Hier wordt MASSAmoord even goed gepraat.ChaimNimsky schreef: ↑09 okt 2023 15:29 Men kan natuurlijk redelijk en met historische data beargumenteerd aantonen dat de Palestijnen de Joden vanaf het prille begin nadat de VN het land aan zowel de Joden als de Palestijnen toewees, al wilden vernietigen, hetgeen ik hier heb gedaan.
Indien men echter gewoon op de oude voet verdergaat en de Joden onverhoopt tot Nazi's bombardeeert, laat ik het zelf dan eveneens anders spelen. Vrijwel de hele wereld heeft de agressie van de Palestijnen veroordeeld en idereen weet dat Israel keihard terug zal slaan. De Israëlische minister van Defensie Gallant heeft reeds opdracht gegeven om de Gazastrook volledig af te sluiten met de woorden "We vechten tegen beesten en handelen daarnaar", wat betekent dat de elektriciteit wordt afgesloten en Israël geen voedsel en brandstof meer toelaat. Na Oostenrijk schort nu ook Duitsland de ontwikkelingshulp aan Palestijnse gebieden op en veel meer landen zullen volgen. Iedereen weet dat de Hamas heeft het eigen doodvonnis getekend heeft en Israel zal het uitvoeren. We weten allen dat er een hel zal komen voor de Palestijnen - die de Hamas en Fatah zelf hebben gekozen en zingend door de straten van Gaza dansten nadat er duizend Joden waren afgeslacht en naakte lijken van jonge vermoorde vrouwen in de straten werden tentoongespreid - daarvoor met hun bloed gaan betalen en jullie gezeur over Joodse Nazi's gaat daar niets aan afdoen.
Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Moderator: Moderators
Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
appelfflap
- Banned
En dan wordt rereformed boos als mensen bepaalde gelijkenissen trekken.
Israel heeft nu de water en stroomtoevoer naar Gaza afgesloten. ziekenhuizen, scholen, oudereninstellingen, ... voor 2 miljoen burgers.
Hamas zal zich wel hierop voorbereid hebben, de burgers konden dit niet
Hamas valt, net als Hezbollah, niet goed te praten. Maar zoals in deze video wordt gezegd heeft Israël de afgelopen 20 jaar het Palestijnse probleem vooral proberen weg te moffelen. Dat lost het niet op maar maakt het alleen maar groter.Rereformed schreef: ↑09 okt 2023 13:26Dat is nu de tweede freethinker die Israel vergelijkt met nazi's, terwijl letterlijk Hamas heeft opgetreden als beesten. Zijn jullie moslimfanatiekelingen?
Schamen jullie je diep.
Israël zelf creëert ook een beeld dat uitnodigt tot vergelijkingen die je liever niet maakt.
Bij mij persoonlijk zit een stuk frustratie dat we nu opeens allemaal voor Israël moeten zijn. Maar dat land heeft zich gedragen als een bullebak op een speelplaats en moet nu opeens zielig gevonden worden omdat er schoffies zijn die stenen naar hem gooien. Daarbij gemakshalve maar even vergeten door welk gedrag dat uitgelokt is en wordt.
En dat allemaal vanwege een collectief holocaust schuldgevoel? Bij het apartheidsregime was er een stuk minder begrip over dezelfde, of zelfs minder, agressie. Er valt niks goed te praten over wat de terroristische organisaties in het midden oosten nu doen, of ooit gedaan hebben. Maar schaamte moeten hebben omdat je een deel van de schuld bij Israël zelf legt vind ik ook geen pas hebben.
Aanvullend, ik zie dat anderen vergelijkbare opmerking hebben geplaatst. Ik had die nog niet gelezen toen ik dit schreef
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Er zijn al suggesties van duiders: een soort Derde Wered Oorlog. Rusland, Iran, China (?) en mindere 'autocratische' goden tegen het 'Westen' - met als joker in het spel de populisten daar...
Keihard: jammer voor Gaza. Dit is oorlog. Hamas wilde dit willens en wetens. Als Hamas alleen voor zichzelf gezorgd heeft is het net zo goed 'genocidaal' naar de mensen toe die het beweerd te willen 'bevrijden'.
Geen land dat de gelegenheid heeft terug te slaan zou dit kunnen tolereren.
Libanon wordt ook front.
Keihard: jammer voor Gaza. Dit is oorlog. Hamas wilde dit willens en wetens. Als Hamas alleen voor zichzelf gezorgd heeft is het net zo goed 'genocidaal' naar de mensen toe die het beweerd te willen 'bevrijden'.
Libanon wordt ook front.
Laatst gewijzigd door B.S. op 09 okt 2023 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Mullog schreef: ↑09 okt 2023 16:14Maar schaamte moeten hebben omdat je een deel van de schuld bij Israël zelf legt vind ik ook geen pas hebben.Rereformed schreef: ↑09 okt 2023 13:26 Dat is nu de tweede freethinker die Israel vergelijkt met nazi's, terwijl letterlijk Hamas heeft opgetreden als beesten. Zijn jullie moslimfanatiekelingen?
Schamen jullie je diep.
Born OK the first time
Bonjour: 'het pestende kind dat ineens moet huilen omdat het teruggeslagen wordt' - oh, de naïviteit...
Oh ja en de Gaza-strook als het Ghetto van Warschau - u begrijpt er echt helemaal niets van.
Op het festival hebben Hamasstrijders dode vrouwenlichaam misbruikt. 'Israël als pestend kind dat eens een keer teruggeslagen wordt.' - daarom zijn dit soort denkwijzen zo gevaarlijk naïef.
Oh ja en de Gaza-strook als het Ghetto van Warschau - u begrijpt er echt helemaal niets van.
Op het festival hebben Hamasstrijders dode vrouwenlichaam misbruikt. 'Israël als pestend kind dat eens een keer teruggeslagen wordt.' - daarom zijn dit soort denkwijzen zo gevaarlijk naïef.
- VseslavBotkin
- Diehard
Die hele situatie is simpelweg een tragedie. Partitieplan had nooit moeten gebeuren, al die zionistische agressie en immigratie (ironisch genoeg sterk gebaseerd op christelijk antisemitisme) etc. had nooit moeten gebeuren. Israel is een illegale bezetter in de Westerlijke Jordaanoever en schendt iedere dag vijf miljoen internationale mensenrechtenverdragen, Zuid-Afrikaanse situaties qua segregatie etc. Maar dit is hoe het ervoor staat en, los van de oorlog die nu is uitgebarsten, was de situatie al veel te ver gevorderd om ooit nog tot een oplossing te zijn gekomen.
Voel jullie overigens weer vrij om tot genocide op te roepen onder de streep. Genocide op Palestijnen natuurlijk, niet op Israëliers, dat zou smakeloos zijn.
Voel jullie overigens weer vrij om tot genocide op te roepen onder de streep. Genocide op Palestijnen natuurlijk, niet op Israëliers, dat zou smakeloos zijn.
-
appelfflap
- Banned
en hoe je het oplost nog minder als duidelijk
mekaar beschuldigen is makkelijk (ik deed het vroeger ook maar nu geen zin meer)
er is geen oorlog begonnen die is al 70j bezig
het onafhaneklijksfeest van Israel was het 1e grootste drama voor de Palestijnen.
en dan sta je erbij en kijk je ernaar
de dode en ontvoerde Israeli's is verschrikkelijk, het bloedbad bij dat festival een drama. De dode Palestijnen die er nu gaan komen is gewoon even erg
Hamas zal zich wel goed voorbereid hebben op Israëlisch geweld maar de Palestijnse burgers in Gaza zijn kansloos. en uiteraard reageert Israel op deze aanval, de evidentie zelve want Hamas meot opgekuist worden. Wat komt er dan in de plaats?
Gaza wordt volledig afgesloten van water, stroom en voedsel!!Rereformed schreef: ↑09 okt 2023 17:07Ik heb niets tegen een deel van de schuld bij Israel neerleggen. Ik ageer tegen het gelijkstellen van de staat Israel met nazi's. Iemand die dat doet beschouw ik als net zo dolgedraaid als moslimfanatiekelingen.
Hoe mag je hier tegenover staan? Mannen, vrouwen en kinderen zijn ten dode opgeschreven
Genocide dus!
Maar gelukkig wappert ook in den Haag de Israëlische vlag hoor. Alle begrip hier voor de afsluiting
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Hoeveel burgers mag Israël nu doden?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
- lost and not found yet!
- Bevlogen
Ik sluit me aan bij de column van Rob Hoogland in de Telegraaf van vandaag:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/63876 ... -van-hamas
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/63876 ... -van-hamas
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
- Bevlogen
Voor degenen die het niet kunnen lezen:
Israël is slechts het eerste doel van Hamas
Of mededogen met de meerderheid van de inwoners van de Gazastrook op zijn plaats is? Nou en of.
Wat die mensen nu overkomt, is vooral een gevolg van het feit dat ze meedogenloos worden getiranniseerd door barbaarse islamofascisten die niet alleen Israël van de kaart willen vegen (blijkbaar beïnvloed door de ontstellend eenzijdige duiding lijkt men steeds vaker te vergeten dat de vernietiging van de Joodse staat al wordt nagestreefd sinds 14 mei 1948, toen David Ben-Goerion de onafhankelijkheid uitriep), maar de halve wereld willen uitmoorden.
Israël is slechts het eerste doel van Hamas (en van Iran niet te vergeten, terwijl Vladimir Poetin om voor de hand liggende redenen instemmend toekijkt). The Jerusalem Post wees er maar weer eens op dat Mahmoud al-Zahar, mede-oprichter van Hamas, in december 2022 het volgende zei: „Er zullen straks geen Joden en christelijke verraders meer zijn. De gehele 510 miljoen vierkante kilometers van de planeet Aarde zullen dan tot een systeem zonder onrecht behoren, zonder onderdrukking, zonder zionisme, zonder verraderlijk christendom en zonder de moorden en misdaden, zoals die tegen de Palestijnen en de Arabieren in Libanon, Syrië, Irak en andere landen worden gepleegd.”
Ze wilden toch context?
Voilà.
Waarom houdt Israël de Gazastrook al zo lang in een ijzeren greep? Omdat het reeds 75 jaar weet dat het een vreselijk lot beschoren zal zijn wanneer Jodenhatersbeesten als Hamas en Hezbollah de vrije hand krijgen. Dat bleek zaterdag 7 oktober 2023, toen de Israëliërs die greep inderdaad even, om verschillende redenen, lieten verslappen. Geholpen vanuit Teheran (dat gaan ze weten daar) rukte Hamas zich los en werd het enige democratische land van het Midden-Oosten vervolgens met een nooit eerder vertoonde terreurgolf overspoeld, zo wreed en meedogenloos dat aan het spreekwoord ’vrouwen en kinderen eerst’ een nieuwe lading kan worden gegeven. De onmenselijkheid – lees: beestachtigheid – spatte er vanaf. En ik maar denken dat ik genoeg eelt op mijn ziel had. Niet dus.
Wie dan toch nog, zoals diverse GroenLinksers die er zelfs nu nog niet voor terugdeinzen om die verachtelijke, middeleeuwse, extremistische islam te omarmen, durft te suggereren dat Israël dit over zichzelf heeft afgeroepen, of begint te jammeren wanneer Femke Halsema – kijk, Ahmed Aboutaleb, zó hoort het – besluit om de Israëlische vlag aan het stadhuis te hangen, of feestend en toeterend door de straten van diverse Europese steden trekt (als je die geïndoctrineerde idioten vraagt om de Gazastrook op de wereldkaart aan te wijzen blijven ze je het antwoord vaak schuldig), geeft van twee dingen blijk: 1. een totaal gebrek aan historisch besef, 2. een voorspellend vermogen van lik-me-vessie, dat laatste althans wanneer men meent dat de tweede uitroeiing in 80 jaar van Joden voorkomen dient te worden.
Zet ’m op, Israël.
Hoe zielig ook voor de onschuldige slachtoffers.
Israël is slechts het eerste doel van Hamas
Of mededogen met de meerderheid van de inwoners van de Gazastrook op zijn plaats is? Nou en of.
Wat die mensen nu overkomt, is vooral een gevolg van het feit dat ze meedogenloos worden getiranniseerd door barbaarse islamofascisten die niet alleen Israël van de kaart willen vegen (blijkbaar beïnvloed door de ontstellend eenzijdige duiding lijkt men steeds vaker te vergeten dat de vernietiging van de Joodse staat al wordt nagestreefd sinds 14 mei 1948, toen David Ben-Goerion de onafhankelijkheid uitriep), maar de halve wereld willen uitmoorden.
Israël is slechts het eerste doel van Hamas (en van Iran niet te vergeten, terwijl Vladimir Poetin om voor de hand liggende redenen instemmend toekijkt). The Jerusalem Post wees er maar weer eens op dat Mahmoud al-Zahar, mede-oprichter van Hamas, in december 2022 het volgende zei: „Er zullen straks geen Joden en christelijke verraders meer zijn. De gehele 510 miljoen vierkante kilometers van de planeet Aarde zullen dan tot een systeem zonder onrecht behoren, zonder onderdrukking, zonder zionisme, zonder verraderlijk christendom en zonder de moorden en misdaden, zoals die tegen de Palestijnen en de Arabieren in Libanon, Syrië, Irak en andere landen worden gepleegd.”
Ze wilden toch context?
Voilà.
Waarom houdt Israël de Gazastrook al zo lang in een ijzeren greep? Omdat het reeds 75 jaar weet dat het een vreselijk lot beschoren zal zijn wanneer Jodenhatersbeesten als Hamas en Hezbollah de vrije hand krijgen. Dat bleek zaterdag 7 oktober 2023, toen de Israëliërs die greep inderdaad even, om verschillende redenen, lieten verslappen. Geholpen vanuit Teheran (dat gaan ze weten daar) rukte Hamas zich los en werd het enige democratische land van het Midden-Oosten vervolgens met een nooit eerder vertoonde terreurgolf overspoeld, zo wreed en meedogenloos dat aan het spreekwoord ’vrouwen en kinderen eerst’ een nieuwe lading kan worden gegeven. De onmenselijkheid – lees: beestachtigheid – spatte er vanaf. En ik maar denken dat ik genoeg eelt op mijn ziel had. Niet dus.
Wie dan toch nog, zoals diverse GroenLinksers die er zelfs nu nog niet voor terugdeinzen om die verachtelijke, middeleeuwse, extremistische islam te omarmen, durft te suggereren dat Israël dit over zichzelf heeft afgeroepen, of begint te jammeren wanneer Femke Halsema – kijk, Ahmed Aboutaleb, zó hoort het – besluit om de Israëlische vlag aan het stadhuis te hangen, of feestend en toeterend door de straten van diverse Europese steden trekt (als je die geïndoctrineerde idioten vraagt om de Gazastrook op de wereldkaart aan te wijzen blijven ze je het antwoord vaak schuldig), geeft van twee dingen blijk: 1. een totaal gebrek aan historisch besef, 2. een voorspellend vermogen van lik-me-vessie, dat laatste althans wanneer men meent dat de tweede uitroeiing in 80 jaar van Joden voorkomen dient te worden.
Zet ’m op, Israël.
Hoe zielig ook voor de onschuldige slachtoffers.
We will dance again!
- Bevlogen
De Hamas in Gaza wist inderdaad heel goed waar het aan begon! Doe een beetje onderzoek en vind uit dat van de Palestijnse bevolking in Gaza het grote merendeel vind dat ze door Hamas onderdrukt worden! Ik had vandaag 3 vrienden op de whatsapp uit Gaza, en je wilt niet weten hoe bang ze zijn, niet alleen voor Hamas, maar ook voor wat Israel gaat doen. 2 ervan zeggen dat ze weten dat Hamas hier heel duidelijk de oorzaak van is! Maar ze kunnen niets, als ze openlijk tegen Hamas zijn worden ze ook geëxecuteerd, zo simpel is het! Het blijft een terroristische organisatie met heel veel bloed aan hun handen! Praten kan en doet Hamas “bewust” niet! Maar nogmaals, lees hun manifest gewoon en je weet wat voor een terroristische organisatie het is! Zelfs de moslims in Egytpe willen er niet mee te maken hebben!B.S. schreef: ↑09 okt 2023 17:02 Er zijn al suggesties van duiders: een soort Derde Wered Oorlog. Rusland, Iran, China (?) en mindere 'autocratische' goden tegen het 'Westen' - met als joker in het spel de populisten daar...
Libanon wordt ook front.
We will dance again!
Op 7 oktober schreef ik:
Want ze schieten heel wat af....
Als Gaza dan zo onnoemelijk gevaarlijk is, want Islam blabla, waarom doe je dan niet moeite ze BLIJVEND in hun kooi te houden?
Je weet toch dat ze gek zijn op bijzondere (feest- e.d.-)dagen. Zoals de Amerikanen b.v. ook altijd passen op 9/11?!
Nou ja, en als je dat niet doet al dan niet met reden, dan heb je de poppen afschuwelijk aan het dansen. En dit kan nog heel internationaal worden ook. De Amerikanen sturen niet voor niets een kleine vloot met vliegdekschip.
Het zijn zo wel heel 'dure' nederzettingen geworden. Wat een tragiek...
En ik snap er ook niets van dat deze Hamas wapen-opbouw maanden, zo niet jaren heeft kunnen doorgaan.Gerard R. schreef: ↑07 okt 2023 14:42 Hoe staat het met inlichtingendiensten in Israël en in de Westelijke wereld die steeds over hun schouder meekijkt???
Duizende raketten van Hamas. Waar komen die dan vandaan. Aanvallen van zee zelfs..
Ik durf het bijna niet te schrijven, maar... ik hoop toch te mogen aannemen dat het niet zo is, dat men het er op heeft
laten aankomen.. om de laatste beslissende klap te kunnen gaan toedienen aan de Palestijnen?
Ik snap er echt niets van.
Want ze schieten heel wat af....
Als Gaza dan zo onnoemelijk gevaarlijk is, want Islam blabla, waarom doe je dan niet moeite ze BLIJVEND in hun kooi te houden?
Je weet toch dat ze gek zijn op bijzondere (feest- e.d.-)dagen. Zoals de Amerikanen b.v. ook altijd passen op 9/11?!
Nou ja, en als je dat niet doet al dan niet met reden, dan heb je de poppen afschuwelijk aan het dansen. En dit kan nog heel internationaal worden ook. De Amerikanen sturen niet voor niets een kleine vloot met vliegdekschip.
Het zijn zo wel heel 'dure' nederzettingen geworden. Wat een tragiek...
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... en tracht niet te wanhopen **
En waarom is Hamas destijds eind jaren 80 opgericht lanfy? Israël is alles behalve een heilig land! En t gaat maar door! Wanhoopsdaden zijn dit (en ja die daden keur ik ook af). Altijd weer onschuldige burgers! Misselijkmakend dit
Einstein/Mick
Einstein/Mick