is jouw opvatting over salafisten?
- Wat is jouw opvatting over het kalifaat?
- wat is jouw opvatting over vrijheid?
Yours schreef:
Rockefeller antwoordde:Het verraderlijke aan je religie vind ik dat alles in eerste instantie zo mooi, goed en aardig lijkt. En dat het eindigt met eigenhandig moorden door de profeet die zich uiteindelijk liet leiden door macht, sex en geld.
Als er dan toch sprake moet zijn van een profeet, doe dan maar Isa; die had in elk geval onthouden dat je nooit kwaad met kwaad moet vergelden. En liet zich daarnaast volgens de overleveringen in zijn dagelijkse leven niet leiden door macht, sex en geld.Dat is jouw mening, het is maar in welke context je het plaatst. De profeet saws werd van begin af aan aangevallen en er zijn tientallen moordpogingen ondernomen. Op een gegeven moment was het óf ondergaan óf terugvechten, dat resulteerde in de slagen bij badr en uhud; één winst en één verlies.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
-
siger
Het zal je niet verbazen dat atheisten deze mening niet delen. Ze geloven eerder de hadith die uitlegt hoe en waarom afwijkende versies van de koran verbrand werden:Rockefeller schreef:Het is m.i. het daadwerkelijke woord van Allah dat via gabriel aan mohammed saws in tussenpozen werd geopenbaard. Verder reciteerde gabriel 1x per jaar de complete koran met mohammed ter controle, om zeker te weten dat hij het perfect heeft onthouden. Van de profeet saws leerden alle mensen in die tijd de koran en de sahaba(metgezellen).doctorwho schreef:Wat is jouw mening over de historische bronnen van de koran.
Bukhari, VI, No. 510 schreef:Narrated Anas bin Malik: Hudhaifa bin Al-Yaman came to 'Uthman at the time when the people of Sham and the people of Iraq were waging war to conquer Arminya and Adharbijan. Hudhaifa was afraid of their (the people of Sham and Iraq) differences in the recitation of the Qur'an, so he said to 'Uthmfin, 'O chief of the Believers! Save this nation before they differ about the Book (Qur'an), as Jews and the Christians did before'.
So 'Uthman sent a message to Hafsa saying, 'Send us the manuscripts of the Qur'an so that we may compile the Qur'anic materials in perfect copies and return the manuscripts to you'. Hafsa sent it to 'Uthman. 'Uthmanthen ordered Zaid bin Thabit, 'Abdullah bin Az-Zubair, Sa'id bin Al-'As and 'Abdur Rahman bin Hari-bin Hisham to rewrite the manuscripts in perfect copies. 'Uthman said to the three Quraishi men, 'In case you disagree with Zaid bin Thabit on any point in the Qur'an, then write it in the dialect of Quraish as the Qur'an was revealed in their tongue'.
They did so, and when they had written many copies, 'Uthman returned the original manuscripts to Hafsa. 'Uthman sent to every Muslim province one copy of what they had copied, and ordered that all the other Qur'anic materials whether written in fragmentary manuscripts or whole copies, be burnt.
Dit wordt niet gestaafd door de biografie van Mohammed. Integendeel, de Mekkanen leken aanvankelijk zeer tolerant tegenover hem te staan.De profeet saws werd van begin af aan aangevallen en er zijn tientallen moordpogingen ondernomen.
Hoe zit dat nu eigenlijk? Op basis van welke gegevens worden dit soort uitspraken gedaan?
Als in de biografie lees was het eerder "óf ondergaan óf vechten". En niet terugvechten. Dat kwam later pas een enkele keer.Op een gegeven moment was het óf ondergaan óf terugvechten, dat resulteerde in de slagen bij badr en uhud; één winst en één verlies.
Ibn Ishaq geeft de volgende aanleiding tot de slag bij Badr:
Then the apostle heard that Abu Sufyan was coming from Syria with a large caravan of Qurish, containing their money and merchandise, accompanied by some thirty or forty men… When the Apostle heard about Abu Sufyan coming from Syria, he summoned the Muslims and said, “This is the Quraish caravan containing their property. Go out to attack it, perhaps Allah will give it as a prey.” (Ibn Ishaq 428)
Dus puur een roofoverval van Mohammed.
De slag bij Oehoed ging wel uit van de tegenstanders van Mohammed, maar was een wraak op de nederlaag bij Badr. Dus een reactie van de Mekkanen op de roof door Mohammed.
Je kunt in het eerste geval bepaald niet spreken over een verdedigingsoorlog van Mohammed en in het tweede geval was uiteindelijk Mohammed zelf de aanleiding.
Is wat de moslims (zoals gequoted) vertellen geen geschiedvervalsing?
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
it remains popular.
- Rockefeller
- Geregelde verschijning
Haha, de vragen stapelen zich razendsnel op maar het valt me op dat veel mensen eigenlijk met deze vraag zitten;
Wat denkt de mens Rockefeller (mijn nick komt overigens niet van de beruchte rijke man rockefeller maar van de term; "Rock a fella")
Antwoord; ik ben een overtuigd moslim en geloof in Allah, de gezonden profeten, de geopenbaarde boeken, de hemel en de hel en het lot. Dat is mijn geloof. Dan zijn er de brandende vragen omtrent enige kwesties zoals; stenigen, slavernij, etc. Ik geloof in Allah, Allah heeft 99 namen en één van die namen is; De Rechtvaardige. Verder begint elk hoofdstuk in de koran met; in de naam van Allah, de meest barmhartige, de meest genadevolle. Dat is voor mij voldoende, ik geloof in Hem en als hij deze namen voor zichzelf neemt dan vertrouw ik daarop. God kan geen leugenaar zijn immers. Dus soms zie ik dingen gebeuren op aarde waarvan ik denk; wat oneerlijk en wat onrechtvaardig, maar als ik er dan het fijne van kom te weten dan kan ik het een plekje geven en weet ik dat het valt onder de alwetendheid van Allah. Soms gebeuren er dingen waarvan ik denk dat het slecht voor me is, maar in feite is het goed voor mij. (bijv; ziekte, tegenslagen etc.) En soms gebeuren er dingen waarvan ik denk dat het goed voor mij is maar in feite is het slecht voor mij; (bijv. veel vrienden, veel geld, een mooie auto etc.)
Ik hoop hiermee de hoofdvraag te hebben beanwoord en hoor dan ook graag of het verder nog nodig is om op de resterende vragen te antwoorden. Want met name siger en samsa en wat anderen willen weten hoe ik als persoon denk en zijn helemaal niet geinteresseerd in de theologische kant.
Mvg,
Rockefeller
Wat denkt de mens Rockefeller (mijn nick komt overigens niet van de beruchte rijke man rockefeller maar van de term; "Rock a fella")
Antwoord; ik ben een overtuigd moslim en geloof in Allah, de gezonden profeten, de geopenbaarde boeken, de hemel en de hel en het lot. Dat is mijn geloof. Dan zijn er de brandende vragen omtrent enige kwesties zoals; stenigen, slavernij, etc. Ik geloof in Allah, Allah heeft 99 namen en één van die namen is; De Rechtvaardige. Verder begint elk hoofdstuk in de koran met; in de naam van Allah, de meest barmhartige, de meest genadevolle. Dat is voor mij voldoende, ik geloof in Hem en als hij deze namen voor zichzelf neemt dan vertrouw ik daarop. God kan geen leugenaar zijn immers. Dus soms zie ik dingen gebeuren op aarde waarvan ik denk; wat oneerlijk en wat onrechtvaardig, maar als ik er dan het fijne van kom te weten dan kan ik het een plekje geven en weet ik dat het valt onder de alwetendheid van Allah. Soms gebeuren er dingen waarvan ik denk dat het slecht voor me is, maar in feite is het goed voor mij. (bijv; ziekte, tegenslagen etc.) En soms gebeuren er dingen waarvan ik denk dat het goed voor mij is maar in feite is het slecht voor mij; (bijv. veel vrienden, veel geld, een mooie auto etc.)
Ik hoop hiermee de hoofdvraag te hebben beanwoord en hoor dan ook graag of het verder nog nodig is om op de resterende vragen te antwoorden. Want met name siger en samsa en wat anderen willen weten hoe ik als persoon denk en zijn helemaal niet geinteresseerd in de theologische kant.
Mvg,
Rockefeller
-
Jinny
Rock, juist jouw eigen ideeën over eea vinden we hier interessant.
Hoe het in de koran beschreven staat weten we ook wel.
We kunnen zelf ook lezen.
Een hoop mensen hier hebben naast de bijbel ook de koran gelezen (waaronder mijn persoontje).
Echter, daar komen we zaken in tegen die niet rijmt met onze westerse mores.
Sommige zaken worden we (ik) zelfs een beetje misselijk van.
Wat dus onze hoofdvragen zijn is hoe de mens Rockefeller over dit soort zaken denkt.
Hoe het in de koran beschreven staat weten we ook wel.
We kunnen zelf ook lezen.
Een hoop mensen hier hebben naast de bijbel ook de koran gelezen (waaronder mijn persoontje).
Echter, daar komen we zaken in tegen die niet rijmt met onze westerse mores.
Sommige zaken worden we (ik) zelfs een beetje misselijk van.
Wat dus onze hoofdvragen zijn is hoe de mens Rockefeller over dit soort zaken denkt.