Kan ik me best wel voorstellen hoor. Ik wilde een poging wagen om jou een kijkje te geven in mijn denkprocessen die in werkelijkheid veel complexer verlopen dan ik kan verwoorden. In jouw ogen is die vereenvoudigde verwoording kennelijk langdradig en vaag gezanik en zoals ik schreef:
- dat kan ik me best wel voorstellen!
Nee, dat is helemaal niet gek en zulks beweer ik ook niet. Mijns inziens ben jij een intelligent mens en ik ging er van uit dat jij dat filmpje zelf ook had bekeken. Het enige begeleidende commentaar wat jij gaf was: : "Dan weet je wel welke kant "goed" is en welke fout." en zulks is voor mij niet uitnodigend om jouw filmpje te gaan bespreken, dus reageerde ik óók met een one-liner:Berjan schreef:Wel wil ik op 1 ding reageren en dat is:
Jij zit achter jouw pc en ik achter de mijne. Dus ik weet niet dat jij wel twee keer aandachtig geluisterd hebt. WEL weet en lees ik dat je een halve titel pakt en daar een grapje bij lijkt te maken. Dan is het toch niet gek dat ik denk "die heeft de titel gelezen en een grapje klaarstaan"?Goed voorbeeld, waarmee je meteen bevestigd dat ik gelijk heb:
- ik heb 'jouw' filmpje namelijk twee keer aandachtig[!] bekijkluisterd,
de eerste keer omdat jij regelmatiginteressante info aanlevert en de tweede keer
- [ ff afgezien van de manier waarop, met name jouw gescheld]
omdat ik het een heldere mening vond.
- "Hamas Has Destroyed Israel?
Dan is het toch opgelost?",
dus die ga ik nog ff [kort en bondig ...
zie eventueel daar: Uitleg van mijn one-liner!
Was je wel helderziende en/of kon je wel mijn gedachtes lezen,Berjan schreef:Als je nou inhoudelijk had gereageerd en ik had dan nog gedacht dat je enkel de titel gelezen had dan had je een punt gehad. Maar voor mij ben jij een eentje en een nulletje, dus wat jij wel of niet doet achter jouw pc kan ik enkel halen uit hoe jij hier reageert.
Ik ben geen helderziende..
dan zou je waarschijnlijk verzuchten:
- "Dit is mij allemaal veel te langdradig en vaag..."
,
Ik veronderstel trouwens dat zulks voor de meeste mensen geldt:
- werkt zulks bij jou anders?
OK! Zelf [h]erken ik bij mij wel vaak projectie, het is dus heel goed mogelijk dat zulks veroorzaakt dat ik, al dan niet terecht, bij een ander projectie veronderstel.Berjan schreef:Het heeft ook niks met projectie te maken, maar met hoe jij reageerde op mij waar ik dan weer op kan reageren. Projectie zou het zijn als ik zelf altijd en alleen titels lees bij alles wat mijn opponenten aan bewijzen aandragen. En dat doe ik niet dus geen projectie.
Wat ik me af blijf vragen en van jou geen antwoord op krijg is waarom jij je kennelijk veel aantrekt van mijn reacties op jou, terwijl je telkens aangeeft zulks als veel te langdradig en vaag te ervaren waarbij ik volgens jou weinig tot niets zeg en het feit dat je me voortdurend expliciet een leugenaar noemt laat er geen twijfel over bestaan dat je mij wantrouwt.
Zal best wel aan mij kunnen liggen hoor,
- ik neem verantwoordelijkheid voor wat ik schrijf:
niet voor hoe jij zulks interpreteert!
- "Welke basis voor verdere communicatie met mij zie jij zelf?'
- "Jammer dat Cyrus Janssen hier niet zelf mee dicussieert, anders zou ik graag met hem in discussie gaan en hem zijn eenzijdigheid en intrinsieke tegenstrijdigheden onder diens neus wrijven, maar als jij voldoende achter zijn mening staat dan stel ik voor
dat jij die [jouw?] mening verwoordt,- [NB: niet hier, maar in het topic zelf!]
- Sterker: Ik daag je daartoe uit!"