Nog geen boerkaverbod in Nederland

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Amier

Bericht door Amier »

sjun schreef: In Turkije bestaat een verbod en we vernemen evenmin onoverkomenlijke problemen. Kennelijk is het dus voor diverse moslims geen onoverkomenlijk probleem om zonder Burka door het leven te gaan.
Ik heb op dit onderwerp al gereageerd in een andere topic, en het post-tempo hier ligt erg hoog voor mij :) , maar hier wil ik even een kantekeningetje bij plaatsen.
In Turkije is geen "burka-verbod" voor zover ik weet; ik ben er in ieder geval al meerdere malen geweest en heb regelmatig vrouwen met een gezichtsluier gezien die overal vrij rondliepen zonder hatelijk of achterdochtig nagestaard te worden door de seculiere medeturk. Wat wel verboden is in Turkije is het dragen van hoofddoeken als je werkzaam bent voor de overheid, mits het niet voor het dictectoraat voor godsdienstzaken (Diyanet) is. Ook voor studenten is het verboden hoofddoekjes te dragen op de universiteit of hogeschool. Gezichtsluiers ook natuurlijk.

De tweede opmerking, dat het kennelijk voor diverse moslims geen onoverkomelijk probleem is om zonder burka door het leven te gaan, is helemaal juist. Sterker nog, veruit de meeste moslima's dragen helemaal geen gezichtsluier (de burka zelf vind je eigenlijk alleeen in Afghanistan en een stukje Pakistan) zelfs al staat hun dit volkomen vrij.

Groetjes.
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Het meest frappeerde me de opmerking van een Marokkaanse minister die op bezoek was in Nederland en zich verbaasde over de overdaad aan hoofddoeken en andere uitingen van muselmanisme.
Zijn dan de moslims in moslim landen minder moslim dan de provocerende moslims in Nederland?
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
Amier

Bericht door Amier »

Nee, maar ze hebben over het algemeen niet zoveel rden om te provoceren denk ik. Of op een andere manier.
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Vergeet niet dat onze Marokkanen en Turken import zijn van het platteland.
In Michigan vindt je ook nog heel wat orthodoxe gereformeerde nederlanders, die van generatie op generatie doorgaat. Groepen emigranten zijn vaak ultraconservatief, uit lijfsbehoud.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Baruch
Forum fan

Bericht door Baruch »

Don Diego schreef:Zijn dan de moslims in moslim landen minder moslim dan de provocerende moslims in Nederland?
Ik kan je niet vertellen wat het zou moeten zijn om 'minder moslim' te zijn of 'meer moslim'. Afgezien van plattelandsimport als reden ook dat in een hetrogene omgeving de drang naar demarcatie en identiteitsbehoud of accentuering voor een minderheidsgroep doorgaans groter is dan in een homogene omgeving.

Groetjes,

Baruch
"Deorum offensae diis curae" [een Romeins principe]
Amier

Bericht door Amier »

In een homogene omgeving is daar zelf helemaal geen sprake van, anders kun je ook spreken van een homogene omgeving :wink: .
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

Wat er naar Nederland en andere landen in West Europa is geëxporteerd uit Marokko is hoofdzakelijk Berbers uit het Rif gebergte. De Berbers zijn niet zo geliefd en de vorige koning heeft er dan ook alles aan gedaan om er zoveel mogelijk kwijt te raken via die export.
Ik heb gisteren trouwens tijdens een lange wandeling door Málaga om de drie miljoen lichtjes van de kerstversiering te bewonderen wel één hoofddoekje gezien.
Zou dat dan een invasie zijn? :D
Laat mij zien wat voor nieuwe dingen Mohammed heeft gebracht, en je zult alleen slechte en inhumane dingen vinden, zoals dat hij heeft voorgeschreven in het geloof dat hij predikte, en omdat met het zwaard te verspreiden".
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

collegavanerik schreef:Vergeet niet dat onze Marokkanen en Turken import zijn van het platteland.
In Michigan vindt je ook nog heel wat orthodoxe gereformeerde nederlanders, die van generatie op generatie doorgaat. Groepen emigranten zijn vaak ultraconservatief, uit lijfsbehoud.
toen ik aan het scrollen was wilde ik hetzelfde fenomeen vermelden
hoe verder je weg bent van de geboortegrond van je voorvaderen hoe meer de neiging om vast te houden aan traditie en dit is noodzakelijk om de ontwikkeling van je identiteit te waarborgen
als wij in het verleden in suriname, in zuid-afrika en noem maar op dit ons hebben mogen permitteren, dan hebben we eenvoudig het recht niet om dat anderen die in ons land zich hebben gevestigd te misgunnen
de angst voor burka's getuigt van veel onbegrip voor hen die afkomstig zijn uit andere culturen
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

De angst voor een burka schuilt in het feit dat je niet kan zien wat er onder loopt.
Is het en vrouw of een kerel met een bomriem?
Het zou goed zijn dat er een keer een bankoverval kwam door in burka gehulde rovers.
Dan is het in één keer afgelopen. Een bivakmuts mag ook niet en is toch tegen de kou.
Overigens loop ik niet op klompen in Zuid Spanje om mijn Hollandse roots niet te vergeten.
balou
Forum fan

Bericht door balou »

Mustafa schreef;
als wij in het verleden in suriname, in zuid-afrika en noem maar op dit ons hebben mogen permitteren, dan hebben we eenvoudig het recht niet om dat anderen die in ons land zich hebben gevestigd te misgunnen
Dat wij daar waren had met recht niet zoveel te maken. Behalve dan met het recht van de sterkste.
de angst voor burka's getuigt van veel onbegrip voor hen die afkomstig zijn uit andere culturen
Wat wil je met deze constatering?
Onbegrip voor andere culturen is Universeel.
artikel 1. Een fundamentalist heeft altijd gelijk.
Artikel 2. Indien de fundamentalist ongelijk heeft, treedt automatisch artikel 1 in werking.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

'Angst' voor het schudden van handen in een land waar zulks tot de vigerende cultuur behoort duidt dan weer op een misplaatst superioriteitsgevoel op discriminatoire gronden.

Wellicht kan wat meer licht op dergelijjke zaken, verbonden met een toename van kennis over het principe van taqiyya ons verhelderen welke weg ons op pad naar een leefbare samenleving over pak hem beet 15 jaar leidt.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

Zij Zetten Zichzelf Buitenspel

De Britse premier Tony Blair zegt dat de Islamitische sluier een markering is van segregatie, één die maatschappelijke integratie van moslima’s ernstig bemoeilijkt. Hij heeft gelijk. Zij die zich verschuilen achter islamitische uniformiteit, zetten zichzelf buitenspel.

Vele moslima’s worden gedwongen het lichaam vergaand te verhullen. De islamitische sluier, hoofddoek of anderszins, is het zichtbare symptoom van hun meer omvattende onderwerping. Moslima’s dienen te gehoorzamen, toestemming te vragen van hun mannelijke ‘superieuren’ als zij, meestal onder begeleiding, het huis verlaten. Deze slachtoffers van de hen omringende krachten hebben bijna altijd zeer weinig scholing genoten, ongeacht of ze nu in Saoedi-Arabië of Engeland leven. Zij trouwen jong, via gearrangeerde of gedwongen huwelijken, en worden getraind voor een dociel bestaan. Zij komen niet voor in de werkloosheidsstatistieken, of welke statistieken dan ook. Zij zijn onzichtbaar, precies zoals voorgeschreven door hun geloof.

De vrouwen die vrijwillig kiezen voor de islamitische sluier zijn anders. Zij zijn veelal alfabeet, verbaal sterk en onafhankelijk. Velen van hen zijn recent bekeerde, born again moslima’s of zelfs islamitische activisten die maatschappelijk mogelijk zeer goed geïntegreerd zijn. Niettemin hebben zij een heldere keus gemaakt. Zij wijzen het westerse leven af. De islamitische sluier is een uitdrukking van een morele filosofie die zij hooghouden en graag anderen opleggen. Zij zijn er op uit om te provoceren, te intimideren. Het is in vele Europese steden meer en meer gebruikelijk om meisjes, soms al vanaf een jaar of vijf, te zien met een strak omgeknoopt hoofddoekje of zelfs een echte sluier. Zij worden geleerd uit de buurt te blijven van jongens, ongelovigen en moslims die zwak in het geloof zijn – dat zijn dus de andere, niet-gesluierde islamitische kleine meisjes. Dit is nu precies het doel van de islamitische sluier.

De islamitische sluier markeert ook een tweedeling tussen man en vrouw. Vrouwen moeten zich verhullen, mannen niet. Dit simpele dogma is gefundeerd in een seksuele moraal die vrouwen verantwoordelijk houdt voor het seksuele gedrag van mannen. Mannen zouden geprikkeld kunnen worden tot zondige gedachten bij het zien van een vrouw. Ongesluierde vrouwen zullen, door Allah, hiervoor gestraft worden in de hel. De hoogste islamitische geestelijke van Australië, Sjeik Taj Din al-Hilali, sprak recent over een bende islamitische mannen die tot jarenlange gevangenisstraffen veroordeeld zijn voor groepsverkrachting: “als je vlees onbeschermd op straat laat liggen…en katten eten er van…wiens schuld is het…van de katten of van het onbedekte vlees? Het onbedekte vlees is het probleem”. Hij ging verder: “Als zij in haar kamer zou zijn geweest, in haar huis, in haar Hijab, dan zou er zich geen probleem voorgedaan hebben”.

Het meest verdorven aspect van deze “moraal” is het volledig ontbreken van mannelijke verantwoording voor mannelijk gedrag. Het is, meer nog, een seksuele moraal die volstrekt onverenigbaar is met die van het Westen, één die vrouwelijke erotiek benadrukt in mode, muziek, film, reclame etc. Feministen kunnen het verdienstelijke hiervan beargumenteren maar één belangrijk onderscheid blijft. In het Westen is er de veronderstelling dat mannen in staat zijn tot significante seksuele zelfbeheersing. Het is juist deze veronderstelling die het voor ons vrouwen mogelijk maakt om in vrijheid deel te nemen aan het openbare leven en privé individuele keuzes te maken. Het verkrachtingsslachtoffer in een minirok heeft er niet om gevraagd en de man die zijn vrouw verkracht begaat een misdrijf.

En wat te denken van het debat over scheiding van kerk en staat, zoals actueel in Frankrijk? Geen enkele religie mag de publieke ruimte domineren, laat staan annexeren. Iedereen kan in vrijheid de eigen religie aanhangen – een recht afwezig in Saoedi-Arabië, Iran of Pakistan – maar er niet op uit zijn deze religie op te leggen aan anderen. Men mag geen “provocerend zichtbare” religieuze symbolen dragen.

Vrouwen die zich – in westerse samenlevingen – verbergen achter islamitische sluiers schenden al deze elementaire normen. Zij zijn hierdoor zeer onbescheiden en hun verschijning krijgt hierdoor een invasief karakter. Zij zullen slechts slagen in het creëren van vijandigheid. Tot elke vrouw die de deur uit gaat in iets waardoor zo op Batman lijkt, en ook nog klaagt dat hoon haar deel is, zeg ik het volgende: je vraagt er zelf om. Verdraag het ridiculiseren of dump je uniform.

Ayaan Hirsi Ali is een vaste medewerker van AEI (American Enterprise Institute).

Bron: HoeiBoei
Oorspronkelijk bericht: Setting Themselves Apart

Hirsi Ali heeft helemaal gelijk waar zij het invasieve karakter van het segegratie-uniform duidt. Ik noem het een overvraging van religieuze tolerantie en beschouw het niet anders dan de opmerkelijke schreeuw om aandacht van een punker in vol ornaat die als streepje voor heeft dat diens gezicht nog zichtbaar is.
mustafa
Bevlogen

Bericht door mustafa »

sjun schreef:
'Angst' voor het schudden van handen in een land waar zulks tot de vigerende cultuur behoort duidt dan weer op een misplaatst superioriteitsgevoel op discriminatoire gronden.

Wellicht kan wat meer licht op dergelijjke zaken, verbonden met een toename van kennis over het principe van taqiyya ons verhelderen welke weg ons op pad naar een leefbare samenleving over pak hem beet 15 jaar leidt.
angst
wij zijn kennelijk bang om gewoon eens respect te tonen en ons niet superieur op te stellen
die superioriteit verraadt angst en xenofobie
god = music
architektuur = bevroren muziek
overwin het kwade door het goede
ik ben een niet-religieus gelovige
ik ben feminist
homoeopathie # kwakzalverij
ervaring telt
Don Diego
Forum fan

Bericht door Don Diego »

mustafa schreef:
sjun schreef:

angst
wij zijn kennelijk bang om gewoon eens respect te tonen en ons niet superieur op te stellen
die superioriteit verraadt angst en xenofobie
Wie betoont er nu geen respect? Je leeft in een niet moslims samenleving en provoceert met een spook uiterlijk dat kinderen kwade dromen geeft.
het minste wat je kan doen wanneer je in een ander land woont is je aanpassen aan de cultuur van dat land en niet met zo´n achterlijke tent gaan lopen. Dat is een regelrechte belediging voor alle beschaafde inwoners van het land waar je in leeft.
sjun
Ervaren pen
Contacteer:

Bericht door sjun »

respect kan door iedereen verdiend worden. Wat let sommigen om zich gewoon positief te gaan onderscheiden?
Plaats reactie