Login op google/youtube/gmail
Moderator: Moderators
Re: Login op google/youtube/gmail
Hier de windows versie downloaden:
https://unetbootin.github.io/#distros
Vervolgens in windows de stick formatteren (FAT32)
Unetbootin starten, Diskimage aanvinken en naar het Linux Mint iso bladeren.
Space used to preserve files across reboots op 0 MB laten staan.
Kijken of de Drive letter van de stick klopt en op OK drukken.
Let op: in het begin gaat het heel snel, dan lijkt het alsof ie stopt, soms zegt windows 'programma reageert niet, maar hij gaat toch door.
setting up persistence is niet nodig.
Dat laatste lukt mij ook niet, of ik nou Unetbootin gebruik of Rufus, het wil het niet.
https://unetbootin.github.io/#distros
Vervolgens in windows de stick formatteren (FAT32)
Unetbootin starten, Diskimage aanvinken en naar het Linux Mint iso bladeren.
Space used to preserve files across reboots op 0 MB laten staan.
Kijken of de Drive letter van de stick klopt en op OK drukken.
Let op: in het begin gaat het heel snel, dan lijkt het alsof ie stopt, soms zegt windows 'programma reageert niet, maar hij gaat toch door.
setting up persistence is niet nodig.
Dat laatste lukt mij ook niet, of ik nou Unetbootin gebruik of Rufus, het wil het niet.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Dat zal aan je brakke Windows liggen.Peter van Velzen schreef: ↑04 okt 2017 20:40Libre office werkt overigens prima. Daar kan ik voorlopig mee uit de voeten. Alleen heeft de writer – net als word trouwens, maar vaker – de neiging om soms niet meer te reageren. Ik moet dus wel regelmatig mijn werk blijven opslaan.
LibreOffice hoort extreem stabiel te zijn in Windows en Linux en dat is het ook is mijn ervaring.
Je kan kiezen tijdens de installatie van Mint welke taal je wil, Nederlands of Engels.Peter van Velzen schreef: ↑03 okt 2017 10:08 Gisteren al Libre-office 5.4 gedownload en - omdat het in het Engels is - kan ik er beter mee overweg dan met MS-office in het Thai's. MS-office was trouwens ub de read-only mode geflipt, nadat ik verschillende keren was gewaarschuwd (helaas ook inn het Thai's) dat er een probleem was. Ik moest dus wel!
Het is wat jij het prettigst vindt.
@Allen:
Als Peter een Thai language pack voor Mint downloadt, kan je dan een gebruikersaccount aanmaken voor zijn vrouw zodanig dat deze gebruikersaccount in het Thai is?
Volgens mij kun je inderdaad een Thai language pack installeren om te gebruiken in een ander account.Fenomeen schreef:Als Peter een Thai language pack voor Mint downloadt, kan je dan een gebruikersaccount aanmaken voor zijn vrouw zodanig dat deze gebruikersaccount in het Thai is?
Je moet dan van het betreffende account de .profile editten en daarin de regel LANG="th_TH.UTF-8" toevoegen.
Let op dat .profile een hidden bestand is!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
- Petertje60
Vervelend dat je niet verder gekomen bent.
Met deze link krijg je netjes uitleg welke stappen je moet volgen: https://tutorials.ubuntu.com/tutorial/t ... -windows#0
In mijn geval werkte dit uitstekend. Ik ken ook een paar andere mensen die op deze manier met succes een bootable USB stick hebben gefabriekt.
Ik weet niet of je bij iemand anders, die wel een goed werkend windows systeem heeft, de stick zou kunnen voorbereiden.
Met deze link krijg je netjes uitleg welke stappen je moet volgen: https://tutorials.ubuntu.com/tutorial/t ... -windows#0
In mijn geval werkte dit uitstekend. Ik ken ook een paar andere mensen die op deze manier met succes een bootable USB stick hebben gefabriekt.
Ik weet niet of je bij iemand anders, die wel een goed werkend windows systeem heeft, de stick zou kunnen voorbereiden.
- Peter van Velzen
- Site Admin
Die had ik al geprobeerd, maar hi lat de ISO file die ik had gedownload niet zien!Erik schreef: ↑04 okt 2017 21:32 Sorry ik had je post gemist.
UnetBootin geeft meestal een goed resultaat maar de foutmelding die je krijgt duidt er op dat het stickje niet goed geschreven is.
Je zou het stickje opnieuw kunnen formateren (fat32) en het nog een keer proberen.
En anders toch een ander linux usb stick fabriekje proberen.
Probeer de volgende eens:
https://www.pendrivelinux.com/universal ... -as-1-2-3/
Ik zal eens trschten een ander versie te downloaden, want versie 18.2 lijkt hij niet te kennen
Ik download de meeste bestanden vaak meermaals, omdat het downloadblokje onderin het scherm bijna niet te zien is voor mijn bijziende ogen. Pas als er 2 of 3 staan, valt het me op!
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Mijn pogin met een ouder mint versie gaf één verschil. Ik kreeg geen foutmelding meer maar een zwart scherm en even later ging hij gewoon windows weer opstarten, maar ik was vergeten te formatteren, dus dan doe ik nog even,
Ik wens u alle goeds
- Peter van Velzen
- Site Admin
Erik schreef: ↑04 okt 2017 21:32
Probeer de volgende eens:
https://www.pendrivelinux.com/universal ... -as-1-2-3/
Het probleem met Unetbootin zit hem denk ik in het installeren van de bootloader. Die komt nooit verder dan 33% en geeft dan de geest, HEt probleem met Univrsal usb-installer, is dat mijn wrakke windows weigert te downloaden met het ingeboouowde administrator account (daar liep Pallieter ook al tegenaan toen hij mij probeerde te helpen. De disk-image die ik gedownload heb, is blijkbaar geen ISO file, dus daar kan de universal usb-installer niks mee! Ik zit zogezegd klem. . .
Ik wens u alle goeds
Heb je geen enkele andere computer in de buurt om een stickje op te fabrieken?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik zou eens kunnen kijken, de pc's van de internetshop zijn wellicht geschikt. Ik weet het niet. Het is een idee.
Ik wens u alle goeds
https://etcher.io/ is een prima SD kaart schrijver. Kun je ook proberen.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.
Dat is het juiste iso.Peter van Velzen schreef: ↑03 okt 2017 10:08 Zojuist de Download gestart van Mint (Sonja) cinnamon 64 bits.
Je hebt die gedownload via de Mint site?
Dan moet het iso ergens op je schijf staan.
Weer een iso burner die ik niet ken.
Maar al die programma's lijken als 2 druppels water op elkaar en een iso branden kunnen ze allemaal.
Sommige kunnen het iso voor je downloaden maar die optie gebruik ik nooit, bv in Unetbootin staat versie Mint 18 er niet bij.
De werkwijze van al deze programma's is hetzelfde.
Gebruik een stick die onder windows geformatteerd is als FAT32.
Browse naar het iso dat ergens op je schijf staat en branden maar.
Het niet kunnen downloaden met je huidige account snap ik maar je hebt toch ook LibreOffice kunnen downloaden?
Heb het even voor je geprobeerd met dezelfde versie van Unetbootin en exact hetzelfde iso; Mint 18.2 Sonya Cinnamon 64 bits.Fenomeen schreef: ↑07 okt 2017 20:20Dat is het juiste iso.Peter van Velzen schreef: ↑03 okt 2017 10:08 Zojuist de Download gestart van Mint (Sonja) cinnamon 64 bits.
Je hebt die gedownload via de Mint site?
Dan moet het iso ergens op je schijf staan.
Weer een iso burner die ik niet ken.
Maar al die programma's lijken als 2 druppels water op elkaar en een iso branden kunnen ze allemaal.
Sommige kunnen het iso voor je downloaden maar die optie gebruik ik nooit, bv in Unetbootin staat versie Mint 18 er niet bij.
De werkwijze van al deze programma's is hetzelfde.
Gebruik een stick die onder windows geformatteerd is als FAT32.
Browse naar het iso dat ergens op je schijf staat en branden maar.
Het niet kunnen downloaden met je huidige account snap ik maar je hebt toch ook LibreOffice kunnen downloaden?
Mijn stick was niet leeg dus die heb ik met een rechtsklik geformatteerd als FAT32.
Daarna Unetbootin gestart; gekozen voor diskimage en toen naar het iso gebladerd dat bij mij op de D schijf stond.
Op ok geklikt en de stick werkt.
Let op; het branden naar de stick gaat in het begin heel snel, bij puntje 3, bootloader lijkt het alsof ie blijft stilstaan maar dat is niet zo, na een minuut of 10 gaat ie weer verder en geeft dan de melding dat de stick klaar is.
Update; na herstarten met stick erin geen Mint.
Foute bootloader?
Procedure opnieuw; deze keer met Rufus, die formatteert vanzelf dus dat is handig, bij optie 2 partition scheme gekozen voor; GPT/UEFI
Stick werkt, Mint na herstarten.
Procedure opnieuw, deze keer met Universal-USB-Installer.
Stick werkt, Mint na herstarten.
Ik begrijp dat je nu dus in Mint kunt opstarten.
Dan kun je er een beetje mee spelen om te zien of het bevalt.
Of je kunt Mint laten installeren door op het install icoontje op je desktop te klikken.
Bij de installatie kun je op een gegeven moment de keuze maken om Mint naast je huidige Windows te installeren (dual boot).
Of je kiest ervoor om Mint over Windows te installeren.
Of je kunt Mint laten installeren door op het install icoontje op je desktop te klikken.
Bij de installatie kun je op een gegeven moment de keuze maken om Mint naast je huidige Windows te installeren (dual boot).
- Peter van Velzen
- Site Admin
Niet begrepen. Unetbootin blijft niet stilstaan bij 3. bootloader, maar klapt er na 33% direct uit.Erik schreef: ↑07 okt 2017 22:03 Ik begrijp dat je nu dus in Mint kunt opstarten.
IK krijg een foutmelding als ik vervolgens met de stick tracht op te starten.
IK zal nog eens Rufus proberen, maar heb er weinig fiductie in.
Update 1:
Ik ontdekte dat ik de vorige keer bij Rufus vergeten was een vinkje te zetten en de gedownloadde versie aan te geven.
Toen ik dar deed klaagde Rufus dat deze versie te nieuw was, en dat hij daartoe twee extra files moest downloaden.
Bij versie 17.2 vertelde hij me dat dit in twee formaten kon worden geinstalleerd. ISO en DD
Als ik bij de ene problemen mocht krijgen zou ik de andere kunnen proberen.
Bij de ISO optie kreeg ik dezelfde fout als bij unitbootin
Dat ga ik nu eerst kijken wat de DD keuze oplevert.
Update 2
De DD keuze wordt niet herkend bij het opstarten dus die werkt niet,
Nu nog even versie 18.2 met twee extra files
Update 3
De 18.2 versie wordt ook in de ISO mode niet herkend.
Ik ga nog ven kijken of ik bij de universal USB installer ook ergens een vinkje vergeten ben, maar ik heb er weinig vertrouwen in.
Update 4:
Het was geen vinkje, maar onderin de lijst met te downloaden versies kon ik klikken op niet geliste ISO files. Dus dat ga ik nu doen. Maar voor alle zekerheid eerst nog eens formatten
Update 5:
Ook hier werd versie 18.2 niet bij het opstarten herkend.
Versie 17. 2 wel, maar ik kreeg een regel te zien met GRUB: (blijkbaar een directory), waar ik een commando kon intikken, de meeste die ik probeerden werden niet herkend. wel exit. Maar dat beëindigde prompt de sessie. Heeft iemand nog een idee wat ik hiermee kan doen?
Update 6:
Omdat ik bij de niet geliste ISO-files kon kiezen tussen grub en niet-grub heb ik het proces nog eens herhaald en er op gelet dat ik geen grub koos. Het resulaat is dat ik nu niet in grub kom maar alleen een zwart scherm te zien krihg, en na eige tijd windows weer wordt opgestart, Ik heb inmiddels een mogelijk command voor grub gevonden (BOOT), en kan dat natuurlijk nog proberen.
(Als ik de eerstvolgende keer althans in Grub kom)
Update 7
Nu krijg ik weer geen keuze bij het opstarten,
Ik merk wel dat er ergens een error wordt geconstateerd tijdens het installeren, maar als ik verderop terugscroll in het scherm waar dat gebeurde, is die waarschuwing niet meer te vinden. Veder ontdek ik op de Stick een BOOT directory die helemaal leeg is. Dat is waarschijnlijk de makke, maar ik heb geen idee hoe het komt. En waarom ik soms wel een keuze krijg en soms niet, en soms in Grub kom en soms niet. Allemaal zeer verwarrend
Update 8:
Ik heb inmiddels ontdekt waar het verschil zit. Als ik tussendoor niet opnieuw format, maar dat aan de installer overlaat, kom ik in Grub en anders kom ik nergens. Ik ga drie commando's in GRUB uitproberen namelijk Root (fd0) en Setup (fd0) en quit. Dat zal wel niks opleveren, maar het is het laatste wat ik probeer. Vervolgens doe ik de suggestie van Henry
Update 9:
De commandos bleken onbekend. Een commando wat hij wel kende was linux maar daar verwacht hij een filename. Ik heb geen idee welke, dus ga ik dat niet proberen tenzij iemand weet wat de filename zou moeten zijn, en hoe ik het directory pad er van aan moet sturen Ik ga zoals gezegd verder met de suggestie van Henry (eerst weer even formatten)
En daarna dit idee,Henry II schreef: ↑07 okt 2017 18:38 https://etcher.io/ is een prima SD kaart schrijver. Kun je ook proberen.
Update 10: Etcher is de simpelheid zelf: Kies een ISO, kies een USB-device en click op Flash. Wel jammer dat het scherm wat kleine letters heeft voor mijn oude bijziende ogen. Het voortgangsblokje is ook nogal klein en lelijk wit op oranje, Maar hij deed aan validatie dat is een vooruitgang. Hij ontdekte daarbij een corruptie, en adviseert dat ik mijn USb-stick vervang, Ik zal proberen mijn backup stick op deze over te zetten (dat scheelt mij hoogtens een paar foto's) en vervolgens Etcher op mijn bacup-stick los te laten. Wie weet?
Update 11: Dat gaat ook niet. De USB-stick lijkt kapot, de computer zegt dat hij eerst geformatteerd moet worden, wil dat dan doen met slecht 2 GB (in plaats van de 8 die er eerst op kon) en zegt dan dat formateren ook al niet kan, omdat de aansluiting niet deugt. Dat is even een tegenvaller!
De internetshop om de hoek was gisteren dicht. Bovendien heb ik een spiertje in mijn rug verrekt, en ben tot weinig meer in staat, dus dat idee moet ik voorlopig even uitstellen,
Bedankt voor alle meedenken.
Ik wens u alle goeds