Jami Ehsan in het nieuws

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Re: Jami Ehsan in het nieuws

Bericht door The Prophet »

siger schreef:Zoals ik al zei, als Hitler had gezegd: ik ben de profeet van de Allerhoogste Met Een Snorretje, was iedereen die had beweerd dat nazisme een gevaar was in de hoek gedrumd door weldenkende mensen die het verschil niet kennen tussen een agressieve ideologie en een privé religieuze beleving. Dom van Adolf.
Godwins law. Door Hitler erbij te halen speel je in op angstgevoelens, maar het bewijst natuurlijk helemaal niets. Met evenveel recht kan ik de jodenvervolging erbij halen, want daar lijkt de stigmatisering van moslims op.

En ik doel niet specifiek op mensen, maar meer over een algemene tendens op diverse fora, waaronder hier, en op de media en de rol van de PVV daarin, om maar wat te noemen.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Ali schreef:Siger, lieden als de Prophet proberen een goedkope karikatuur van de kritische houding op het groeiende moslim gebeuren in europa te maken.
Een heleboel aannames, in deze zin. "Lieden als", "goedkope karikatuur", "kritische houding", "groeiende moslimgebeuren". Allemaal tendentieus taalgebruik zonder inhoud. Je zegt eigenlijk niets.
siger

Bericht door siger »

The Prophet schreef:
siger schreef:Een opsteker voor de PVV. En een terechtwijzing voor de islamontkenners.
Wat zijn dat "islamontkenners"?
Mensen die ontkennen dat de (edit: Europese) islam een anti-democratische theorie en praktijk is.
The Prophet schreef:En waarom is het opsteker als een losse flodder als Ehsan Jami bij de PVV komt?
Je denkt dat de PVV er mee verveeld zit?
The Prophet schreef:Als dat al een opsteker is voor de PVV, dan zegt dat veel over het huidige nivo van de PVV.
Die begrijp ik niet. Zelfs met mijn afkeer van de PVV zie ik hier geen logica in.
The Prophet schreef:Ben jij ook zo iemand die de islam als oorzaak van alle problemen ziet?
Nee.
Ben jij ook zo iemand die 's nachts afvallige moslims gaat afranselen?

En zal ik nu verder altijd met domme veralgemeningen moeten argumenteren?
Laatst gewijzigd door siger op 02 okt 2009 14:41, 1 keer totaal gewijzigd.
siger

Bericht door siger »

The Prophet schreef:
siger schreef:Zoals ik al zei, als Hitler had gezegd: ik ben de profeet van de Allerhoogste Met Een Snorretje, was iedereen die had beweerd dat nazisme een gevaar was in de hoek gedrumd door weldenkende mensen die het verschil niet kennen tussen een agressieve ideologie en een privé religieuze beleving. Dom van Adolf.
Godwins law. Door Hitler erbij te halen speel je in op angstgevoelens, maar het bewijst natuurlijk helemaal niets.
Wat bewijzen? Wie angst?
Ik zweer verdomme dat je wéét dat je mijn woorden verdraait.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

siger schreef:
The Prophet schreef:
Godwins law. Door Hitler erbij te halen speel je in op angstgevoelens, maar het bewijst natuurlijk helemaal niets.
Wat bewijzen? Wie angst?
Ik zweer verdomme dat je wéét dat je mijn woorden verdraait.
Kan best zijn dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Maar waarom hij jij Hitler bij een discussie over de islam?
Ali
Banned

Bericht door Ali »

The Prophet schreef:
Ali schreef:Siger, lieden als de Prophet proberen een goedkope karikatuur van de kritische houding op het groeiende moslim gebeuren in europa te maken.
Een heleboel aannames, in deze zin. "Lieden als", "goedkope karikatuur", "kritische houding", "groeiende moslimgebeuren". Allemaal tendentieus taalgebruik zonder inhoud. Je zegt eigenlijk niets.
Ja maar beste, wie heeft dan beweerd dat hordes moslims op het punt staan Europa over te nemen? Jij maakt een karikatuur van degenen die het moslimgebeuren kritisch volgen en onderwijl anticiperen op reële en mogelijke ongewenste ontwikkelingen.
siger

Bericht door siger »

The Prophet schreef:
siger schreef:
The Prophet schreef:Door Hitler erbij te halen speel je in op angstgevoelens, maar het bewijst natuurlijk helemaal niets.
Wat bewijzen? Wie angst?Ik zweer verdomme dat je wéét dat je mijn woorden verdraait.
Kan best zijn dat ik het allemaal verkeerd begrijp. Maar waarom hij jij Hitler bij een discussie over de islam?
Om te onderlijnen dat als de islam een ideologie was zonder godsdienst, er geen weerstand zou bestaan tegen de opvatting dat deze ideologie risico's biedt voor de vrijheid, democratie, rechtspraak etc...
Een altijd terugkerend patroon is dat de islam ideologisch vrijheden bestrijdt, en wanneer ze daarop aangesproken worden, verdraagzaamheid inroept voor haar als godsdienst. Met sukses, mag ik er hier wel aan toevoegen.

Hitler stond hier dus symbool voor ideologie apart van godsdienst gezien. Ik denk dat dit voorbeeld meer duidelijkheid schept, en geen paniekgolf.

Mijn veronderstelling was er trouwens een over het nazisme. Dat mogen we toch nog noemen?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je had ook communisme kunnen noemen als dwingende ideologie zonder dat religie een rol speelt. Maar nazisme kan dus ook, hoewel ik ook wel wat religiegestuurde elementen in het nazisme zie, maar het is in ieder geval geen religie. Maar als er ook maar enigszins wordt vergeleken met nazisme slaan sommigen meteen op tilt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Ok, duidelijk. Excuus als ik wat te hard van stapel ben gelopen.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Het grote verschil was dat Hitler kon worden overwonnen en afgezet. Met Mohammed is dat onmogelijk. Dat maakt de Islam indien de verkeerden de dienst gaan uitmaken, gevaarlijker dan welke andere religieloze ideologie ook.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

stan
Forum fan

Bericht door stan »

Yes !

Toch eigenaardig dat iedereen argwanend naar de Islam kijkt maar...
als er één moslim opstaat om de Islam te bekritiseren kijkt men argwanend
naar hem ! Dan loopt het plots allemaal zo'n vaart niet en mag men nu
ook niet gaan overdrijven ! Consequent is dat niet echt, volgens mij.

Ik ben dan ook maar een moslim. Die geen vrije meningsuiting heeft en
wiens privé-leven gevaar loopt . Niet door de vrijdenkers, zoals ik hier
al conclusies heb zien trekken, maar door de extremisten onder de
moslimbroeders.

Als er iemand aan de bel trekt uit de moslimgemeenschap zou men er
best aan doen hier aandacht aan te schenken en dit au sérieux te nemen.
Maar je ziet net het omgekeerde : het woord wordt steeds verleent aan
de extremisten omdat dit blijkbaar beter is voor de financiële belangen
van kranten en partijen.

Er is sektevorming bezig, Allah is daarbij maar de lijm die sekteleden
bij elkaar houdt. Hoe gebeurt dit ? Exact volgens de beproefde systemen !
Kijk naar http://www.youtube.com/watch?v=mnNSe5XYp6E en je hebt
een zéér goed idee.

Vriendelijke groeten,
stan
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Stan, je hebt het hier op het forum nauwelijks nog inhoudelijk over de Islam gehad. Dus wat je hier allemaal schrijft klopt niet helemaal. Indien we je vragen naar jouw vertaling van de Koran, geef je niet thuis. Indien we je vragen hoe je het probleem precies gaat aanpakken idem dito. Dus je trekt wel aan de bel, maar hoe die klingelt wordt niet duidelijk.

stan
Forum fan

Bericht door stan »

Wat wil je van mij Kitty ?
(on topic=Jami Ehsan niet stan!)

Dat ik hier alles uit de doeken ga doen?
Dat ik hier de Koran ga uitleggen zoals het moet ?
Je 'begrijpt' dat het niet kan maar toch vraag je ernaar.

Aan wie? En waarom ?
Aan sprookjesboeken heeft niemand hier een boodschap.
Iemand die rekening houdt met het mogelijke bestaan van God
moet zo snel mogelijk van zijn dwaling en zijn geestesziekte
afgeholpen worden. Een vrijdenkende moslim is nog niet vrij.
Hij verkeert enkel in de waan !

Niemand is hier geïnteresseerd noch heeft enig idee over wat het gaat.
Diegenen die de moeite hebben genomen om zich in te leven op een
Islamitisch forum hebben een goed idee van hoe het er aan toe gaat.

Voor diegenen die weten over wat ik heb kan ik zeggen dat nu iedereen
gebanned is van de bekende site.

Net zoals moslims doof en immuun zijn voor elke van buitenaf komende kritiek
zo zijn jullie ook niet in staat om met kennis van zaken over de Islam te spreken.

Als ik hier niet was uitgenodigd dan zou geen haar op mijn hoofd er aan
gedacht hebben hier ook maar een woord te komen zeggen.

Dat er mensen onder jullie zijn die gefrustreerd zijn omdat ze géén antwoord
op hun vragen krijgen daar kan ik niet aan doen. Het is zwakte en een teken
van ongeduld. Ik krijg op een moslimforum ook geen antwoord op mijn vragen
omdat ze het antwoord niet eens kennen.

Ik zou velen onder jullie kunnen wijzen op tegenstrijdigheden in hun eigen posts
maar wat ben ik er mee. De machtspelletjes zal ik tegen die personen richten
die weten waar ik het over heb. Het heeft verder geen zin om hier nog langer
rond te hangen. We komen geen stap vooruit en ik vind de quote van de bigotry
nog steeds heel relevant.

Tip van reactie van een bekend tijdschrift : een e-mail waarin: Osama Bin Laden opgehangen!
niet opendoen! Je computer crasht op hetzelfde ogenblik! (juist binnengekomen)
Maar ik weet niets, ik geef het in goed vertrouwen.

via pb en e-mail blijf ik bereikbaar.

Vriendelijke groeten,
stan
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

stan schreef:Wat wil je van mij Kitty ?
(on topic=Jami Ehsan niet stan!)

Dat ik hier alles uit de doeken ga doen?
Dat ik hier de Koran ga uitleggen zoals het moet ?
Je 'begrijpt' dat het niet kan maar toch vraag je ernaar.
Dan is hier ook geen discussie over mogelijk, over jouw vredelievende inhoud van de Koran, dan moeten we dat maar aannemen.
Aan wie? En waarom ?
Omdat jij steeds beweert dat moslims de Koran foutief lezen, maar wat er foutief is horen we niet.
Aan sprookjesboeken heeft niemand hier een boodschap.
Iemand die rekening houdt met het mogelijke bestaan van God
moet zo snel mogelijk van zijn dwaling en zijn geestesziekte
afgeholpen worden. Een vrijdenkende moslim is nog niet vrij.
Hij verkeert enkel in de waan !
Je hebt nog geen duidelijke omschrijving gegeven waarom jouw visie op de Islam geen waan is.
Niemand is hier geïnteresseerd noch heeft enig idee over wat het gaat.
Omdat je nooit vertelt wat jij er tegen gaat doen. Je verzuimt zelf te vertellen waarover het gaat.
Diegenen die de moeite hebben genomen om zich in te leven op een
Islamitisch forum hebben een goed idee van hoe het er aan toe gaat.
Dat hoef je ons niet te vertellen want dat is hier overduidelijk al lang bekend. Als je dat kwam vertellen, vertelde je niets nieuws.
Voor diegenen die weten over wat ik heb kan ik zeggen dat nu iedereen
gebanned is van de bekende site.
Ook dat is ons allang bekend hoe het toegaat op dat soort sites. We waren meer geïnteresseerd in jouw verlichte Islam en hoe jij hier verandering in gaat aanbrengen, maar dat bleef zeer mistig.
Net zoals moslims doof en immuun zijn voor elke van buitenaf komende kritiek
zo zijn jullie ook niet in staat om met kennis van zaken over de Islam te spreken.
Jij zegt die kennis te hebben, maar er komt niets uit verder wat die kennis dan inhoudt. Als je op die manier denkbeelden wilt veranderen, sta je met lege handen.
Dat er mensen onder jullie zijn die gefrustreerd zijn omdat ze géén antwoord
op hun vragen krijgen daar kan ik niet aan doen. Het is zwakte en een teken
van ongeduld. Ik krijg op een moslimforum ook geen antwoord op mijn vragen
omdat ze het antwoord niet eens kennen.
Als jij hier komt verkondigen dat je een betere visie hebt op de Islam en de Islam van binnen uit wil veranderen, en wij vragen hoe en wat die betere visie is, kom je nergens mee. Je zegt dan dat je dat hier niet uit de doeken kan doen. Wij kunnen dan alleen maar reageren met, ok we nemen het ter kennisgeving aan of als je het niet toelicht is het een aardige geste maar blijft het voor ons een niet inzichtelijk gegeven.

Als het doel van je deelname aan dit forum alleen was om ons op de hoogte te stellen hoe ziek de moslimgemeenschap is, dan had je je die moeite kunnen besparen want dat was hier al volledig bekend. Als je doelstelling is ons op de hoogte te brengen hoe men te werk gaat op islamitische fora, dan was dat ook overbodig, want ook dat is menigeen hier bekend, heel wat hebben op diezelfde fora zich al begeven.

Wat echt interessant zou zijn geweest is jouw andere visie op de Islam te horen. Met argumenten en bronnen aangegeven passages in de Koran die door moslims verkeerd gelezen worden. Niet alleen om dat jij vindt dat ze ze verkeerd lezen maar onderbouwd met bewijzen hiervan. Anders blijft ook jouw interpretatie een geheel persoonlijke.
Verder was het interessant geweest om te horen van je hoe je dan die moslimgemeenschap de ogen wil gaan openen. Maar dat kon je hier niet melden.

Kortom, je hebt hier veel beweringen gedaan, maar invulling aan die beweringen bleef steeds uit. Wat overbleef waren zaken die hier allemaal allang bekend waren, dus je hebt niet bepaald voor een openbaring gezorgd.

fbs33
Bevlogen

Bericht door fbs33 »

De grootste domheid van Adolf was natuurlijk om de fysieke reële strijd te verliezen en daarmee voor een ieder zichtbaar die ideologie onzichtbaar onder het puin begraven werd, waar Mohammed er in slaagde de leefbaarheid van zijn ideologie aan te tonen door niet alleen in leven te blijven maar het bedelvende puin op zijn vijanden te werpen.

Als Adolf in leven was gebleven als overwinnaar zou het vermoeden van 'siger' best eens werkelijkheid hebben kunnen worden (door het handig in het christendom te gieten in de loop der tijden?)
Denk aan indoctrinerend onderwijs en zelfs de pogingen om het openbaar onderwijs te infiltreren!! (alsmede zgn. weldenkende mensen die e.e.a. nog verdedigen ook of zonder al te veel protest toelaten)!

M.a.w. een aannemelijke stelling van siger m.i.

Het communisme zou een leefbare ideologie opleveren, ware het niet dat een natuurlijk aanwezig zijnd egoisme als houtwormen de ideologie uitholt.
En daarnaast geen goddelijke profeten toeliet zoals bv. Stalin.
En dan ook nog eens de egoistisch parasiterenden in de rest v.d. wereld, die die wereld tot dodelijke isolatie van dat communistische idee wist aan te zetten totdat ook daar de reële puinhopen die ideologie bedolven!
Teveel van het kwade om het 'goede' stand te kunnen laten houden, m.i.
Plaats reactie