Verkiezingen 2e kamer2021 Nederland
Moderator: Moderators
Re: Verkiezingen 2e kamer2021 Nederland
Verkiezingen 2e kamer 2025.
Diverse testen online en ik lijk steevast uit te komen op
1. Denk
2. D66
3. PvdA/GroenLinks
Zelf was ik voornemens op 3 te stemmen en ga dit waarschijnlijk ook doen.
Met Denk ben ik volkomen onbekend dus ik vraag me af hoe het komt dat deze partij zo dicht bij 2 en 3 zit.
Diverse testen online en ik lijk steevast uit te komen op
1. Denk
2. D66
3. PvdA/GroenLinks
Zelf was ik voornemens op 3 te stemmen en ga dit waarschijnlijk ook doen.
Met Denk ben ik volkomen onbekend dus ik vraag me af hoe het komt dat deze partij zo dicht bij 2 en 3 zit.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Superposter
Baudet is nogal pro Russisch en anti Israel. Wilders steunt Israel en Oekraine. Voor mij is dat verschil essentieel.
Ik stemde altijd op de PvdA of Groen Links, maar nu deze twee samen zijn gegaan en zich als anti pro Palestijns profileren, ben ik voor de PVV.
Zionist

Ik moet in ieder geval even niets hebben van extremiteiten.
Partijen die pertinent niet bij me horen zijn bij voorbeeld CU of CDA.
Maar gezien wat mondiaal expireert... zóu ik me wáarlijk kunnen voorstellen, dat ik op 1 v/d 2 ga stemmen.
Partij voor de Dieren zou ook kunnen. Maar volgens de kieswijzers dan weer niet.

Ik studeer door.. Ja, je bent 'zwevend' of niet heh?!
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel. Maar blijf menselijk..!
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood. En onthecht van de gruwel. Maar blijf menselijk..!
Kun je nog meer positieve punten, behalve anti-inmigratie en pro genocide beleid van PVV noemen?ChaimNimsky schreef: ↑01 okt 2025 16:11Baudet is nogal pro Russisch en anti Israel. Wilders steunt Israel en Oekraine. Voor mij is dat verschil essentieel.
Ik stemde altijd op de PvdA of Groen Links, maar nu deze twee samen zijn gegaan en zich als anti pro Palestijns profileren, ben ik voor de PVV.
Wilders for president? Zou dat Nederland goed doen? Of heb je een hekel aan Nederland? Besef je ook dat Wilders een 1mans partij is?
Maar ik vrees dat velen met jou de domrechtse stem uitbrengen op de volksmenner omdat hij anti immigratie is. Enige punt wat beklijft bij deze domrechtse stemmers.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Mijn insteek is: Ik stem links en dan maar op de partij die de meeste kans maakt groot te worden. Kom ik automatisch uit op Frans of Jesse (of een ander op de kieslijst)Gerard R. schreef: ↑01 okt 2025 16:50![]()
Ik moet in ieder geval even niets hebben van extremiteiten.
Partijen die pertinent niet bij me horen zijn bij voorbeeld CU of CDA.
Maar gezien wat mondiaal expireert... zóu ik me wáarlijk kunnen voorstellen, dat ik op 1 v/d 2 ga stemmen.
Partij voor de Dieren zou ook kunnen. Maar volgens de kieswijzers dan weer niet.![]()
Ik studeer door.. Ja, je bent 'zwevend' of niet heh?!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Boeiend. Jij woont toch in Spanje?ChaimNimsky schreef: ↑01 okt 2025 16:11Baudet is nogal pro Russisch en anti Israel. Wilders steunt Israel en Oekraine. Voor mij is dat verschil essentieel.
Wat ik vervelend vind aan een stem op de PVV door een "buitenlander" (zal ik maar zeggen) is dat je daarmee stemt op een partij die uitblinkt in bestuurlijk onvermogen. Ik zie Wilders alweer wanhopig op zoek naar ministers en staatssecretarissen van buitenaf om de posten te vullen. Kun je niet JA21 of zoiets overwegen, uiteindelijk hebben wij alhier wonend daar vooral last van.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
SGP zou een goede 2e optie zijn als zijnde pro-Israel.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
-
- Superposter
JaMullog schreef: ↑03 okt 2025 17:20Boeiend. Jij woont toch in Spanje?ChaimNimsky schreef: ↑01 okt 2025 16:11Baudet is nogal pro Russisch en anti Israel. Wilders steunt Israel en Oekraine. Voor mij is dat verschil essentieel.
Ben een Nederlandse en Israelische paspoorthouder en stem op wie ik wil. Wilders maakt meer kans om PvdA/Groen Links van winst af te houden.Wat ik vervelend vind aan een stem op de PVV door een "buitenlander" (zal ik maar zeggen) is dat je daarmee stemt op een partij die uitblinkt in bestuurlijk onvermogen. Ik zie Wilders alweer wanhopig op zoek naar ministers en staatssecretarissen van buitenaf om de posten te vullen. Kun je niet JA21 of zoiets overwegen, uiteindelijk hebben wij alhier wonend daar vooral last van.
Zionist
Want PvdA/GroenLinks is minder pro Israël?ChaimNimsky schreef: ↑03 okt 2025 17:54 Ben een Nederlandse en Israelische paspoorthouder en stem op wie ik wil. Wilders maakt meer kans om PvdA/Groen Links van winst af te houden.
Genuanceerde weldoordachte verstandige keuze. Stemmen op een partij die al 2x een kabinet heeft laten klappen en bewijst dat het niet kan regeren, puur en alleen omdat deze pro Israël is.
Jij bevestigt mijn stelling dat pvv stemmers dom zijn
Dank!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ow, dan heb je een probleem met Wilders, dubbele nationaliteit.ChaimNimsky schreef: ↑03 okt 2025 17:54JaMullog schreef: ↑03 okt 2025 17:20Boeiend. Jij woont toch in Spanje?ChaimNimsky schreef: ↑01 okt 2025 16:11 Baudet is nogal pro Russisch en anti Israel. Wilders steunt Israel en Oekraine. Voor mij is dat verschil essentieel.
Ik stemde altijd op de PvdA of Groen Links, maar nu deze twee samen zijn gegaan en zich als anti pro Palestijns profileren, ben ik voor de PVV.Ben een Nederlandse en Israelische paspoorthouder en stem op wie ik wil. Wilders maakt meer kans om PvdA/Groen Links van winst af te houden.Wat ik vervelend vind aan een stem op de PVV door een "buitenlander" (zal ik maar zeggen) is dat je daarmee stemt op een partij die uitblinkt in bestuurlijk onvermogen. Ik zie Wilders alweer wanhopig op zoek naar ministers en staatssecretarissen van buitenaf om de posten te vullen. Kun je niet JA21 of zoiets overwegen, uiteindelijk hebben wij alhier wonend daar vooral last van.
En natuurlijk stem je op wie jij wilt. Maar ik wil graag een bestuurd land en nee heb ik en ja kan ik krijgen.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Aangezien de PVV sowieso niet gaat regeren, is een stem op Wilders een verloren rechtse stem.
Het vergroot de kans op een linkser kabinet.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
-
- Superposter
In de nieuwste peiling van Ipsos I&O komt de partij van Geert Wilders uit op 31 zetels. Dat zijn er vier meer dan in juli. GroenLinks-PvdA komt uit op 23 zetels, flink minder dan in juni toen de partij nog 29 zetels haalde in de peilingen. D66 daalt van 12 naar 11 zetels, terwijl JA21 juist groeit van 7 naar 9 zetels, en ook BBB klimt van 4 naar 6 zetels.
De PVV, VVD, JA21, BBB, FvD, SGP en CDA zou een stevig rechts kabinet opleveren, met de PVV als grootste partij en het CDA als spil, maar vraagt het CDA om mee te doen met de PVV. De PVV, JA21, VVD, CDA en SGP zijn uitgesproken pro-Israel. BBB is minder uitgesproken, maar overwegend positief richting Israel.
CDA/VVD zullen eisen dat Wilders zijn toon matigt en afstand neemt van eerdere uitspraken (zoals het moskeeverbod). De PVV levert de premier of vicepremier, maar het programma wordt juridisch uitvoerbaar gemaakt.
De PVV, VVD, JA21, BBB, FvD, SGP en CDA zou een stevig rechts kabinet opleveren, met de PVV als grootste partij en het CDA als spil, maar vraagt het CDA om mee te doen met de PVV. De PVV, JA21, VVD, CDA en SGP zijn uitgesproken pro-Israel. BBB is minder uitgesproken, maar overwegend positief richting Israel.
CDA/VVD zullen eisen dat Wilders zijn toon matigt en afstand neemt van eerdere uitspraken (zoals het moskeeverbod). De PVV levert de premier of vicepremier, maar het programma wordt juridisch uitvoerbaar gemaakt.
Zionist
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat is een verkiezingstruc om anderen stemmen af te snoepen.
Het komt voor dat één stem in de 2de kamer de doorslag bepaald, dus niks verloren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Serieus? VVD nog een keer op de plaat gaan met PVV?ChaimNimsky schreef: ↑04 okt 2025 02:35
En Wilders gaat zijn toon niet matigen. Nooit! Dat weet jij ook. Als pvv programma juridisch haalbaar gemaakt moet worden kan de grondwet herschreven gaan worden en glijden we binnen no time af naar een dictatuur.
En dat alleen omdat hij achter Netanyahu staat?
Wilders stond achter Bolsonaro, staat achter Trump, Milei en Orban! Misschien zelfs warme gedachten bij Kim.
Klimaat naar de knoppen (Wilders ontkent wetenschap), MAAR hij is vriendje van Netanyahu!
"Willen jullie meer of minder Marokkanen?" Ja, hij mag dat zeggen zoals Netanyahu zou zeggen: "Willen jullie meer of minder Palestijnen?"
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Als ik in die hoek zou willen stemmen (wat ik niet wil), zou ik de gok niet nemen en overstappen naar een andere rechtse partij.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑04 okt 2025 09:25
Dat is een verkiezingstruc om anderen stemmen af te snoepen.
Het komt voor dat één stem in de 2de kamer de doorslag bepaald, dus niks verloren.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)