Mijn insteek: wat Deadline / Holylight wil aannemen / geloven is helemaal zijn zaak. Er is geen sprake van 'een van ons' of 'verliezen aan de andere zijde'; dat is veel te veel wij-versus-zij. Er zijn op dit forum velen die er wel zo over denken en als het ging om maatschappij-gerelateerde vraagstukken zou ik ze geen ongelijk geven. (Of, beter gezegd, geen wij-versus-zij maar realiseert-u-zich-eens-potdome-dat er-ook-andersdenkenden-bestaan.) Maar op individueel vlak is er alleen onszelf: Cymric, Deadline / Holylight, Devious, Tsjok, enzovoort; en, heel belangrijk, de kracht van de gebruikte argumenten in een betoog. Als Deadline / Holylight dat nu vanuit een christelijke visie wil doen, is dat zijn zaak. Het is een keuze geweest die hij en hij alleen voor zichzelf heeft gemaakt; hij mag die keuze ook maken net zoals een gelovige mag besluiten ongelovig te worden. Echter, hij zal ook de consequenties van die keuze moeten dragen; het feit dat hij naar eigen zeggen Jezus heeft gevonden ontslaat hem op geen enkele wijze van de plicht om zijn opinies en stellingen objectief te onderbouwen. Van mij krijgt hij in ieder geval op geen enkele wijze dispensatie voor zijn ongelovige verleden. Dat klinkt hard, en is het ook, maar ik zeg er nadrukkelijk bij dat dit beslist niet persoonlijk is bedoeld.Sebastiaan schreef:Dit kan best wel leerzaam voor ons zijn. Nu weten we ook eens wat het is om "een van ons" te verliezen aan de andere zijde.Tsjok45 schreef:Het is eigenlijk ongelofelijk dat het zo lang heeft geduurd voor we zoiets "live "mochten meemaken op dit forum ...
Waarom denk je dat dit een "schok" is ? :
voor mij alleszins niet , nee..
Dat gezegd hebbende: vertellen over z'n nogal onverwachte conversie mag natuurlijk altijd; ik vraag me echter af of hij in de toekomst nog veel zal bijdragen. Medunkt dat dit forum niet bepaald de meest geschikte plek is om discussies aan te gaan over het geloof dat hij net heeft gevonden.