Door de juiste optelling heb ik bewezen dat op een punt het geen 4 voor maar 3 voor GT is
Door het verslag van Marcus Antonius en de slag bij Actium heb ik laten zien dat het 1 voor GT. is goed nu zijn we dan op het punt dat Flavius niet zorgvuldig was.
Is mogelijk is waarschijnlijk juist, maar als wij de ambtstermeinen van de consuls verkeert schatten, daar kan Flavius ook niets aan doen.
het is jammer van hem , verder in het boek lijkt hij zorgvuldig te werk te gaan.Maar dan moeten historici niet gaan zeggen dat het 4 voor GT. is daar is dus geen grond voor,
Maar waarschijnlijk gingen zij er van uit dat het koningschap in 40 voor begon., als je dan rekent kom je op 40 voor uit ok.
Maar dan moet je dus niet verder kijken naar de argumenten en je ogen sluiten, dat lijken de heren academici dus te doen
Mijn advies lees alles nog eens door, ik probeer ook de images die in mijn beheer staan te verbeteren, helaas het blijft lastig, ik lijk de belasting wel leuker kan ik het niet maar wel probeer ik iets overzichtelijker en leuker te maken.
Lanier heeft gelijk dat er in de Bijbel geen vaste jaartallen staan voor de geboorte van Jezus of de dood van Herodes, we hebben wel een sterke indicatie
In het 15de jaar van Tiberius begon zijn bediening, terwijl hij ongeveer 30 was
Ik zal je een schema geven dat ik nog niet eerder gaf

Het jaar 29 - 30 van zijn leeftijd komt op 2 voor GT. (ik geef nog een schema, maar ik moet nu weg)
Het is gebiedend noodzakelijk dat al degenen Die in deze topic geïnteresseerd zijn dit in hun geheugen prenten 2 voor GT is Jezus geboren in de loop van oktober
Zie voor de geboortemaand
http://home.hetnet.nl/~dhr.augustinus/menu1.html
Herodes moet absoluut later gestorven zijn in dit geval dus met berekeningen is 1 voor GT. is plausibel.
Johannes de onderdompelaar ,Rereformed haalt aan dat de chronologie niet klopt , bij mijn weten verbind Flavius daar geen chronologie aan maar somt hij het gewoon op bij het doen en laten van Herodes, maar ik heb het op mijn agenda , eerst nog zo een 200 bladzijden doornemen.