Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Ja
55
52%
Nee
29
27%
Weet niet
11
10%
Geen mening
5
5%
Schande, je mag daar niet over nadenken.
6
6%

Totaal aantal stemmen: 106

botjes
Ervaren pen

Bericht door botjes »

Cluny schreef:Nederland zou gezelliger zijn zonder islam
biajas schreef:ik vraag mij dan ook af, waarom dat éne wel voor de islam geldt en niet voor alle andere religieuzen.
Islam/Moslim bashen is populair tegenwoordig. Zondebokken zoeken en populisme is altijd al populair geweest. De vraagstelling van dit draadje is boud en is erop gericht een "gezelligheidsoordeel" uit te spreken over moslims in Nederland (we hebben het immers over Islam in Nederland). Wat we hiermee moeten mag Joost weten. Of we moslims nu wel of niet gezellige vinden is niet relevant, net zomin het relevant is of Cluny zich hier nu 'gezellig' gedraagt of niet (goed, als Cluny zover gaat dat Cluny tegen de forumregels in gaat handelen en zich hieraan niet wil aanpassen is het exit Cluny, maar dit heeft niets met gezellig zijn of niet te maken). Ik vind mijn buurvrouw, blank, 28 jaar, blond krulhaar, tikje ordinair, niet gezellig want ze zegt geen boe of ba tegen me als we elkaar tegenkomen. Yousef verderop in de straat is echter een hele aardige kerel, waarmee ik zo nu en dan eens een praatje maak. Blondjes zijn dan niet gezellig en Marokkaantjes wel? En dan nog......WHO THE FUCK CARES!!!!!!!
biajas schreef:dan loopt deze conversatie bij dezen dood.
Martha
Daar zal ik geen traan om laten. Het niveau van de vraagstelling van dit draadje is freethinker.nl onwaardig, maar gezien de stemming en het tijdsbeeld niet totaal onverwacht.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

botjes schreef:
Cluny schreef:Nederland zou gezelliger zijn zonder islam
biajas schreef:ik vraag mij dan ook af, waarom dat éne wel voor de islam geldt en niet voor alle andere religieuzen.
Islam/Moslim bashen is populair tegenwoordig. Zondebokken zoeken en populisme is altijd al populair geweest. De vraagstelling van dit draadje is boud en is erop gericht een "gezelligheidsoordeel" uit te spreken over moslims in Nederland (we hebben het immers over Islam in Nederland). Wat we hiermee moeten mag Joost weten. Of we moslims nu wel of niet gezellige vinden is niet relevant, net zomin het relevant is of Cluny zich hier nu 'gezellig' gedraagt of niet (goed, als Cluny zover gaat dat Cluny tegen de forumregels in gaat handelen en zich hieraan niet wil aanpassen is het exit Cluny, maar dit heeft niets met gezellig zijn of niet te maken). Ik vind mijn buurvrouw, blank, 28 jaar, blond krulhaar, tikje ordinair, niet gezellig want ze zegt geen boe of ba tegen me als we elkaar tegenkomen. Yousef verderop in de straat is echter een hele aardige kerel, waarmee ik zo nu en dan eens een praatje maak. Blondjes zijn dan niet gezellig en Marokkaantjes wel? En dan nog......WHO THE FUCK CARES!!!!!!!
biajas schreef:dan loopt deze conversatie bij dezen dood.
Martha
Daar zal ik geen traan om laten. Het niveau van de vraagstelling van dit draadje is freethinker.nl onwaardig, maar gezien de stemming en het tijdsbeeld niet totaal onverwacht.
1 woord: Dhimmiedom.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

cluny schreef:1 woord: Dhimmiedom.
Gewoon dom had je al voor jezelf gereserveerd, zeker?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

The Prophet schreef:
cluny schreef:1 woord: Dhimmiedom.
Gewoon dom had je al voor jezelf gereserveerd, zeker?
Nee, ik begrijp de reden van de vraag ook niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Re: Nederland zou gezelliger zijn zonder islam.

Bericht door Nietweten en Geweten »

Gezellig, is dat niet het meest typisch Nederlandse woord dat er is?

De (bovengeciteerde definitie uit) Van Dale online:
ge·zel·lig (bijvoeglijk naamwoord; gezelliger, gezelligst; gezelligheid)
1 aangenaam van sfeer
2 (informeel) onderhoudend
Nederland aangenamer van sfeer zonder de Islam? Zonder moslims zouden ook de anti-moslims wegvallen, want dan heeft het geen zin meer om dat te zijn. De PVV zou kunnen worden opgedoekt. Zonder die strijd tussen moslims en anti-moslimse PVV-aanhangers wordt de sfeer wellicht aangenamer. Een NL zonder hoofddoekjes en zonder naijver voor een hoofddoekjesverbod, zonder shariadreiging en verdediging daartegen, zonder radicale imams en wetenschappelijke uitleggers van hun radicaliteit, zonder de Hofstadtgroep en de terreurbestrijdingsdienst, zonder turkse thee en theedrinkende politici... Zou Nederland niet zo'n aangename sfeer krijgen dat er weer behoefte komt aan een nieuwe ideologische vijand die de islam vervangt, zoals die het communisme verving, en een nieuw soort vijandontkennend cultuurrelativisme dat 'gezelligheidspolitiek correct' is?

Nederland onderhoudender zonder de Islam? Is die strijd tussen moslims en anti-moslims waar zich het multiculturele drama voltrekt niet uiterst onderhoudend? De NLse media zouden zonder dat drama heel wat minder entertainment kunnen brengen. Stel je voor dat alle politici na het vertrek van de laatste moslims zouden ophouden elkaar de huid vol te schelden, te demoniseren, demonstratief uit vergaderingen weg te lopen en geen films meer maken maar weer terugvallen in de oude politieke bedrijfsvoering, die zo saai en degelijk is dat elke tvkijker door de totale negatie van amusement dat politici brengen weer snel doorzapt naar een ander zender. Zou het laatste amusement dan zijn wanneer de laatste moslims de grens over worden geholpen en uitgezwaaid met de uitroep: "Het was gezellig hè?"?

Ik heb 'nietweten' gestemd.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nietweten en Geweten schreef:Gezellig, is dat niet het meest typisch Nederlandse woord dat er is?

De (bovengeciteerde definitie uit) Van Dale online:
ge·zel·lig (bijvoeglijk naamwoord; gezelliger, gezelligst; gezelligheid)
1 aangenaam van sfeer
2 (informeel) onderhoudend
Nederland aangenamer van sfeer zonder de Islam? Zonder moslims zouden ook de anti-moslims wegvallen, want dan heeft het geen zin meer om dat te zijn. De PVV zou kunnen worden opgedoekt. Zonder die strijd tussen moslims en anti-moslimse PVV-aanhangers wordt de sfeer wellicht aangenamer. Een NL zonder hoofddoekjes en zonder naijver voor een hoofddoekjesverbod, zonder shariadreiging en verdediging daartegen, zonder radicale imams en wetenschappelijke uitleggers van hun radicaliteit, zonder de Hofstadtgroep en de terreurbestrijdingsdienst, zonder turkse thee en theedrinkende politici... Zou Nederland niet zo'n aangename sfeer krijgen dat er weer behoefte komt aan een nieuwe ideologische vijand die de islam vervangt, zoals die het communisme verving, en een nieuw soort vijandontkennend cultuurrelativisme dat 'gezelligheidspolitiek correct' is?

Nederland onderhoudender zonder de Islam? Is die strijd tussen moslims en anti-moslims waar zich het multiculturele drama voltrekt niet uiterst onderhoudend? De NLse media zouden zonder dat drama heel wat minder entertainment kunnen brengen. Stel je voor dat alle politici na het vertrek van de laatste moslims zouden ophouden elkaar de huid vol te schelden, te demoniseren, demonstratief uit vergaderingen weg te lopen en geen films meer maken maar weer terugvallen in de oude politieke bedrijfsvoering, die zo saai en degelijk is dat elke tvkijker door de totale negatie van amusement dat politici brengen weer snel doorzapt naar een ander zender. Zou het laatste amusement dan zijn wanneer de laatste moslims de grens over worden geholpen en uitgezwaaid met de uitroep: "Het was gezellig hè?"?

Ik heb 'nietweten' gestemd.
Vroeger woonde ik heel gezellig in een rijtjeshuurwoning, met leuke buren.
Toen kwam er een vreselijk gezin naast mij wonen.
Ik ben noodgedwongen verhuisd en woon nu weer gezellig.
Ik verlang niet terug naar die laatste periode in mijn vorige huis.
Gezellig zou ik deze laatste periode daar niet noemen. Dat zal ook nooit gebeuren.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Vervelend, Cluny, ik ben ooit moeten verhuizen omdat een huisgenoot van mij een crackjunk was die daklozen, tbsers en nieuwe ex-gevangenen in huis haalde om een gezellig pijpje te roken, al dan niet voorbreid door keukenarbeid aan een of andere chemische bewerking 'van coke tot crack' dat een heeeerlijke geur verspreide (een soort chemozweetsokken-odeur die minstens drie dagen bleef hangen in keuken en kamer, ook met afzuigkap hele dag vol open en alle ramen en deuren open). Gezellig, om de twee avonden een dealer aan de deur en weer een of andere onfris figuur in huis. Of de politie om mijn pijprokende huisgenoot onder begeleiding van de vroegste vogeltjes met veel tamtam op te pakken voor geweldspleging(saangifte). Toen ik hem daar ook voor had aangegeven omdat geweld volgens hem een gepaste reactie was op mijn vergeten mn koffiefilter in de groenbak te gooien, toen volgde rollebollend vechten over straat en een doodsbedreiging. Ik vond het, denk ik, net zo gezellig in dat huis als jij in die buurt, Cluny. De crackjunk was geen moslim maar een negroide man, toch heeft dat mn visie op rassen oid niet beïnvloed maar wel mn ogen geopend voor het gevaar van crackgebruikers. Doe mij daar maar een onsje minder van in Nederland's toekomst.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Mahalingam
Ervaren pen

Bericht door Mahalingam »

Nietweten en Geweten schreef:[...]
Nederland onderhoudender zonder de Islam? Is die strijd tussen moslims en anti-moslims waar zich het multiculturele drama voltrekt niet uiterst onderhoudend? [...]
Hoeveel zou het allemaal niet nog leuker worden als het cabaret ook grapjes er over zou maken. Maar nee, deze bedrijfstak is nagenoeg gegarandeerd moslim-grappen-vrij. Waarom toch?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt zal zijn hoofd moeten missen.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Groot gelijk, Mahalingam, ik mis de hedendaagse vervanging van 'keek op de week' !!! De nationale spiegel van humor en (zelf)spot. In plaats van 'Life of Brian' een hele spotfilm over een andere Brian met gelijkenis met een andere godsdienststichter...? Ipv de verdere ontwikkeling vd gevoeligheid van moslimstenen die van moslimlachspieren?!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Vroeger woonde ik heel gezellig in een rijtjeshuurwoning, met leuke buren.
Toen kwam er een vreselijk gezin naast mij wonen.
Ik ben noodgedwongen verhuisd en woon nu weer gezellig.
Ik verlang niet terug naar die laatste periode in mijn vorige huis.
Gezellig zou ik deze laatste periode daar niet noemen. Dat zal ook nooit gebeuren.
Nietweten en Geweten schreef:Vervelend, Cluny, ..................
Niet echt.
Het was maar een verhaaltje.
Maar wel ééntje die waar zou kunnen zijn.
Om aan te tonen dat als er ongemakken zitten in je leef omgeving je achteraf blij bent dat die weg zijn.
Ik heb wel het één en ander meegemaakt met buren, ik ben zelfs ooit eens een keer bewusteloos gemept in mijn eigen achtertuin ( geen moslim!). Dat was niet gezellig. Ik mis die opwinding niet.
Nietweten en Geweten
Ervaren pen

Veel amusement hier nog Cluny op het topic over de utopie van islamloos Nederland, het beloofde land van islambashers die zich doodvervelen :D
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Nietweten en Geweten schreef:Veel amusement hier nog Cluny op het topic over de utopie van islamloos Nederland, het beloofde land van islambashers die zich doodvervelen :D
Het is natuurlijk een optelsom van alle plussen en minnen.
Het is leuk om je rot te lachen om de meiden van Halal of de infantiel babbelende moslimbekeerlinge in boerkini.
Minder leuk is (bijvoorbeeld) dochters die aan een oudere neef in een moslimland worden verkocht of hun leven niet zeker zijn omdat ze de voor nederlandse leeftijdgenoten gewone dingen willen doen.
Maar dit topic heb ik gewoon geopend omdat er heel veel mensen zijn die zich dit niet willen afvragen.

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Definieer "gezellig".
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

The Prophet schreef:Definieer "gezellig".
Je vraagt naar de bekende weg.
Ik weet wat beters, ik verander de stelling in:

Nederland zou beter af zijn zonder islam.

En heel gemakkelijk kan je er dan ook deze van maken.
Europa zou beter af zijn zonder islam.
Oem-Imran
Forum fan

Bericht door Oem-Imran »

hoe kan het ook anders.
ik heb nee gestemd,want we zijn uiteindelijk op de wereld om van elkaar te leren en het goede te nemen en het slechte te laten.

de grenzen zijn mens bepalend.
Gesloten