paar keer gelezen, mijn hoofd geschud, ogen uitgewreven en... ik snap je zin niet...biajas schreef: is het toch niet hopelijk met jou gesteld...

sorry, maar wil je hem uitleggen of anders stellen?
dank je.
Moderator: Moderators
Christen: Een compleet christelijke wereld is de ultieme wereld.lost and not found yet! schreef:@ 1000,1000 schreef:Het was indirect aan Devious gericht. Ik wilde even de relativiteit van de term beter duidelijk maken. Een Moslim of Christen is ook heilig overtuigd dat zijn geloof de wereld beter zal maken.Zonde schreef:Het zijn de resultaten die ik kreeg na het beantwoorden van de vragen. Volgens de maker van de quiz dus.
Op welke manier dan??
Wellicht bedoelt ze hopeloos inplaats van hopelijk 8)Noachied13 schreef:paar keer gelezen, mijn hoofd geschud, ogen uitgewreven en... ik snap je zin niet...biajas schreef: is het toch niet hopelijk met jou gesteld...![]()
sorry, maar wil je hem uitleggen of anders stellen?
dank je.
eheheh! 8)You fit in with:
Spiritualism
60% spiritual.
60% reason-oriented.
Your ideals are mostly spiritual, but in an individualistic way. While spirituality is very important in your life, organized religion itself may not be for you. It is best for you to seek these things on your own terms.
You fit in with:
Agnosticism
0% scientific.
20% reason-oriented.
Your ideals mostly resemble those of an Agnostic. You are fairly ambivalent towards any religion or spiritual connection. You lead a very busy life and find that religion and spirituality are unnecessary to your life.
Ik ben tweeling, telt dat ook?Joe Hn schreef:Maar ja, ik ben dan ook een weegschaal. Dat is een prima excuus om te mogen twijfelen :-P
Je had iets objectiever mogen schrijven. Het druipt er vanaf dat je humanist bent. Dat is jammer.Kevin schreef:Het valt me op, 1000, dat je niet goed weet wat het woord 'dogma' inhoud.
Een dogma is een stelling die aangenomen word zonder bewijs. Dat het humanisme een uiterst positieve instelling betreft komt door de ontwikkeling ervan door de eeuwen heen. Humanisme is niet zomaar iets 'wat je zegt zonder dat er bewijs voor is' net als god/goden/elfjes/orcs, en als dat volgens jou wel zo is mag je die punten eruit halen die zonder bewijs worden geponeerd.
Daarnaast, dat jij vind dat met reden en logica anderen overtuigen van HET gelijk dat je hebt, psychische gewelddoening "IS", dát is jou probleem (en misconceptie).
Je interpretatie van humanisme is in dat opzicht dus eenzijdig en bovendien onvolledig.
Ik merk dat je vaak praat over vrij en vrijheid. Volgens mij ligt daar ook het probleem van je begrip. Zou je mij een groot plezier willen doen, en tot in detail uitleggen wat jij verstaat onder 'vrij'? Misschien komen we zo tot de kern van je probleem. (Hint: het opzoeken van (persoonlijke) grenzen bijv?)
Groetjes,
1000 schreef:Ik reageerde op Kevin, niet op jou.Joe Hn schreef:Ik vraag me dan ook af waarom jij vind dat het er van af druipt dat ik humanist zou zijn. Kun je dat onderbouwen?
Joe Hn schreef:1000 schreef:Ik reageerde op Kevin, niet op jou.Joe Hn schreef:Ik vraag me dan ook af waarom jij vind dat het er van af druipt dat ik humanist zou zijn. Kun je dat onderbouwen?
Hm, ik geloof dat ik het citaat in je post even gemist heb. Het gevoel dat ik beledigd zou zijn, valt nu als een last van me af. Ik trek mijn reactie daarop dan ook bij deze in.