stan schreef:Wat wil je van mij Kitty ?
(on topic=Jami Ehsan niet stan!)
Dat ik hier alles uit de doeken ga doen?
Dat ik hier de Koran ga uitleggen zoals het moet ?
Je 'begrijpt' dat het niet kan maar toch vraag je ernaar.
Dan is hier ook geen discussie over mogelijk, over jouw vredelievende inhoud van de Koran, dan moeten we dat maar aannemen.
Aan wie? En waarom ?
Omdat jij steeds beweert dat moslims de Koran foutief lezen, maar wat er foutief is horen we niet.
Aan sprookjesboeken heeft niemand hier een boodschap.
Iemand die rekening houdt met het mogelijke bestaan van God
moet zo snel mogelijk van zijn dwaling en zijn geestesziekte
afgeholpen worden. Een vrijdenkende moslim is nog niet vrij.
Hij verkeert enkel in de waan !
Je hebt nog geen duidelijke omschrijving gegeven waarom jouw visie op de Islam geen waan is.
Niemand is hier geïnteresseerd noch heeft enig idee over wat het gaat.
Omdat je nooit vertelt wat jij er tegen gaat doen. Je verzuimt zelf te vertellen waarover het gaat.
Diegenen die de moeite hebben genomen om zich in te leven op een
Islamitisch forum hebben een goed idee van hoe het er aan toe gaat.
Dat hoef je ons niet te vertellen want dat is hier overduidelijk al lang bekend. Als je dat kwam vertellen, vertelde je niets nieuws.
Voor diegenen die weten over wat ik heb kan ik zeggen dat nu iedereen
gebanned is van de bekende site.
Ook dat is ons allang bekend hoe het toegaat op dat soort sites. We waren meer geïnteresseerd in jouw verlichte Islam en hoe jij hier verandering in gaat aanbrengen, maar dat bleef zeer mistig.
Net zoals moslims doof en immuun zijn voor elke van buitenaf komende kritiek
zo zijn jullie ook niet in staat om met kennis van zaken over de Islam te spreken.
Jij zegt die kennis te hebben, maar er komt niets uit verder wat die kennis dan inhoudt. Als je op die manier denkbeelden wilt veranderen, sta je met lege handen.
Dat er mensen onder jullie zijn die gefrustreerd zijn omdat ze géén antwoord
op hun vragen krijgen daar kan ik niet aan doen. Het is zwakte en een teken
van ongeduld. Ik krijg op een moslimforum ook geen antwoord op mijn vragen
omdat ze het antwoord niet eens kennen.
Als jij hier komt verkondigen dat je een betere visie hebt op de Islam en de Islam van binnen uit wil veranderen, en wij vragen hoe en wat die betere visie is, kom je nergens mee. Je zegt dan dat je dat hier niet uit de doeken kan doen. Wij kunnen dan alleen maar reageren met, ok we nemen het ter kennisgeving aan of als je het niet toelicht is het een aardige geste maar blijft het voor ons een niet inzichtelijk gegeven.
Als het doel van je deelname aan dit forum alleen was om ons op de hoogte te stellen hoe ziek de moslimgemeenschap is, dan had je je die moeite kunnen besparen want dat was hier al volledig bekend. Als je doelstelling is ons op de hoogte te brengen hoe men te werk gaat op islamitische fora, dan was dat ook overbodig, want ook dat is menigeen hier bekend, heel wat hebben op diezelfde fora zich al begeven.
Wat echt interessant zou zijn geweest is jouw andere visie op de Islam te horen. Met argumenten en bronnen aangegeven passages in de Koran die door moslims verkeerd gelezen worden. Niet alleen om dat jij vindt dat ze ze verkeerd lezen maar onderbouwd met bewijzen hiervan. Anders blijft ook jouw interpretatie een geheel persoonlijke.
Verder was het interessant geweest om te horen van je hoe je dan die moslimgemeenschap de ogen wil gaan openen. Maar dat kon je hier niet melden.
Kortom, je hebt hier veel beweringen gedaan, maar invulling aan die beweringen bleef steeds uit. Wat overbleef waren zaken die hier allemaal allang bekend waren, dus je hebt niet bepaald voor een openbaring gezorgd.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.