Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Mullog
Bevlogen

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 15 dec 2024 00:25
Waarom redde Bikker van de Christen Unie het kabinet?

Omdat het kabinet de bezuinigingen op Godsdienstlessen op het Openbaar Onderwijs terugdraaide hoorde ik zojuist. Logisch, want de CU is ontzettend machtig met haar giga aantal zetels: 3 stuks!

Zijn er dan echt geen belangrijkere onderwijs onderwerpen dan de Godsdienslessen? Grrr ...
Dit is politiek. De CU heeft eruit gehaald wat de CU stemmers belangrijk vinden.

Het kabinet wil (nog) niet vallen. NSC en BBB blijven zitten vanwege zetelverlies bij nieuwe verkiezingen. PVV vanwege dat links om of rechts om er een levensgroot risico is dat er niet meer geregeerd kan worden na nieuwe verkiezingen. En de VVD blijft voorlopig even de kat uit de boom kijken.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 15 dec 2024 13:01

Omdat het kabinet de bezuinigingen op Godsdienstlessen op het Openbaar Onderwijs terugdraaide hoorde ik zojuist. Logisch, want de CU is ontzettend machtig met haar giga aantal zetels: 3 stuks!

Zijn er dan echt geen belangrijkere onderwijs onderwerpen dan de Godsdienslessen? Grrr ...
Dit is politiek. De CU heeft eruit gehaald wat de CU stemmers belangrijk vinden.

Het kabinet wil (nog) niet vallen. NSC en BBB blijven zitten vanwege zetelverlies bij nieuwe verkiezingen. PVV vanwege dat links om of rechts om er een levensgroot risico is dat er niet meer geregeerd kan worden na nieuwe verkiezingen. En de VVD blijft voorlopig even de kat uit de boom kijken.
Dit is politiek? Maar we leven toch in een democratisch land? Kunnen we dat nog politiek noemen als 2% van de volksvertegenwoordiging het klaar speelt om Godsdienstlessen op Openbaar Onderwijs er door te drukken? En ten koste van wat? Want die bezuinigingen moeten doorgaan, dus wordt er gekort op de door alle partijen tijdens de verkiezingen beloofde en o zo noodzakelijke gymlessen.

Juist kinderen hebben die extra beweging hard nodig, niet alleen vanwege hun algehele gezondheid, maar ook en vooral vanwege de in Nederland algehele toename van obesitas, waarvan uit onderzoeken blijkt dat het epidemische vormen aan zal nemen als er geen preventieve maatregelen worden genomen, met alle gevolgen van dien en zeker ook extra hoog oplopende zorgkosten.

De politiek is er dus helemaal niet meer voor de burgers en alleen nog om zichzelf in stand te houden? En weer zijn de kwetsbaarsten en de armsten de pineut, want die kunnen het geld voor contributie voor sportclubs of fitnescentra niet betalen ...

Gelukkig krijgen de kinderen straks tijdens schooltijd Godsdienstles,
zodat ze op verschillende manieren kunnen leren bidden voor betere tijden ... #-o
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 15 dec 2024 13:29

Dit is politiek? Maar we leven toch in een democratisch land? Kunnen we dat nog politiek noemen als 2% van de volksvertegenwoordiging het klaar speelt om Godsdienstlessen op Openbaar Onderwijs er door te drukken? En ten koste van wat? Want die bezuinigingen moeten doorgaan, dus wordt er gekort op de door alle partijen tijdens de verkiezingen beloofde en o zo noodzakelijke gymlessen.

Juist kinderen hebben die extra beweging hard nodig, niet alleen vanwege hun algehele gezondheid, maar ook en vooral vanwege de in Nederland algehele toename van obesitas, waarvan uit onderzoeken blijkt dat het epidemische vormen aan zal nemen als er geen preventieve maatregelen worden genomen, met alle gevolgen van dien en zeker ook extra hoog oplopende zorgkosten.

De politiek is er dus helemaal niet meer voor de burgers en alleen nog om zichzelf in stand te houden? En weer zijn de kwetsbaarsten en de armsten de pineut, want die kunnen het geld voor contributie voor sportclubs of fitnescentra niet betalen ...

zodat ze op verschillende manieren kunnen leren bidden voor betere tijden ... #-o
De kwetsbaarheden van politiek, democratie, volk en vaderland.
Of noem het gewoon gekonkel of schaken of... bedonderen. Waar kan dát niet toe leiden....
En ondertussen wél een grote bek hebben en daarmee de verkiezingen kunnen winnen.
Ziedaar het hellende vlak (of was het altijd al op dit 'plateau'?) :)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 15 dec 2024 13:29

Maar democratie wil toch helemaal niet zeggen dat de meerderheid het voor het zeggen heeft of krijgt. Doorgaans bestaan die meerderheden ook niet. Zijn ze niet meer dan de grootste fractie in een landschap. Wilders vertegenwoordigd ook niet het volk maar ergens rond de 30% van dat volk. En zelfs dat is nog maar de vraag (wat overigens voor alle partijen geldt).

En in die wereld is het dus wheelen en dealen wat de CU nu goed gedaan heeft voor het kleine clubje dat ze vertegenwoordigen. Waarbij ik mij overigens afvraag of er een substantieel deel van dat clubje zich druk maakt over wat er nu bereikt is. De anderen gaan daarin mee omdat die ook doelstellingen gerealiseerd zien. En zo wordt iedereen gehoord en naar sommigen zelfs geluisterd.

P.s. inhoudelijk ben ik het verder wel met je eens. Er zijn wel belangrijker zaken om les over te geven. Maar misschien is er een slimme leraar die duidelijk uit weet te leggen dat sprookjes niet bestaan en dat de doelstellingen van de CU in deze een averechts effect hebben :wink:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wat een kleingeestige partij is die CU ook...nee sektarisch...nee, waar gaat dit over...
Een christelijke site erover https://cvandaag.nl/103964-sneuvelt-zon ... sbegroting
Niet alleen de CU, ook de SGP.
De Eerste Kamer werkt allang niet meer zoals bedoelt, voor zover iemand dat ooit echt begrepen heeft.
Thorbecke: 'Zonder grond en doel", maar hij kreeg de afschaffing niet voor elkaar in 'zijn' grondwet van 1848.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 15 dec 2024 21:07 Wat een kleingeestige partij is die CU ook...nee sektarisch...nee, waar gaat dit over...
Een christelijke site erover https://cvandaag.nl/103964-sneuvelt-zon ... sbegroting
Niet alleen de CU, ook de SGP.
De Eerste Kamer werkt allang niet meer zoals bedoelt, voor zover iemand dat ooit echt begrepen heeft.
Thorbecke: 'Zonder grond en doel", maar hij kreeg de afschaffing niet voor elkaar in 'zijn' grondwet van 1848.
De Eerste Kamer werkt inderdaad niet meer zoals het bedoeld was en kan dus beter worden afgeschaft.
Het was wel de PvdA die dit doelbewust heeft gedaan om gedoger Wilders de voet dwars te kunnen zetten.

Maar dat is een ander discussie.

PS.
Een hele kleine partij kan (onevewnredig) veel macht hebben als ze op het midden van de wip zit.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik weet nog steeds niet wat Faber wil.

Moeder's wil zou dan zo wet worden:
De asielvergunning voor onbepaalde tijd wordt afgeschaft;

De geldigheidsduur van een asielvergunning voor bepaalde tijd wordt teruggebracht van vijf naar drie jaar;

De mogelijkheden om iemand ongewenst te verklaren na een veroordeling worden verruimd;

De voornemenprocedure wordt geschrapt. Dit is de aanzegging door immigratiedienst IND aan een asielzoeker dat de dienst voornemens is een aanvraag af te wijzen. Daardoor moet de procedure sneller gaan;

Een asielzoeker die een verblijfsstatus krijgt, kan meerderjarige kinderen en ongehuwde partners niet langer laten nareizen;

Nieuwe feiten en omstandigheden die tijdens de asielprocedure worden ingebracht, krijgen een strengere toets;

Asielzoekers die niet op een afspraak met de IND verschijnen, krijgen te horen dat hun asielaanvraag ongegrond is.
Nou weet ik wel, dat we iets moeten doen aan de instroom. We kunnen niet meer dan zoveel mensen opnemen hier en nu
en dát is al veel voor ons systeem, zielig als het is omdat we niet voldoende kunnen bouwen. Helemaal potdicht zit het niet.

https://www.volkskrant.nl/politiek/dit- ... oogle.com/

Maar ik móet zeggen, dat ik toch blij ben geen asielzoeker te zijn en voor de Nederlandse grens te staan.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 21 dec 2024 20:17 Ik weet nog steeds niet wat Faber wil.

:scissors:

Maar ik móet zeggen, dat ik toch blij ben geen asielzoeker te zijn en
voor de Nederlandse grens te staan.
Volgens mij is dat precies wat Faber [=Wilders!] wil bereiken:
zoveel mogelijk asielzoekers afschrikken zodat ze niet naar Nederland komen en
als ze er eenmaal zijn, zoveel mogelijk 'stimuleren' om weer snel te vertrekken.

Van ethische overwegingen, behalve Nederlanders eerst, heeft de PVV niet veel last en zich conformeren aan mensenrechtenverdragen zoals het Vluchtelingenverdrag van Genève heeft ook geen prioriteit. Solidariteit met de rest van de EU is nihil.

Nog belangrijker: dit beleid blijkt electoraal winstgevend. Als andere politici of instanties de invoering van de Faberwetten blokkeren, dan trekt Wilders de stekker eruit om nog meer zetels te winnen. Als voldoende politici meebewegen in die richting die de PVV op wil, dan krijgt Wilders van het electoraat alle eer en boekt de PVV evengoed winst. Win-win dus.

Tenzij het meezit en Syrië en/of Oekraïne daadwerkelijk veilig genoeg worden dan zal, naar mijn verwachting, de asielproblematiek in de EU juist verergeren door de Faberwetten. De Faberwetten zie ik namelijk als pure symboolpolitiek die niets echt oplossen, maar ze zullen de PVV electoraal in eerste instantie geen windeieren leggen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja, dát is lijkt zo omgeveer inherent aan populisme.
Hoe schandaliger des te meer medestanders.
De wereld kijkt weer verbaasd mee, maar wacht... Trump komt.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 21 dec 2024 23:30 Ja, dát is lijkt zo omgeveer inherent aan populisme.
Over Trump gesproken, ieder land krijgt toch de regering die het verdient?
Wij, jij+ik, wij Nederlanders verdienen deze regering dan toch ook?
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 22 dec 2024 00:35
Gerard R. schreef: 21 dec 2024 23:30 Ja, dát is lijkt zo omgeveer inherent aan populisme.
Over Trump gesproken, ieder land krijgt toch de regering die het verdient?
Wij, jij+ik, wij Nederlanders verdienen deze regering dan toch ook?
Dat klopt omdat Nederland een democratie is!
De kiezers en niet Kiezers hebben er grosso modo, voor gekozen wel of niet te kiezen.
Alleen de buitenlanders verdienen haar niet.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gekker nog. Als Geert er nu uit zou stappen geeft hij iedereen behalve PVV de schuld van het klappen en wordt hij nog groter. Lang leve de gevaarlijke combinatie: populisme en dom gepeupel.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 22 dec 2024 07:51 Gekker nog. Als Geert er nu uit zou stappen geeft hij iedereen behalve PVV de schuld van het klappen en wordt hij nog groter. Lang leve de gevaarlijke combinatie: populisme en dom gepeupel.
Ik meen hier te horen dat je liever een census kiesrecht wil?

Ik ook hoor: nodig een afgeronde academische studie in de exacte vakken. :laughing6:
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 dec 2024 09:36
dikkemick schreef: 22 dec 2024 07:51 Gekker nog. Als Geert er nu uit zou stappen geeft hij iedereen behalve PVV de schuld van het klappen en wordt hij nog groter. Lang leve de gevaarlijke combinatie: populisme en dom gepeupel.

Ik ook hoor: nodig een afgeronde academische studie in de exacte vakken. :laughing6:
Ik weet t niet. Iedereen heeft recht om te stemmen en ook beter opgeleiden hebben pvv gestemd werd me hier verteld.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 22 dec 2024 10:26
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 22 dec 2024 09:36

Ik weet t niet. Iedereen heeft recht om te stemmen en ook beter opgeleiden hebben pvv gestemd werd me hier verteld.
Dat vind ik ook.

Toch zet zo'n opmerking van jou aan tot een soort census kiesrecht en dat vind ik gevaarlijk.
Vandaar mijn opmerking, want anderen uitsluiten is iets anders dan zelf worden uitgesloten :D .
Plaats reactie