Kambo (drug) therapie

Forum over pseudo-wetenschap, kwakzalverij, alternatieve 'geneeswijzen' en aanverwante zaken die niet onder wetenschap vallen.

Moderator: Moderators

bonifacius
Diehard

Re: Kambo (drug) therapie

Bericht door bonifacius »

HierEnNu schreef: 13 mar 2023 22:37 In een veilige setting waar zo nodig regulier[!] medisch ingrijpen mogelijk is
zou ik een behandeling met Kambo zeker overwegen!
Hoor gewoon is rond in je omgeving. Zoals ik al eerder schreef, mensen die opgeleid zijn bij https://iakp.org bieden sowieso een veilige setting en kundige begeleiding.
Er moet echt geen ambulance of regulier arts voor noodgevallen aanwezig zijn hoor! :lol:
Er zijn nog nooit noodgevallen met kambo geregistreerd!
- De enige constante in het leven is verandering.
- Spiritualiteit? Laat me niet lachen, dat is het leven zelf!
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

bonifacius schreef: 13 mar 2023 22:09
Maria schreef: 13 mar 2023 18:35
Je weet dat je op een vrijdenkers forum schrijft en ik hoop dat je weet wat dit inhoudt. Daarom is het zinloos hier vrijdenkers ter discussie te stellen.
Ik vermoed, dat DM hier bedoelt, dat je ver off topic bent.
Dit meerdere berichten door blijven gaan op de man te spelen, als je tegenstand krijgt, wordt niet gewaardeerd op FT.
Ieder mag zijn mening schrijven.
Als je dat niet bevalt, of als je geen nieuwe argumenten meer hebt, dan geef je dat aan en/of stopt met de discussie.

Als je klachten hebt dan graag in een Feedback topic.
Beste moderator, als ik even mag reageren, zou u misschien willen vragen aan, of optreden tegen forumlid dikkemick?
dikkemick schreef: 13 mar 2023 19:15 We zijn hier al veel teveel off topic bezig
Zie Forumregels T12
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
bonifacius
Diehard

=D>
MaartenV schreef: 13 mar 2023 14:28 Vroeger werden er in stamverband voor de wetenschap...
"...voor de wetenschap", wat moet dat een eenvoudige tijd geweest zijn zeg! :lol:
Geen wereldoorlogen, geen atoombommen, gaan laboratoria, geen ingewikkelde termen, geen milieuvervuiling, geen "vooruitgang" etc.
MaartenV schreef: 13 mar 2023 14:28 ... geheel en al 'ongezonde' zware beproevingen verlangd door onze voorouders van jongeren, die door die zware beproevingen in contact kwamen zichzelf en met 'the other side', omdat daardoor wellicht bloedvaten in hun hersenen werden vernauwd en 'de filter' even wegviel en zij contact maakten met een andere werkelijkheid. Onze voorouders gaven prioritair aan 'de binnenkant' en niet de fysieke buitenkant, die inderdaad volgens de wetenschap die enkel daar oog voor heeft, nefast is.
Inderdaad. =D>
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 13 mar 2023 23:26"...voor de wetenschap", wat moet dat een eenvoudige tijd geweest zijn zeg! :lol:
Die goede ouwe tijd, toen overbevolking nog eenvoudig voorkomen werd door mekaar op te eten als men honger had!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
bonifacius
Diehard

HierEnNu schreef: 14 mar 2023 00:20 Die goede ouwe tijd, toen overbevolking nog eenvoudig voorkomen werd door mekaar op te eten als men honger had!
Op kleine eilandjes dan.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 14 mar 2023 00:32
HierEnNu schreef: 14 mar 2023 00:20 Die goede ouwe tijd, toen overbevolking nog eenvoudig voorkomen werd door mekaar op te eten als men honger had!
Op kleine eilandjes dan.
Nieuw Zeeland is toch geen klein eilandje?
En Australië is zelfs heel groot!
Wat zullen we eens over Europa schrijven?
  • Tijdens de hongersnood van 1315-1317 in Europa, die veroorzaakt werd door overstromingen en misoogsten, zijn er meldingen van kannibalisme geweest. Mensen aten in sommige gevallen hun eigen kinderen of de lijken van overleden mensen om te overleven.
  • In de 16e eeuw, tijdens de belegering van de stad Ma'aloula in Syrië door de Ottomaanse Turken, waren er meldingen van kannibalisme onder de verdedigers van de stad.
    Ojeetje, maar dat is niet Europa!
  • Er zijn ook meldingen van kannibalisme tijdens de Tweede Wereldoorlog, met name in de Sovjet-Unie tijdens de hongersnood van 1932-1933. In sommige gevallen aten mensen hun medemensen om te overleven.
bonifacius
Diehard

HierEnNu schreef: 14 mar 2023 01:00 Nieuw Zeeland is toch geen klein eilandje?
Da's niet klein nee, ik dacht eerder aan de vele kleine eilandjes in indonesië, Papoea en verder in de stille oceaan.
Overbevolking op Australië was toch geen issue zou ik denken.
HierEnNu schreef: 14 mar 2023 01:00 Wat zullen we eens over Europa schrijven?
  • Tijdens de hongersnood van 1315-1317 in Europa, die veroorzaakt werd door overstromingen en misoogsten, zijn er meldingen van kannibalisme geweest. Mensen aten in sommige gevallen hun eigen kinderen of de lijken van overleden mensen om te overleven.
  • In de 16e eeuw, tijdens de belegering van de stad Ma'aloula in Syrië door de Ottomaanse Turken, waren er meldingen van kannibalisme onder de verdedigers van de stad.
    Ojeetje, maar dat is niet Europa!
  • Er zijn ook meldingen van kannibalisme tijdens de Tweede Wereldoorlog, met name in de Sovjet-Unie tijdens de hongersnood van 1932-1933. In sommige gevallen aten mensen hun medemensen om te overleven.
Tuurlijk, kannibalisme (een soort dat zijn eigen soort opeet) heeft altijd bestaan. Ook in het amazone-gebied (de streek van de kambo kikker) kwam het voor.
En Stalin brak Oekraïne met hongersnood en dwong hen tot kannibalisme > https://historianet.nl/maatschappij/ram ... ongersnood
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bonifacius schreef: 14 mar 2023 01:11
HierEnNu schreef: 14 mar 2023 01:00 Nieuw Zeeland is toch geen klein eilandje?
Da's niet klein nee, ik dacht eerder aan de vele kleine eilandjes in indonesië, Papoea en verder in de stille oceaan.
Overbevolking op Australië was toch geen issue zou ik denken.
Nee allicht niet zolang ze mekaar opeten! :wink:

Laatst kwam de buurman klagen over de brandnetels in mijn voortuin, ik zeg:
  • "Dat is ook in jullie voordeel hoor, want dat houdt de kannibalen goed weg!"
    "Er zijn hier helemaal geen kannibalen!" antwoordde hij.
    Ik zeg: "Wekt goed hé, die brandnetels van mij!"
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

HierEnNu schreef: 14 mar 2023 01:34Ik zeg: "Wekt goed hé, die brandnetels van mij!"
Wekt goed? :oops: Ja, brandnetels zijn prima in te wekken,
maar ik had willen schrijven:
  • Ik zeg: "Werkt goed hé, die brandnetels van mij!"
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

dikkemick schreef: 13 mar 2023 22:08 Ook Lourdes heeft mensen genezen! Amerikaanse gebedsgenezers hebben Wonderen verricht! Zij die in een rolstoel zaten konden weer lopen!
Klopt maar geamputeerde ledematen komen tot op heden nooit terug 😉
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

doctorwho schreef: 14 mar 2023 07:28
dikkemick schreef: 13 mar 2023 22:08 Ook Lourdes heeft mensen genezen! Amerikaanse gebedsgenezers hebben Wonderen verricht! Zij die in een rolstoel zaten konden weer lopen!
Klopt maar geamputeerde ledematen komen tot op heden nooit terug 😉
Dat weet ik met kambo zo net nog niet. Dat schijnt immers werkelijk een Wondermiddel te zijn.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 14 mar 2023 07:32
doctorwho schreef: 14 mar 2023 07:28Klopt maar geamputeerde ledematen komen tot op heden nooit terug 😉
Dat weet ik met kambo zo net nog niet. Dat schijnt immers werkelijk een Wondermiddel te zijn.
Er zijn dieren [die net als de auto van DikkeMick bestaan] wier ledematen men kan amputeren en vervolgens Kambo voeren, waarna die geamputeerde ledematen weer aan zullen groeien.
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

We zijn weer volledig off-topic (maar wel gezellig!) bezig. ;)

...maar het is ook wel een lastige discussie of conversatie zo,

Is het geen idee om te focussen op een specifiek deel (b.v. oncologische case-studies of een andere specifieke groep van case-studies)?
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

chromis schreef: 14 mar 2023 09:04 We zijn weer volledig off-topic (maar wel gezellig!) bezig. ;)

...maar het is ook wel een lastige discussie of conversatie zo,

Is het geen idee om te focussen op een specifiek deel (b.v. oncologische case-studies of een andere specifieke groep van case-studies)?
Goed plan!
Graag een overzicht van de bewezen medische voordelen en verantwoorde toepassingen van kambo
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Wat ik eigenlijk zou willen weten is het volgende,

Ik ga de komende dagen (en weekend) eens speuren,

Ik heb tenminste twee case-studies langs zien komen (volgens mij zijn ze gevonden via de pubmed "search query"-link van doctorwho) over de negatieve impact van een Kambo-behandeling. Eentje was volgens mij oncologisch, een andere (van dikkemick) was volgens mij eerder toxicologisch.

Zijn er equivalente case-studies te vinden die een positieve impact van een Kambo-behandeling bespreken?

Met een echte portie geluk: zijn er meta-analyses in peer review?
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
Gesloten