Angst voor Putin? Buigen voor Erdogan!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Angst voor Putin? Buigen voor Erdogan!

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 31 jan 2023 14:30 Laat die Russen eens emotioneel worden over wat ze in Oekraïne aanrichten. Voor de verandering...

Die tanks zijn er voorlopig nog lang niet. Zeker die Abrahams zijn echt niet zomaar even inzetbaar.
Die Britse tanks zijn er waarschijnlijk ook pas tegen het eind van de zomer.
Oekraïne toch een beetje blij gemaakt met een dode mus?
Dan is het wel een ontiegelijk dure dode mus, die wij, jij en ik, moeten gaan betalen via de belasting en waar de rijke wapenindustrie en aandeeltraders heel blij van worden vanwege de exorbitante winsten die zij gaan scoren.

Ik verwacht dat er veel heel snel geleverd zal worden daar zulk soort scenario's/draaiboeken al lang zijn voorbereid en reeds klaar liggen bij de NAVO, bij wijze van spreken uit de la worden getrokken. De gebruikelijke logistiek voor de burger zal ff moeten wijken en ingezet gaan worden voor militaire doeleinden. Meteen een goede voorbereiding op wat mogelijk nog komen gaat op militair gebied.
Inderdaad ja: ik bedoel wat hier {EU!] nog komen gaat!

Maar het is zoals het is: we [EU] zullen met zijn allen als de wiedeweerga om moet schakelen naar een oorlogsindustrie en ook veel Democratische verworvenheden [hopelijk tijdelijk] aan de kant moeten schuiven, anders zijn we dadelijk zomaar net zo ver als 80 jaar geleden, of erger.
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 31 jan 2023 14:30 Laat die Russen eens emotioneel worden over wat ze in Oekraïne aanrichten. Voor de verandering...

Die tanks zijn er voorlopig nog lang niet. Zeker die Abrahams zijn echt niet zomaar even inzetbaar.
Die Britse tanks zijn er waarschijnlijk ook pas tegen het eind van de zomer.
Oekraïne toch een beetje blij gemaakt met een dode mus?
Ze krijgen b.v. ook tientallen Poolse tanks. Dat. soort tanks is snel inzetbaar. Ik meen ergens gelezen te hebben dat er in totaal wel +/-360 tanks voor Ukraine aankomen. En tanks is niet het enige.
Putin blijft maar belachelijk doorrrammen o.m. met zijn raketten en verdere operaties in het Oosten, dus... niets aan te doen. F-16's van het Westen komen er vooralsnog niet.
¥¥
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Gerard R. schreef: 31 jan 2023 15:55 F-16's van het Westen komen er vooralsnog niet.
Mijn 'Glazen Bol' vertelt het ietsje anders:

Pieter Cobelens is generaal buiten dienst en
voormalig directeur van de militaire inlichtingendienst MIVD.
EenVandaag AvroTros schreef:
Vraag:
  • "Als de tanks niet het gewenste effect hebben, waar trekken wij dan de grens? Gaan we dan bijvoorbeeld F16's leveren?"
Pieter Cobelens:
  • "Ik verwacht dat het Westen geen grens zal trekken. De kans dat de NAVO straaljagers aan Oekraïne gaat leveren is groot en dat had eigenlijk al veel eerder moeten gebeuren, vind ik. We moeten daar niet mee wachten totdat het niet meer lukt om de vliegtuigen in Oekraïne te krijgen. Dominantie in de lucht is namelijk essentieel voor de offensieve kracht van een leger."

"Dat zie je nu ook gebeuren in Oekraïne: het lukt de Russen niet om controle over het luchtruim te krijgen, mede dankzij de luchtverdedigingsraketten die het Westen aan Oekraïne heeft geleverd. Maar wil Oekraïne succes boeken met de nieuwe tanks, dan moeten de troepen op de grond ondersteuning krijgen vanuit de lucht. Hoe meer overmacht je daar hebt, hoe minder gevaar je tanks lopen. Want vergeet niet: ook een Leopard-tank kan tot flarden worden geschoten."

"Ik denk alleen niet dat de NAVO F16's naar Oekraïne zal sturen. Waarschijnlijk gaan de F16's naar landen als Polen, Bulgarije en Slowakije, zodat die op hun beurt weer hun oude Sovjet-straaljagers aan Oekraïne kunnen geven. Het grote voordeel daarvan is ook dat de Oekraïners bekend zijn met die vliegtuigen, want ze hebben ze zelf ook."
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mocht er nog enig optimisme bestaan ten aanzien van toetreding Zweden na de verkiezingen in Turkije, dan doet Erdogan toch echt zijn uiterste best om dat optimisme de grond in te stampen door zulks onmogelijk te maken zolang Zwerden niet diep zal buigen voor de eisen van Erdogan. Ik kan me niet voorstellen dat Erdogan op die recente uitspraken terug zal komen:
CNN 2 feb 2023 schreef:
Erdogan Reiterates Stance On Sweden NATO Bid |
Anti-Turkey Protests Jeopardise Sweden's NATO Bid

Swedish Prime Minister Ulf Kristersson said on Tuesday that anti-Erdogan and Islamophobic protesters who have angered Turkey and threatened Sweden and Finland’s NATO accession are “useful idiots for forces that mean Sweden ill."

Speaking at a news conference in Stockholm following a meeting with political party leaders, Kristersson warned that “the events of the last few weeks in Stockholm have made it clear how complex the protection of our security is and how closely connected individual national events are with larger international events around the world."

.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Misschien verliest Erdogan wel...🙄
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 05 feb 2023 15:50 Misschien verliest Erdogan wel...🙄
Laat het hem maar niet horen.
Gaat hij weer roepen, dat wij Fascisten of Nazi's zijn. :)
Alles dat niet bevalt in het Oosten wordt Nazi genoemd tegenwoordig.
¥¥
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zo werkt projectie vaak hé...😏
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Heeft Rereformed gedachten over een mogelijke Finse 'Alleingang' bij het verkrijgen van het Navo-lidmaatschap?
Kan het maken?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ik word doodmoe van Antonio Guterres van de VN.
"Er bestaat gevaar dat de wereld slapend in een grotere, omvangrijkere oorlog verzeild raakt", zei de man.
Okay...
Dat wisten wij al lang. Alle tekenen wijzen daarop. Met Hitlers of Putins of... krijg je dat.

Dáárvoor en alleen daarvoor, om oorlog, maar ook omvangrijker oorlog te stoppen, was de VN opgericht.
Schrap die functie van de VN nou maar.
Wat een gel*l is mijn gevoel hierover. :( :twisted:
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Gerard R. schreef: 07 feb 2023 14:56 Ik word doodmoe van Antonio Guterres van de VN.
"Er bestaat gevaar dat de wereld slapend in een grotere, omvangrijkere oorlog verzeild raakt", zei de man.
Okay...
Dat wisten wij al lang. Alle tekenen wijzen daarop. Met Hitlers of Putins of... krijg je dat.

Dáárvoor en alleen daarvoor, om oorlog, maar ook omvangrijker oorlog te stoppen, was de VN opgericht.
Schrap die functie van de VN nou maar.
Wat een gel*l is mijn gevoel hierover. :( :twisted:
Niet 'slapend maar met open ogen', zei hij zelfs volgens een ander video-fragment dat ik nog niet had gezien.
Nog erger dus.
¥¥
Rereformed
Moderator
Contacteer:

Bericht door Rereformed »

B.S. schreef: 06 feb 2023 21:39 Heeft Rereformed gedachten over een mogelijke Finse 'Alleingang' bij het verkrijgen van het Navo-lidmaatschap?
Kan het maken?
Finland zal zo lang mogelijk blijven zeggen dat het land zich samen met Zweden wil aansluiten, maar mocht Turkije uiteindelijk niet zwichten om Zweden er ook bij te laten horen, dan zal Finland zich alleen aansluiten.
Born OK the first time
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Betere onderhandelaars dan de West-Europese Zweden hè?🙂
Dit stuk uit vorig jaar verhelderd dat de Zweedse politiek ten aanzien van Koerden het land nu wel degelijk opbreekt https://www.washingtoninstitute.org/pol ... -and-kurds
Van voor de Zweedse verkiezingen in september vorig jaar, dus gedeeltelijk niet meer actueel.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 07 feb 2023 18:21 Betere onderhandelaars dan de West-Europese Zweden hè?🙂
Dit stuk uit vorig jaar verhelderd dat de Zweedse politiek ten aanzien van Koerden het land nu wel degelijk opbreekt https://www.washingtoninstitute.org/pol ... -and-kurds
Van voor de Zweedse verkiezingen in september vorig jaar, dus gedeeltelijk niet meer actueel.
Zolang er Erdogans e.d. zijn wel ja.
¥¥
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Nou, zelfs als door een wonder de Turkse oppositie de komende verkiezingen in mei zou weten te winnen en daar mee weg kan komen, zal een door CHP (Republikeinse Volkspartij)-gedomineerde regering daar de Koerden misschien wel nog minder ruimte gunnen dan Erdogan. De keiharde lijn tegen de PKK en de zusterorganisaties (mantelorganisaties?) in Syrië zal in ieder geval voortgezet worden.
Zo'n regering zegt wel weer richting EU-lidmaatschap te willen, dat zou Zweden weer wat onderhandelingsvoordeel kunnen geven.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ach, als de Navo bv. een vuist naar Rusland zou moeten maken dan zijn de Zweden er echt bij indien nodig hoor. En alles is tijdelijk, dus dat formele lidmaatschap van Zweden zal er best ook eens komen als zij en de Navo dat zouden willen. Kwestie van tijd en stappen in de sfeer van associatie als het niet voluit kan.

Zij hebben te kennen gegeven wat zij willen en dat is van groot belang, zie ook Ukraine.
¥¥
Plaats reactie