Je lichaam is nog niet dood zoals je zegt, maar het gaat dood zodra er in gesneden wordt en de organen verwijderd worden. Wie zegt dat je dan gevoelloos bent?Fish schreef:En waarom is dat dan een reden? Voor mij niet, je lichaam gaat ook snel dood en je bent volkomen gevoeloos dus wat is het probleem?Yours schreef:Hersendood is niet helemaal dood. Al wordt het kunstmatig in leven gehouden: het lichaam leeft nog steeds.
In die toestand wordt het lichaam open gesneden en de organen verwijderd.
Voor mij de reden om een duidelijk Nee in het Donorregister te zetten.
iedereen donor
Moderator: Moderators
Re: iedereen donor
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Je lichaam niet maar je hersenen waar je mee voelt wel. Hoe denk jij dat voelen anders gaat? Als je hoofd van je romp gescheiden is kan je lichaam (kort) nog op pijnprikkels reageren maar die voel je niet meer.Yours schreef:Je lichaam is nog niet dood zoals je zegt, maar het gaat dood zodra er in gesneden wordt en de organen verwijderd worden. Wie zegt dat je dan gevoelloos bent?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Hiermee geef je aan dat je wel degelijk pijn kunt voelen als er organen uitgenomen worden.Fish schreef:Je lichaam niet maar je hersenen waar je mee voelt wel. Hoe denk jij dat voelen anders gaat? Als je hoofd van je romp gescheiden is kan je lichaam (kort) nog op pijnprikkels reageren maar die voel je niet meer.Yours schreef:Je lichaam is nog niet dood zoals je zegt, maar het gaat dood zodra er in gesneden wordt en de organen verwijderd worden. Wie zegt dat je dan gevoelloos bent?
Je voelt namelijk met je sensibele zenuwen. Je kent het wel, je brandt je aan de kachel en als in een reflex trek je je je hand terug.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Je lichaam is nog niet "dood" omdat je op een Intensive Care afdeling ligt. Zonder dat was na het afsterven van je Hersenen en Hersenstam de rest van je lichaam en organen er ook allang meegestopt. Moderne geneeskunde heeft naast een zegen ook een "vloek" met zich meegebracht: Het tijdstip van de dood is niet meer zo scherp omlijnd als vroeger.Yours schreef:Je lichaam is nog niet dood zoals je zegt, maar het gaat dood zodra er in gesneden wordt en de organen verwijderd worden. Wie zegt dat je dan gevoelloos bent?Fish schreef:En waarom is dat dan een reden? Voor mij niet, je lichaam gaat ook snel dood en je bent volkomen gevoeloos dus wat is het probleem?Yours schreef:Hersendood is niet helemaal dood. Al wordt het kunstmatig in leven gehouden: het lichaam leeft nog steeds.
In die toestand wordt het lichaam open gesneden en de organen verwijderd.
Voor mij de reden om een duidelijk Nee in het Donorregister te zetten.
Dus als je alle vragen rondom hersendood,stopzetten behandeling, donorschap niet wil hebben : laat je nooit naar een ziekenhuis brengen en zeker niet naar het IC.......simpel toch?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
Zoek je troost? Bach! ( Waarom? 1:1)
Een simpel 'Nee' in het Donorregister behoedt mij in elk geval voor wat betreft deze kwestie voor veel narigheid.
Maar niet voor andere "narigheid" waar je familie ook over moet beslissen. Gaan we door met behandelen want is hij wel ECHT dood?. Zelfde procedure om dat vast te stellen als voor donorschap.......Yours schreef:Een simpel 'Nee' in het Donorregister behoedt mij in elk geval voor wat betreft deze kwestie voor veel narigheid.
Het vreemde is dat juist gelovige moslims en Refo's het langst wat DAT betreft willen doorgaan, ...... dat ze uberhaupt op een IC liggen!. Je wilt toch zo snel en lang mogelijk bij Allah of De Heer zijn niet waar!?
God is dood! God blijft dood! En wij hebben hem gedood! Hoe zullen wij ons troosten, wij moordenaars?
- Peter van Velzen
- Site Admin
Ik zei het niet tegen jou persoonlijk, maar tegen alle forumleden. Uiteraard wel naar aanleiding van wat jij schreeef. De Empirie zegt ons in dit verband dat bewust denken, zowel als pijn voelen in de hersenen plaatsvindt. Ook zegt ze ons dat elders ,waar een omgekeerde default-optie geldt, meer organen beschikbaar komen. Of dat hier ook zo zal zijn, moeten we uiteraard nog afwachten. Om te beginnen moet het voorstel nog door de 1e kamer worden goedgekeurd.Gijs schreef:Ik ben geneigd om deze opmerking op te vatten als een insinuatie in mijn richting. Alsof ik geen nota wil nemen van empirische feiten. Is dat ook inderdaad wat je bedoelt?Peter van Velzen schreef:Ik pleit er voor dat we nota nemen van empirische feiten.
Zo ja, wil je dan aangeven van welke "empirische feiten" ik geen nota wil nemen?
Zo nee, waarom zeg je dit dan tegen mij?
Ik wens u alle goeds
O, dan is het goed.Peter van Velzen schreef:Ik zei het niet tegen jou persoonlijk, maar tegen alle forumleden.
Ik pleit er zelf ook voor dat we nota nemen van empirische feiten. Van alle relevante feiten eigenlijk wel.
Jij wil ook geen orgaan ontvangen indien dat nodig is?Yours schreef:Een simpel 'Nee' in het Donorregister behoedt mij in elk geval voor wat betreft deze kwestie voor veel narigheid.
Voor iedereen, zou dit een konsekwentie moeten zijn indien iemand verkiest geen donor te zijn?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Ach, weet je Waarom?Waarom? schreef:Maar niet voor andere "narigheid" waar je familie ook over moet beslissen. Gaan we door met behandelen want is hij wel ECHT dood?. Zelfde procedure om dat vast te stellen als voor donorschap.......Yours schreef:Een simpel 'Nee' in het Donorregister behoedt mij in elk geval voor wat betreft deze kwestie voor veel narigheid.
Het vreemde is dat juist gelovige moslims en Refo's het langst wat DAT betreft willen doorgaan, ...... dat ze uberhaupt op een IC liggen!. Je wilt toch zo snel en lang mogelijk bij Allah of De Heer zijn niet waar!?
Probleem is natuurlijk dat men een dierbare niet wil verliezen. En als zodanig zo lang mogelijk wil doorgaan met behandelen. Dat geldt zowel voor gelovigen als ongelovigen. Al of niet samenhangend met factoren als macht, sex en/of geld. Maar voor een ieder komt Magere Hein uiteindelijk langs. Daarin zijn we allemaal gelijk.
Laatst gewijzigd door Yours op 19 sep 2016 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop dat als dit aan de orde komt, ik mijn levenseinde moedig onder ogen durf te zien.Erik schreef:Jij wil ook geen orgaan ontvangen indien dat nodig is?Yours schreef:Een simpel 'Nee' in het Donorregister behoedt mij in elk geval voor wat betreft deze kwestie voor veel narigheid.
Voor iedereen, zou dit een konsekwentie moeten zijn indien iemand verkiest geen donor te zijn?
Zonder gebruik te maken van de organen van een ander.
Als je je hand brand wordt dat geregistreerd door je hersenen en gevoeld door je hersenen. ]e lichaam voelt wel pijn maar omdat je hersenen dat niet meer registreren is er ook geen pijn sensatie.Yours schreef:Hiermee geef je aan dat je wel degelijk pijn kunt voelen als er organen uitgenomen worden.
Je voelt namelijk met je sensibele zenuwen. Je kent het wel, je brandt je aan de kachel en als in een reflex trek je je je hand terug.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Het argument dat we onder de nieuwe wet "gedwongen" worden tot een keuze is echt onzin.
Het was, en blijft zo dat of jij zelf de keuze maakt, of dat anderen dat voor je doen.
Als je het bij de nabestaanden neerlegt, in een voor hen toch al moeilijke tijd, zijn het óók anderen die de beslissing nemen. En dan zadel je er ook nog eens mensen mee op op het verkeerde moment.
Het is eigenlijk niet meer dan ethisch om zelf je keuze vast te leggen voordat je sterft.
Het was, en blijft zo dat of jij zelf de keuze maakt, of dat anderen dat voor je doen.
Als je het bij de nabestaanden neerlegt, in een voor hen toch al moeilijke tijd, zijn het óók anderen die de beslissing nemen. En dan zadel je er ook nog eens mensen mee op op het verkeerde moment.
Het is eigenlijk niet meer dan ethisch om zelf je keuze vast te leggen voordat je sterft.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Die discussie heb ik op social media ook al gevoerd, en ik voel daar wel wat voor, zo'n regel.Erik schreef: Jij wil ook geen orgaan ontvangen indien dat nodig is?
Het is wat mij betreft gewoon een gulden regel: behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden.
Indien men om medische redenen niet kán doneren, is het natuurlijk een ander verhaal.
Daar kies je immers niet voor.
Een veel geziene tegenwerping is dan natuurlijk: "Maar mag je dan ook geen medicatie krijgen die mede tot stand is gekomen middels een goed doel, waaraan jij zelf niet geschonken hebt?"
Dus om die vraag maar vast voor te zijn:
Ja, fondsengelden zijn vaak onontbeerlijk voor de ontwikkeling van nieuwe medicatie.
Het verschil is alleen dat medicatie gereproduceerd kan worden, waar dit met organen vooralsnog niet het geval is.
Grof gezegd: Een orgaan = een leven.
Verder zijn fondsengelden en organen als appels en peren.
Je kan met geld vele goede doelen steunen, maar niet allemaal tegelijk.
Als ik wel aan het kankerfonds schenk, maar niet aan de hartstichting, zou ik volgens die vergelijking wel recht hebben op een bestraling of chemo, maar niet op een bypass?
Maar een orgaan gaat gewoon van de ene persoon naar de andere.
Een simpele overdracht van iets waar jij noch nabestaanden iets aan hebt, terwijl je er een leven mee kan redden.
Recht toe, recht aan.
Bovendien kan je vrijwel elk argument, buiten medische noodzaak, dat gebruikt wordt om het doneren te weigeren, ook gebruiken om de ontvangst van donororganen te weigeren.
Zelfbeschikking: Prima.
Maar dat hoeft niet te betekenen dat je de negatieve gevolgen van je eigen beslissingen niet hoeft te aanvaarden.
Laatst gewijzigd door Jagang op 20 sep 2016 04:16, 1 keer totaal gewijzigd.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Ooit van nociceptie gehoord?Yours schreef: Hiermee geef je aan dat je wel degelijk pijn kunt voelen als er organen uitgenomen worden.
Het is de reflex die normaal voorafgaat aan de bewuste pijnervaring.
Die bewuste pijnervaring bestaat na een hersendood niet meer, en het is eigenlijk ook slechts de ervaring die relevant is.
Er is geen bewustzijn zonder brein.
Henry Ford
Henry Ford