Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Moderator: Moderators
- Peter van Velzen
- Site Admin
- Berichten: 21188
- Lid geworden op: 02 mei 2010 10:51
- Locatie: ampre muang trang thailand
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Het EHRM doet precies wat Euro-critici willen: de lidstaten de vrijheid geven haar eigen regels te bepalen. De consequenties ervan zijn dit soort uitspraken.
Ik wens u alle goeds
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Sorry maar ik vind bovenstaande een zeer onnauwkeurige beschrijving. Er is niet gezwicht voor islamitische normen. Als het EHRM de zelfde rechtsnormen hanteert bij het beschermen van moslimgevoeligheden als van christelijke gevoeligheden of zelfs van andere religieuze gevoeligheden, dan is dat niet zwichten voor islamitische normen.vegan-revolution schreef: ↑05 nov 2018 13:19Ik ben met je eens dat het probleem breder is dan enkel zwichten voor islamitische normen. Zwichten voor christelijke normen is evenzeer laakbaar. Wel is het opmerkelijk dat met zwichten voor islamitische normen tegemoet gekomen wordt aan een minderheid daar waar christenen in Europa nog steeds een meerderheid in Europa vormen volgens Christianity in Europe.
Je kan van oordeel zijn dat er bij het ontstaan van het EHRM er gezwicht werd voor de gevoeligheden van de verschillende staten, zodat b.v. het VK een staatsgodsdienst kon houden en andere dergelijke zaken. Maar de uitspraak die het hof nu gedaan heeft, is redelijk consistent met de toen opgestelde richtlijnen. De problemen die die richtlijnen opleveren gaan verwoorden als zwichten voor de islam, enkel omdat ze eens in het voordeel van de islam uitdraaien is IMO geen correcte voorstelling van zaken.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- vegan-revolution
- Superposter
- Berichten: 7362
- Lid geworden op: 06 jul 2009 06:43
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Daar heb ik vooralsnog geen bewijs van gezien (daarmee bedoelend andere religieuze gevoeligheden dan islamitische en/of christelijke).
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
En in welke mate moet ik dat als indicatief beschouwen? Hoe vertrouwd ben jij met de uitspraken van het EHRM door de jaren heen?vegan-revolution schreef: ↑06 nov 2018 13:42Daar heb ik vooralsnog geen bewijs van gezien (daarmee bedoelend andere religieuze gevoeligheden dan islamitische en/of christelijke).
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- vegan-revolution
- Superposter
- Berichten: 7362
- Lid geworden op: 06 jul 2009 06:43
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Ik heb het niet telkens tot op de voet gevolgd. Dus het kan zijn dat mij in dat verband iets ontgaan is.axxyanus schreef: ↑06 nov 2018 13:44En in welke mate moet ik dat als indicatief beschouwen? Hoe vertrouwd ben jij met de uitspraken van het EHRM door de jaren heen?vegan-revolution schreef: ↑06 nov 2018 13:42Daar heb ik vooralsnog geen bewijs van gezien (daarmee bedoelend andere religieuze gevoeligheden dan islamitische en/of christelijke).
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Ja er kan ons altijd iets ontgaan. Maar er is IMO toch een groot verschil tussen enerzijds, ik let er eigenlijk enkel op als een uitspraak van het EHRM de pers haalt en daarin heb ik nooit een bewijs gezien voor andere religieuze gevoeligheden dan voor islamitische en/of christelijke en anderzijds ik probeer met enige regelmaat de uitspraken van het EHRM te volgen en daarin heb ik nooit een bewijs gezien voor andere religieuze gevoeligheden dan voor islamitische en/of christelijke.vegan-revolution schreef: ↑06 nov 2018 13:54Ik heb het niet telkens tot op de voet gevolgd. Dus het kan zijn dat mij in dat verband iets ontgaan is.axxyanus schreef: ↑06 nov 2018 13:44En in welke mate moet ik dat als indicatief beschouwen? Hoe vertrouwd ben jij met de uitspraken van het EHRM door de jaren heen?vegan-revolution schreef: ↑06 nov 2018 13:42
Daar heb ik vooralsnog geen bewijs van gezien (daarmee bedoelend andere religieuze gevoeligheden dan islamitische en/of christelijke).
Om je uitspraak het juiste gewicht te kunnen geven, wil ik wel graag weten in welke categorie jij juist valt.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
- vegan-revolution
- Superposter
- Berichten: 7362
- Lid geworden op: 06 jul 2009 06:43
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Ik heb gezocht in HUDOC en ik heb daar vooralsnog niet iets aangetroffen over zaken die gaan over andere religieuze gevoelens dan christelijke en/of islamitische.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Re: Toegepaste Islamwaanzin(en hoe niet-moslims daarmee omgaan)
Dank je wel.vegan-revolution schreef: ↑06 nov 2018 15:02Ik heb gezocht in HUDOC en ik heb daar vooralsnog niet iets aangetroffen over zaken die gaan over andere religieuze gevoelens dan christelijke en/of islamitische.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman